Beantwoord

2GB extra dagbundel aanvragen lukt op een gegeven moment niet meer

  • 8 May 2024
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Wat is dit nou weer dan... zit al de hele dag extra bundel aan te vragen en na ongeveer 11 uur lukt het niet meer... krijg steeds de zelfde foutmelding... lekker unlimited...…

 

Vind het sowieso eerdere beperkte unlimited gezien je standaard maar 10gb hebt die je dan zelf moet opwaarderen met 2gb pet keer.…

 

Maar als je nou ook nog vanaf 11 uur niks meer kunt opwaarderen is het unlimited idee er ook helemaal uit.

 

Zullen vast nog andere zijn met dit zelfde probleem. Iemand een idee hoe dit kan of hoe dit opgelost kan worden?

Ik zit nu dus zonder internet.

icon

Beste antwoord door Noordzee 9 May 2024, 21:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er is een Fair Use Policy. Staat in het contract. De hele dag extra Gb's aanvragen is op een gegeven moment geen "Fair Use" meer. Dus zorg dat u gewoon WiFi heeft. Of ga wat anders doen waarvoor u geen internet nodig heeft.

Er is een Fair Use Policy. Staat in het contract. De hele dag extra Gb's aanvragen is op een gegeven moment geen "Fair Use" meer. Dus zorg dat u gewoon WiFi heeft. Of ga wat anders doen waarvoor u geen internet nodig heeft.

Ik ben vrachtwagenchauffeur. En heb dus geen wifi mogelijkheid.

Ik heb op disney+ 1 film gekeken en toen kreeg ik al de eerste melding dat ik op 80% zat. Tijdens die film heb ik al 2× extra data moeten aanvragen.

En gedurende de dag raakte dat ook weer op een moest ik weer bij vragen. Avonds voordat ik naar bed ga kijk ik ook altijd nog even een serie of filmpje. En toen kon ik opeens geen data meer aanvragen. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben vrachtwagenchauffeur. En heb dus geen wifi mogelijkheid.

Dan zult u gewoon zuinig om moeten gaan met data. U kunt wel vrachtwagenchauffeur zijn. Maar dat is geen argument. Het mobiele netwerk is gewoon niet bedoeld/geschikt voor veelvuldig en langdurig filmpjes kijken. Ook niet voor vrachtwagenchauffeurs. 

Als u uw abonnement verlengd krijgt u 20 GB elke dag voordat u extra data aan hoeft te vragen. Dat zou iets schelen voor u. Maar een echte oplossing zal het ook niet zijn.

Reputatie 4
Badge +4

Heeft de parkeerplaats waar je kunt overnachten met je vrachtwagen geen Wifi? 

En welke route's rij jij met je vrachtwagen? 

En in welke landen rij jij met je vrachtwagen? 

Want in sommige rastatte of vrachtwagencafe's hebben gewoon wifi. 

Dus als je bij een rastatte of vrachtwagencafe ben. vraag aan de bar of receptie naar de wificode. 

En dat scheel je hoop data verbruik op de mobiele netwerk. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik ben vrachtwagenchauffeur. En heb dus geen wifi mogelijkheid.

Dan zult u gewoon zuinig om moeten gaan met data. U kunt wel vrachtwagenchauffeur zijn. Maar dat is geen argument. Het mobiele netwerk is gewoon niet bedoeld/geschikt voor veelvuldig en langdurig filmpjes kijken. Ook niet voor vrachtwagenchauffeurs. 

Als u uw abonnement verlengd krijgt u 20 GB elke dag voordat u extra data aan hoeft te vragen. Dat zou iets schelen voor u. Maar een echte oplossing zal het ook niet zijn.

🥸

Jullie slaan allemaal het probleem over. 

Het probleem is dat het niet mogelijk is om na 11 uur extra data aan te zetten…

Het gaat er niet om hoe ik mijn data gebruik.

Heeft de parkeerplaats waar je kunt overnachten met je vrachtwagen geen Wifi? 

En welke route's rij jij met je vrachtwagen? 

En in welke landen rij jij met je vrachtwagen? 

Want in sommige rastatte of vrachtwagencafe's hebben gewoon wifi. 

Dus als je bij een rastatte of vrachtwagencafe ben. vraag aan de bar of receptie naar de wificode. 

En dat scheel je hoop data verbruik op de mobiele netwerk. 

Ik rij nederland en duitsland. Voordat ik naar duitsland ga zorg ik dat ik voldoende heb gedownload. Zodat ik niet over dat maandelijkse limiet van 50gb ga. Wat ik ook onzin vind…

 

Ik sta eigenlijk elke avond op een onverharde parkeerplaats van ons bedrijf. Hier is momenteel wel bouw bezig. Maar hier is (nog) geen wifi punt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @AmyDylan ,

Met jouw internetgedrag is de beste oplossing om bij de eerst volgende verlenging over te stappen naar SuperUnlimited. 
 

Dan is de kans dat je extra GB’s moet aanvragen een stuk kleiner. En je kunt in Duitsland ook meer verbruiken: 
 

SuperUnlimited

Het beste van het beste, Unlimited data met de hoogst mogelijke snelheid

  • Maximale snelheid: 600 Mbit/s
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 75 GB roamen in de EU
  • 75 GB MB's delen per maand

 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Dmobiele%2Dabonnementen%2Dbij%2Dkpn%2D608199

 

Voor jouw extra-GB-probleem na 23.00 heb ik ook geen oplossing. Behalve lekker op tijd gaan slapen….💤 

Wat is dit nou weer dan... zit al de hele dag extra bundel aan te vragen en na ongeveer 11 uur lukt het niet meer... krijg steeds de zelfde foutmelding... lekker unlimited...…

 

Vind het sowieso eerdere beperkte unlimited gezien je standaard maar 10gb hebt die je dan zelf moet opwaarderen met 2gb pet keer.…

 

Maar als je nou ook nog vanaf 11 uur niks meer kunt opwaarderen is het unlimited idee er ook helemaal uit.

 

Zullen vast nog andere zijn met dit zelfde probleem. Iemand een idee hoe dit kan of hoe dit opgelost kan worden?

Ik zit nu dus zonder internet.

Heb ik ook regelmatig. Ik heb het hele jaar een unlimited abonnement zodat ik 3,5 maand per jaar op de camping internet heb. De rest van het jaar gebruik ik NUL data. Mijn vrouw slaapt slecht en die heeft vannacht de hele nacht netflix gekeken (staat op lage datastand, laagste kwaliteit). Nu wil ik internetten en het is op. 2gb erbij doet het gewoon niet. Geen melding waarom ofzo, maar gewoon ‘helaas, niet gelukt’. En dan is de oplossing die door iemand van KPN hier is vastgezet gewoonweg ‘neem een duurder abonnement’.  Wat zijn dat voor rare praktijken?

Badge +19

@FOS4 maar waarom heeft u het hele jaar unlimited als u het niet gebruikt? Waarom zet u het abonnement de andere maanden niet 0 data? U kunt het abonnement iedere maand naar boven of naar beneden zetten.  En wat het niet kunnen opwaarderen betreft, dat is jammer maar een storing kan voorkomen en zo'n drama is het nou weer niet. 

@FOS4 maar waarom heeft u het hele jaar unlimited als u het niet gebruikt? Waarom zet u het abonnement de andere maanden niet 0 data? U kunt het abonnement iedere maand naar boven of naar beneden zetten.  En wat het niet kunnen opwaarderen betreft, dat is jammer maar een storing kan voorkomen en zo'n drama is het nou weer niet. 

of het wel of niet een drama is doet niet terzake, evenals waarom ik het abonnement door laat lopen. er wordt gezegd dat je elk moment met 2gb per keer kunt opwaarderen. Dat hoort dus bij het abonnement en daar betaal ik voor. Als je een tv abonnement hebt en je kijkt graag voetbal en tijdens de belangrijkste wedstrijd doet je televisie het niet zeg je ook niet ‘zo'n drama is het nou weer niet’.  Je betaalt voor een product en dat hoort gewoon te werken. En als het nou éénmalig is dan snap ik nog dat een storing kan, maar dit gebeurt echt regelmatig, en vrijwel altijd in het weekend ook nog.

 

Reageer