Beantwoord

Wijzigen van drie naar twee tv-ontvangers geeft gratis opnemen aan

  • 20 January 2023
  • 27 reacties
  • 1066 keer bekeken

Als ik via mijn prodcuten bij ”TV-ontvangers wijzigen” mijn aantal TV-ontvangers wijzig van 3 naar 2, wordt aangegeven dat opnemen gratis is.

Ik heb Opnemen nu als extra betaalde TV-optie. Klik ik op “meer informatie” bij die optie, wordt ook aangegeven dat dit pakket gratis is, bij 2 of meer TV-ontvangers.

Abonnement is Internet en Interactieve TV.

Begreep van de klantenservice dat gratis opnemen enkel bij Hussel zou zijn.

Betekent dat dus dat ik de informatie over mijn producten die ik krijg via “mijn producten” en informatie over wijzigingen die ik eventueel wil doorvoeren niet kan vertrouwen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 2 February 2023, 10:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hallo @knap-omslachtig bij 2 of meer tv-ontvangers is het opnemen-pakket inderdaad gratis.

Als je 1 ontvanger hebt, kost het opnemen-pakket €5, als je een 2e ontvanger bestelt, kost het ook €5, maar wordt het opnemen-pakket gratis.

Zelf had ik tijdelijk 3 maanden gratis opnemen en wilde het opnemen-pakket behouden, toen maar een 2e ontvanger besteld en werd het opnemen-pakket weer ‘gratis’ inclusief €5 voor de 2e ontvanger, die ik nu als reserve-exemplaar bewaar.

 

Reputatie 5
Badge +3

Ik neem aan dat je dan maanden geld terugkrijgt van KPN, knap omslachtig?

Je hebt dus lange periode ten onrechte betaald voor het opnemen. 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft waarschijnlijk Alles-in-1 Instap. Daar zit maar 1 ontvanger bij zonder opnemen. Als u daarbij extra ontvangers neemt, dan word opnemen niet gratis. Voor opnemen moet altijd betaald worden bij Alles-in-1 Instap. Ongeacht het aantal ontvangers. 

Nu voert u een wijziging door in MijnKPN. Daarbij zal uw abonnement automatisch omgezet worden naar Hussel. Daarbij is opnemen gratis bij 2 of meer ontvangers.  

Zoals in aangegeven is mijn type abonnement “ Internet en Interactieve TV.“
En als ik het aantal TV ontvangers wijzig in mijnKPN, wordt niet aangegeven dat mijn abonnement wijzigt.

Dank voor de antwoorden/reacties, maar kort door de bocht gezegd: wat anderen vinden of denken, koop ik niets voor.

Zou fijn zijn als een KPN medewerker reageert en de zaak opheldert.

Reputatie 7
Badge +24

Echt "Internet & TV"?

Niet "Internet & TV Basis"?

Ik heb de kennisbank eens geraadpleegd. Ik vermoed dat voor Internet & TV Basis hetzelfde geldt als voor Alles-in-1 Instap. 

Geknipt en geplakt uit MijnKPN

 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u ook een schermafdruk van de factuur pagina 2 laten zien? Ik ben wel benieuwd hoe dat opnemen daar dan tussen staat. 

Daar staat de exact zelfde tekst

 

Daar staat de exact zelfde tekst onder abonnement .

En 2x een HD TV-ontvanger. 1x opnemen pakket

En onder gratis producten, nog een 3e HD TV-ontvanger.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @knap-omslachtig, ik verwacht dat de uitleg van @Nick83 klopt. Doordat je een ouder type abonnement had, waren de inbegrepen opties en voordelen anders. Dit is het overzicht van abonnementen waar hij gekeken heeft.

In MijnKPN zie je precies wat je nu hebt aan producten en diensten. Als je daar jouw abonnement aanpast, zie je meteen wat de nieuwe opties en eventuele aanbiedingen zijn.

@Alexandra

Mijn abonnement staat niet in het overzicht. Factuur geeft aan Internet en Interactieve TV (51.60 euro)

Blijft het feit dat er bij het wijzigen van het aantal TV-ontvangers in MijnKPN aangegeven werd dat Opnemen gratis is.
Zie screencapture van wijziging. Die ik inmiddels heb doorgevoerd maar zonder Opnemen uit te vinken. Wilde risico niet lopen dat gemaakte opnames verdwijnen.
 


PS:
Als ik nu op “ TV-ontvangers aanpassen”  klik, heb ik niet de mogelijkheid om ontvangers te veranderen. Alleen de TV-pakketten worden getoond en zijn aan te passen.

Reputatie 7
Badge +19

@knap-omslachtig Je hebt de wijziging van het abonnement al aangevraagd, lees ik, klopt dat? Zo ja, dan ontvang je daarvan per e-mail een bevestiging. Hoe stond het opnemen daarin aangegeven? 

Het niet kunnen aanpassen van het aantal tv-ontvangers kan met de lopende wijziging van het abonnement te maken hebben.

 

  • Ik had de wijziging al aangevraagd.
    De mail gaf aan -1 TV -ontvanger en in de bijlage met overzicht van uw maandelijkse kosten na uw wijziging, nog steeds een Opnemen pakket aan van 4.99
  • Ik kan het aantal TV-ontvangers iniddels wel weer wijzigen, dus dat zal idd met de lopende wijziging te maken hebben gehad.
    En ….. als ik nu TV-ontvangers wijzig in MijnKPN geeft deze bij 3 HD ontvangers weer aan dat Opnemen gratis is.  Dus dat duidt nog steeds op “ Gratis opnemen bij 2 of meer HD-ontvangers.

 

Kortom, de enige conclusie die ik kan trekken is: 2 of meer = gratis opnemen.

En ik heb er vanaf ik meen medio 2020 4,99 per maand voor betaald.

Daar zie ik graag een fatsoenlijke compensatie voor.

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben nog steeds wel heel benieuwd naar een schermafdruk van de factuur. Ik ben namelijk heel benieuwd welke ecacte naam van het abonnement er op de factuur staat.

Zoals ik al schreef is betalen voor opnemen bij 2 of meer ontvangers gewoon normaal bij sommige abonnementen.

Reputatie 7
Badge +19

@knap-omslachtig Goed om te horen dat 't doen van wijzigingen, zoals het aantal tv-ontvangers, nu weer lukt. 

In de loop van de jaren hebben we nogal wat abonnementen gehad, die allemaal hun eigen voordelen en voorwaarden hebben. De enige reden dat je voorheen die korting op opnemen niet kreeg, kan alleen het abonnement zijn. Voorheen had je een oudere vorm van dit abonnement, waar de korting niet in zat. Je hebt nu het abonnement aangepast, waar het gratis opnemen bij hoort. Bij het juiste abonnement wordt zo'n voordeel automatisch aangezet wanneer je je pakket aan het kiezen bent.

Als je wilt, kijk ik het voor je na natuurlijk. Maar ik ben bang dat de conclusie daarvan niet anders wordt. Vul in dat geval je forumprofiel zo volledig mogelijk in en geef me daarna hier een seintje.

@Alexandra 
Geloof graag dat er allerlei abonnementen waren met hun eigen voordeeltjes.
Maar ik kan op dit moment alleen uitgaan van het gedrag dat ik zie op MijnKPN.

Het abonnement zelf heb ik niet gewijzigd. Alleen het aantal TV-ontvangers binnen het abonnement.

Het abonnement is en was “ Internet en Interactieve TV”

@Nick83@Alexandra zie screenshot van de factuur.
 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Laat aub eens gewoon heel de pagina zien...

Pagina 2 dus

Reputatie 7
Badge +24

Het abonnement zelf heb ik niet gewijzigd. Alleen het aantal TV-ontvangers binnen het abonnement.

Zodra u het aantal ontvangers wijzigt veranderd stilletjes op de achtergrond het hele abonnement. Daar ziet u niets van. Zo zit MijnKPN sinds een paar maanden in elkaar. KPN wil namelijk heel graag die oude abonnement uitfaseren. Dat doen ze op deze manier.

Snap ook wel dat KPN van een ongetwijfeld enorme brei van abonnementen af wil.

Maar MijnKPN blijft hetzelfde abonnement aangeven wat ik had.
En als het nu een nieuw abonnement is, zou dus zeker het Opnemen gratis moeten zijn bij 2 TV-ontvangers

Reputatie 7
Badge +19

Hi @knap-omslachtig, dankjewel voor het invullen van je gegevens. Ik heb ze erbij gepakt.

De vermoedens kloppen: Je had voorheen een ander type abonnement waarbij het gratis Opnemenpakket niet inbegrepen zat. Je had namelijk altijd: TFT Internet en Interactieve TV. Oftewel, een voorheen Telfort abonnement. De Telfort abonnementen hadden weer hun eigen voordelen en voorwaarden. Bij de overgang van Telfort naar KPN is vermeld dat je je oude vertrouwde voorwaarden zou behouden. Dus dat is de reden dat je voorheen geen gratis opnemen had. Je kunt dit terugzien op pagina 2 van de facturen, zoals deze:

 

Reputatie 7
Badge +24

@Alexandra dat plaatje van u ziet er weer anders uit dan het plaatje van @knap-omslachtig zelf:

 

 

Hoe kan dat dan weer?

Reputatie 7
Badge +19

@Nick83 Doordat het abonnement daarna door de TS zelf aangepast is, zoals hij noemde. De factuur die ik opgezocht heb is een van de eerdere, met het oude abonnement waarbij hij de genoemde voordelen niet kreeg.

@Alexandra 

Facturen vanaf 2020 bekeken. Abonnementsnamen zijn nauwelijks een pijl op te trekken:

  • Glasvezel Internet + Interactieve TV (2020)
  • TFT Internet + Interactieve TV
  • Internet + Interactieve TV

De laatste 2 worden door elkaar gebruikt. Sommige maanden met TFT dan weer zonder.

2022: Maanden 1-6 en 12 zonder TFT, 7-11 met TFT

2021: Maanden 9 10 en 12 zonder TFT, 1-  8,  11 met TFT

Reputatie 7
Badge +19

@knap-omslachtig Ik snap wel dat dat verwarrend is. Dat TFT een paar keer weggevallen is, is een foutje in de naam op de factuur geweest vermoed ik. Maar de conclusie blijft hetzelfde; doordat het een ouder abonnement was met andere voorwaarden, had je ook andere voordelen.