Waarom alleen Black Friday bij nieuwe abonnementen?

  • 17 November 2023
  • 33 reacties
  • 332 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

@ikheetjeff Ziggo heeft iets meer dan 3,6 miljoen internet en tv klanten die 5,5 zijn Vodafone mobiel klanten.

 

Jaren geleden toen triple play nieuw was hebbben klanten of alles bij toen nog Casema, Multihome, UPC en noem maar op onder gebracht of bij ptt/kpn toen lag er nog geen meter glasvezel in de grond althans niet naar de consument.

Dus ja voor het gemak bleef men op coax of dsl, waar de snelheden via dsl belabberd waren was de kabel altijd en zelfs nu nog de enige logische optie. Nu gaat men vanuit KPN verplicht over op glasvezel en waar de drie glasvezel exploitanten uitrollen laten de kabel klanten zich door de nieuwe klanten kortingen weg lokken en deels door de hogere upload. (Lees gelijke up en download) toch lijkt dat in het geheel wel mee te vallen.

 

Ook Ziggo heeft de klanten nodig om de investeringen naar Docsis 3.1 terug te verdienen.

KPN Netwerk zal ook zonder de provider KPN zich prima redden, maar inderdaad moeten er wel op genoeg aansluitingen een actief abonnement zijn. Voorheen was er een minimaal aantal voor inschrijvers nodig voor er ook maar werdt gedacht aan het uitrollen van glasvezel. 

Reputatie 6
Badge +8

@ikheetjeff Ziggo heeft iets meer dan 3,6 miljoen internet en tv klanten die 5,5 zijn Vodafone mobiel klanten.

Ook die Vodafone klanten zijn concurrentie voor KPN. Uiteindelijk is dat iedereen in deze telecomwereld.

@ikheetjeff Ziggo heeft iets meer dan 3,6 miljoen internet en tv klanten die 5,5 zijn Vodafone mobiel klanten.

Ook die Vodafone klanten zijn concurrentie voor KPN. Uiteindelijk is dat iedereen in deze telecomwereld.

Klopt, maar mobiel is een andere markt dan vast. Lang niet elk KPN thuis klant heeft ook mobiel van KPN. 

Ik blijf erbij dat vanuit het perspectief van de consument er keuze is maar de echte concurrentie zie ik niet. Of je moet elk jaar provider hoppen.

 

On topic het overgewaaide black friday verhaal is in Nederland een lachertje met die vaak verouderde winkeldochters die men zo hoopt te slijten.

 

Reputatie 7
Badge +8

De (zogenaamde) kortingen voor nieuwe klanten, zijn in de abonnementsprijs verdisconteerd. Er is namelijk geen enkel bedrijf dat iets gratis weggeeft. Door de abonnementskosten een stukje op te hogen, ontstaat er ruimte om korting te verlenen of apparatuur cadeau te doen. En zo betaal je dus je eigen korting. 

Dat zie je ook in de supermarkt of bij de voordeeldrogist. Artikelen die in de aanbieding zijn of ‘3 halen- 2 betalen, zijn altijd de (veel te dure) A-merken. 
 

Een nuttige optie voor mij persoonlijk zou zijn om van de ‘gratis’ extra’s af te kunnen zien. In plaats van het (voor mij nutteloze) ‘opnemen pakket’ bij de afname van twee of meer tv-ontvangers, € 5,00 korting; bij het combineren van thuis en mobiel, in plaats van het (voor mij overbodige) pluspakket, € 6,99 korting. En wellicht TV-App only, zonder dus een ontvanger, waarbij eigen apparatuur wordt gebruikt.

Reputatie 7
Badge +7

Op zich geen gek idee, dat je af zou kunnen zien van die korting gekte. Alleen gaat dat praktisch gezien niet werken want jij betaalt ook voor de korting van anderen. En dus zou je dan 2 boekhoudingen moeten maken, eentje voor klanten met en eentje voor klanten zonder korting. Dat is in iedergeval iets wat geen enkel bedrijf gaart doen, en dat lijkt me ook niet haalbaar. 

Reputatie 7
Badge +8

‘Boekhoudkundig’ gezien hoeft het geen enkel probleem te zijn. De ‘boekhouding’  is  tegenwoordig een geautomatiseerd proces. En gelukkig maar, de mogelijkheden om het abonnement naar behoefte aan te passen zou bij het voeren van meerdere boekhoudingen leiden tot een onoverzichtelijke chaos.

Je kan toch afzien van de kortingen? Het is toch gewoon mogelijk zijn direct een maandabonnement af te sluiten zonder enige vorm van welkomstbonus.

Reputatie 5
Badge +3

Feit is, bij geen enkele provider krijgt een vaste klant hetzelfde of een vergelijkbaar aanbod als een nieuwe klant.

Keuze is dus, prijsverschil acceptabel of toch van A naar B?

In mijn geval mobiel weg, onbeperkt bellen, dubbele data en 5 zenders minder en ca €20 per mnd goedkoper, dan kan die €2 bellen naar het buitenland per mnd voor een tafel reserveren er ook wel af. Moet wel erkennen, dat ik de alternatieven vanwege bereik nationaal en internationaal middels prepaid langdurig heb getest. En dan moet ik zeggen, dat voor mij Odido niet het beste netwerk heeft, zowel nationaal als internationaal (zakelijk en privé meer dan 4 jaar gehad).

Reageer