Beste antwoord door Marcia van KPN
Bekijk origineelYoutube wordt niet ondersteund op mijn 4K-ontvanger
Als je een 4K ontvanger gebruikt heb je ook een 4K televisie. Daar zit gewoon een prima Youtube app in, dus die kun je gebruiken lijkt mij dan.
Die zou ik gebruiken...
En inderdaad. Als je het 4K abonnement hebt dan mag je aannemen dat je een 4K televisie hebt. Daarin zit een prima Youtube-app. Die gebruik ik hier ook en niet die via KPN.
Voor de aanwezigheid v.d. app's betaal je niet. Staat het in je specificatie???
BTW, in de nieuwe 4K ontvanger (van Arris) werkt die app overigens wel. In de ZTE schijnt het hardwarematig niet meer te kúnnen werken.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-arris-4k-ultra-hd-ontvanger-478049
Wat jij vindt lost het probleem niet op. Dat je vindt dat ik vreemd naar deze situatie kijk, verbaast mij wel. Of het een extra service is of niet, nodig of overbodig, de app word gebruikt en in eens werkt het niet. Ik kan mij voorstellen dat een persoon om zulke extra's een provider kiezen. Voor een ieder is de doorslaggevende optie anders. Daarnaast ben ik een gebruiker van een Logitech Harmony afstandbediening en hierdoor kom je niet zomaar in het menu van je tv. Ik heb liever geen zee aan afstandbedieningen op mijn koffietafel.
Dit word een welles/nietes verhaal. Noem 1 actie die kpn heeft gehad voor haar bestaande klanten. Ik ben aardig wat jaren lid van kpn, maar ik ben nooit benaderd door kpn voor een mooie actie. Ik ben alleen maar meer gaan betalen voor de zelfde diensten. Helaas zijn er geen stabielere providers in mijn woon omgeving. Dus dat kan ik kan wel geven. Alleen door mijn abonnement op te zeggen en dan weer een abonnement aan te schaffen als nieuwe klant kan je van bepaalde kortingen genieten.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wat-is-het-verschil-tussen-de-zte-4k-ultra-hd-arris-vip5202-4k-ontvanger-479586#post821660
En vergeet de fotootjes van jou en je altijd behulpzame collega’s niet! 👍🏻😉
Dit is niet het geval. Het is geen defect en over het algemeen kunnen klanten gewoon de YouTube app op hun 4K-tv gebruiken. We gaan dus niet over tot omruilen hiervoor.
Het is mijns inziens niet echt slim om defecten in de door jou geleverde apparatuur te laten zitten. In dit geval zou het beter zijn als KPN de YouTube app en dus ook kanaal 201 van de ZTE ZXV8001 zou verwijderen.
Via mijn 2 stuks ZTE 4K Ultra HD-Ontvangers ontvang ik geen YouTube. Echter via mijn HD Arris VIP2952 V2 ontvanger staat YouTube gewoon tussen Apps op TV en bovendien is YouTube dan ook op kanaal 201 te vinden. Dit laatste is niet het geval bij die ZTE 4K ontvangers want daar ontbreekt kanaal 201.
Hoe is dit nou toch na meer (zie boven) dan een jaar mogelijk?
Via mijn 2 stuks ZTE 4K Ultra HD-Ontvangers ontvang ik geen YouTube. Echter via mijn HD Arris VIP2952 V2 ontvanger staat YouTube gewoon tussen Apps op TV en bovendien is YouTube dan ook op kanaal 201 te vinden. Dit laatste is niet het geval bij die ZTE 4K ontvangers want daar ontbreekt kanaal 201.
Hoe is dit nou toch na meer (zie boven) dan een jaar mogelijk?
De ZTE ZXV8001 is voor KPN niet meer interessant immers die wordt niet meer actief geleverd en zal na de VIP1853 de eerste TV ontvanger zijn die volledig uitgefaseerd wordt.
De investering die nodig is om de YouTube app te vernieuwen weegt niet op tegen de baten.
De 8001 is ook maar bij een beperkt percentage van de abonnees aanwezig. En daarvan zal wsl nog geen 5 % Youtube eventueel willen gebruiken.
Bovendien: als je een 8001 hebt mag je toch wel aannemen dat er een moderne tv aan hangt met een eigen Smart aanbod, w.o. zéker de Youtube-app . Ik gebruik voor Youtube ook de app in mijn 4k-tv. En niet die van de 2952.
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.