Beantwoord

0906 nrs

  • 16 April 2020
  • 69 reacties
  • 4694 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Dat is verplicht. Toch handig om te achterhalen welk nummer je wél gebeld hebt (zie belgeschiedenis) en contact op te nemen met het bedrijf dat doorverbinden als service levert. Ik wil graag antwoord geven op de vraag waarom dit nummer op de factuur staat, maar dat antwoord kan alleen de service geven die je gebruikt hebt geven. Zij kunnen vast uitleggen hoe het zit. Weet je welke doorverbindservice je gebruikt hebt om ons te bellen?  

 

@Lisa mijn belgeschiedenis gaat helaas niet zover terug. Ik ben ermee bezig om te kijken wat k kan doen. Ik weet welk nummer op mijn factuur staat maar ik heb de 0800 nummer van kpn gebeld en niet dat nummer. Heb ook geen bandje gehoord. Dit is het nummer 09060400380 

Dat is verplicht. Toch handig om te achterhalen welk nummer je wél gebeld hebt (zie belgeschiedenis) en contact op te nemen met het bedrijf dat doorverbinden als service levert. Ik wil graag antwoord geven op de vraag waarom dit nummer op de factuur staat, maar dat antwoord kan alleen de service geven die je gebruikt hebt geven. Zij kunnen vast uitleggen hoe het zit. Weet je welke doorverbindservice je gebruikt hebt om ons te bellen?  

 

Mijn begeschiedenis gaat helaas niet zover terug, ik ben ermee bezig om te kijken wat ik kan doen. Het nummer dat op mn factuur staat is 09060400380. 

Reputatie 7

Mijn begeschiedenis gaat helaas niet zover terug,

In de belgeschiedenis van mijn OnePlus 5T staan zelfs nog entries uit 2018, jammer dat jouw telefoon blijkbaar maar een hele korte periode hanteert voor de belgeschiedenis of heb je net een nieuwe telefoon?

Heb je jouw forumprofiel al ingevuld zodat @Lisa even met je mee kan kijken?

@obelist Deze forum is openbaar om te volgen zonder een profiel. Ik heb hetzelfde probleem dus ik was hier aan het volgen en om te reageren heb je een profiel nodig

Om even de discussie zuiver te houden.

Het gaat hier om een mobiele telefoon waarmee alleen gebeld wordt en soms whatsapp berichten mee worden verstuurd. Er is nooit op een link geklikt. Er wordt helemaal niet gebruik gemaakt van een browser. Dus niet suggestie wekken dat ik dat heb gedaan. In de belhistorie op het toestel zie je dat er een uitgaand gesprek is geweest, maar dat heeft nooit plaatsgevonden vanaf dat toestel. Maar de kosten staan wel op de factuur.

Om even de discussie zuiver te houden.

Het gaat hier om een mobiele telefoon waarmee alleen gebeld wordt en soms whatsapp berichten mee worden verstuurd. Er is nooit op een link geklikt. Er wordt helemaal niet gebruik gemaakt van een browser. Dus niet suggestie wekken dat ik dat heb gedaan. In de belhistorie op het toestel zie je dat er een uitgaand gesprek is geweest, maar dat heeft nooit plaatsgevonden vanaf dat toestel. Maar de kosten staan wel op de factuur.

Ja het is exact hoe jij het zegt 

Reputatie 7
Badge +17

Mee eens Obelisk. Je hebt alle informatie die je nodig hebt @N. SA. Wjb en alle andere Forumleden in dit topic doen hun best jou te voorzien van handvatten waar je mee aan de slag kunt. Dit is een vrijwillig Forum. Iedereen is vrij om te reageren. Het doel van ons Forum is klant helpt klant. Wij lezen mee en sturen daar waar nodig is bij. Voor vragen aan alleen KPN, kun je contact opnemen met de klantenservice. Ook zij herhalen wat hier al gezegd is.

 

 

Reputatie 7

In de belhistorie op het toestel zie je dat er een uitgaand gesprek is geweest, maar dat heeft nooit plaatsgevonden vanaf dat toestel. Maar de kosten staan wel op de factuur.

Als in de belhistorie van dat toestel een telefoongesprek naar zo'n 0906 nummer vermeld wordt dan heeft dat ook plaatsgevonden. De enige vraag blijft dan wie of wat dat telefoongesprek geïnitieerd heeft en hoe dat gegaan is.

Via een whatsapp berichtje, een link in een smsje, een website, malware, anders ...

Mee eens Obelisk. Je hebt alle informatie die je nodig hebt @N. SA. Wjb en alle andere Forumleden in dit topic doen hun best jou te voorzien van handvatten waar je mee aan de slag kunt. Dit is een vrijwillig Forum. Iedereen is vrij om te reageren. Het doel van ons Forum is klant helpt klant. Wij lezen mee en sturen daar waar nodig is bij. Voor vragen aan alleen KPN, kun je contact opnemen met de klantenservice. Ook zij herhalen wat hier al gezegd is.

 

 

Ja idd daarom bel ik jullie klantenservice niet. 

Reputatie 7
Badge +17

Ho, er waren alweer meer berichten binnengekomen. Ik heb overbodige en verwijtende reacties verwijderd. Kom op hoor. We hebben huisregels, dus gaarne iedereen zich daar aan te houden. 
We gaan op een fatsoenlijke manier met elkaar om. Iedereen (behalve ik:kissing_closed_eyes: ) draagt vrijwillig bij aan het Forum. 

Dat een antwoord niet het antwoord is dat gewenst is, kan op vele vriendelijke manieren worden uitgedrukt. Hoeft niet te betekenen dat een verkregen antwoord onjuist is. 
@Grote_Peter Leuk dat je er bent. Zou je inhoudelijk willen bijdragen aan het topic? Je voorgaande reacties zijn verwijderd, want opgepast én off-topic. 

Om even de discussie zuiver te houden.

Het gaat hier om een mobiele telefoon waarmee alleen gebeld wordt en soms whatsapp berichten mee worden verstuurd. Er is nooit op een link geklikt. Er wordt helemaal niet gebruik gemaakt van een browser. Dus niet suggestie wekken dat ik dat heb gedaan. In de belhistorie op het toestel zie je dat er een uitgaand gesprek is geweest, maar dat heeft nooit plaatsgevonden vanaf dat toestel. Maar de kosten staan wel op de factuur.

@Shopman dat nummer wordt gebruikt door bedrijf CustomConnect. 1 van hun grootste klanten is KPN, zij besteden hun klantenservice uit aan dit bedrijf dat  CustomConnect heet.  https://www.werkenbijcustomconnect.nl/kpn/ 

Hier ook hun home page : http://www.customconnect.nl/

op een of andere manier zijn wij doorgeschakeld VIA dat nummer naar KPN. dus eigenlijk custom connect want zij werken voor KPN. 

ik hoop dat deze informatie meer duidelijkheid geeft. 

Reputatie 7

op een of andere manier zijn wij doorgeschakeld VIA dat nummer naar KPN. dus eigenlijk custom connect want zij werken voor KPN.

Begrijp ik goed dat je dat 0906 nummer dus zelf gebeld hebt en dat je VIA dat nummer naar KPN doorgeschakeld bent?

op een of andere manier zijn wij doorgeschakeld VIA dat nummer naar KPN. dus eigenlijk custom connect want zij werken voor KPN.

Begrijp ik goed dat je dat 0906 nummer dus zelf gebeld hebt en dat je VIA dat nummer naar KPN doorgeschakeld bent?

Als je goed mijn berichten en van de rest had gelezen. dan weet je dat WIJ dat nummer niet gebeld hebben. ik hoop dat het nu duidelijk is voor je. 

Reputatie 7

op een of andere manier zijn wij doorgeschakeld VIA dat nummer naar KPN. dus eigenlijk custom connect want zij werken voor KPN.

Begrijp ik goed dat je dat 0906 nummer dus zelf gebeld hebt en dat je VIA dat nummer naar KPN doorgeschakeld bent?

Als je goed mijn berichten en van de rest had gelezen. dan weet je dat WIJ dat nummer niet gebeld hebben. ik hoop dat het nu duidelijk is voor je. 

Toch moet je dat nummer echt zelf gebeld hebben immers dat is de enige manier waardoor je kosten voor dat nummer kunt krijgen.

op een of andere manier zijn wij doorgeschakeld VIA dat nummer naar KPN. dus eigenlijk custom connect want zij werken voor KPN.

Begrijp ik goed dat je dat 0906 nummer dus zelf gebeld hebt en dat je VIA dat nummer naar KPN doorgeschakeld bent?

Als je goed mijn berichten en van de rest had gelezen. dan weet je dat WIJ dat nummer niet gebeld hebben. ik hoop dat het nu duidelijk is voor je. 

Toch mowt je dat nummer echt zelf gebeld hebben immers dat is de enige manier waardoor je kosten voor dat nummer kunt krijgen.

@wjb Het is voor mij niet interessant om in dit forum te zitten als ik gebeld zou hebben met dat nummer.  

ik heb al eerder gereageerd, omdat mij precies het zelfde is overkomen. via via is mij het advies gegeven om de site van ACM consuwijzer te raadplegen. en idd, ACM is ermee bezig (duurbetaalde 0906 nr). daar wordt ook omschreven wat je zou kunnen doen. als eerste dat deel van de factuur niet betalen en mocht je al betaald hebben zoals ik, dan kun je dit storneren via je bank. dus alleen dat deel betalen wat je zou moeten betalen zonder de kosten van het 0906 nr. dan dien je een klacht in bij KPN en vervolgens bij het betreffende bedrijf wat hoort bij het 0906 nr. in mijn geval is dat Massxess b.v. voorbeeldbrieven vind je ook op de site van ACM. ik denk dat een ieder die dit probleem heeft, dit het beste kan doen. hoe meer klachten er zijn, hoe meer er mee gedaan kan worden! ik moet meer dan € 30,oo betalen voor een informatie nummer die ik niet gebeld heb. ik ben al jaaaaaaaaaaaaren lang klant bij KPN en heb nog nooit de klantenservice via dit nummer gebeld. ik heb zelf het nr van de klantenservice in mijn mobiel staan.  en het is toch zeker heel frappant dat er op dit moment zoveel mensen zijn met hetzelfde probleem. ook is mij tijdens het bellen naar het info nummer niet gezegd dat het kosten met zich mee zou brengen!!! anders waren er wel alarmbellen gaan rinkelen…

 en voor de mensen die hier dagelijks en de gehele dag op het forum zitten en er niet echt op uit zijn om andere forumgebruikers te ondersteunen, maar alleen maar belachelijk willen maken, zou ik willen zeggen, verdiep je eens echt in de materie en doe iets constructiefs om de gedupeerden te ondersteunen of meld ja aan bij een plaatselijke vrijwilligersorganisatie. er zijn er genoeg die staan te springen om mensen die de tijd en energie hebben ( en dat heeft u overduidelijk).

laten we hopen dat er snel meer duidelijkheid komt omtrent deze zwendel en dit STOPT!

ik heb al eerder gereageerd, omdat mij precies het zelfde is overkomen. via via is mij het advies gegeven om de site van ACM consuwijzer te raadplegen. en idd, ACM is ermee bezig (duurbetaalde 0906 nr). daar wordt ook omschreven wat je zou kunnen doen. als eerste dat deel van de factuur niet betalen en mocht je al betaald hebben zoals ik, dan kun je dit storneren via je bank. dus alleen dat deel betalen wat je zou moeten betalen zonder de kosten van het 0906 nr. dan dien je een klacht in bij KPN en vervolgens bij het betreffende bedrijf wat hoort bij het 0906 nr. in mijn geval is dat Massxess b.v. voorbeeldbrieven vind je ook op de site van ACM. ik denk dat een ieder die dit probleem heeft, dit het beste kan doen. hoe meer klachten er zijn, hoe meer er mee gedaan kan worden! ik moet meer dan € 30,oo betalen voor een informatie nummer die ik niet gebeld heb. ik ben al jaaaaaaaaaaaaren lang klant bij KPN en heb nog nooit de klantenservice via dit nummer gebeld. ik heb zelf het nr van de klantenservice in mijn mobiel staan.  en het is toch zeker heel frappant dat er op dit moment zoveel mensen zijn met hetzelfde probleem. ook is mij tijdens het bellen naar het info nummer niet gezegd dat het kosten met zich mee zou brengen!!! anders waren er wel alarmbellen gaan rinkelen…

 en voor de mensen die hier dagelijks en de gehele dag op het forum zitten en er niet echt op uit zijn om andere forumgebruikers te ondersteunen, maar alleen maar belachelijk willen maken, zou ik willen zeggen, verdiep je eens echt in de materie en doe iets constructiefs om de gedupeerden te ondersteunen of meld ja aan bij een plaatselijke vrijwilligersorganisatie. er zijn er genoeg die staan te springen om mensen die de tijd en energie hebben ( en dat heeft u overduidelijk).

laten we hopen dat er snel meer duidelijkheid komt omtrent deze zwendel en dit STOPT!

@cindybijlie de eigenaar van dat nummer is Massexess bv maar de gebruiker is custom connect. KPN besteedt zn klantenservice uit aan hun. Er wordt niet gezegd wat de kosten zijn van dat doorschakelnummer. Volgens de ACM richtlijnen is dat verplicht. 
De vraag is nog hoe komt dat nummer op mijn factuur! Ik heb echt de 0800 nummer van KPN gebeld. En gelukkig ben ik niet de enige! 
jammer dat sommige mensen dagelijks in deze forum zitten die eigenlijk niks te doen hebben en ook daardoor niks kunnen toevoegen aan dit onderwerp! 

@N. SA Verwijten maken heeft geen zin, in normale gevallen kan het simpelweg ook niet gebeuren wat beschreven wordt. Het heeft ook geen zin dat hier in het forum verder te bekibbelen.

Als er inderdaad gebeld is naar het gratis nummer en toch het nummer van Massexess/Custom Connect op je factuur staat moet er ergens iets grandioos verkeerd geconfigureerd staan. Het enige juiste wat je kan doen is een formele klacht naar de KPN sturen, al dan niet na juridisch consult, waarin het probleem in detail wordt uitgelegd en er om een technisch onderzoek gevraagd wordt.

Aangezien KPN een gratis nummer voor klantenservice heeft is het nog in het belang van de klant nog KPN dat dit plaats vind. Indien het geschrevene heeft voorgevallen denk ik eerder aan een technisch probleem dan aan zwendel. Dit soort aanteigingen roepen heeft geen nut en helpt gemiddeld niet om het probleem op te lossen. Hoe vervelend ook, correct en feitelijk blijven helpt meer dan gaan schreeuwen.

Reputatie 7
Badge +17

@cindybijlie Bij het storneren van de factuur, kunnen op den duur herinneringskosten worden gerekend. Houd daar rekening mee. Hier krijg je uiteraard een bericht van. Mijn collega Marcia heeft al met je meegekeken, zie ik (topic). 
Ik zie overigens dat hierna nogmaals 2x gebeld is naar dit nummer en dat er genoeg andere keren zijn geweest dat je 0800-0402 gedraaid hebt. Het is erg toevallig dat deze 3 gesprekken na elkaar hebben plaatsgevonden en dat het contact met ons ging over de factuur. Doet mij dus vermoeden dat dit nummer wellicht in je telefoon staat als contactnummer van ons? Kun je eens kijken of dit 0906 nummer (ook) in je contactenlijst staat als telefoonnummer van ons?

Nummer Datum en tijd (HⓂs)   Kosten gespreksduur
0800-0402 07-04-2021  15:55:59   €0,00 +/-22 minuten
09060400380 07-04-2021  14:28:13   €0,23 <1 minuut
09060400380 07-04-2021  14:26:58   €0,80 <1 minuut

 

Als je een klacht indient is het handig om je belgeschiedenis te bewaren. Maak alvast een printscreen van je belgeschiedenis (waar dus 0800-0402 staat ipv 0906 op deze data), zodat die niet verloren gaat en je onze collega handvatten geeft om dit te laten onderzoeken.