Vraag

Te gek voor woorden, factuur is nog steeds niet correct.

  • 22 January 2021
  • 16 reacties
  • 158 keer bekeken

Ik ben nu al minstens 2 jaar met de KPN bezig om de korting  van € 8,99 naar € 4,99 automatisch elke maand op mijn facturen verrekend te krijgen. Elk jaar nadat er dus weer een jaar is verlopen moet ik met minimaal drie verschillende medewerkers langdurig aan de chat om dit uit te leggen en vervolgens duurt het dan nog eens drie maanden voordat  die korting dus achteraf over het voorgaande jaar wordt verrekend. Ook mijn duidelijk kenbaar gemaakte verzoek dat ik graag geïnformeerd wil worden over wat er nu geregeld wordt/is wordt door de KPN naast zich neer gelegd.
Het gaat hierbij om een “maandelijkse net zo lang als je klant blijft korting op 200/200 internet “ die dus gewoon elke maand automatisch verrekend zou moeten worden. Ik heb hierover rond 2 september 2019 moeten chatten en hetzelfde probleem weer moeten aankaarten rond 22 oktober 2020.

KPN los dit probleem nu eindelijk eens goed op ! 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Hr G de Groot! Bedankt voor je bericht hier. Komt mijn reactie nog op tijd (sorry, het is hier erg druk) of heb je het inmiddels via een andere weg geregeld? De klantenservice zou dit gewoon moeten oplossen voor je. Jammer dat je steeds zoveel moeite moet doen om het voor elkaar te krijgen. Mocht je nog baat hebben bij mijn hulp, dan kijk ik graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer en klantnummer zijn in eerste instantie voldoende. 

Ik hoor graag van je

 

Beste Lisa,

ik heb de gevraagde informatie in mijn profiel aangevuld.
De reden dat ik dit probleem via het forum onder de aandacht breng is dat ik door meerdere en ook langdurige ervaringen via de KPN chat er geen vertrouwen in heb dat de chat medewerkers (ook medewerkers waarmee ik doorverbonden werd) het goed en vlot gaan oplossen. Ik zie deze poging via het forum dan ook als een laatste poging mijnerzijds en hoop dat jij het wel opgelost kunt krijgen. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik kijk met verbazing naar de aanpak van mijn collega's. Ik heb een collega, die dit kan aanpassen, even direct gemaild, want tickets schieten niet op. @Hr G de Groot Je hoort van me! Ga ervan uit dat ik morgen een reactie ontvang. Dan laat ik het hier weten. 

Beste Lisa,

Ik hoop dat jij het nu wel goed geregeld gaat krijgen maar gezien de tijd die ik er al aan besteed heb en de diverse contacten met een groot aantal KPN medewerkers blijf ik sceptisch of het nu wel gaat lukken.
 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn collega kijkt met me mee. Kun je het bewijs dat je recht hebt op de korting naar mij mailen @Hr G de Groot? Het gaat immers om een lange tijd geleden en ik kan de korting niet terugvinden in de orderbevestiging van toen. 
Ik stuur je een privébericht met daarin ons e-mailadres. 

EDIT: 7-7-2019 is Sneller Internet 200/200 besteld t.w.v. €8,99. Voorheen had je de snelheid 100/100 t.w.v. €4,99. Geen korting aanwezig op de orderbevestiging. 

Beste Lisa,
ik heb het bewijs waar jij nu om vraagt ook al eens eerder ingestuurd maar ik zal zoeken of ik dat nog heb. 

Hallo Lisa,

Ik weet niet wat het probleem is want ik heb 6 dagen geleden het gevraagde bewijs aangeleverd.

Is het niet eens tijd dat de KPN dit probleem voortvarend en ook vlot gaat oplossen nu ?

Groetjes,

  1. de Groot                                                                                                                         Enschede

     

Reputatie 7
Badge +17

Mijn welgemeende excuses @Hr G de Groot!
Dit is een screenshot van MijnKPN (app). Kun je mij het volledige bewijs sturen (oud contract of orderbevestiging die je ontvangen hebt na het plaatsen van de bestelling), waar ook de klantgegevens op te zien zijn? 

Sorry hoor Lisa, maar ik wordt hier wel erg moe van. Ik heb er zo vaak en ook al heel veel tijd aan moeten besteden dat ik er eigenlijk wel klaar mee ben. Ik neem toch aan dat de gegevens zoals een orderbevestiging in mijn klantmap zit maar dan moeten jullie wel minstens 2 jaar terug kijken  ergens rond juli tot oktober 2018. Het wordt echt tijd dat de KPN nu eens de moeite neemt om dit op te lossen. Ik wil dit met jullie oplossen maar ik vraag mij nu wel af of ik hier geen consumentenprogramma bij nodig ben.

Reputatie 7
Badge +17

Nou @Hr G de Groot. In jouw orderbevestiging van 2 jaar terug is de korting niet opgenomen. Er is nergens bewijs, op de printscreen na, dat je recht hebt op de korting. Dit is ook wat ik terugkrijg van de achterliggende afdelingen die de correcte steeds afwijzen. Collega's hebben tot noch toe jaarlijks de credit in het systeem gezet gebaseerd op een printscreen en vooral uit service omdat je er je er zoveel moeite in steekt. Dit houdt en keer op, helaas. Vind het jammer dat ik de boeman moet spelen, maar zonder leidend bewijs (orderbevestiging incl. klantgegevens of contract) waar de korting opstaat, kunnen we niets veranderen. 

Normaal gesproken als er een abonnement wordt besteld, dan heb je 14 dagen de tijd om dit te controleren en eventueel terug te draaien. Het is twee jaar later, dus die vlieger gaat niet op. De printscreen zegt mij helemaal niets. Ja, ik wil het oplossen en aanpassen, maar dan heb ik wel een legitiem document nodig waar ik mijn argument (om dit te laten aanpassen) mee kan hard maken. Als dit het enige bewijs is, dan begrijp ik dat het ná 1-2 jaar iedere keer zo'n gedoe is om de kosten terug te krijgen. Zoals ik eerder al zei: de collega's die uiteindelijk de kosten crediteren doen dit steeds uit service. 

Daarnaast: Je betaald nu €75,11/mnd (excl belkosten) voor je abonnement Dit zou met de €4,99 korting uitkomen op: €70,12. Je kunt dit gewoon aanpassen naar een 200/200 husselabonnement, dan ben je maandelijks goedkoper uit. Precies hetzelfde abonnement voor Hussel kost €68,99/mnd. Ben je van deze discussie af en geen zorgen, je zit niet opnieuw 12 maanden aan ons vast. 

Is dit een oplossing? 

Beste Lisa,
Ik heb het contract gevonden en omdat men in dat contract toen verzuimd heeft om de op dat moment geldende korting voor 200/200 internet zo lang als ik klant blijf te berekenen heb ik nu al een paar jaar veel gedoe. Naast dat contract heb ik ook een email dd 02-09-2019 van de KNP chat waarin wordt bevestigd dat ik recht heb op die korting, uit die email heb ik jullie al dat jpg bestand gestuurd waar die korting op vermeld staat.  Ik stuur die bewijsstukken nu mee.

Dit is de laatste mail die ik hier aan besteed en als het nu niet naar behoren en vlot opgelost wordt ga ik elk consumentenprogramma benaderen om te kijken of die zin hebben om hier aandacht aan te besteden. 
Groetjes,
Fam de Groot
Enschede

 

*Admin: contract verwijderd i.v.m. privacy

 

Reputatie 7
Badge +17

@Hr G de Groot Wil aan dit verhaal nog toevoegen dat de printscreen lijkt op een nieuw abonnement i.p.v. een verlenging. Gezien er ook activatiekosten bij staan en een gratis monteur. Dit staat normaal niet bij een verlenging van een abonnement en was vermoedelijk of een verkeerd besteld abonnement of een fout in MijnKPN.

Daarnaast: Je betaald nu €75,11/mnd (excl belkosten) voor je abonnement Dit zou met de €4,99 korting uitkomen op: €70,12. Je kunt dit gewoon aanpassen naar een 200/200 husselabonnement, dan ben je maandelijks goedkoper uit. Precies hetzelfde abonnement voor Hussel kost €68,99/mnd. Ben je van deze discussie af en geen zorgen, je zit niet opnieuw 12 maanden aan ons vast. 

Is dit een oplossing? 

Je hebt de afgelopen jaren het geld teruggekregen. Door je abonnement aan te paasen is het probleem opgelost. De gemailde bijlagen gelden niet als bewijs. Op het contract staat, zoals jezelf al liet zien, de korting niet. Als je per se de korting wil, dan kan ik je niet verder helpen. Wil je verdere stappen ondernemen, dan is dat je goed recht.

 

Beste Lisa,

Ik heb een paar dagen de tijd genomen om over jouw (kpn) antwoord nagedacht. En eigenlijk ben ik tijdens onze uitgebreide mailverkeer nog net niet een leugenaar genoemd en is mijn aanspraak op de ook door een medewerker van KPN in het verleden bevestigd recht op de korting nu als onwaar betiteld. Ik ervaar de recente reactie waarin gesteld wordt dat ik geen recht zou hebben op de korting als een klap in mijn gezicht en dat valt mij ook erg tegen van de KPN. Het is dan ook nu een principekwestie voor mij geworden en ik ga alle bewijsstukken verzamelen en ordenen zodat ik aansluitend verdere actie kan nemen waarbij ik alle korting tot op de laatste maand ga ontvangen met daarbij de excuses van de KPN.

Groetjes,                                                                    Fam. de Groot

Succes zou ik zeggen, geef het even door als jullie er uit zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat je het zo ervaart. Mijn advies m.b.t. het wijzigen van het abonnement blijft staan. Een principekwestie. Dat is je goed recht natuurlijk. Ik zal een notitie achterlaten voor mijn collega's met een link naar dit topic, zodat iedereen op de hoogte is van wat wij hebben besproken. Veel succes met de verdere acties. 

Beste Lisa,
Ik wil jou via deze weg even laten weten dat ik zojuist een geschil heb ingediend bij de Geschillencommissie welke op de website van de KPN vermeld staat.

Groetjes,

Fam. de Groot - Enschede