Beantwoord

5g voor Oneplus toestellen

  • 26 October 2020
  • 60 reacties
  • 5898 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Ik heb een Oneplus 8 pro die geschikt is voor een 5g aansluiting. Met mijn KPN abo heb ik echter geen 5g. Volgens info van KPN hebben alle abonnementen 5g. Geldt dit niet voor een Oneplus 8 pro toestel? Moet ik nu een abonnement bij Vodafone afsluiten, want die hebben inmiddels wel 5g voor mijn toestel?

Probleem ligt inderdaad bij Oneplus. Ik heb kort OxygenOS 11 Open Beta 1 geinstalleerd gehad op mijn Oneplus 8 Pro en toen werkte 5G prima i.c.m. mijn 5G KPN abonnement. Het is gewoon een software aanpassing die Oneplus dient te regelen in hun software.

Het irriteert mij als bedrijven diensten/spullen verkopen met bepaalde services en dan blijk achteraf dat ze niet voldoen aan het geen ze hebben toegezegd. KPN verkoopt, dat al hun abonnementen klaar zijn voor 5g. Datzelfde doet Oneplus met de 8 pro, ook klaar voor 5 g. Bij Onplus blijkt dat pas te werken na de update naar Android 11. Op zich geen probleem, maar vermeld dat dan bij de verkoopgegevens. Inmiddels doe ik mee aan het beta programma van Onplus voor Android 11, maar geen 5g met mijn KPN abonnement, terwijl Vodafone wel 5g heeft voor de Oneplus 8 pro.

Idem dito voor KPN. Alle abonnementen KPN zijn geschikt voor 5g, maar geen vermelding van de beperking van toestelmerken. Kortom wees duidelijker/transparanter en eerlijker met de verkoop van je spullen. 

In OxygenOS11 Open beta 1 werkte mijn Oneplus 8 Pro wel met mijn 5G KPN abonnement. In de latere beta en stabiele versies was de 5G optie verdwenen. Ook nu met de laatste stabiele OxygineOS 11.0.1.1 werkt 5G niet i.c.m. met KPN op mijn Oneplus 8 Pro. Dit komt omdat Oneplus de optie voor nu heeft gedeactiveerd. Het ligt dus aan de kant van Oneplus.

ik heb het zelfde probleem ik heb nu een oneplus 8t en ook geen 5g dus beetje gekeken en t mobile en vodafone wel dus wel jammer dat zo moeten gaan dan word overstappen 

beetje raar mijn moeder heeft de oneplus nord  en ook met kpn en heeft wel 5g er op :S 

Reputatie 1

Goed nieuws,

 

Ik heb net de Beta van Android 11 geïnstalleerd op mijn Oneplus Nord

https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-open-beta-1-for-the-oneplus-nord.1370597/

 

En wat denk je, 5G en VoLTE beide aanwezig op het KPN netwerk na de update.
Ik heb de Global versie gebruikt en niet de Europe versie, of dit verschil maakt weet ik niet 

ik heb ook geen 5g op mijn oneplus8 pro, en ik denk dat het niet aan het toestel ligt, omdat het bij vodafone erg goed werkt. maar mij is verteld dat kpn niet zoals andere providers op 700mhz uitzend maar op 800 mhz, dit omdat ze nog teveel klanten hebben met een zeer oud abbonement zoals g2 op 700mhz….en die zouden dan afgesloten worden...

we worden gewoon voor de gek gehouden

Klopt lig ook aan kpn t mobile en vodafone wel heb zelf geprobeerd en gelijk 5g dus dit word een klant minder  als niet op 5g kan

Hebt niks voor niks een nieuw toestel

Reputatie 7
Badge +20

Hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

 

Oneplus loopt een beetje achter ? Nou dat denk ik niet hoor   denk meer dat jullie achter lopen als  met elke provider 5g kan en bij kpn niet 😅  volgsmij willen jullie niet met oneplus samen werken maar goed zou wel  dan word een einde voor mijn bij jullie   dank u  als jullie 5g weer kunnen aanbieden dan praten we veder 

Reputatie 2
Badge

Na update 11.0.7.10  heeft mijn OnePlus 8T 5G en VoLTE.

Nu nog het ervaren komende dagen!

 

Oww ik heb niks binnen

Reputatie 2
Badge

Via oxygen updater, App Playstore, krijg je update sneller

Dankjewell ik heb ook volte alleen geen 5g zie ik nog niet staan

Reputatie 2
Badge

Misschien domme reactie, maar staat wifi uit?

Of geen 5G in jouw buurt.

Zie je wel bij simkaart instellingen 5G?

Ja haha  en ik zit in de auto  en geen 5g 

 

Waar komt u vandaan dan ik woon in apeldoorn en geen 5g te zien

Reputatie 2
Badge

Hoofddorp

Zie voorkeur netwerk type

 

 

@jordikist1992

ik woon in apeldoorn

Daar is het 5G nog niet beschikbaar. Zie kaartje/postcodecheck halverwege de pagina kpn.com/5g.

Nota bene: 4G+ is ook al 300 Mb/s. Dat is al érg veel voor één apparaat. Wel handig als je de smartphone als hotspot (wifi) gebruikt voor meerdere apparaten.

Vandaag een update gehad op de oneplus 8 Pro.

En eindelijk 5G

Ik gebruik de officiële firmware

Ik heb de update via 

Oxygen update binnen gehad.

Staat in de app store

Gisteren een update gehad op mijn oneplus 8T en zag dat ik ineens 5g netwerk had in hoofddorp. In Den Haag-Zuid blijkbaar nog geen 5g

Reputatie 1

Hi @Charles Bakkeren en de rest, hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Inmiddels heb ik begrepen, via een youtube video van een Bright medewerker, dat je via KPN met een Oneplus 8 pro (die heb ik) je 5G hebt, daar waar mogelijk, Zie onderstaande link:

https://www.youtube.com/watch?v=xOLJVZF8Erc&t=494s

Helaas heb ik op mijn Mobiel OP 8 pro nog steeds geen 5G. KPN hoe kan dit? Moet ik bepaalde instellingen aanpassen?

 

Vanochtend op mijn oneplus 8 pro de laatste stable (11.0.4.4) geïnstalleerd. Ik had beta 6. Resulteerde wel in een factory reset, maar..…

Nu is 5G beschikbaar en heb ik de optie voor VOLTE en VOWIFI. En bellen via wifi werkt ook nog. Zowel op sim1 als sim2. Heb op beide een KPN abonnement.

🥳🥳🥳

Nu maar hopen dat het beschikbaar blijft in deze en toekomstige updates!

Hi @Charles Bakkeren en de rest, hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Inmiddels heb ik begrepen, via een youtube video van een Bright medewerker, dat je via KPN met een Oneplus 8 pro (die heb ik) je 5G hebt, daar waar mogelijk, Zie onderstaande link:

https://www.youtube.com/watch?v=xOLJVZF8Erc&t=494s

Helaas heb ik op mijn Mobiel OP 8 pro nog steeds geen 5G. KPN hoe kan dit? Moet ik bepaalde instellingen aanpassen?

 

Wat dacht je ervan om de originele officiële firmware terug te zetten.

Je draait op een beta 6 versie firmware.

Daar zit het probleem.

Heeft niks met kpn te maken.