Beantwoord

eSIM bij KPN

  • 21 August 2019
  • 472 reacties
  • 85379 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

472 reacties

Reputatie 3
Badge +1

en nog geen Pixel5 ondersteuning

Reputatie 3
Badge

de optie staat weer in de app !

 

 

Reputatie 3
Badge

Maar dat even geduld blijft verder staan… gebeurt niets..

Reputatie 1
Badge

Even geduld…. We controleren of het is gelukt.

Na een tijdje gaat hij weer terug naar het vorige scherm.. 

paar keer proberen maar.. Super soepel gaat het niet.

Maar dat even geduld blijft verder staan… gebeurt niets..

Bij mij precies hetzelfde… duurt erg lang, maar loopt wel door. 

 

Hij blijft nu hangen bij wil je 1 of 2 sims gebruiken...

Reputatie 1
Badge

Even geduld…. We controleren of het is gelukt.

Na een tijdje gaat hij weer terug naar het vorige scherm.. 

paar keer proberen maar.. Super soepel gaat het niet.

Hij doet het !

Dit is het kom niet verder 

Bij mij is de data plan toegevoegd, maar deze doet niets…. wordt niet actief…

Reputatie 7
Badge +30

Het zou inmiddels allemaal naar behoren moeten werken! Meld je, bij vragen, even in het nieuwe topic over de E-Sim. Dan heb ik alle vragen bij elkaar.

Reputatie 3
Badge

Helemaal gelukt !

sim naar esim gezet en mijn werksim in de telefoon bijgezet. Eindelijk geen twee telefoons meer in mijn zak, super !

@Marcia_ @Maja_ 

Eindelijk werkt het dan… maar na al dat uitstel om het vlekkeloos te laten verlopen bij introductie is helaas nutteloos gebleken ;) 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe rot is dat, @TheSpeedyB! Ik baal er zo van :-(.

Reputatie 1
Badge

@Marcia_ @Maja_ 

Eindelijk werkt het dan… maar na al dat uitstel om het vlekkeloos te laten verlopen bij introductie is helaas nutteloos gebleken ;) 

Ja soepel ging het allemaal niet, maar ik ben blij dat het werkt!

Reputatie 4
Badge +2

@Marcia_ @Maja_ 

Eindelijk werkt het dan… maar na al dat uitstel om het vlekkeloos te laten verlopen bij introductie is helaas nutteloos gebleken ;) 


@TheSpeedyB Fijn dat het werkt! Heb je ook voor elkaar gekregen dat je bijvoorbeeld voor beide nummers WhatsApp kan gebruiken? Hoe werkt het met mail? Gewoon privé en zakelijk in één app of twee apps gebruiken of kun je een “profiel” gebruiken waarbij zakelijk en privé worden gescheiden? Ik wil ook graag van mijn tweede telefoon af maar genoemde zaken houden me op dit moment nog tegen.

@saxman ik heb een iPhone dus mijn antwoord gaat daar over..

whatsapp:

privé heb ik de reguliere whatsapp cliënt zakelijk gebruik ik de Whatsapp Business client. Werkt nagenoeg hetzelfde en whatsapp linkjes openen in de ene en dan krijg je de optie de andere te openen. Dus je merkt er niets van. 
 

email:

ik gebruik de Outlook app voor zakelijke mail en de iPhone mail app voor privé. Als zakelijk besloten wordt om mijn apparaat te wipen dan zal dat alleen die app betreffen en niet mijn hele telefoon. 
min Outlook kun je ook meerdere profielen toevoegen. Welk ook in de gewone mail app kan. 
 

 

Reputatie 4
Badge +2

@saxman ik heb een iPhone dus mijn antwoord gaat daar over..

whatsapp:

privé heb ik de reguliere whatsapp cliënt zakelijk gebruik ik de Whatsapp Business client. Werkt nagenoeg hetzelfde en whatsapp linkjes openen in de ene en dan krijg je de optie de andere te openen. Dus je merkt er niets van. 
 

email:

ik gebruik de Outlook app voor zakelijke mail en de iPhone mail app voor privé. Als zakelijk besloten wordt om mijn apparaat te wipen dan zal dat alleen die app betreffen en niet mijn hele telefoon. 
min Outlook kun je ook meerdere profielen toevoegen. Welk ook in de gewone mail app kan. 
 

Dank voor je snelle reactie! Iets met klok en klepel; ik had WhatsApp Business al geĂŻnstalleerd maar begreep dat je daar twee accounts aan kon toewijzen.

Heb je de backup van WhatsApp gewoon via iCloud kunnen terugzetten?

En eerst alle applicaties van je privé naar zakelijk gezet en daarna eSim aangevraagd of kan dat ook later? Ik begrijp dat de fysiek sim onbruikbaar wordt

@saxman ik heb een iPhone dus mijn antwoord gaat daar over..

whatsapp:

privé heb ik de reguliere whatsapp cliënt zakelijk gebruik ik de Whatsapp Business client. Werkt nagenoeg hetzelfde en whatsapp linkjes openen in de ene en dan krijg je de optie de andere te openen. Dus je merkt er niets van. 
 

email:

ik gebruik de Outlook app voor zakelijke mail en de iPhone mail app voor privé. Als zakelijk besloten wordt om mijn apparaat te wipen dan zal dat alleen die app betreffen en niet mijn hele telefoon. 
min Outlook kun je ook meerdere profielen toevoegen. Welk ook in de gewone mail app kan. 
 

Dank voor je snelle reactie! Iets met klok en klepel; ik had WhatsApp Business al geĂŻnstalleerd maar begreep dat je daar twee accounts aan kon toewijzen.

Heb je de backup van WhatsApp gewoon via iCloud kunnen terugzetten?

En eerst alle applicaties van je privé naar zakelijk gezet en daarna eSim aangevraagd of kan dat ook later? Ik begrijp dat de fysiek sim onbruikbaar wordt

ICloud back up heb ik gewoon terug kunnen zetten inderdaad. 
 

verder had ik de meeste apps al samen gevoegd op 1 telefoon maar dat kan meestal ook als je het al over gezet hebt. 

Reputatie 4
Badge +2

@TheSpeedyB hoe ga jij om met twee keer iCloud?

@TheSpeedyBhoe ga jij om met twee keer iCloud?

Ik heb maar 1 keer iCloud. Ik gebruik prive.

Reputatie 1

Is het nu ook mogelijk om een duo simkaart met  1x fysieke kaart en 1x esim te hebben? (Icm particuliere Sim only unlimited)

Ja, dit kan toch gewoon?! Ik heb nu 1x fysieke kaart van KPN Zakelijk en 1x eSim van SImYO, werkt top! Goed gedaan KPN!

Reputatie 2

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Vandaag heeft T-Mobile eSIM gelanceerd als eerste en (nog) enige provider in Nederland.
Zie: T-Mobile eSIM

Ik loop nu met 2 telefoons rond, een zakelijk en een privé. Beiden hebben een KPN abonnement. Met de nieuwe telefoons van Apple kun je een SIM en een eSIM gebruiken in 1 toestel, welke voor mij dus echt een uitkomst zou zijn.

Vandeweek toevallig gebeld met de klantenservice voor iets anders en daar werd aangegeven dat mijn abonnement verlengbaar is, ik kan dus eerdaags overstappen naar een andere provider als deze wel eSIM ondersteunen.

Wat is nog een plausibele reden voor mij om bij KPN te blijven als KPN niet mee wil bewegen en ook eSIM gaat introduceren?

Admin: aantal losse reacties uit verschillende topics samengevoegd met dit topic

Zojuist het besluit genomen en mijn abbo bij KPN opgezegd en overgestapt naar T-Mobile. Abbo bij T-Mobile is nog wat goedkoper ook! Superblij, vanaf volgende week een online Apple Watch LTE :-)

Leuk voor je. Kan me helemaal voorstellen dat je hier blij mee bent. KPN loopt niet voorop. Heel irritant. Sterker nog sjokt er achteraan. Nu moeten ze wel gaan bewegen. Hoe ergerlijk voor een bedrijf met een predicaat dat Koninklijk heet. Ik denk dat het de koning niet kan behagen dat Koninklijke KPN niet excellent meer is. Gaat ook ten kosten van imago ergo de aandelenkoers. Ik wacht het nog even af.Â