Vraag

Wat is de huidige stand van zaken met KPN TV+?

  • 14 October 2023
  • 16 reacties
  • 330 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoe gaat het met TV+ ?

Ik, klant kpn met “oude” ITV, Box 12 en 2 bekabelde HMB2260 ontvangers.

Deze zijn alleen met HDMI kabel op de tv aangesloten, geen soundbar.

Ik kan voor een lagere prijs dat ik nu betaal een goedkoper abo krijgen met ook nog eens sneller internet, waar mijn zoon blij mee al zijn.

Echter volg ik al maanden “TV+” op dit forum, maar krijg toch geen hoogte of dit nu al een goed systeem is.

Ik lees problemen met synchroon lopen van ondertiteling en geluid zowel bij live als bij terugkijken/opname kijken, ondertiteling niet in fijne grote of juiste plek weergegeven, vaak box opnieuw moeten opstarten, minder beeldkwaliteit bij live of bij opname?, vastlopen beeld of ondertiteling, meer?

Bij wie werkt TV+ “gewoon” goed, met geen of nauwelijks problemen.

Dat lees je niet veel op dit forum.

 

alvast bedankt!

Marco 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @MH71  ,

 

Mijn advies is: laat het zoals het nu is. 

 

TV+ is qua gebruiksgemak niet op het niveau van de oude ontvangers, en het aantal problemen is ook duidelijk groter. 

 

Je kunt eventueel ook nog even afwachten en later de overstap maken. Je kunt natuurlijk de snelheid van je huidige abonnementsvorm verhogen.

Reputatie 7
Badge +20

@MH71

Ik ben dik tevreden over de Sagemcom DIW7022. (KPN tv+ box)

Werkt makkelijk en snel.

Vooral als je hem bekabeld (met UTP kabels) aansluit.

HDMI is in beide gevallen uiteraard, als je een 4K tv hebt, dan wel de 4K HDMI kabel nodig.

En er komen in een hoog tempo updates voor de DIW7022

Ik heb hem sinds eind april 2023 en hij werkt goed en snel. 

 

Als je download hoog genoeg is je de DIW7022 op multicast en “beste beeldkwaliteit” aanvinkt, dan heb je de originele stream bij de eerste 10 kanalen. Heel mooi beeld. 

 

De Box12 is de nieuwste KPN router / modem (ik heb nog de “oudere” Experiabox V10

 

Arcadyan HMB2260 is al weer een oud beestje. 

Reputatie 7
Badge +12

Ik installeer ze dagelijks en ze zijn echt meer dan goed. Komen een stuk minder storingen op binnen dan de “oude” tv ontvangers. Zolang ze bekabeld zijn aangesloten is de tv+ eigenlijk in alle gevallen beter dan de HMB2260

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @MH71, ik sluit me aan bij het advies van @martijn197108

Ongetwijfeld zijn er klanten die tevreden zijn met TV+. Die zullen zich waarschijnlijk niet allemaal op dit forum melden om de loftrompet te blazen. Er zijn ook genoeg abonnees die problemen met TV+ ondervinden, de gebruiksvriendelijkheid niet optimaal vinden of wat ontevreden zijn omdat bekende issue’s niet opgelost worden en ook die zullen zich niet allemaal op dit forum melden. Bedenk ook, dat wanneer je de overstap naar TV+ maakt, je niet meer terug kunt naar iTV. 

Ik weet niet zeker of het voor bestaande abonnees nog mogelijk is, het 4K pakket te bestellen zonder verplicht over te stappen naar TV+, maar daarvoor zou je de Klantenservice kunnen bellen (0800-0402). Dan ontvang je de VIP5202 en als je het 4K pakket weer opzegt, mag je de VIP5202 blijven gebruiken. Heb je toch een nieuwere ontvanger. 

Voor wat betreft de internetsnelheid: wellicht behoor je binnenkort tot de gelukkigen die een gratis snelheidsverhoging krijgen aangeboden. 

 

@Berteman ,

Het 4K pakket toevoegen is bij Hussel gewoon nog mogelijk. Bij abonnementen dan Hussel helaas niet.

Zelf heb ik ook afgelopen week de 5202 ontvangen. Ik had voorheen de 2952.

Reputatie 7
Badge +20

@Berteman 

Jammer dat jij zo negatief bent over de Sagemcom DIW7022

Er zijn el heel erg veel updates geweest.

Hij is momenteel al aardig goed.

Ook de Arris 2952 en de Arris 5202 hebben problemen (lees ik regelmatig op het forum).😉😊

 

Ik heb, zoals ik al schreef, de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) vanaf eind april.

En ik moet zeggen dat hij momenteel aardig stabiel is.

Vooral als hij bekabeld (Met UTP kabel) is verbonden. 😉😊

Reputatie 7
Badge +8

@joop2011 :

Jammer dat jij zo negatief bent over de Arris VIP5202. 😒

Deze heeft nog niet zo lang geleden een update gehad.

Deze is momenteel heel goed, heel stabiel, heel goede beeldkwaliteit, heel gemakkelijk te bedienenen, dus beter dan ‘aardig goed’. 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) heeft nog veel problemen (lees ik regelmatig op het forum).😉😊. En ik hoor ook van bekenden, dat ze hem vinden tegenvallen, niets liever dan een Arris VIP5205 zouden willen (of weer terug naar waar ze vandaan kwamen). ☹️☹️

Ik heb de Arris VIP5205 al weer bijna twee jaar (sinds ik weer TV van KPN heb) en ik moet zeggen dat hij momenteel méér dan aardig stabiel is: hij is héél stabiel. 😃

En met: vooral als hij bekabeld (Met UTP kabel) is verbonden. 😉😊, zeg je dus in feite, dat wanneer de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) via WiFi verbonden is, niet stabiel is (of je sterk aan beeldkwaliteit moet inleveren)? 😉

Reputatie 7
Badge +20

@Berteman 

Ik ben niet negatief over de Arris VIP5202

Ik schijf alleen dat ik ook over deze KPN decoders veel problemen op dit forum ziet.

Zelf had ik de Arris VIP 2952 (een hele goede KPN tv decoder), maar ook die moest ik 1 keer per maand even resetten. 😉

 

De Sagemcom DIW7022 werkt wel goed via WIFI, als je je aan de volgende regels houd:

(groene lijn is een UTP kabel) (UTP kabels is bij elke KPN tv decoder altijd het beste)

 

Reputatie 7
Badge +8

@joop2011:

Ik ben niet negatief over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

Ik schijf alleen dat ik ook over deze KPN decoder veel problemen op dit forum ziet.

Zelf heb ik de Arris VIP5202 (een hele goede KPN tv decoder),en die hoef ik nooit te resetten, maar wat ik hier soms lees en wel eens bij bekenden zie, is dat de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), tijdens het kijken zichzelf ineens reset. 😲.

Als je geen Box 12 hebt, krijg je er dan een SuperWiFi2 bij om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) draadloos te verbinden? 

 

Reputatie 7
Badge +19

@MH71 Hi Marco, het forum is een prima plek om ervaringen te verzamelen :) volgens mij heb je al een boel informatie en meningen gekregen. De keuze is natuurlijk aan jou of je de overstap naar TV+ maakt, of dat je dat eventueel later doet, want dat kan natuurlijk ook. Je leest ook veel over TV+ in onze kennisbank, dat gaat vooral over hoe je het gebruikt. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

positief is de beeldkwaliteit, die is erg mooi.

Het apparaat werkt trouwens zowel goed op LAN als op wifi. 

negatief zijn de lipsync problemen op de stereo only kanalen als de geluid instelling op automatisch staat. Hier zijn wel workarounds voor. Alleen werkt dolby atmos dan niet meer op de streaming apps.

Verder vind ik het zelf jammer dat ik mijn Samsung one remote niet kan gebruiken op de box, dat kon op de oude ontvanger wel.

Reputatie 2
Badge

Hoi,

positief is de beeldkwaliteit, die is erg mooi.

Het apparaat werkt trouwens zowel goed op LAN als op wifi. 

negatief zijn de lipsync problemen op de stereo only kanalen als de geluid instelling op automatisch staat. Hier zijn wel workarounds voor. Alleen werkt dolby atmos dan niet meer op de streaming apps.

Verder vind ik het zelf jammer dat ik mijn Samsung one remote niet kan gebruiken op de box, dat kon op de oude ontvanger wel.

Dat lipsync, is dat ook als de op de box alleen een tv is aangesloten, dus geen soundbar?

Lipsync probelemen lijkt mij namelijk erg vervelend.

Hoi MH71

Ten opzichte van de oude boxen:

de nieuwe heeft nog geen eigen zenderlijst

Out of sync ervaar ik hier sinds 2 updates terug geen grote issues meer mee. Nog maar microseconden en lang niet alle zenders. Zeker de eerste 10 niet. Ik kan het corrigeren op zowel mijn televisie als op de versterker. Op de box zelf zit ook een audio vertraging maar die heb ik op 0.

Hoe snel is nu je internet? Voor gamen is bijvoorbeeld 100 Mb/s ruim voldoende met 1 gamer in huis. Dan blijft er nog meer dan genoeg over voor overige gezinsleden en tv kijken.

Bevalt je huidige box en heb je verder een smart-tv, waar ook álle apps in zitten, is zo'n TV+ boxje niet direct nodig.

Zelf ben ik momenteel best tevreden met de nieuwe ontvanger.

Héél veel over de nieuwe ontvanger vind je hier

KPN Forum, kennisbank kpn tv+

 

Reputatie 7
Badge +6

@MH71

op de eerste 10 zenders zijn geen lipsync issues, alleen als je het geluid op automatisch hebt kun je op stereo only kanalen zoals ESPN en de Belgische zenders weleens lipsync problemen hebben. Maar aangezien jij geen soundbar hebt kun je het geluid in de instellingen op stereo/pcm zetten en zul je waarschijnlijk geen problemen hebben.

Reputatie 6
Badge +6

Maar aangezien jij geen soundbar hebt kun je het geluid in de instellingen op stereo/pcm zetten.

Ligt er wel aan of je, ook zonder losse soundbar, misschien beter geluid via je televisie wilt? Er zijn als ik het goed begrijp genoeg televisies die zonder soundbar zelfs Dolby Atmos aankunnen (als is dat misschien deels virtueel omdat ze domweg niet de juiste speakers hebben), of daar in ieder geval mee adverteren?

Reputatie 7
Badge +6

@Arjan van B  dat klopt, net even getest op mijn tv welke 5.1 ondersteunt. Ik gebruik sinds kort een atmos soundbar, maar heb even getest met het geluid via de tv speakers. Als ik de tv box+ op passthtough zet en het geluid op tv op auto dan kan ik 5.1 ontvangen en heb ik geren lipsync issues.