Sticky

Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN

  • 5 February 2024
  • 78 reacties
  • 17354 keer bekeken
Nieuwe mobiele abonnementen bij KPN

Toon eerste bericht

78 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ik baal hier wel van. Net in oktober voor twee jaar verlengd. Dit is een veel betere aanbieding met veel meer voordelen. Maar er zal wel niks aan te doen zijn? 

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Daar is ook niks meer aan te doen. Persoonlijk ben ik wel benieuwd waarom je toen had verlengd? Ik neem aan dat je met verlengd bedoelt in de zin van dat je al simonly unlimited had?

Ik heb zojuist verlengd naar superunlimited en expres gewacht tot er iets zou veranderen aan de abonnementen. Zoals je ziet op de foto liep mijn contract tot en met 19 augustus 2023 maar die loopt gewoon tegen dezelfde voorwaarden door zonder dat je hoeft te verlengen (had dan alleen de inflatiecorrecties erbij). Tot op heden is mijn ervaring dat abonnementen juist betere voorwaarden krijgen en/of soms goedkoper worden zoals nu eigenlijk dus ook weer het geval is.

 

Reputatie 2

Ik baal hier wel van. Net in oktober voor twee jaar verlengd. Dit is een veel betere aanbieding met veel meer voordelen. Maar er zal wel niks aan te doen zijn? 

Dat kan ik me heel goed voorstellen! Daar is ook niks meer aan te doen. Persoonlijk ben ik wel benieuwd waarom je toen had verlengd? Ik neem aan dat je met verlengd bedoelt in de zin van dat je al simonly unlimited had?

Ik heb zojuist verlengd naar superunlimited en expres gewacht tot er iets zou veranderen aan de abonnementen. Zoals je ziet op de foto liep mijn contract tot en met 19 augustus 2023 maar die loopt gewoon tegen dezelfde voorwaarden door zonder dat je hoeft te verlengen (had dan alleen de inflatiecorrecties erbij). Tot op heden is mijn ervaring dat abonnementen juist betere voorwaarden krijgen en/of soms goedkoper worden zoals nu eigenlijk dus ook weer het geval is.

 

Dank voor je reactie. Ik heb gewacht. Ik denk bijna twee jaar en betaalde inmiddels 27,50 geloof ik. 

Ik wist niet dat er een verandering aan zat te komen. Dus ik dacht juist dat ik het goed had gedaan. Eerder ook nooit met twee jaar verlengd. Zul je net zien 😑

Nou ja misschien doet kpn er wat aan maar als ik de reactie lees vermoed ik sterk van niet. 

Reputatie 3

Waar kan ik checken wat mijn huidige internetsnelheid is met mijn mobile? 

Ik heb nu 10 Gb en onbeperkt bellen

Reputatie 3

en die SuperUnlimited of de Unlimited300 kosten beide25 euro dus dan zou ik het wel weten. Zittoch geen addertje onder het gras toch? 

Badge

Onlangs verlengd met toestel en sim only naar het oude unlimited abonnement, maar wijzigen naar het nieuwe SuperUnlimited kan/mag blijkbaar niet en moet ik annuleren inc. terugsturen toestel. Vind het maar omslachtig en brengt alleen maar onnodig kosten met zich mee voor beide partijen. 

Reputatie 6
Badge +6

en die SuperUnlimited of de Unlimited300 kosten beide25 euro dus dan zou ik het wel weten. Zittoch geen addertje onder het gras toch? 

Die prijs is alleen als je ook kpn thuis internet hebt (combi voordeel) anders is de prijs 32,50.

Maar nee de “extra tijdelijke” korting die nu gegeven wordt waardoor zowel superunlimted en unlimited300 dezelfde prijs zijn blijft zolang je abonnement loopt. Dus dit wordt niet ineens tijdens je contract dan 27,50 euro. Tenzij je je kpn thuis abonnemenr opzegt dan wordt het 32,50 euro maar geen 35 euro.

 

Reputatie 7

Waar kan ik checken wat mijn huidige internetsnelheid is met mijn mobile? 

Ik heb nu 10 Gb en onbeperkt bellen

Die snelheid is volkomen oninteressant.

Dat het vermeld wordt is puur en alleen voor de marketing om zo mensen over de streep te trekken die denken dat ze die snelheid ook werkelijk nodig hebben. En dat is dus werkelijk pure onzin, je zult op een individuele telefoon nooit maar dan ook echt nooit dergelijke snelheden verbruiken. Het zijn die marketeers die je graag anders doen willen laten geloven maar trap er niet in.

Reputatie 6
Badge +6

Waar kan ik checken wat mijn huidige internetsnelheid is met mijn mobile? 

Ik heb nu 10 Gb en onbeperkt bellen

Bijvoorbeeld hier: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Staat dat het voor glasvezel is maar je kan ook gewoon met je mobiel doen als je niet op wifi zit. Heb hem net toevallig zelf ook meteen ff gedaan.

 

en die SuperUnlimited of de Unlimited300 kosten beide25 euro dus dan zou ik het wel weten. Zittoch geen addertje onder het gras toch? 

Neen. Als je nu ‘toehapt’ heb je een mooie deal (normaliter kost het 27,50, maar dit is dus een tijdelijke actie/korting)

Reputatie 1
Badge

Waar kan ik checken wat mijn huidige internetsnelheid is met mijn mobile? 

Ik heb nu 10 Gb en onbeperkt bellen

Dat kan hier. https://www.speedtest.net/

Het vreet wel data, misschien maar op de laatste dag van je bundel testen, tenzij je bijna 1 GB eraf geen probleem vindt. 

Edit: Als het 10GB dagbundel is kan je natuurlijk gewoon testen.

Reputatie 7

Bijvoorbeeld hier: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Staat dat het voor glasvezel is maar je kan ook gewoon met je mobiel doen als je niet op wifi zit. Heb hem net toevallig zelf ook meteen ff gedaan.

Bedenk je wel dat een Speedtest heel veel data verbruikt. Wees hier dus voorzichtig mee als je geen unlimited abonnement hebt, voordat je het weet is jouw bundel op.

 

Edit: Ik zie nu dat @PPT dit ook al meldde.

Reputatie 1
Badge

Kunnen vorige maand verlengde abonnementen met ingangsdatum bijvoorbeeld maart 2024 nog gewijzigd worden in een beter of en of goedkoper nieuw abonnement? Of wil KPN het signaal afgeven dat je beter later kan verlengen met het oog op mogelijk nieuw aanbod?  

Reputatie 7
Badge +21

Je kan wellicht nog van de bedenktijd gebruik maken en de verlenging annuleren en dan op een later tijdstip opnieuw verlengen.

Ik heb net verlengd, maar ik heb me bedacht. Kan ik de verlenging annuleren?

Binnen 14 dagen kan je zonder reden aan te geven je verlenging annuleren. Als je in onze winkel hebt vernieuwd, ga je terug naar de winkel. Anders neem je contact op met onze klantenservice

Op de genoemde link staat het volgende:

De termijn van 14 dagen begint te lopen bij:
Een overeenkomst voor een dienst: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.

Reputatie 6
Badge +6

Of wil KPN het signaal afgeven dat je beter later kan verlengen met het oog op mogelijk nieuw aanbod?  

Of ze dat signaal willen afgeven dat weet ik niet maar het is wel iets om in het vervolg in overweging te nemen. Want feit is wel dat voortijdig verlengen eigenlijk nooit loont. Ja, hoogstens misschien als je verlengt met telefoon als je telefoon echt direct aan vervanging toe is.

Reputatie 6
Badge +6

Waarom staat in de Q&A van @Shyrin van KPN  dat het bijkopen van een eu bundel met Unlimited 1,99 kost voor 1000 mb maar in het nieuwe tariefsoverzicht 1,99 voor 1500 mb staat. Wat is nu het juiste? Neem aan het nieuwste tariefsoverzicht wat ik ook met mijn contract heb meegestuurd als bijlage? Zie beide screenshots hieronder:

 

 

Reputatie 7
Badge +19

Dat gaan we even uitzoeken @Ferry1984

kan ik mobiele abonnementgemakkelijk omzetten van unlimited data naar SUPER unlimited data ?

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @unlimited buitenland 

Je kunt alleen binnen je eigen abonnement omlaag of omhoog. Als je nog een oud abonnement hebt, kan je alleen door verlenging van je abonnement naar de nieuwe bundels. Als je kan verlengen, kies je uit een van de nieuwe abonnementen.

Ik heb m'n abonnement net een maand geleden (gelukkig) voor een jaar verlengd want door de jaarlijkse inflatie correctie is een jaar abo voor 26€ icm thuis abo goedkoper dan dat je het voor twee jaar vastzet en dus twee keer met een inflatiecorrectie krijgt te maken. Ik vind het wel jammer dat bestaande klanten pech hebben en moeten wachten totdat ze kunnen verlengen, ofwel in mijn geval pas over 11 maanden.... 

 

Weet iemand wat de aangeboden snelheid is van de huidige Unlimited abonnement? 300mbps-ish?

Reputatie 7
Badge +21

Het kan voordeliger @KelvinatorNL : het abonnement starten/verlengen tussen 1 juli en 1 oktober.
Dat ga ik dit jaar doen. Met een éénjarig abonnement ontloop je de inflatiecorrectie dan helemaal.

Reputatie 7
Badge +19

Onze Q&A was niet helemaal correct @Ferry1984, het is inderdaad 1.500MB zoals in jouw contract staat. 

Reputatie 6
Badge +6

Onze Q&A was niet helemaal correct @Ferry1984, het is inderdaad 1.500MB zoals in jouw contract staat. 

Bedankt voor het uitzoeken!

Het kan voordeliger @KelvinatorNL : het abonnement starten/verlengen tussen 1 juli en 1 oktober.
Dat ga ik dit jaar doen. Met een éénjarig abonnement ontloop je de inflatiecorrectie dan helemaal.

Maar als je contract is afgelopen krijg je die 7.50 korting niet meer en betaal je toch 32/33.50 of zelfs meer ivm inflatiecorrectie ?

Reputatie 7
Badge +21

Maar als je contract is afgelopen krijg je die 7.50 korting niet meer en betaal je toch 32/33.50 of zelfs meer ivm inflatiecorrectie ?

Bedoel je de € 7,50 Combikorting die je krijgt door “unlimited data"? Die stopt niet als de vaste contractperiode van 1 of 2 jaar eindigt, maar loopt door zolang jouw abonnement doorloopt.

Tot wanneer geldt de actie op de Unlimited pakketten?

Reageer