Vraag

Wegvallend geluid Discovery Channel

  • 21 April 2024
  • 48 reacties
  • 468 keer bekeken

Reputatie 1

Bij tv+ voor het kanaal Discovery, elke paar minuten een  of twee seconden geen geluid


48 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Dat viel mij gisteravond ook al op.
Heb nu ook nog even opgezet: En inderdaad nu ook weer uitval/haperingen van het geluid.

En voor de volledigheid: Ik heb een tv+ ontvanger, met Firmware 0.28.0 en TV+app 1.146.1

 

Remco van KPN schreef:

Goedemiddag iedereen! Laat ik beginnen met iedereen nogmaals te bedanken voor alle feedback, dat is enorm waardevol voor ons. Ik heb wederom geïnformeerd bij de afdeling die dit in beheer heeft en het onderzoek loopt nog steeds. Ik beloof jullie dat zodra ik meer weet ik dit gelijk met jullie deel!

 

Admin: edited voor een centrale mededeling. 

Reputatie 1

Ah ja dat is wel handige info

Ik heb een tv+ ontvangen DIW7022

App versie 1.146.1 en firmware 0.27.0

 

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen! Ik heb het net even getest bij mijzelf op twee KPN TV+ boxen en ik kan het zelf even niet reproduceren. Hebben jullie een patroon kunnen vinden? Speelt hij bijvoorbeeld bij specifieke programma's of op bepaalde tijdstippen?

Reputatie 1

Alleen bij discovery. Niet echt een patroon te vinden. 

Goedemorgen! Ik heb het net even getest bij mijzelf op twee KPN TV+ boxen en ik kan het zelf even niet reproduceren. Hebben jullie een patroon kunnen vinden? Speelt hij bijvoorbeeld bij specifieke programma's of op bepaalde tijdstippen?

Hoi Remco, ik ben monteur bij KPN. Ik heb de VIP5202 aangesloten op een switch en V10 met pair bonding. Ik ervaar dit probleem ook al enige tijd. Het is echt alleen op Discovery Channel, verder geen last van dit probleem op andere zenders. Wellicht een probleem met specifiek de  Discovery stream? Mijn postcode is 3732, weet je waar de overige klachten vandaan kwamen? Het kan namelijk een specifieke iTV NODE betreffen. Het is iig behoorlijk irritant, hakkelend en storend geluid! Hopelijk snel een oplossing collega! 

Goedemorgen! Ik heb het net even getest bij mijzelf op twee KPN TV+ boxen en ik kan het zelf even niet reproduceren. Hebben jullie een patroon kunnen vinden? Speelt hij bijvoorbeeld bij specifieke programma's of op bepaalde tijdstippen?

Hoi Remco, ik ben monteur bij KPN. Ik heb de VIP5202 aangesloten op een switch en V10 met pair bonding. Ik ervaar dit probleem ook al enige tijd. Het is echt alleen op Discovery Channel, verder geen last van dit probleem op andere zenders. Wellicht een probleem met specifiek de  Discovery stream? Mijn postcode is 3732, weet je waar de overige klachten vandaan kwamen? Het kan namelijk een specifieke iTV NODE betreffen. Het is iig behoorlijk irritant, hakkelend en storend geluid! Hopelijk snel een oplossing collega! 
 

vooral in de avond, ik heb het hakkelende geluid ook op unicast (bijvoorbeeld als ik Marvellous Machines van 20:30 van 23-04 terugkijk)

 

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb dit probleem al heel lang op de oude TV ontvanger, alleen op Discovery. 

Nooit een oplossing voor gezien. 

 

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/geluid-valt-weg-als-discovery-een-tijdje-opstaat-534518

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/vip5202-geeft-wegvallend-geluid-op-discovery-channel-598309

 

 

Reputatie 7
Badge +13

Duidelijk, dank iedereen voor de toelichting. Ik moet eerlijk bekennen dat ik hier zelf niet direct een oplossing voor heb, maar ik ga dit aankaarten zodat dit ook bij de leverancier gemeld kan worden.

Hier ook, maar dan ongeveer elke 20 seconden een hapering. Bekabeld tv+

Hier ook sinds kort. NIeuwste software van TV+ box en elke 20s een hapering. Postcode 8051

Graag een oplossing

Al maanden heb ik last van wegvallende geluid op de Discovery Channel. In het begin was het af en toe een hapering en was het weer een tijd weg. Daarna haperde die en daarna viel het geluid helemaal weg. Ik moest dan even van zender wisselen tot er geluid bij de zender was waar ik hem op had gezet, om terug te kunnen gaan naar Discovery en dan had ik weer geluid. Maar dit werd steeds erger en erger. Toen merkte ik, dat als ik een programma terug keek of opnam, het probleem zich niet meer voor deed. Maar helaas is ook nu het haperen overgenomen in m'n opnames of als ik terugkijk. Dit maakt het volgen van een show echt onmogelijk en het is zwaar irritant. Heb contact gezocht met Discovery zelf, maar die zijn blijkbaar niet thuis want ik verneem niks van ze. 

 

Hebben hier meer mensen last van? Of heeft iemand een idee wat te doen? Want ik ga zo gewoon stoppen met kijken naar die zender en dat zou jammer zijn, aangezien ik veel volg op Discovery.

 

Alvast bedankt voor jullie wijze woorden. 

 

Mvg Dave. 

Is dit alleen live of ook als je op de TV+ Box een opname afspeelt. 

Overigens hier nu een paar minuten live aan op de TV + Box. Ik constateer ook super korte dips. Er valt niet eens een heel woord weg, maar 1 letter. 

Met een opname, ik kijk momenteel alleen "verlaten structuren" , ervaar ik het niet. Volgens mij.

Sorry voor het Nederlands maken van de titel. De woord correctie op mijn telefoon verandert het Engels helemaal. 

Reputatie 6
Badge +5

Zit nu (23:10) te kijken naar Wheeler Dealers en nu ook weer de drop-outs in het geluid.

Had al aangegeven dat ik TV+ontvanger heb met de nieuwste softwareversies (hoor nog steeds bij de groep die software al eerder ontvangt). TV-ontvanger is via HDMI aangesloten op tv, geluid gaat via de optische uitgang naar mijn audio-systeem.
Verder kijk ik via Multicast, bekabeld met een netgear switch (in het tv-meubel) ertussen en modem Experiabox 10 (H369A) en dat alles via bonded VDSL.

Dan heb ik denk ik alles gehad.

 

Hier ervaar ik ook hetzelfde probleem.

 

Het is een hapering/hakkelend geluid. Het is overigens alleen bij Discovery Channel. Nu moet ik even in het midden laten of dit na vorige week kwam na de storing die we ondervonden met kpntv+. Volgens mij had ik die hapering daarvoor er niet in zitten maar kan dat ook niet bevestigen.

Reputatie 7
Badge +13

Dank allen voor de feedback. Ik heb er inmiddels nog even een reminder achteraan gestuurd.

Ik heb de indruk dat de dips er niet zijn via 

Digitenne (17), alleen live dus

Unicast, via TV+ , apps en tv.kpn.com. 

(dat zijn dus ook even de alternatieven. Voor TV+: 5 seconden pauzeren en je kijkt Unicast)

Reputatie 1

@PeterG lost dit ook het streaming probleem op in de mobile app, iedere x minuten gedwonnen pauze...

Heb je die ook alleen op Discovery? Ik heb geen pauzes op mijn mobiel. 

Ik heb alleen via de app in de Samsung televisie getest. Dat zijn dezelfde streams als de andere apps en browser.

Heb je op smartphone of tablet al de nieuwe app? Die heeft een betere buffer dan de oude.

Ik heb de indruk dat de dips er niet zijn via 

Digitenne (17), alleen live dus

Unicast, via TV+ , apps en tv.kpn.com. 

(dat zijn dus ook even de alternatieven. Voor TV+: 5 seconden pauzeren en je kijkt Unicast)

Unicast/multicast maakt bij mij iig geen verschil 👍🏻

Met een 5202 gebruik je andere unicast streams. Daar zitten dan ook die dips in. @FieldEngineer_Jeff 

Als je kijkt via app voor smart-tv's, of die voor tablet/ smartphone danwel tv.kpn.com gebruik je wel de streams van het online platform. Ook unicast van de TV+ gebruikt die.

Daar zitten echt geen dips in.

Met een 5202 gebruik je andere unicast streams. Daar zitten dan ook die dips in. @FieldEngineer_Jeff 

Als je kijkt via app voor smart-tv's, of die voor tablet/ smartphone danwel tv.kpn.com gebruik je wel de stredes van het online platform. Ook unicast van de TV+ gebruikt die.

Daar zitten echt geen dips in.

Daar heb je indd een punt 👍🏻 hopelijk snel een fix 

Ik kijk kpn tv + met bekabeld internet naar het tv kastje. Ik heb de hdmi kabel al vervangen en ook een andere poort op de tv geprobeerd. Wat me wel opvalt is dat dit probleem begint in de avond. In de ochtend is het stabiel. Maar elke 20 seconden valt er 1 seconde geluid weg en verschijnt er een zwart balkje boven in het scherm.

Hoi, ik heb dit probleem al eens eerder gehad dat het geluid alleen bij Discovery soms wegvalt. 

Begin gaat het goed, maar na een tiental minuten valt het geluid elke 20 sec. ofzo weg voor een seconde. Soort stotteren.

Ik zie veel mensen met dit probleem door de jaren heen, maar heb nog nooit een goede oplossing gezien van KPN........

Is alleen bij discover!!!

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Ik heb exact het zelfde probleem,  alleen bij Discovery, en elke 10 seconden een halve seconde geen geluid

 

Admin: samengevoegd met een vergelijkbaar lopend topic

Reputatie 1

Ik heb hier inderdaad ook al weken last van. Knap vervelend, hopelijk weet iemand een oplossing. 

Reageer