Beantwoord

TV zenders rond primetime niet beschikbaar

  • 25 September 2020
  • 30 reacties
  • 445 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een ruime maand hebben wij een glazvezel abonnement van KPN met daarbij twee itv ontvangers (type Arris VIP5202). Vrijwel iedere avond zijn de tv zenders niet beschikbaar, ze geven een paar seconden haperend beeld waarna het beeld stil staat en er geen geluid meer is. Regelmatig komt er dan ook een melding dat de zender tijdelijk niet beschikbaar is en dat je kan proberen een andere zender op te zetten (wat uiteraard niet helpt). 

Het probleem doet zich voor op beide ontvangers, beide zijn bedraad aangesloten op de router en net als de router al meerdere keren herstart. Overdag werkt tv kijken prima. Als je een laptop op de kabel van de ontvangen aansluit haalt die prima waardes op speedtest.net, ook ‘s avonds als de problemen optreden. Daarmee lijkt het mij uitgesloten dat het probleem in de kabels zit (zeker aangezien het bij beide ontvangers mis gaat). 

Heeft er iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen om dit probleem op te lossen? Wat er overblijft is de router (die dus wel een prima verbinding met het internet heeft), of het televisienetwerk (dan zouden er dus problemen op het IPTV vlan moeten zijn, maar dan zou ik verwachten dat er een algemene storing zou zijn, of zie ik dat verkeerd?)

Alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door ArdjanZ 2 October 2020, 14:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 1

Goedemorgen @Thomas , we zijn inmiddels weer 9 dagen verder en ik heb nog niets vernomen over eventuele voortgang.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @ArdjanZ, ik heb je ticket er weer even bijgepakt. Deze is nog steeds in behandeling. De laatste activiteit is maandag geweest toen mijn collega dit opnieuw doorgezet heeft naar de oplospartij.

Reputatie 1

Na verder onderzoek is besloten om mijn experiabox V12 te vervangen door een V10. Kennelijk zitten er bugs in de V12 die  zo nu en dan dit soort problemen veroorzaken (er zijn meer vergelijkbare gevallen op het forum te vinden). Het was niet een probleem met mijn specifieke V12, want die was al een keer vervangen door een andere V12, maar er is dus iets mis met de V12 in het algemeen. Hoe dan ook: Sinds woensdag kunnen we weer normaal TV kijken.

Reputatie 7
Badge +10

Mooi dat het op deze wijze geregeld is. Jammer dat er gekozen is voor symptoom bestrijding en niet oplossen bij de bron. Hopelijk kan/wil @Thomas  hier nog extra tijd/aandacht aan blijven geven zodat deze bug correct opgelost wordt

Jammer dat er gekozen is voor symptoom bestrijding en niet oplossen bij de bron.

@Speedmaster . Dat zal heus wel gebeuren maar in lopende gevallen is het nu natuurlijk sneller het voor de klant op te lossen met een ander modem, dan te wachten op nieuwe software voor het modem.