Beantwoord

Zachter geluid op nieuwe tv-ontvanger (Arris vip 5202)

  • 17 November 2019
  • 58 reacties
  • 5432 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

58 reacties

Susan_ schreef:
Wij zijn ook afhankelijk van de informatie die we krijgen. We gaan nog eens navragen of er al meer bekend is hierover!

We zijn nu 2 weken verder sinds je bericht, @Susan_ . Is er al wat bekend of de fix eraan komt?

Of @Alex_P ….

Reputatie 7
Badge +21

Helaas nog niet.. Zodra we meer horen laat ik (of Alex) het weten, ook in dit topic! 

Het betreft ook de Arris vip 2952 hier moet sinds de laatste update het volume 5 punten hoger dan voorheen of het volume vanuit het netwerk komt anders binnen of de firmware 1 van beiden. Aan instellingen is niks veranderd.

Reputatie 7
Badge +24

Hi iedereen, ik was helaas niet 'geabonneerd’ op dit, even over het hoofd gezien. Dit globale probleem hoort niet meer voor te komen na de laatste update. Toeval wil dat ik het apparaat ook thuis gebruik, het is bij mij ook verholpen. Is dit bij jullie nog niet het geval? 

Reputatie 6
Badge +8

Hi iedereen, ik was helaas niet 'geabonneerd’ op dit, even over het hoofd gezien. Dit globale probleem hoort niet meer voor te komen na de laatste update. Toeval wil dat ik het apparaat ook thuis gebruik, het is bij mij ook verholpen. Is dit bij jullie nog niet het geval? 

@Alex_P

@Susan_ 

Hier nog steeds het problemen met het geluid op de Vip 5202 en er is hier ook nog geen update geweest van de firmware. Ik heb nog steeds dezelfde firmware als begin januari. Ik heb net de software verwijderd maar het blijft dezelfde versie.

Dus wanneer kunnen we die update verwachten voor de Vip 5202? 

Want Totaal TV maakt ook melding van een firmware update.

Reputatie 4
Badge +4

Hier ook geen enkel verschil maar ik weet ook niet om welke update versie het gaat.

Arris VIP5202, UI-Versie: 3.70.1001, Software: 7.5.74_3030 heb ik hier nog staan zie ik en dat is volgens mij niet de nieuwste. Ik heb de ontvangers ook gereset en software verwijderd maar deze versie blijft staan.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hmm. Ik ga hier weer achteraan voor de zekerheid, zit nu te twijfelen of ik het bij mezelf heb opgelost door een update of door andere instellingen in mijn receiver en dit pure toeval is. Ik zal gelijk naar een planning van deze updates vragen. 

Reputatie 4
Badge +4

Ik ben benieuwd @Alex_P 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb slecht nieuws. Hier wordt nog aan gewerkt. Ik was zelf in de war omdat ik het via mijn externe receiver heb opgelost via geluidnormalisatie, ik zat fout hierboven. Het spijt me ontzettend, we zullen nog even geduld moeten hebben. Een duidelijk datum heb ik helaas nog niet. 

De instelling van stereo naar dolby wordt niet vastgehouden ondanks de optische kabel nadat de knop bewaren wordt ingedrukt schakelt hij terug naar stereo

Reputatie 4
Badge +4

Is er nu wel of geen update zoals beschreven was bij Totaal TV ?

Nee, die is er niet.

Het artikel van TotaalTV is hierop gebaseerd. Echter enkele dagen later meldde diezelfde moderator dat het toch niet echt opgelost is.

Ik heb daaromtrent op mijn blog een correctie op gezet. TotaalTV heeft dat niet gedaan.

Ik heb sinds kort ook de genoemde Artis 5202. Mijn geluid stond eerst op 28, nu moet ik het op 38 zetten. Vreemd genoeg moet dat wel bij de tv en niet bij Netflix. Hoe staat edu-date er inmiddels voor?

Bij deze meld ik me ook met hetzelfde probleem.

Halvering van het volume met die vip5202. In vergelijking met Netflix buiten de box om. 

Normaal was 20 nu 40.

Los Dit a.u.b. op KPN.

en ook hier hetzelfde probleem. zeer irritant alhoewel de buren daar anders over denken. Kan toch niet zo lastig zijn dit of is het softwaretechnisch niet op te lossen?

Is er al wat meer bekend? Alle persconferenties moet ik nu volgen met ouderwetse teletekst ondertiteling (zeer irritant).

Mijn volume staat op 100 en kan niet hoger, maar t is bijna niet te verstaan. Opeens was dit zo, van de een op de andere dag.. Een reset helpt niet. Fabrieksinstellingen terugzetten helpt ook niet. Ik heb geen dolby en andere technische snufjes..

Heeft iemand nog tips? Moet ik nou echt boxjes gaan bestellen? 

 

Reputatie 6
Badge +8

Ook ik meld me met het probleem dat het geluid via de VIP5202 wel erg zacht is. Wel erg slordig dat dit nog steeds niet opgelost is na zoveel maanden...

Helaas is de uitrol van nieuwe software stilgezet...

Reputatie 7
Badge +21

Ik heb beide de ZXV8001 en Arris 5202
En inderdaad is het geluid van de 5202 wat zachter.
Hopelijk wordt dit met een volgende update gelijk getrokken.

Mooie oplossing ook voor mensen die twee ontvangers in één kamer hebben.
De Arris reageert n.l. niet op de IR signalen van de 8001 en andersom ook niet.
Ook de bluetooth van beide ontvangers zijn verschillend.
 

Reputatie 2

Hallo, heden avond ook ineens een geluid probleem met de Samsung tv. Normaal staat de geluids instelling rond de 10 a' 12 ingesteld, nu moet hij naar 19 a' 21 ingesteld worden om het zelfde volume te horen.Wij hebben de ZXV 8001.

Groetjes puimbak.:nerd:

Reputatie 2

Hallo, heden avond ook ineens een geluid probleem met de Samsung tv. Normaal staat de geluids instelling rond de 10 a' 12 ingesteld, nu moet hij naar 19 a' 21 ingesteld worden om het zelfde volume te horen.Wij hebben de ZXV 8001.

Groetjes puimbak.:nerd:

Hallo, heb nu ook last dat het geluid af en toe begint te kraken zo'n 5 tot 10 seconden en dan plots weer goed is.??????

Ook hier ervaren wij dezelfde klacht op onze beide tv's sinds we de arris vip5202 hebben. Het volume moet soms op maximaal om normaal tv te kijken en luisteren. Bij volume stand 12 (en lager)is er niets meer te horen. Dus voor de wisseling van de tv ontvangers was stand 35 normaal en nu stand 47.

Reputatie 1

Sinds vanavond ineens veel zachter geluid.

Normaal staat ie op 7 a 8. Nu moet ie rond 15.

Er is niets veranderd aan instellingen. Wij hebben de Arris VIP5202.

Hoe kunnen we uit het niets ineens dit probleem hebben?

Is er al nieuws over de update? Begint wel vervelend lang te duren op dit moment... Ik moet mijn televisie op zijn hardst zetten en als ik overstap op bijvoorbeeld de Chromecast staat het geluid ineens heel hard.

Hi iedereen, ik neem het even van Susan over. Er zijn meerdere berichten binnengekomen over het geluid. Hier wordt inmiddels aan gewerkt en zal worden opgelost door middel van een update, de exacte datum heb ik nog niet. Het komt er wel aan op korte termijn.


20-05-2020, Vier medewerkers van kpn telefonisch gesproken en  deze  vier personen ontkende dit probleem?