Beantwoord

VIP5202 geeft wegvallend geluid op Discovery Channel

  • 31 August 2023
  • 33 reacties
  • 292 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem als iedereen hier icm de 5202. Eigenlijk als sinds ik klant ben van kpn. Sinds kort kijk ik meer discovery dus nu word het vervelend. Is er misschien een nieuw type decoder die getest kan worden?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Noordzee 8 September 2023, 09:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Ik heb hier naar aanleiding van berichten in andere topics melding gemaakt bij de beheerders Marten. Excuses voor het ongemak en ik hoop dat dit snel gecorrigeerd kan worden.

Ik heb dit probleem ook op de dw7022 ontvanger

geluid via een Denon receiver

alleen op discovery

op automatisch valt het geluid weg 

op passthrough hakkelt het geluid 

op stereo gaat het wel goed

dit hoort niet, dan moet je iedere keer de instellingen wijzigen.

zeer irritant aangezien ik regelmatig discovery kijk

 

 

 

Ook bij TV+ zijn dips in het geluid via de multicast live stream. In unicast, na pauze, opname, is het geluid goed.

Ook via online is het geluid goed. Bijvoorbeeld via de app voor televisies van Samsung, LG en modellen met Android-TV. Of een Android-TV / Google-TV streaming apparaat. En de website tv.kpn.com.

Reputatie 1

Ik heb net mijn tv plus kastje gekregen. En het wegvallen van het geluid bij Discovery is er nog steeds. Heel erg teleurstellend. Ik ging ervan uit dat dit probleem zou zijn verholpen. 

Het TV+ kastje maakt LIVE gebruik van dezelfde multicast streams als de 5202. En in die stream van Discovery zit het probleem. 

Als je op TV+ even pauzeert of opname kijkt heb je de online unicast stream waar het probleem niet in zit @Marten1975 .

Reputatie 1

Dat is wel balen zeg ! Als je een soundbar hebt is passthrough toch de beste instelling ?

Op zich wel. 

Staat verder los van de gebruikte stream.

Reputatie 1

Wat mij ook opvalt is dat ik de beste beeldkwaliteit krijg bij 1080p 50hz. Ik laat hem daar maar op staan en doe de upscaling via de LG oled zelf.

Wat niet werkt is als ik mijn Google account moet verifiëren dat ik het ben en plaatjes moet aanklikken. Ik krijg via de pijltjestoetsen geen beweging tussen de verschillende vakken.