Beantwoord

0906 nrs

  • 16 April 2020
  • 69 reacties
  • 4694 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Tja zo kun je ook reageren natuurlijk, maar vanaf jou verbinding is er gebruik gemaakt van dat nummer, linksom of rechtsom, die systemen liegen niet dus voor klachten moet je niet bij KPN zijn maar bij de aanbieder van dat dure nummer en je kan het probleem.bij de ACM neerleggen.

En ja, betaald moet er worden, KPN moet dit ook weer voor een deel afdragen, oplossing, laat die dure nummers blokkeren.

Tja zo kun je ook reageren natuurlijk, maar vanaf jou verbinding is er gebruik gemaakt van dat nummer, linksom of rechtsom, die systemen liegen niet dus voor klachten moet je niet bij KPN zijn maar bij de aanbieder van dat dure nummer en je kan het probleem.bij de ACM neerleggen.

En ja, betaald moet er worden, KPN moet dit ook weer voor een deel afdragen, oplossing, laat die dure nummers blokkeren.

Wettelijk gezien heb je het recht om deze kosten te storneren zolang je klacht niet is opgelost. Dit staat ook op ACM website. 
het is niet zo zwart wit zoals jij het zegt! Er zijn ook regels verbonden aan dit soort servicenummers. 

Tja zo kun je ook reageren natuurlijk, maar vanaf jou verbinding is er gebruik gemaakt van dat nummer, linksom of rechtsom, die systemen liegen niet dus voor klachten moet je niet bij KPN zijn maar bij de aanbieder van dat dure nummer en je kan het probleem.bij de ACM neerleggen.

En ja, betaald moet er worden, KPN moet dit ook weer voor een deel afdragen, oplossing, laat die dure nummers blokkeren.

0900 nummers laten blokkeren is geen oplossing. Dit gebruikt kpn om zijn klanten gerust te stellen en ze niet kwijt te raken. Sommige normale bedrijven gebruiken ook 0900 nummers. Bv de pilItie ook. Maar wel met lokale tarief dat vantevoren wordt aangekondigd. 
 

Reputatie 7

0900 nummers laten blokkeren is geen oplossing.

Waarom is dat geen oplossing, wat mij betreft is dat juist de prima oplossing.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht en daar kan je die 09xx gewoon zelf via My T-Mobile blokkeren.

 

0900 nummers laten blokkeren is geen oplossing.

Waarom is dat geen oplossing, wat mij betreft is dat juist de prima oplossing.

Ik heb mijn mobiele telefonie bij T-Mobile ondergebracht en daar kan je die 09xx gewoon zelf via My T-Mobile blokkeren.

 

Ik heb al in mijn vorige bericht aangegeven waarom dit geen oplossing is! 
dit betekent dat je geen enkel ander bedrijf meer kan bellen die ook 0900 heeft. Zoals de politie en Dhl. En misschien meerdere bedrijven 

 

Reputatie 7

dit betekent dat je geen enkel ander bedrijf meer kan bellen die ook 0900 heeft. Zoals de politie en Dhl. En misschien meerdere bedrijven 

Ik heb in mijn hele leven nog nooit een 0900 nummer hoeven bellen.

En als ik dat onverhoopt dan een keer wel zou moeten doen dan kan ik altijd eenvoudig die blokkade even verwijderen.

dit betekent dat je geen enkel ander bedrijf meer kan bellen die ook 0900 heeft. Zoals de politie en Dhl. En misschien meerdere bedrijven 

Ik heb in mijn hele leven nog nooit een 0900 nummer hoeven bellen.

En als ik dat onverhoopt dan een keer wel zou moeten doen dan kan ik altijd eenvoudig die blokkade even verwijderen.

Als je overlast hebt, dan kan je de politie niet bellen. Want die hebben dus 0900  Dat vind ik wel belangrijk. Heb ik een paar keer moeten doen. 
Bij jouw provider kan je zelf aan en uit zetten maar bij kpn niet dus. Voor kpn klanten is dit geen praktische oplossing. 

Reputatie 7

Als je overlast hebt, dan kan je de politie niet bellen. Want die hebben dus 0900  Dat vind ik wel belangrijk. Heb ik een paar keer moeten doen. 

Die kan ik ook eenvoudig bellen immers…

En als ik dat onverhoopt dan een keer wel zou moeten doen dan kan ik altijd eenvoudig die blokkade even verwijderen.

...en dat kost me een paar seconden.

 

Bij jouw provider kan je zelf aan en uit zetten maar bij kpn niet dus. Voor kpn klanten is dit geen praktische oplossing. 

Ik hoop dat KPN deze functionaliteit ook op korte termijn beschikbaar zal maken in mijnKPN.

Op mijn factuur staat dat ik op 22-3-21 ruim 30 minuten gebeld hebben naar het servicenummer 09068376. Er wordt hiervoor 27,33 in rekening gebracht. 

Ik ken dit nummer niet en heb hier nooit naar gebeld. Hoe kan iemand met mijn nummer bellen? Dat is toch wel erg vreemd. Om dit te voorkomen zou ik graag dat nummer willen blokkeren.

Reputatie 7

Hoe kan iemand met mijn nummer bellen? 

Dat kan niemand, tenminste, men kan jouw nummer wel spoofen maar dan zijn de kosten nog altijd voor de echte beller.

Waarschijnlijk heb je zelf op een link in Google geklikt om de KPN servicedesk te bereiken.

 

Op mijn factuur staat dat ik op 22-3-21 ruim 30 minuten gebeld hebben naar het servicenummer 09068376. Er wordt hiervoor 27,33 in rekening gebracht. 

Ik ken dit nummer niet en heb hier nooit naar gebeld. Hoe kan iemand met mijn nummer bellen? Dat is toch wel erg vreemd. Om dit te voorkomen zou ik graag dat nummer willen blokkeren.

Ik heb het ook, en zo ook honderden anderen. Lees de forums

Reputatie 7

Ik heb het ook, en zo ook honderden anderen. Lees de forums

Dat vele anderen er ook intrappen en op zo'n link in de Google zoekresultaten klikken kan ik me heel goed voorstellen. Het is niet zo dat KPN de veroorzaker zou zijn van de kosten, dat is toch echt de beller zelf.

Is je ook opgevallen dat vrijwel 100% van die mensen een mobiele telefoon gebruikt heeft?

Dat is ook wel logisch want met een vaste telefoon is het moeilijk om op zo'n link te klikken.

Gaat het dan om deze boefjes?

Dan had je toch echt die tweede link moeten hebben.

Reputatie 7

Bij mij staat de juiste gelukkig wel bovenaan.

Overigens is https://klantenservicevinden.nl dan net weer niet één van die boefjes want die publiceren netjes de kosten van die dienst en geven duidelijk aan dat je 1883 gaat bellen.

Het zijn wel soortgelijke zoekresultaten die deze 0906 ellende veroorzaken.

Moet je wel lezen natuurlijk.

Meestal kom ik dit soort advertenties niet tegen, mijn standaard browser is Firefox met Ghostery plug in en die houd veel van dat spul tegen.

Reputatie 7

Meestal kom ik dit soort advertenties niet tegen, mijn standaard browser is Firefox met Ghostery plug in en die houd veel van dat spul tegen.

Ik gebruik de antimalware DNS servers van Cloudflare en dat zorgt er in ieder geval voor dat malafide sites niet benaderd kunnen worden omdat het bijbehorende IP adres niet gevonden kan worden.

KPN heeft tegenwoordig ook een malwarefilter.

Ik heb het ook, en zo ook honderden anderen. Lees de forums

Dat vele anderen er ook intrappen en op zo'n link in de Google zoekresultaten klikken kan ik me heel goed voorstellen. Het is niet zo dat KPN de veroorzaker zou zijn van de kosten, dat is toch echt de beller zelf.

Is je ook opgevallen dat vrijwel 100% van die mensen een mobiele telefoon gebruikt heeft?

Dat is ook wel logisch want met een vaste telefoon is het moeilijk om op zo'n link te klikken.

Waarom maak jij je eigenlijk zo druk hierom??******

*Admin: bericht aangepast

Reputatie 6
Badge +6

Ik heb het ook, en zo ook honderden anderen. Lees de forums

Dat vele anderen er ook intrappen en op zo'n link in de Google zoekresultaten klikken kan ik me heel goed voorstellen. Het is niet zo dat KPN de veroorzaker zou zijn van de kosten, dat is toch echt de beller zelf.

Is je ook opgevallen dat vrijwel 100% van die mensen een mobiele telefoon gebruikt heeft?

Dat is ook wel logisch want met een vaste telefoon is het moeilijk om op zo'n link te klikken.

Waarom maak jij je eigenlijk zo druk hierom?? **********

Omdat hij duidelijk probeert te maken dat KPN hier geen geld aan verdient. Het is vervelend, irritant, gehaaid en zonde geld, daar is iedereen het denk ik wel over eens. Maar een provider (in dit geval KPN dus) gaat echt niet proberen om Op deze manier mensen op te lichten. Het zijn de gehaaide doorverbinddiensten die hier een slaatje uit proberen te slaan. Vind je dat echt zo moeilijk om te geloven?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo allemaal!
Ik wilde graag nog iets toevoegen aan de discussie die hier gaande is. Een commercieel doorverbindbedrijf MOET aan het begin van het gesprek benoemen (bijvoorbeeld d.m.v. ingesproken bandje) hoeveel kosten het gesprek bedraagt. Dus ten alle tijden -voor mobiel- moet er, zodra je belt, een bandje klinken die bijvoorbeeld zegt: “Dit gesprek kost €0,90 per minuut, bovenop uw gebruikelijke belkosten”. Dit is hoe ze geld verdienen. Als je een nummer googled en het belt, let dan goed op wat je in het begin van het gesprek hoort. Check uiteraard de URL. Komt die overeen met de organisatie die je probeert te bereiken of is het een site van een andere partij. 

​Ik ben het er mee eens dat het super zonde is als je betaald voor een gesprek dat gratis had kunnen zijn. Niemand vind dat leuk. We zijn heel open over ons gratis telefoonnummer (0800-0402). Dat het nummer niet goed vindbaar is op de site doen we omdat de meeste vragen en storingen online op te lossen zijn. Kom je er na de mogelijke stappen niet uit, dan vind je ons nummer. 

Wij kunnen ten alle tijden inzien of er gebeld is en hoeveel dat gekost heeft. Het kan niet zo zijn dat je een factuur krijgt met kosten +/- €20,00 terwijl je telefoon uitstond. Belkosten worden gemaakt zodra je simkaart via het mobiele netwerk verbinding heeft gemaakt het een andere (service)nummer. Ik heb alles globaal doorgelezen ​en volgens mij is het meeste onderling wel besproken.

​​​​​​
​​​​​

 

 

Hallo allemaal!
Ik wilde graag nog iets toevoegen aan de discussie die hier gaande is. Een commercieel doorverbindbedrijf MOET aan het begin van het gesprek benoemen (bijvoorbeeld d.m.v. ingesproken bandje) hoeveel kosten het gesprek bedraagt. Dus ten alle tijden moet er, zodra je belt, een bandje klinken die bijvoorbeeld zegt: “Dit gesprek kost €0,90 per minuut, bovenop uw gebruikelijke belkosten”. Dit is hoe ze geld verdienen. Als je een nummer googled en het belt, let dan goed op wat je in het begin van het gesprek hoort. Check uiteraard de URL. Komt die overeen met de organisatie die je probeert te bereiken of is het een site van een andere partij. 

​Ik ben het er mee eens dat het super zonde is als je betaald voor een gesprek dat gratis had kunnen zijn. Niemand vind dat leuk. We zijn heel open over ons gratis telefoonnummer (0800-0402). Dat het nummer niet goed vindbaar is op de site doen we omdat de meeste vragen en storingen online op te lossen zijn. Kom je er na de mogelijke stappen niet uit, dan vind je ons nummer. 

Wij kunnen ten alle tijden inzien of er gebeld is en hoeveel dat gekost heeft. Het kan niet zo zijn dat je een factuur krijgt met kosten +/- €20,00 terwijl je telefoon uitstond. Belkosten worden gemaakt zodra je simkaart via het mobiele netwerk verbinding heeft gemaakt het een andere (service)nummer. Ik heb alles globaal doorgelezen ​en volgens mij is het meeste onderling wel besproken.

​​​​​​
​​​​​

Ik heb geen bandje gehoord waarop de kosten benoemd worden. Anders had ik meteen opgehangen. Want ik weet dat 0800 nummer altijd gratis zijn, dat weet iedereen. Op dat moment heb ik de KPN klantenservice gebeld, en ook al zou ik op een link geklikt hebben wat eigenlijk niet is gebeurd heb ik absoluut geen bandje gehoord met de kosten van dat gesprek. U kunt zelf dat nummer proberen te bellen en zult u horen dat er geen voorafgaand informatie wordt gegeven over de kosten. Deze nummer gaat niet eens over. 

 

 

Reputatie 7

Ik heb geen bandje gehoord waarop de kosten benoemd worden. Anders had ik meteen opgehangen. Want ik weet dat 0800 nummer altijd gratis zijn, dat weet iedereen. 

Natuurlijk zijn 0800 nummers gratis, maar 0906 nummers niet en dat zijn de nummers waar we het hier over hebben.

 

N. SA schreef:

U kunt zelf dat nummer proberen te bellen en zult u horen dat er geen voorafgaand informatie wordt gegeven over de kosten. Deze nummer gaat niet eens over. 

Als die informatie niet gegeven wordt dan moet je een klacht bij de ACM neerleggen, niet bij KPN.

Ik heb geen bandje gehoord waarop de kosten benoemd worden. Anders had ik meteen opgehangen. Want ik weet dat 0800 nummer altijd gratis zijn, dat weet iedereen. 

Natuurlijk zijn 0800 nummers gratis, maar 0906 nummers niet en dat zijn de nummers waar we het hier over hebben.

 

N. SA schreef:

U kunt zelf dat nummer proberen te bellen en zult u horen dat er geen voorafgaand informatie wordt gegeven over de kosten. Deze nummer gaat niet eens over. 

Als die informatie niet gegeven wordt dan moet je een klacht bij de ACM neerleggen, niet bij KPN.

Mijn reactie was voor Lisa! 

Reputatie 7
Badge +17

Dat is verplicht. Toch handig om te achterhalen welk nummer je wél gebeld hebt (zie belgeschiedenis) en contact op te nemen met het bedrijf dat doorverbinden als service levert. Ik wil graag antwoord geven op de vraag waarom dit nummer op de factuur staat, maar dat antwoord kan alleen de service geven die je gebruikt hebt geven. Zij kunnen vast uitleggen hoe het zit. Weet je welke doorverbindservice je gebruikt hebt om ons te bellen?  

 

Ik heb het ook, en zo ook honderden anderen. Lees de forums

Dat vele anderen er ook intrappen en op zo'n link in de Google zoekresultaten klikken kan ik me heel goed voorstellen. Het is niet zo dat KPN de veroorzaker zou zijn van de kosten, dat is toch echt de beller zelf.

Is je ook opgevallen dat vrijwel 100% van die mensen een mobiele telefoon gebruikt heeft?

Dat is ook wel logisch want met een vaste telefoon is het moeilijk om op zo'n link te klikken.

Waarom maak jij je eigenlijk zo druk hierom?? **********

Omdat hij duidelijk probeert te maken dat KPN hier geen geld aan verdient. Het is vervelend, irritant, gehaaid en zonde geld, daar is iedereen het denk ik wel over eens. Maar een provider (in dit geval KPN dus) gaat echt niet proberen om Op deze manier mensen op te lichten. Het zijn de gehaaide doorverbinddiensten die hier een slaatje uit proberen te slaan. Vind je dat echt zo moeilijk om te geloven?

Wjb kan uit zichzelf reageren. Mijn vraag was niet voor u bedoeld. 

Ik weet niet wat @N. SA precies wil bereiken maar alles is inmiddels wel behandeld.