Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN

  • 5 February 2024
  • 78 reacties
  • 17243 keer bekeken
Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN
Reputatie 7
Badge +16

In februari presenteert KPN nieuwe mobiele abonnementen. Het zijn drie abonnementen met verschillende databundels en drie nieuwe Unlimited abonnementen. Je leest hier welke abonnementen het zijn en wat ze inhouden.

 

Mobiele abonnementen met verschillende databundels

Je kunt kiezen uit drie nieuwe mobiele abonnementen met een verschil in hoeveel data je hebt per maand.

0 GB data

Het instapabonnement voor wie geen of weinig internet gebruikt.

  • Unlimited bellen/smsen
  • MB's delen mogelijk
  • Maximale snelheid 300 Mbit/s*

Let op: *Deze snelheid geldt voor gedeelde MB's en gekochte bundels

 

6 GB data

De volgende stap is een abonnement met 6 GB internet.

  • Unlimited bellen/smsen
  • Heb jij CombiVoordeel? Dan worden de MB's in je abonnement gratis verdubbeld naar 12 GB
  • MB's delen mogelijk
  • Maximale snelheid 300 Mbit/s
     

12 GB data

De hoogste stap van deze abonnementen: 12 GB data.

  • Unlimited bellen/smsen
  • Heb jij CombiVoordeel? Dan worden de MB's in je abonnement gratis verdubbeld naar 24 GB
  • MB's delen mogelijk
  • Maximale snelheid 300 Mbit/s

 

Overige opties

  • Liever een abonnement met 150 belminuten/sms? Dit blijft mogelijk voor -€1,-
  • Looptijd van de contracten: 1, 12 of 24 maanden
  • Je kunt maandelijks het abonnement wijzigen

 

Unlimited abonnementen

Niet één maar drie nieuwe Unlimited abonnementen
Nieuw is het verschil in snelheid, het aantal MB's wat je kunt delen en het aantal GB beschikbaar in de EU.

Unlimited50

Ervaar het gevoel van Unlimited

  • Maximale snelheid: 50 Mbit/s 
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 40 GB roamen in de EU
  • 40 GB MB's delen per maand

 

Unlimited300

Zorgeloos online en niet nadenken over de snelheid

  • Maximale snelheid: 300 Mbit/s.
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 50 GB roamen in de EU
  • 50 GB MB's delen per maand

 

SuperUnlimited

Het beste van het beste, Unlimited data met de hoogst mogelijke snelheid

  • Maximale snelheid: 600 Mbit/s
  • Unlimited bellen/smsen
  • Dagbundel 20 GB
  • 75 GB roamen in de EU
  • 75 GB MB's delen per maand

 

Behaalde snelheid is afhankelijk van een aantal factoren 

Met deze nieuwe abonnementen onderscheiden we de abonnementen naast de databundel ook met snelheid. De benoemde snelheden hierboven zijn maximaal haalbare snelheden. De haalbare snelheid is afhankelijk van veel verschillende factoren, waaronder:  

  • Het type mobiele apparaat dat je gebruikt  
  • De drukte op het internet of de internetpagina 
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast 
  • Weersomstandigheden, zoals onweer. 
  • Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig 

 

Disclaimer

Bij de dekkingskaart staan twee type snelheden; de maximum snelheid en gemiddelde snelheid. De maximum snelheid is de snelheid die ons netwerk kan halen als alle omstandigheden ideaal zijn. Verschillende factoren zorgen ervoor dat de daadwerkelijke snelheid lager ligt. De snelheid die je in de praktijk ervaart kan lager liggen. Dit noemen we dan de gemiddelde snelheid.

 

Veelgestelde vragen

Worden mijn MB's verdubbeld?

Ja! Heb je meerdere abonnementen en daardoor CombiVoordeel? Dan worden de MB's in je abonnement gratis verdubbeld.

 

Kan ik nog steeds Kids Sim bestellen voor mijn kinderen?

Ja, Kids Sim blijft beschikbaar. Je leest op onze website alles over de Kids Sim.

 

Wat kosten de nieuwe abonnementen?

Wil je weten wat de nieuwe abonnementen kosten, kijk dan op https://www.kpn.com/mobiel-abonnement. Combineer je KPN Thuis met Mobiel? Dan krijg je extra CombiVoordeel korting!

 

Kan ik ook mobiel internet gebruiken met het 0 GB abonnement?

Ja, dat kan als je gedeelde MB's krijgt vanuit jouw huishouden of als je een internetbundel koopt. Dan gebruik je mobiel internet met een snelheid tot 300 Mbit/s.

Ook zonder extra bundel of gedeelde MB's kan je gebruik van internet maken. Dat is met een internetsnelheid van 64 Kb/s, dit brengt geen extra kosten met zich mee.

 

Kan ik maandelijks mijn databundel wijzigen?

Je kunt je telefoonabonnement 1 keer per kalendermaand omlaag of omhoog aanpassen. De verlaging of verhoging van je abonnement gaat in op de eerste dag van de maand waarop je facturatie plaatsvindt. Het aanpassen van je abonnement doe je eenvoudig in MijnKPN.

Let op: je kunt alleen binnen je eigen abonnement omlaag of omhoog. Als je nog een oud abonnement hebt, kan je alleen door verlenging van je abonnement naar de nieuwe bundels. 

 

Is onbeperkt data echt onbeperkt?

Ja. Per dag kun je zo veel internet gebruiken in Nederland als je nodig hebt. Gebruik je meer dan 20GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Zo kom je nooit zonder data te zitten.

 

Hoe werkt Unlimited Data in Europa?

Afhankelijk van je type Unlimited abonnement kan je tot maximaal 75GB roamen in de EU.
Met Unlimited50 heb je 40GB in de EU. Met Unlimited300 heb je 50GB in de EU en met SuperUnlimited heb je tot 75GB in de EU.

Gebruik je meer?
Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar. 
Om weer de maximale internetsnelheid te krijgen kun je een extra EU bundel kopen: €1,99 voor 1.500 MB.

 

Wat is het verschil tussen de Unlimited abonnementen?

Met de Unlimited series bij KPN, hebben we een Unlimited abonnement voor iedereen:

  • Unlimited50: Ervaar het gevoel van Unlimited met ons Unlimited50 abonnement.
    Zo kun je zorgeloos online met een snelheid tot 50 mb/s en 40GB om onderling te delen en te gebruiken in de EU.
  • Unlimited300: Genieten van de vrijheid, zonder na te hoeven denken over snelheid?
    Kies dan voor Unlimited300. Met dit abonnement heb je een snelheid tot 300 mb/s én 50GB om onderling te delen en te gebruiken in de EU.
  • SuperUnlimited: Voor mensen die geen genoeg kunnen krijgen van alles wat internet te bieden heeft is er SuperUnlimited.
    Met meer snelheid, tot 600mb/s. En 75GB om te delen en te gebruiken in de EU. Het beste Unlimited abonnement wat je kan kiezen.

 

Waarvoor heb ik hogere snelheid nodig?

Een snellere mobiele verbinding is handig voor soepel internetten, vlekkeloze videogesprekken en livestreams, gamen zonder haperingen, efficiënt werken online, vlotte navigatie, snel delen van bestanden en downloaden van apps en updates. Kortom, het maakt je digitale ervaring beter, afhankelijk van wat jij veel doet met je mobiel.

 

Ik heb nu een oud(er) abonnement, wat verandert er voor mij?

Jouw abonnement blijft hetzelfde. Als je kan verlengen, kies je uit een van de nieuwe abonnementen. Bestel je een nieuw abonnement, dan kies je uit één van bovenstaande, nieuwe abonnementen.

 


78 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Oeh, met het nieuwe aanbod van Odido was het ook niet meer de vraag of, maar wanneer KPN mee zou gaan. En ik moet zeggen, ik ben positief verrast! Voornamelijk het meer GB's om te delen met Unlimited maakt het interessanter om samen met je gezin eens goed en slim de abonnementen samen te stellen.

In je bericht staat dat je je abonnement in MijnKPN kan wijzigen, maar ik zie nog onderstaande. Heeft dat nog verwerkingstijd?

En.. het huidige Unlimited abonnement, is dat Unlimted300 (behalve 10GB ipv 20GB Dagbundel)? Of heeft het oude Unlimited een lagere max snelheid dan Unlimited300?

Reputatie 2

….

En.. het huidige Unlimited abonnement, is dat Unlimted300 (behalve 10GB ipv 20GB Dagbundel)? Of heeft het oude Unlimited een lagere max snelheid dan Unlimited300?

Volgens de algemene voorwaarden die ik bij m’n ‘oude’ unlimited abonnement kreeg was dat 500mbit.. Dus ergens er tussenin?

Reputatie 7
Badge +30

In je bericht staat dat je je abonnement in MijnKPN kan wijzigen, maar ik zie nog onderstaande. Heeft dat nog verwerkingstijd?

Goede vraag, @ikheetjeff! Je kunt alleen gebruik maken van deze nieuwe mobiele abonnementen als nieuwe klant, of als je je oude abonnement verlengt.

Jij kunt jouw abonnement dus alleen wijzigen naar een hogere of lagere bundel die binnen datzelfde abonnementstype valt, en niet naar een van de nieuwe. We gaan dit even verduidelijken in het startbericht 

 

….

En.. het huidige Unlimited abonnement, is dat Unlimted300 (behalve 10GB ipv 20GB Dagbundel)? Of heeft het oude Unlimited een lagere max snelheid dan Unlimited300?

Volgens de algemene voorwaarden die ik bij m’n ‘oude’ unlimited abonnement kreeg was dat 500mbit.. Dus ergens er tussenin?

Precieze maximale snelheid van de oudere abonnementen durf ik zo niet te zeggen.

Reputatie 4
Badge +4

Het abbonement voor 1 euro kan ik nergens vinden van 150 belminuten/sms vinden op website? Of zie ik iets over het hoofd.

Reputatie 1
Badge

Ik heb nu Unlimited met dagbundel 10GB plus 150 bel voor €33.92

Ik zou dat wel per direct willen wijzigen in Unlimited300 met 20GB dagbundel plus voor €31.50. Met overstappen schijn ik te moeten wachten tot mei 2025.

Niet heel fijn als dát de strategische beslissing is, nu heb ik mezelf in de voet geschoten door niet voor een 1 jarig abonnement te kiezen 9 maanden geleden.

Anyway, ik zal het ermee moeten doen. Mag dan wél misschien als kleine geste alvast de dagbundel voor bestaande abonnementen verhoogd naar 20GB?

Reputatie 7
Badge +9

Het abbonement voor 1 euro kan ik nergens vinden van 150 belminuten/sms vinden op website? Of zie ik iets over het hoofd.

@Nicj56 , ik denk dat je een minnetje over het hoofd hebt gezien. Als je kiest voor 150 belminuten/sms in plaats van unlimited bellen/sms, dan wordt het abonnement 1 euro goedkoper (-1€), maar er is geen abonnement voor 1 euro. Nog effe uit de bovenstaande tekst, zie het door mij geel gemarkeerde:

 

Reputatie 1

Dit is een onaangename verrassing en ik ben er niet blij mee. Maar goed, had ik maar sneller moeten beslissen. 

Mijn situatie: alleenstaande en verbruik ongeveer 100 belminuten en 1GB data per maand en heb ook internet van KPN Dus kan geen gebruik maken van uitwisseling van MB’s, maar wel van korting en verdubbeling van data.

Ik heb me vorige week georiënteerd op verlenging van mijn abonnement (zelfs nog gebeld met de klantenservice). Ik kwam uit dat 150 belminuten en 3GB data (met verdubbelaar dus 6GB) voor 14 euro het beste was. 
Nu zou ik dus een een abonnement moeten afsluiten voor 15 euro per maand en dan krijg ik 12GB per maand voor een lagere snelheid. Complete overkill qua data in mijn situatie.  

Ik mis heel erg een abonnement voor de weinig verbruiker, zoals ik dat ben. 

Reputatie 7
Badge +30

Mag dan wél misschien als kleine geste alvast de dagbundel voor bestaande abonnementen verhoogd naar 20GB?

Leuk idee! Geen beloftes, maar we nemen het in ieder geval mee.

 

Ik mis heel erg een abonnement voor de weinig verbruiker, zoals ik dat ben. 

We hebben tot een paar jaar terug nog abonnementen met 1 GB gehad. Die hebben we toen juist uitgefaseerd omdat we zien dat, over het algemeen genomen, mensen steeds meer data gaan gebruiken. 

Als jouw huidige abonnement voldoet qua inhoud, en kosten, dan kun je die ook laten doorlopen als je wilt. Verlengen is niet verplicht.

Reputatie 7

Direct even het 3GB abonnement (6GB na verdubbeling} van mijn zoon verlengd.

Scheelt toch weer €1,57 per maand en daarvoor krijgt hij dan ook nog eens, na verdubbeling, 6GB extra.

Is direct de laatste inflatiecorrectie ook weer teruggedraaid.

 

Reputatie 1
Badge

Technische vraag. 

Als ik tzt kies voor max50 Mbps, wordt het dan voor mij die nu thuis altijd boven de 150Mbps haalt zo goed als altijd 50Mbps, of wordt het dan een percentage van 50 Mbps? 

Reputatie 1

Ik mis heel erg een abonnement voor de weinig verbruiker, zoals ik dat ben. 

We hebben tot een paar jaar terug nog abonnementen met 1 GB gehad. Die hebben we toen juist uitgefaseerd omdat we zien dat, over het algemeen genomen, mensen steeds meer data gaan gebruiken. 

Als jouw huidige abonnement voldoet qua inhoud, en kosten, dan kun je die ook laten doorlopen als je wilt. Verlengen is niet verplicht.

Daar heb je gelijk in hoor! Ik heb nog een oud Hi2013 abonnement en het was nooit lonend om te verlengen, maar vanwege de inflatiecorrectie werd het prijsverschil tussen mijn oude abonnement en een nieuw abonnement redelijk groot, dus vandaar dat ik eens rond ben gaan kijken. 
Ik snap dat ik geen doorsnee gebruiker ben en dat tegenwoordig 1GB erg weinig is, maar tussen 0 en 12GB zit wel erg veel verschil.

 

Is/wordt bij Simyo ook e.e.a. aangepast?

 

Reputatie 1
Badge
  • Nu SuperUnlimited met € 2,50 extra korting!
  • Elk abonnement is maandelijks aan te passen, ook omlaag.

Unlimited300 en SuperUnlimited hebben nu dezelfde prijs, €32.50. Dan kies je daar toch voor en pas je omlaag aan zodra die korting stopt?

Reputatie 1

Echt belachelijk dat wij met een 'unlimited' abonnement niet zomaar kunnen veranderen naar een van de nieuwe abo’s. Ik betaal nu €32,50 per maand, met korting erbij, en dan zou je toch verwachten dat jullie deze groep automatisch upgraden naar SuperUnlimited of iets dergelijks. Wat een onzin dit. Ik hoop echt dat jullie dit snel herzien, want dit slaat nergens op.

Reputatie 1
Badge

Ik betaal nu zelfs na inflatiecorrectie €33.92 per maand voor unlimited plus 150 bel sinds oktober. Dat was €31.50 eerder. Tot gisteren nog konden nieuwe klanten nog voor €31.50 abonnement nemen, dus zonder die inflatiecorrectie. 

Ik waardeer de KPN zeer voor hun producten, minpunt is wel het verschil in behandeling tussen nieuwe klanten en bestaande klanten, qua facturatie en dus nu ook qua keuze in abonnement. Het is voor nieuwe klanten grotere bundels en voor minder dan die €33.92 pm

Reputatie 7
Badge +30

Technische vraag. 

Als ik tzt kies voor max50 Mbps, wordt het dan voor mij die nu thuis altijd boven de 150Mbps haalt zo goed als altijd 50Mbps, of wordt het dan een percentage van 50 Mbps? 

Dan zou je bij jou thuis eigenlijk altijd wel op de 50 moeten zitten. Als de maximale snelheid van het abonnement haalbaar is op de locatie en je toestel het aankan, dan krijg je die ook.

 

Is/wordt bij Simyo ook e.e.a. aangepast?

Daarvoor kun je het beste het Simyo forum en website in de gaten houden.

Goedemiddag,

Ik was benieuwd of de zelfde voorwaarden bij de introductie van jullie nieuwe SuperUnlimited abonnement ook gelden voor bestaande Unlimited abonnementen? 
 

m.v.g.

CRONIK

 

Admin: samengevoegd met topic over de nieuwe abonnementen

Reputatie 7
Badge +10

Ik had al een vermoeden dat KPN, met meerdere Unlimited bundels zou komen, als tegen reactie op Odido, die inmiddels ook 3 Unlimited varianten heeft binnen de mobiele abonnementen.
Alleen de vraag was per wanneer komt KPN ermee?
Nou vandaag (5 februari 2024) dus!!

Alleen jammer, dat net zoals bij Odido de downloadsnelheden per Unlimited bundel anders is.
Van 50 Mbit/s tot 600 Mbit/s bij SuperUnlimited.
Eigenlijk had KPN daarin geen verschil moeten maken, ten aanzien van Odido.

Wel zeer positief, is dat je nu dagelijks een dagbundel ontvangt van 20 GB, waardoor je dus meer kunt doen op een dag, voordat je moet bij laden met stapjes van 2 GB per keer.

Zelf heb ik mijn huidige abonnement kunnen verlengen naar SuperUnlimited, dus binnen enkele dagen profiteer ik dus van de nieuwe voorwaarden, dagbundel van 20 GB, iets hogere downloadsnelheid van 600 MBit/s en meer data voor in het buitenland.

Goede stap van KPN!!
En ik ga vanaf nu profiteren van SuperUnlimited!

Reputatie 7

Goedemiddag,

Ik was benieuwd of de zelfde voorwaarden bij de introductie van jullie nieuwe SuperUnlimited abonnement ook gelden voor bestaande Unlimited abonnementen? 
 

m.v.g.

CRONIK

Hoi @CRONIK, zoals je ziet hebben we jouw bericht samengevoegd met het centrale topic hierover. In het startbericht kan je alles lezen over de nieuwe abonnementen. Het zijn echt nieuwe abonnementen, dus alleen als je een bestaand abonnement verlengt zal het voor jou van toepassing zijn.

Reputatie 1
Badge

Mag dan wél misschien als kleine geste alvast de dagbundel voor bestaande abonnementen verhoogd naar 20GB?

Leuk idee! Geen beloftes, maar we nemen het in ieder geval mee.

Het idee om alvast iedereen 20GB dagbundel te geven is meteen een stress test voor wat de norm zal worden. Ik wacht wel af, anders blijft het gratis 2GB extra per keer het alternatief sowieso. 

Reputatie 7
Badge +12

Jammer dat mijn contract nog 9 maanden loopt 😐 achja, dan maar in November die Superunlimited abonnement nemen. Heb bij mij wat familie waar ik data mee deel en die 75Gb is wel interessant om te delen.

Reputatie 7
Badge +21

Binnenkort ook maar eens kijken, ik zit inmiddels in de laatste 120 dagen van het lopende contract, dus mijn abonnement is “verlengbaar”. Weer terug naar het maandelijkse bedrag van 2 jaar geleden. Maar ik wacht waarschijnlijk nog een maand extra tot 1 juli, dan ontloop ik ook de aankomende inflatiecorrectie in oktober 😎.

Reputatie 7
Badge +7

 

Ik mis heel erg een abonnement voor de weinig verbruiker, zoals ik dat ben. 

We hebben tot een paar jaar terug nog abonnementen met 1 GB gehad. Die hebben we toen juist uitgefaseerd omdat we zien dat, over het algemeen genomen, mensen steeds meer data gaan gebruiken. 

Als jouw huidige abonnement voldoet qua inhoud, en kosten, dan kun je die ook laten doorlopen als je wilt. Verlengen is niet verplicht.

Daar heb je gelijk in hoor! Ik heb nog een oud Hi2013 abonnement en het was nooit lonend om te verlengen, maar vanwege de inflatiecorrectie werd het prijsverschil tussen mijn oude abonnement en een nieuw abonnement redelijk groot, dus vandaar dat ik eens rond ben gaan kijken. 
Ik snap dat ik geen doorsnee gebruiker ben en dat tegenwoordig 1GB erg weinig is, maar tussen 0 en 12GB zit wel erg veel verschil.

 

Herkenbaar. Ik ben ook een kleinverbruiker en zou het wel waarderen als bij de instapper 1 of 2GB data zou komen. Maar daar zal commercieel vast goed over nagedacht zijn.

Neemt niet weg dat na wat inflatiecorrecties het nu interessant wordt om na te denken over dit nieuwe aanbod. Ik zie een mooi aanbod sim-only met nu ook keus in snelheid.

Klopt het dat er bij de looptijden een optie is bijgekomen?

Reputatie 1

Ik heb in december unlimited verlebgt als sim-only en dat gaat in in april. Heb nu unlimited en dat hou ik ook. 20gb per dag zou ook mooi zijn als extra voor klanten die het oude unlimited hebben. Als ik moet openbreken, omdat mijn toestel kapot gaat, vind ik dit aanbod prima. Is beter als Odido. 

Reputatie 2

Ik baal hier wel van. Net in oktober voor twee jaar verlengd. Dit is een veel betere aanbieding met veel meer voordelen. Maar er zal wel niks aan te doen zijn? 

Reageer