Beantwoord

5g voor Oneplus toestellen

  • 26 October 2020
  • 60 reacties
  • 5898 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

60 reacties

Hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

 

Klopt one plus heeft zich inderdaad eerst op de losse verkoop ingezet. Je moet ergens beginnen.

Maar inmiddels doen ze niet meer onder voor de Samsung en iPhone.

Samsung is kwa support helemaal ruk. En na 2 jaar is het vaak gedaan met de updates. Dus over support gesproken. 

iPhone doet dat wel veel beter niks mis mee.

Ik denk dat het meer een commercieel ding is.

Waarom heeft T-Mobile het dan wel geregeld, toeval nou nee.

Oneplus wil ook verkopen en de support is ook niet zo slecht vindt ik persoonlijk.  In dit 5G geval moet het wel van twee kanten komen. 

 

Reputatie 1

Hi @Charles Bakkeren en de rest, hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Inmiddels heb ik begrepen, via een youtube video van een Bright medewerker, dat je via KPN met een Oneplus 8 pro (die heb ik) je 5G hebt, daar waar mogelijk, Zie onderstaande link:

https://www.youtube.com/watch?v=xOLJVZF8Erc&t=494s

Helaas heb ik op mijn Mobiel OP 8 pro nog steeds geen 5G. KPN hoe kan dit? Moet ik bepaalde instellingen aanpassen?

 

Wat dacht je ervan om de originele officiële firmware terug te zetten.

Je draait op een beta 6 versie firmware.

Daar zit het probleem.

Heeft niks met kpn te maken.

Het is het officiële beta programma van Oneplus. Daarbij is het iets van KPN en Oneplus. Vandaar dat ik de vraag bij beiden heb uitstaan. Kan dat uw goedkeuring dragen?

Beta is meestal “uitproberen". Een beta ondersteunt nooit alle functies!

Charles. Heb je het überhaupt al eens geprobeerd met de suggestie van @RvanH  i.p.v. dit meteen zo af te schieten als gestoken door een bij?

En is er wel al 5G van KPN beschikbaar op de plekken waar je je bevindt? Check de postcodes ervan eens hier:
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Reputatie 1

Beta is meestal “uitproberen". Een beta ondersteunt nooit alle functies!

@RvanH  i.p.v. dit meteen zo af te schieten als gestoken door een bij?

En is er wel al 5G van KPN beschikbaar op de plekken waar je je bevindt? Check de postcodes ervan eens hier:
https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Dat ik zo reageerde, is omdat ik de reactie nogal cynisch en belerend vond. De suggestie van RvanH heb ik natuurlijk eerst uitgeprobeerd, maar bleek hetzelfde resultaat te hebben als met de Beta os.

Inmiddels een reactie van Oneplus gehad en die adviseerde mij om contact op te nemen met de provider, dus morgen ga ik bellen met KPN.

Ik woon in Hoofddorp en daar is 5G bereikbaar. Dank voor de reactie en de link.

@Charles Bakkeren

Je moet eerst eens goed lezen! 

De oplossing was al geplaatst hier, maar blijkbaar lees je echt niet. 1e keer

@PeterG vraagt of je gestoken bent niet ik. 2e keer.

Maar goed ik zal je op weg helpen.

Je hebt niet de update geïnstalleerd build 11.0.4.4 

Installeer de Oxygen updater app deze geeft je net iets eerder de update.

Volg de update instructies in de app..!

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arjanvlek.oxygenupdater

Daarna zal het werken.

 

Op bepaalde plekken in Den Haag heb ik 5G op mijn oneplus 8T build versie OxygenOS 11.0.7.10.KB05BA

Sinds deze laatste build heb ik eindelijk aanpassing gehad op de mobiele data 🤗

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Meer info waarom 5G wel of niet werkt:

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/oneplus-8t-5g-520734?postid=1242856#post1242856

 

In het geval van de OnePlus 8T Europe, was een software update nodig.

 

5Guru

:call_me_tone2: Vandaag 22-02-2021  update gehad op oneplus 8 pro 5G , VoWIFI en VoLTE werken bij KPN !!!!

Hi @Charles Bakkeren en de rest, hier even iets meer info over hoe de vork hier in de steel steekt :slight_smile:

OnePlus is een bedrijf dat zich wereldwijd tot nu toe voornamelijk heeft gericht op retail (verkoop online en via onafhankelijke winkels) en niet zo zeer op verkoop in combinatie met abonnementen. De toestellen die ze uitbrengen zijn theoretisch vaak wel geschikt voor de meest moderne technieken zoals VoLTE, VoWiFi en ook 5G, maar om die techniek werkend te krijgen is pér provider een wijziging van de instellingen nodig, en aansluitend een test-proces om te verifiëren of alles ook goed werkt. En juist hierin loopt OnePlus een beetje achter, waardoor (wereldwijd) lang niet alle providers/operators/netwerken optimaal samen kunnen werken met OnePlus toestellen.

Wij willen OnePlus zelf ook in de toekomst in ons assortiment opnemen, maar zullen dat niet doen zolang er via deze toestellen niet volledig van onze diensten gebruik gemaakt kan worden. We zijn hierover al geruime tijd in gesprek met OnePlus en hopen dat we hier op korte termijn samen uit gaan komen zodat OnePlus gebruikers ook daadwerkelijk de modernste technieken kunnen gebruiken bij een KPN abonnement. Een van de eerste en belangrijkste daarin is 4G Bellen (VoLTE), dat betrouwbaar moet werken voordat straks begin 2022 ons 3G netwerk gesloten wordt. Maar OnePlus gebruikers willen natuurlijk ook dat hun telefoon de volledige snelheden van ons netwerk kan benutten (zowel op 4G als 5G), ook daar heeft OnePlus nog wat werk te verzetten.

Gisteren  22-02-2021 een update om mijn oneplus8pro gekregen (OS 11.0.4.4.IN11BA) 5G, VoWIFI en VoLTE functioneren nu!

 

Gisteren de OnePlus 9 ontvangen, 5g werkt out of the box 😆