Beantwoord

TV+ opname inplannen tijdens terugkijken?

  • 16 July 2023
  • 9 reacties
  • 114 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Als je een programma op kan nemen, maar ook zonder zo’n opname een week lang terug kunt kijken, zou KPN dan contractueel ook niet mogen aanbieden dat er alsnog een opname “gepland” wordt tijdens die week? Dus dat je tijdens terugkijken alsnog “rec” kunt indrukken om de uitzending in “Opgeslagen” te krijgen.

(Ik snap dat dit bij series dan misschien niet de hele reeks is. Maar in plaats van een vergeten opname binnen een week terug te moeten kijken, zou het best fijn zijn als je alsnog een “opname” kunt maken om langer de tijd te hebben.)

icon

Beste antwoord door PeterG 17 July 2023, 19:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee natuurlijk niet. Opnemen doe je van te voren. Zo simpel is dat.

Bij terugkijken kun je geen reclame doorspoelen. Dat is zo met de commerciële zenders afgesproken. Dat is hun inkomstenbron. Bij een opname kan wel doorgespoeld worden.

Door een opname achteraf in te plannen zou je het hele concept van niet door kunnen spoelen bij terug kijken teniet doen. De commerciële zenders zouden daarmee flink inkomsten mislopen.

Reputatie 6
Badge +6

Bij terugkijken kun je geen reclame doorspoelen.

Wat mij betreft prima als dat ook niet kan als een opname tijdens terugkijken gestart is. :-)

Reputatie 7
Badge +24

Dan krijg je dus opnames die wel door te spoelen zijn en opnames die niet door te spoelen zijn. Allemaal veel te ingewikkeld en rommelig. Dat zal niet gaan gebeuren. 

Reputatie 6
Badge +6

Dan krijg je dus opnames die wel door te spoelen zijn en opnames die niet door te spoelen zijn.

 

Wat mij betreft ook prima, er komt immers keurig een melding in beeld dat vooruitspoelen niet toegestaan is, wanneer dat geldt. Altijd nog beter dan het niet kunnen kijken als je de opname niet gepland hebt. :-)

Eigenlijk vind ik het niet vooraf hoeven plannen van opnames (dus: “vanaf begin kijken”, en de week terugkijken) de enige reden waarom ikzelf een KPN of Ziggo box zou nemen, ipv. een harddisk aan een tv. (Ik help nu alleen mijn ouders, en merk dat ik dit verschil niet goed kan uitleggen.)

Die functionaliteit mag van mij dus zo uitgebreid mogeijk! Dus KPN, wat mij betreft een feature request als de contracten dat (ooit) toestaan.

Dan moeten er nieuwe afspraken gemaakt worden met de zenders. En die gaan dat vast niet doen.

Er staat me ook iets bij dat in de mediawet opnemen alleen mag van programma's die nu of in de toekomst vallen. Maar niet met terugwerkende kracht.

Het is tenslotte bij geen van de ca. 55 providers in Nederland mogelijk.

Alleen bij NLziet met een omweggetje. Daar neem je niet op, maar selecteer je het on demand aanbod een hele serie. En dat kan zelfs als een serie al lang en breed is uitgezonden. Maar dat mag en kan omdat het een streamingdienst is.

Reputatie 6
Badge +6

Voor toekomstige lezers: een admin/moderator, dus waarschijnlijk iemand in dienst van KPN, heeft bovenstaande blijkbaar als antwoord gemarkeerd. Ikzelf heb dat niet gedaan. Dan denk ik dat KPN daarmee wil zeggen dat Peter gelijk heeft. Of dat zo is had ik liever expliciet van KPN gehoord.

Mijn bericht is (ook) geliked door kpn moderator Denise.

Reputatie 6
Badge +6

Ik lees net deze reactie van KPN over het niet toevoegen van een prullenbak voor opnames:

 

We zullen dan eerder gaan kijken of we het mogelijk kunnen gaan maken dat je een programma in het verleden nog kunt ‘opnemen’. Om op die manier gemiste of per ongeluk verwijderde opnames te omzeilen.

 

Is natuurlijk absoluut geen belofte ofzo, dat snap ik. Maar klinkt ook alsof er misschien best ruimte zit in de (toekomstige) contracten.

(@PeterG ik vond jouw antwoord ook goed; eerder ook al geliked, en nogmaals dank! Maar of dat hét antwoord is op mijn vraag, dat is mij niet duidelijk. En toekomstige lezers al helemaal niet, zou ik zeggen. Bovendien is een eenmaal geaccepteerd antwoord niet meer door mij te veranderen, wat me tegenhoudt om iets te kiezen.)

Oh ja. Gaat niet gebeuren vrees ik. Volgens mij mag het gewoon niet. (maar kan het niet makkelijk vinden; de mediawet is nogal 'vol’.) Er is geen enkele provider die het aanbiedt.

De aflevering in het verleden (tot een week) kun je dan via '’terugkijken'’ zien.

Wat sowieso natuurlijk niet komt: als het tot een week geleden al afl. 3 of verder is het vanaf 1 nog kunnen vastleggen. Dan moet kpn het ook veel te lang bewaren onder terugkijken.

Wat wel al kan. Vanuit een week terug nog plannen voor toekomstige opnames in een serie.