Tv-ontvanger werkt niet meer: foutcodes 143 en 862

  • 30 November 2020
  • 28 reacties
  • 329 keer bekeken

Beste mensen,

 

Ik zou graag een nieuw tv kastje willen ontvangen, ons kastje is defect het werkt al 10 dagen niet meer de ene keer krijg ik foutcode 143 en dan weer 862 en wat ik ook probeer niets werkt.

met vriendelijke groet,

Ton van Bergen.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Hallo Rick alles werkt weer zoals  voorheen  misschien  is het beter als jullie beter zouden luisteren naar de mensen,  want  hij lijkt dat jullie denken dat wij van deze dingen geen verstand  hebben. Maar als er iets defect  is dan is  het vaak  een kastje  want de kabels  worden  eenmalig  aangesloten en die raak je  niet meer aan.

 

Groeten, 

Ton van Bergen 

Bij de tweede tv steeds foutcode F143 van alles al geprobeerd , zoals in jullie probleemoplosser staat, dit zijn klachten die ik zelf ervaar. 
wil graag een oplossing. 
 

Hallo @Trossie 

 Foutcode 143 geeft aan dat er een probleem is met de manier waarop je TV ontvanger is aangesloten

Je moet dus de verbinding tussen modem en tv-decoder controleren.

Als deze rechtstreeks met een LAN-kabel is verbonden een andere LAN-poort op het modem proberen of een andere LAN-kabel proberen.

Is de tv-decoders anderszins met de modem verbonden, probeer het eens rechtstreeks met een LAN-kabel, minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6.

Succes.