Vraag

Waarom een volle prijs voor TV+ als er opstartproblemen zijn?

  • 12 March 2023
  • 26 reacties
  • 549 keer bekeken

Waarom zet kpn tv+ tegen de volle prijs in als er zoveel opstart problemen zijn


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Omdat de tv-decoder in beginsel gewoon goed werkt, op enkele kinderziekten na, die (bijna) wekelijks d.m.v. updates verholpen worden @rikkert 

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @rikkert ,

De opstartproblemen heb je bij vrijwel elk nieuw product. KPN is druk doende om de bevindingen in rap tempo op te lossen door software-updates.

https://forum.kpn.com/product-updates

Wat betreft de prijs, KPN TV+ is over het algemeen iets goedkoper dan de oude abonnementen. Maar ik vrees wel dat er dadelijk per 1 juli 2023 een verhoging aan zit te komen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Lang niet iedereen heeft problemen. Bij heel veel klanten werkt het gewoon goed.

Waar ik de decoder voor gebruik, gewoon ‘ouderwets’ tv kijken, werkt het prima, op sommige details na, zoals de ondertiteling.

 

 

Reputatie 7

Waar ik de decoder voor gebruik, gewoon ‘ouderwets’ tv kijken, werkt het prima, op sommige details na, zoals de ondertiteling.

Maar er zijn, als ik al die berichten over TV+ zo lees, best veel abonnees voor wie het dus blijkbaar niet "prima werkt" en dat is mijns inziens waar het om draait.

De lijst met bevindingen is ook verre van compleet en dat roept bij mij toch wel wat vraagtekens op.

Waarom worden niet alle (reproduceerbare) bevindingen in die lijst opgenomen?

Wie beheert die lijst, wie bepaalt welke bevindingen opgenomen moeten worden en wat zijn de criteria daarvoor?

Reputatie 6
Badge +6

Er zijn gasten hier die werken niet bij kpn maar die kpn blijven verdedigen, waarom en met welke redenen zou ik niet weten misschien wel voor een like van een kpn moderator.

Je hebt ten alle tijden recht op een goed werkend product klaar

Daar betaal je  tenslotte voor ,Je koopt bij de bakker ook niet een half gaar gebakken broodje  

Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

In het geval van een Tv ontvanger die je huurt  is garantietermijn tot dat het begeeft (levenslang) omdat je betaalt maandelijks voor een werkend product. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik vind het een gevalletje van 'non conformiteit'. De consument heeft recht op een product/dienst dat op basis van de overeenkomst voldoet aan de redelijke verwachtingen. De verwachtingen en beloftes die KPN doet over de TV+ box, waar men ook mee adverteert, kunnen ze nu gewoon niet waarmaken. Het product, de TV+ box die KPN levert moet voldoen aan wat jij er als betalende klant redelijkerwijs van mag verwachten. 

Reputatie 5
Badge +5

Je hebt ten alle tijden recht op een goed werkend product klaar. 

Daar betaal je  tenslotte voor ,Je koopt bij de bakker ook niet een half gaar gebakken broodje. 

De bakker heeft een nieuwe oven met wat opstartproblemen met als gevolg half gaar gebakken broodjes. Niemand die dat accepteert en er de volle mep voor gaat betalen. Zelfs het KPN personeel niet. 

Reputatie 7
Badge +20

 

Daar betaal je  tenslotte voor ,Je koopt bij de bakker ook niet een half gaar gebakken broodje  

 

 

Die vergelijking klopt natuurlijk niet, want dat brood wordt je eigendom, de KPN tv decoder niet.

 

Je koopt namelijk helemaal niets.

Bij het abonnement krijg je de KPN tv decoder en ook de router in bruikleen.

Ze blijven dus eigendom van KPN.

 

Na beëindigen abonnement moet het ook terug naar KPN.

 

Uiteraard mag je verwachten dat het goed werkt.

Daar wordt door KPN ook heel hard aan gewerkt.

Ze hebben toegezegd dat je elke 2 weken (soms sneller) een update krijgt.

Zie hier om de updates te volgen.

 

Zie hier waar KPN momenteel aan werkt.

 

Zie hier voor enkele tips voor de DIW7022

 

P.S.

Ik werk niet bij KPN en heb ook nooit bij KPN gewerkt.

Ik heb ook geen aandelen. 

Reputatie 7

Zie hier waar KPN momenteel aan werkt.

Ik hoop niet dat dat het enige is waar KPN momenteel aan werkt want die lijst is verre van compleet en ik hecht er dan ook geen enkele waarde aan. Als die lijst niet beheerd wordt en niet alle bekende bevindingen gaat bevatten, wat heeft het dan voor een zin om zo'n lijst te publiceren.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb 

Ik hoop dat KPN er snel meerdere punten bij gaat zetten.

Want ik zie in die lijst ook weinig veranderingen inderdaad. 

 

Mooiste is natuurlijk dat de lijst leeg is en alle problemen zijn opgelost.

Maar dat is een utopie, want bij alle producten heb je regelmatig updates voor verbeteringen.

Dank aan je Smart tv, mobiele telefoon, computer, etc.

Reputatie 5
Badge +5

 

Daar betaal je  tenslotte voor ,Je koopt bij de bakker ook niet een half gaar gebakken broodje  

 

 

Die vergelijking klopt natuurlijk niet, want dat brood wordt je eigendom, de KPN tv decoder niet.

 

Je koopt namelijk helemaal niets.

Bij het abonnement krijg je de KPN tv decoder en ook de router in bruikleen.

Ze blijven dus eigendom van KPN.

 

Na beëindigen abonnement moet het ook terug naar KPN. 

Vergelijk het dan met een nieuwe lease auto, waarbij er van alles beloofd wordt in de folder maar. De auto is totaal niet uit ontwikkeld, vol kinderziektes, de helft werkt niet zoals men beloofd en je staat een paar keer per dag stil. 

 

Accepteer je dat wel en betaal je netjes het volle lease bedrag? 

Reputatie 7
Badge +20

@j3roentje 

Dat gebeurd, helaas, ook bij auto's regelmatig.

Denk aan de vele terugroep acties voor auto's.

 

Ook bij Smart tv's, mobiele telefoons, Tablets, computers, etc. 

Ook daar zitten soms heel erg veel software problemen in.

En ook later krijgen ze updates omdat er toch weer fouten, etc. worden gevonden.

 

Dat is het grootste nadeel van de moderne techniek.

Veel apparaten worden, helaas, veel te snel op de markt gezet.

 

Ik heb jaren geleden, toen ik nog bij Ziggo zat, met een zeer slecht werkende Humax gezeten.

Pas na een jaar werkte hij naar behoren.

En dat was een Ziggo decoder met harde schijf die je zelf kocht (dus was je eigendom).

 

P.S.

Overigens kan je de auto wel kopen, de KPN tv decoder kan je helemaal niet kopen. 😉😊

Reputatie 7

Ik hoop dat KPN er snel meerdere punten bij gaat zetten.

Want ik zie in die lijst ook weinig veranderingen inderdaad. 

Het beeld wat die lijst schetst is rooskleuriger dan de werkelijkheid en dat is waar het mijns inziens wringt en iets wat je vroeg of laat keihard teruggekaatst zult krijgen in de vorm van ontevreden klanten.

Eerlijkheid duurt het langst en verwachtingsmanagement en daadkracht zijn daarbij heel belangrijk.

 

Mij zul je dan ook niet zien verwijzen naar dat topic.

Reputatie 6
Badge +6

Alle producten wat bij de Action in de schappen liggen zijn weliswaar van een mindere kwaliteit maar het is wel gekeurd en voldoet aan de Europese/Nederlandse normen .

Bij supermarkten wanneer een probleem met een artikel wordt geconstateerd  of wanneer zelfs bij het ontbreken van belangrijke informatie op het etiket, moet  er een terugroepactie worden opgezet.

Hoe zit het met een Telecom bedrijf?

Mag KPN  zomaar iets op de markt brengen zonder het product te testen  of te laten keuren door een onafhankelijke instantie op bruikbaarheid of werkzaamheid of keurt de slager zijn eigen vlees?

Reputatie 7
Badge +8

Als het allemaal prima zou werken, vraag ik me af waarom er dan (bijna) wekelijks updates nodig zijn.

De Box 12 en de Arris VIP 5202 werken in beginsel ook prima maar behoeven geen wekelijkse updates om ‘kinderziektes’, en bugs te verhelpen of ontbrekende functies toe te voegen.

Men kan dus ook concluderen dat het TV+ product te vroeg is uitgerold ofwel een onaf product op de markt is gezet.

Reputatie 7

Men kan dus ook concluderen dat het TV+ product te vroeg is uitgerold ofwel een onaf product op de markt is gezet.

Ik ben dezelfde mening toebedeeld. Nu ervaar ik geen noemenswaardige technische problemen (anders dan de snelheid van zappen) met de TV+ Box maar dat komt omdat ik de TV+ Box aan een full-HD televisie zonder home cinema set heb hangen en dus geen dolby 5.1 nodig heb en er eigenlijk alleen televisie op kijk.

T.a.v. functionaliteit en met name gebruiksgemak is dat echter een heel ander verhaal. Het ontbreken van zenderlijsten en de op sommige plekken meer dan complexe wijze van bedienen zijn echt zaken die mij ervan weerhouden om de overstap naar TV+ te maken.

Reputatie 6
Badge +6

Men kan dus ook concluderen dat het TV+ product te vroeg is uitgerold ofwel een onaf product op de markt is gezet.

Ik ben dezelfde mening toebedeeld. Nu ervaar ik geen noemenswaardige technische problemen (anders dan de snelheid van zappen) met de TV+ Box maar dat komt omdat ik de TV+ Box aan een full-HD televisie zonder home cinema set heb hangen en dus geen dolby 5.1 nodig heb en er eigenlijk alleen televisie op kijk.

T.a.v. functionaliteit en met name gebruiksgemak is dat echter een heel ander verhaal. Het ontbreken van zenderlijsten en de op sommige plekken meer dan complexe wijze van bedienen zijn echt zaken die mij ervan weerhouden om de overstap naar TV+ te maken.

Wat @Rikkert  hier aangeeft is zeer terecht " Waarom een volle prijs voor tv+ betalen ...."
Een paar maanden geleden op aandringen van bepaalde instanties en tv programma's wat automatisch negatieve publiciteit oplevert  heeft Viaplay hun klanten moeten compenseren  omdat viaplay-klanten  allelei problemen ondervonden met hun  abonnement. Wat ook zogenaamd nieuw is in Nederland

Reputatie 7
Badge +8

En daar ben ik het helemaal mee eens @wjb.

Ik heb de TV+ Box een tijdje getest maar vanwege tijdgebrek daarmee gestopt. 

Mijn zus, al tientallen jaren heel tevreden over de diensten en producten van kpn, heeft de TV+Box een maand gebruikt en weer in de doos gestopt. Ze vindt het echt een onding, kpn onwaardig. Niet alleen de bediening is haar te omslachtig, ook de stabiliteit en het gebruiksgemak laat zeer te wensen over. Ze kijkt nu via de Smart-TV App maar is met kpn in gesprek om een ‘normale ‘ ontvanger te krijgen en wanneer dat niet lukt, stapt ze over.

Dat kpn (officieel) de mogelijkheid niet biedt, de TV+ Box te ruilen begin ik ook steeds meer te begrijpen: te veel teleurgestelde abonnees. Als die allemaal terug willen en kunnen naar een ‘oude’  ontvanger, is het niet ondenkbaar dat de TV+ Box niet het succesnummer wordt waar kpn op hoopt of misschien wel op een mislukking uitdraait.

Reputatie 6
Badge +6

We hopen dat de TV+ box net zo volwaardig en wie weet zelf beter wordt dan de VIP5202.

Dat is hij momenteel zeker niet.

Alleen we weten niet wanneer. Kan over een maand zijn, over een half jaar, jaar. Wie zal het zeggen…

De basis is:

  • Goede beeldkwaliteit bij alle kijkmogelijkheden
  • Goed volwaardig geluid
  • Snelle stabiele navigatie en zapsnelheid.
Reputatie 7
Badge +7

Omdat de tv-decoder in beginsel gewoon goed werkt, op enkele kinderziekten na, die (bijna) wekelijks d.m.v. updates verholpen worden @rikkert 

 

In beginsel;)

dit is een product wat niet live had gemoeten het is totaal niet doorontwikkeld.

Veel ste veel issue en een hele slechte performance dit is een product wat echt niet klaar is om live te gaan.

Maar weet je ! wat weet ik er van als automatiseringsdeskundige -;)

Meerdere keren heb ik hier mijn reactie gekeken en men komt maar met halfbakken bugfixes.

Om het maar nog niet te hebben over een service desk die als adviezen geeft zit de kabel er wel goed in of reset u het modem maar even.

Je kan het ze niet eens kwalijk nemen ze hebben de kennis niet en krijgen deze schijnbaar niet van tweede en derde lijns.

Ik heb vanochtend nog aangeven stop met de uitrol van deze STB en los eerste de problemen op.

dit is een KPN onwaardig product

Reputatie 7
Badge +20

Als het allemaal prima zou werken, vraag ik me af waarom er dan (bijna) wekelijks updates nodig zijn.

De Box 12 en de Arris VIP 5202 werken in beginsel ook prima maar behoeven geen wekelijkse updates om ‘kinderziektes’, en bugs te verhelpen of ontbrekende functies toe te voegen.

 

Box12 werkt volgens mij nog steeds niet 100% goed en krijgt ook nog steeds veel updates. 

De Experiabox V10 is nog steeds de beste KPN modem router.

 

Wat betreft kinderziektes, 13 jaar geleden had ik bij Ziggo de Humax 5200c met 500 GB harde schijf.

Dat was een super probleem apparaat met heel veel kinderziektes die er pas na een jaar grotendeels uit waren.

En die moest je in die tijd ook nog eens zelf kopen.

 

Ik denk dat het bij KPN veel sneller gaat en hopelijk werkt hij binnen een paar maanden goed.

Maar dat is natuurlijk nog even afwachten.

Reputatie 7
Badge +8

Als het allemaal prima zou werken, vraag ik me af waarom er dan (bijna) wekelijks updates nodig zijn.

De Box 12 en de Arris VIP 5202 werken in beginsel ook prima maar behoeven geen wekelijkse updates om ‘kinderziektes’, en bugs te verhelpen of ontbrekende functies toe te voegen.

 

Box12 werkt volgens mij nog steeds niet 100% goed en krijgt ook nog steeds veel updates. 

Hoeveel updates heeft de Box 12 dan in totaal gehad? En hoeveel weken zitten er tussen de updates?

 

Ik denk dat het bij KPN veel sneller gaat en hopelijk werkt hij binnen een paar maanden goed.

Maar dat is natuurlijk nog even afwachten.

Als je denkt dat het bij kpn veel sneller gaat en hoopt dat hij pas binnen een paar maanden goed werkt, dan ben je allerminst zeker van je zaak en zeg je in feite ook dat de TV+ Box een paar maanden te vroeg gelanceerd is.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

 

Als je denkt dat het bij kpn veel sneller gaat en hoopt dat hij pas binnen een paar maanden goed werkt, dan ben je allerminst zeker van je zaak en zeg je in feite ook dat de TV+ Box een paar maanden te vroeg gelanceerd is.

 

 

 

Wat bedoel je hiermee?

Ik werk helemaal niet bij KPN.

Ik heb de KPN tv+ box DIW7022 zelf niet.

Maar lees wel met veel interesse alles over deze box.

 

Lees mijn stuk nogmaals, ik doelde dat ik ongeveer 12 a 13 jaar geleden met Ziggo met de Humax 5200C ook super veel problemen hebt gehad en dat duurde toen een jaar.

En dat ding moest je in die tijd zelfs kopen.

Wat betreft ergernis, kan ik met heel goed inleven.

Daarom wacht ik zelf nog even @Berteman 😣

Reputatie 7
Badge +8

 

Als je denkt dat het bij kpn veel sneller gaat en hoopt dat hij pas binnen een paar maanden goed werkt, dan ben je allerminst zeker van je zaak en zeg je in feite ook dat de TV+ Box een paar maanden te vroeg gelanceerd is.

 

 

 

Wat bedoel je hiermee?

Wat ik daarmee bedoel, lijkt me wel duidelijk. Maar als je het niet wilt begrijpen, prima.

Lees mijn stuk nogmaals, ik doelde dat ik ongeveer 12 a 13 jaar geleden met Ziggo met de Humax 5200C ook super veel problemen hebt gehad en dat duurde toen een jaar.

 

Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat het niet erg is, dat de TV+ Box vooralsnog onvoldoende functioneert omdat 13 jaar (!) geleden een box van de concurrent ook problemen had? Je zou dan denken dat daar lering uit wordt getrokken en geen halfbakken producten in de markt moeten worden gezet.

Lees onderstaand nogmaals. Je beweert een hoop maar geeft geen concreet antwoord.
 

 

Box12 werkt volgens mij nog steeds niet 100% goed en krijgt ook nog steeds veel updates. 

Hoeveel updates heeft de Box 12 dan in totaal gehad? En hoeveel weken zitten er tussen de updates?
​​​​​