[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

  • 19 April 2024
  • 511 reacties
  • 24141 keer bekeken
[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld
Reputatie 7
Badge +17

[Storing] TV zwart beeld / foutcode kbx apk 9050 / beperkte modus

 

Op dit moment is er helaas een KPN TV storing, hierdoor kun je beperkt of geen TV kijken via onze tv-ontvangers, Smart TV app, KPN TV app en met online tv kijken.

We werken hard aan een oplossing! 
Wil je op de hoogte worden gehouden over deze storing? Check kpn.com/storing of de updates in dit topic!

Update 11: 2-05-2024 12:57 uur

Op dit moment zijn we druk bezig met het herstel van de opnames en gaat in stappen. Het verzoek is om vandaag af te wachten.

Update 10: 1-05-2024 13.04 uur

We gaan donderdag(morgen) een update doen waardoor de opnames naar verwachting einde van de dag weer beschikbaar zijn. 
We zullen een update plaatsen als het gelukt is.

Update 9: 23-04-2024 11:00

Afgelopen vrijdag op zaterdag hebben we te maken gehad met problemen met KPN TV. Om de storing op te lossen hebben we een herstelactie uitgevoerd. Als gevolg van de storing zijn er bij veel klanten helaas opnames verloren gegaan. 

 

We hebben het herstellen van de verloren opnames nog steeds in onderzoek. We hebben geconstateerd dat de getroffen opnames tussen 3 dagen en maximaal 6 weken oud zijn. Het lijkt er op dat de opnames niet te herstellen zijn, we kijken naar mogelijke oplossingen.


Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

 

Zodra we hier meer over weten zullen we dat hier met jullie delen.

Update 8: 22-04-2024 12.30 uur

De storing waardoor je sinds vanochtend mogelijk geen opnames kon bekijken, is opgelost. 

Het onderzoek naar het herstellen van oudere opnames die verdwenen zijn (zie update 6 hieronder), loopt nog. Als daar nieuws over is, delen we het hier.

Update 7: 22-04-2024 11:00

Even een korte update over het lopende onderzoek. Onze specialisten zijn bezig met het grondig analyseren van alle informatie die we hebben verzameld.

We willen jullie vragen om nog even geduld te hebben terwijl we het onderzoek voortzetten. Zodra we meer informatie hebben  zullen we dit met jullie delen.

Update 6: 20-04-2024 17:27

Er is nog geen duidelijkheid over waarom de opnames verdwenen zijn en waarom het in sommige gevallen ook gebeurd is bij opnames die een stuk ouder zijn dan 3 á 4 weken. Dat zijn we nog aan het onderzoeken.

  • Voor opnames die in de afgelopen 3 á 4 weken gemaakt zijn lijkt het er voor nu op dat die niet meer terug te halen zijn. Als we ze toch kunnen herstellen laten we het hier weten en zie je ze ook vanzelf in je opnamelijst verschijnen. Als de opgenomen programma's nog geen week geleden uitgezonden zijn dan kun je het nog via terugkijken proberen.

Update 5: 20-04-2024 14:33: Er komen meldingen binnen over opnames ouder dan 4 weken die verdwenen zijn. Dit wordt onderzocht en we houden jullie op de hoogte. 

Update 4: 20-04-2024: 

Goedemiddag, we hebben bevestiging dat de storing zou nu opgelost zou moeten zijn. Werkt het bij jou thuis nog niet, dan vragen we jullie om jullie TV-ontvanger nog even stroomloos te maken. Daarnaast willen we graag wat extra informatie met jullie delen:

  • Het kan zijn dat er gebruikersinstellingen verloren zijn gegaan, bijvoorbeeld nieuwe pakketten, pincode, bestellingen geplaatst via de TV-ontvanger en recente opname-instellingen. Deze dienen dan opnieuw aangevraagd of geplaatst te worden.

Update 3: 20-04-2024: Onze specialisten zijn begonnen met het uitrollen van de oplossing.

Update 2: 20-04-2024: De storing is nog steeds gaande, onze specialisten zijn bezig met het testen van mogelijke oplossingen

Update 1: 20-04-2024: De storing is nog steeds in onderzoek bij onze specialisten


511 reacties

Reputatie 4
Badge +5

Lik hier in Groningen sinds gisteravond een vreemde melding maar toch tv kunnen kijken. Echte vanochtend even kijken en ja hoor geen Tv. 
 

Een error kbx-apk-1007/900 en niks werkt, KPNTV+ kast al opnieuw opgestart geen succes. 
 

Ook de app geen succes. 
 

 

Bij werkt het nu net weer   hier in Friesland 

Ik woon ook in Friesland, gemeente Dantumadiel, maar bij mij werkt het nog niet volledig, alleen de beperkte modus.

Hartelijke groet,

Erik

Verwarrend als mensen schrijven dat itv weer werkt, terwijl het dan om die "beperkte modus" gaat> dat is bij mij juist de foutmelding EN dus het probleem... Alhoewel het knap k**** is als je helemaal geen enkele zender kunt zien> maar je mist niks met die beperkte modus hoor ;).

krijg geen programma overzicht, opgenomen programma's enz.

kan niet inloggen door foutmelding 500-10000

Nu storing is tot 11.00 uur. Vervelend zeg ! Wat is er aan de hand? 4 modems en TV's ook allemaal hetzelfde melding. Ook moet ik voor betalen. Verschrikkelijk. 

 

Koken op waxinelichtjes....

Sind gisteravond deze foutmelding op kastje. Al paar keer herstart maar de melding blijft komen.

Reputatie 7
Badge +9

@Noke Tegenwoordig is een landelijke storing bij kpn, ik kan ook niet inloggen op KPN iTV op mijn Smart-TV, op TV+Ontvanger alleen in beperkte modus

Heb 2 modems. Sinds gisteravond allebei beperkte modus. Vanaf vanmorgen 7.30u doet de ene het weer gewoon, de andere nog steeds beperkte modus. Duurt wel erg lang KPN…..

Helaas herkenbaar vanavond @GrandM1961 .

"Morgen zal het wel weer werken. "

😂😂🤣🤣😅

Hier in Spijkenisse nog niks!! Ben er een beetje klaar mee, iedere keer hetzelfde. 

Reputatie 3

Vanmorgen 07.00 uur zou het opgelost zijn. Ammehoela…….. Nog steeds geen web-TV, geen KPN+ app. Hoe was het ook al weer? “Nieuwe manier van kijken.” is toch de reklame-praat? Ja inderdaad, volkomen nieuw, dat biedt geen enkele andere provider op die manier!!!

Wij hebben nu bijna een jaar TV+ en ervaren regelmatig storingen. De radio houdt regelmatig ineens op en als dat begint, gebeurt dat om de paar minuten. Gisteravond weer een grote storing van interactieve tv. Volgens de site verwacht KPN het probleem om 11 uur opgelost te hebben. Wij zijn zeer trouwe KPN klanten, maar zo'n slechte kwaliteit heb ik niet eerder ervaren. Ondanks dat ik 35 jaar bij KPN gewerkt heb, ga ik nu twijfelen of ik toch over moet stappen. Aan de bekabeling (cat 6) ligt het niet. Ook de wifi is minder goed dan bij de buren die bij Ziggo zitten. Ondanks de 2 super wifi versterkers.

Reputatie 4
Badge +5

Ik krijg net een  zender te zien, staat op het startscherm met RTL 5. 
 

inmiddels zelfs meerdere, alles zeer traag maar er wordt aan gewerkt merk ik. 

Reputatie 4
Badge +5

Nu storing is tot 11.00 uur. Vervelend zeg ! Wat is er aan de hand? 4 modems en TV's ook allemaal hetzelfde melding. Ook moet ik voor betalen. Verschrikkelijk. 

Er is een storing dat is het nadeel van techniek, er kan ergens een probleem ontstaan. 
 

Maar 4 modems?????

 

En ja je heb een dienst afgenomen die meerdere dagen van de maand gewoon werkt. Dus betalen  

 

 

20-4-2024 9.00 uur in de ochtend tv in storing enig idee hoelang dit kan duren? Dit is in Gelderland/Eerbeek 

Heb 2 modems. Sinds gisteravond allebei beperkte modus. Vanaf vanmorgen 7.30u doet de ene het weer gewoon, de andere nog steeds beperkte modus. Duurt wel erg lang KPN…..

Tv kastjes bedoel je denk ik, of zijn er ook problemen met modems? Sommige melden dat ze ook weer beeld krijgen... in beperkte modus kun je een aantal zenders live kijken, maar er zijn dus mensen die helemaal niets zien, of is dat dan in the app?

Vind het erg verwarrend, vooral omdat KPN de tijd van "opgelost" rustig een paar uur verder zet, en er geen updates worden gegeven;  laat staan uitleg  over wat er aan de hand is?!

Krijg een fout melding bij het afspelen van opgenomen programma’s en bij het openen van de gids 

KBX apk 9009 Server probleem 

Door netwerk probleem 

kunnen de actie niet uitvoeren 

Tv werkt op dit moment  nog steeds niet.

Hoop dat er snel een oplossing komt 

Kunnen al van af gisteren avond geen tv kijken. 

 

Heb 2 modems. Sinds gisteravond allebei beperkte modus. Vanaf vanmorgen 7.30u doet de ene het weer gewoon, de andere nog steeds beperkte modus. Duurt wel erg lang KPN…..

Tv kastjes bedoel je denk ik, of zijn er ook problemen met modems? En 2 modems... hierboven zelfs 4 modems... ik denk niet dat dat juist is??!!

Sommige melden dat ze ook weer beeld krijgen... in beperkte modus kun je een aantal zenders live kijken, maar er zijn dus ook mensen die helemaal niets zien, of is dat dan in the app?

Vind het erg verwarrend worden, vooral omdat KPN de tijd van "opgelost" rustig een paar uur verder zet, en er geen updates worden gegeven;  laat staan uitleg  over wat er aan de hand is?!

Straks stopt mijn internet er ook nog mee, als ik alles zo lees....

 

Reputatie 7
Badge +21

Hier in Leeuwarden is geen enkel probleem geweest.

En  nu niet allemaal naar Leeuwarden verhuizen hoor!😎

hier in borculo hetzelfde . Proberen via de kpnbot helpt ook niets en heb nu ook geen netflix meer.

Je zit lekker bij de duurste met de meeste problemen volgens mij

.😫

Ik heb sinds gisteren problemen met het inloggen op mijn mobiel om tv te kijken .

Eerst kwam ik er niet in via de inlog gegevens terwijl ik me nooit heb uitgelogd.

En nu geeft hij aan geen internet te hebben en ik over moet op 4 g...maar ik zit op 4 g want mijn mobiele abbo loopt niet via kpn maar via odido ..waarom kan ik er dan niet in en geen tv onderweg kijken 

ik krijg bericht op tv scherm dat de tv-ontvanger teruggevallen is naar beperkte modus. Meldingscode  is denk ik AVS-500-10000.

Hoe los ik dit op?

Reputatie 4
Badge +2

ik krijg bericht op tv scherm dat de tv-ontvanger teruggevallen is naar beperkte modus. Meldingscode  is denk ik AVS-500-10000.

Hoe los ik dit op?

ik vermoed gewoon wachten.. er komt bij mij steeds meer functionaliteit terug, maar momenteel idd de Beperkte modus, minder tv-kanalen (uiteraard wel de betaalkanalen), en bijv geen tv-gids
 

Reputatie 2

ik krijg bericht op tv scherm dat de tv-ontvanger teruggevallen is naar beperkte modus. Meldingscode  is denk ik AVS-500-10000.

Hoe los ik dit op?

 

kijk maar naar het begin van deze post, dit is al sinds gisterenavond aan de gang en je kunt er zelf niets aan verhelpen, gewoon maar wachten totdat kpn het opgelost heeft.

tis niet anders helaas

Reageer