iPhone 11; bestellen en levering. Als eerste besteld = als eerste in huis

  • 13 September 2019
  • 393 reacties
  • 24609 keer bekeken
iPhone 11; bestellen en levering. Als eerste besteld = als eerste in huis

Toon eerste bericht

393 reacties

@Guimar : Waar kreeg je dat bericht? Staat dat bij je orderstatus? Of kreeg je een mail? Wordt er ook een reden genoemd?
@Guimar : Waar kreeg je dat bericht? Staat dat bij je orderstatus? Of kreeg je een mail? Wordt er ook een reden genoemd?

Reactie per mail. Wederom verwijzing naar schaarste. Eigenlijk zegt KPN: we hebben geen idee wat er gebeurt. Verder wordt er geen eenduidige informatie verstrekt; info op website is anders dan info via chat of via dit forum. vorige week op de website: levertijd 3 tot 5 werkdagen. Mijn pre-order is van 14 sept, dus verwacht je dat maximaal 3-5 werkdagen van toepassing is. Lijkt of KPN net begonnen is met telefoons verkopen. Of heb ik per abuis de iphone *12* ge-preordered 🤔
Het is geen fijne situatie. Maar zoals je al hebt kunnen lezen hebben wij daar geen invloed op. Ik val dus, helaas, in herhaling: Het blijft afwachten.
Het is geen fijne situatie. Maar zoals je al hebt kunnen lezen hebben wij daar geen invloed op. Ik val dus, helaas, in herhaling: Het blijft afwachten.

”Het blijft afwachten”. Precies die reactie zit niemand op te wachten. Probeer dan in ieder geval verwachtingen te managen. Dit is zo’n open einde reactie. Op de chat kreeg ik de mededeling dat er een lijst met 733 orders is voor het type telefoon dat ik wil. Maar KPN heeft geen idee waar je op de lijst staat en hoeveel telefoons er per keer geleverd worden .....
het kan begin volgende week zijn, maar ook midden oktober. Het blijft afwachten 😔😱
Ik heb op 14 sept de nieuwe iPhone 11pro besteld. Paar dagen later heb ik voor een maatje er ook een besteld. Hij heeft hem binnen, mijn status is ongewijzigd sinds 14-9 in mijn besteloverzicht.......

hoe kan dit
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @TonL
Andere kleur denk ik?
Of ander type?
Dag,

Ik heb 17 sept de Iphone 11 Pro Midnight Green 256 G besteld met abo. Op de website staat dat deze nu binnen 3-5 werkdagen geleverd wordt.
Het betreft een verjaardagscadeau voor mijn dochter (5 okt jarig). Is deze Info correct of wederom misleidend? De IPhone zou eerst binnen een week geleverd, toen mid oktober en nu toch aanvang oktober?

Groet,
Andrea
Vorige week dinsdag heb ik mijn abonnement verlengd en daarbij voor de iPhone 11 Pro 256GB Space Gray gekozen. Toen werd op de website en levertijd van 3-5 werkdagen aangegeven. Jammer dat het niet de volgende werkdag geleverd kon worden maar prima. Tot zover nog steeds in Mijn Bestelling de melding dat de telefoon niet op voorraad is bij KPN. De 3-5 werkdagen zijn nu wel verstreken.

Na meermalig contact te hebben gehad, waarbij eerst werd aangegeven dat de telefoon eind september/begin oktober op voorraad zou zijn bij KPN, is er nu aangegeven dat de telefoon medio oktober geleverd wordt bij KPN. Dat is toch wel veel later dan een levertijd van 3-5 werkdagen?

Ook als ik de telefoon nu opnieuw zou bestellen bij KPN wordt er een levertijd van 3-5 werkdagen aangegeven, kan KPN dit aanpassen op de website?
Reputatie 7
Badge +21
@Vincent- Wat goed dat je dit hier aangeeft. Ik begrijp dat je wat meer duidelijkheid wilt hebben tijdens het bestellen van een toestel. Bij releases van dit soort toestellen ontstaat er in een korte tijd altijd veel vraag. We zijn helaas afhankelijk van Apple. Daardoor kan het gebeuren dat een levering langer op zich laat wachten dan we willen. Niemand zit te wachten op onduidelijkheid hierover, alleen is het soms moeilijk te voorspellen wanneer een toestel wel geleverd wordt. Ik zal je punt in elk geval doorzetten.
@Vincent- Wat goed dat je dit hier aangeeft. Ik begrijp dat je wat meer duidelijkheid wilt hebben tijdens het bestellen van een toestel. Bij releases van dit soort toestellen ontstaat er in een korte tijd altijd veel vraag. We zijn helaas afhankelijk van Apple. Daardoor kan het gebeuren dat een levering langer op zich laat wachten dan we willen. Niemand zit te wachten op onduidelijkheid hierover, alleen is het soms moeilijk te voorspellen wanneer een toestel wel geleverd wordt. Ik zal je punt in elk geval doorzetten.
Dank voor het antwoord! Ik heb er begrip voor en snap het verhaal rondom een grote vraag in korte tijd. Ik zou het wel fijn vinden als het wordt aangepast op de website, zodat nieuwe klanten voor de iPhone 11 (Pro) goed voorgelicht zijn over de levertijd, dat scheelt KPN denk ik ook veel werk op de klantenservice.
Ik heb net zoals vele andere mensen de iphone op pre order moment besteld. Nou helaas niet als eerste thuis gehad wat KPN overal mee pronkt.
het echte verhaal hier achter is dat KPN gewoon niet genoeg heeft ingekocht bij Apple. Dat jullie komen met een verhaal van ligt aan Apple is werkelijk bullshit en een dom verhaal van schuiven naar een ander. Denk je nou echt wanneer KPN een bestelling plaatst bij een leverancier van stel 10.000 toestelen en dat de leverancier niet gaat leveren? Tuurlijk wel dat is voor hun omzet en dat is wat ze willen hogere omzet draaien. KPN heeft hier gewoon misgegooid net als alle andere jaren te weinig ingekocht en wanneer ze daar achter zijn gekomen en een nieuwe bestelling hebben geplaatst bij Apple inderdaad nu moeten wachten want ja te laat besteld he...

wat ik al helemaal niet snap is dat ze wel het aanbetaling bedrag gaan afschrijven terwijl je als consument geen enig idee hebt wanneer je toestel nou echt komt. Wat er alleen maar gezegd wordt is medio dit of medio dat.

KPN moet deze klanten compenseren in het feit dat ze hun eigen woorden niet na komen en klanten niet op de juiste manier informeren en wel laten betalen.

Nou beste moderators wat kunnen jullie betekenen hierin??
@Vikash waarom krijg ik geen reactie?
is er al meer bekend over wanneer er een nieuwe levering is over de nieuwste iphone 11?
Reputatie 7
Badge +21
@Vikash waarom krijg ik geen reactie?
@Coltrane615 Sorry, daar was ik wat te laat mee. Wat ik eerder vandaag schreef gaat ook voor jou op, ben ik bang. Het is lastig om precieze data te geven. We zijn, zoals ik schreef, afhankelijk van de leveringen vanuit Apple. Dat gaat helaas niet altijd even snel en bij dit soort populaire toestellen zie je dat de levertijd dus fluctueert. Daarom kan ik jou en ook @MarinaWeber geen garanties geven over wanneer je toestel precies wordt bezorgd. Je kunt het beste je persoonlijke bestelpagina goed in de gaten blijven houden.

Dit is overigens wel degelijk het echte verhaal. Ik heb geen reden om daarover te liegen. Dat mag je van me aannemen.
Laatste nieuws!!!
iPhone 11 pro 64 GB midnight green, pre-order op 14 september!!!
Vanmiddag vernomen dat dit toestel pas in week 49!!! (2 t/m 8 december) geleverd kan worden.
“Als eerste besteld, als eerste in huis” geldt letterlijk alleen voor het allereerste toestel. Schandalig!!
Ik heb maandag 23 september een nieuwe I phone 11 besteld. Op jullie site stond, voor 23:00 uur besteld morgen in huis. Na mijn bestelling ontving ik direct een bericht dat de I phone niet op voorraad is. Dat vind ik niet netjes, dat had nl vóór de bestelling doorgegeven moeten worden. Dan kan je er nl nog rekening mee houden. Nu kan ik niks, alleen maar wachten. Ik wil graag een datum van jullie horen wanneer mijn nieuwe I phone 11 geleverd wordt. Dank!

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Laatste nieuws!!!
iPhone 11 pro 64 GB midnight green, pre-order op 14 september!!!
Vanmiddag vernomen dat dit toestel pas in week 49!!! (2 t/m 8 december) geleverd kan worden.
“Als eerste besteld, als eerste in huis” geldt letterlijk alleen voor het allereerste toestel. Schandalig!!


Ehh hoe kom je aan deze info? En dan wel het geld afschrijven?

Laatste nieuws!!!
iPhone 11 pro 64 GB midnight green, pre-order op 14 september!!!
Vanmiddag vernomen dat dit toestel pas in week 49!!! (2 t/m 8 december) geleverd kan worden.
“Als eerste besteld, als eerste in huis” geldt letterlijk alleen voor het allereerste toestel. Schandalig!!
Ehh hoe kom je aan deze info? En dan wel het geld afschrijven?

@coltrane615: ik heb gebeld met KPN. Na lang in de wacht te hebben gestaan, kwam het hoge woord eruit.
V.w.b. De afschrijving vraag ik me af of dat geen onverschuldigde betaling is. Iemand? Je kunt overigens de betaling storneren.


Laatste nieuws!!!
iPhone 11 pro 64 GB midnight green, pre-order op 14 september!!!
Vanmiddag vernomen dat dit toestel pas in week 49!!! (2 t/m 8 december) geleverd kan worden.
“Als eerste besteld, als eerste in huis” geldt letterlijk alleen voor het allereerste toestel. Schandalig!!
Ehh hoe kom je aan deze info? En dan wel het geld afschrijven?
@coltrane615: ik heb gebeld met KPN. Na lang in de wacht te hebben gestaan, kwam het hoge woord eruit.
V.w.b. De afschrijving vraag ik me af of dat geen onverschuldigde betaling is. Iemand? Je kunt overigens de betaling storneren.


Hmm ik heb ook nog maar een x gebeld, bij mij blijven ze medio oktober beweren voor de 11 pro 256 Midnight Green en dit zou voor alle toestellen gelden. Op de website staat nog steeds 3-5 werkdagen, waarom ze dit niet aanpassen is mij een raadsel.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Guimar, wat vreemd dit. De informatie die ik heb, is nog steeds medio oktober. Waar week 49 vandaan komt, durf ik niet te zeggen. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Ik wil graag even kijken waarom deze informatie aan jou is verstrekt en waar mogelijk ervoor zorgen dat dit niet weer gebeurd.

@Sander67000 welkom! We hebben intern aangegeven dat de data op de website niet allemaal juist zijn. Hier hebben we nog geen reactie op gekregen. Zodra we dit wel krijgen, delen we dit natuurlijk hier. Mijn excuses voor deze gang van zaken!

Even een aantal algemene opmerkingen voor iedereen: Het heeft écht weinig zin om steeds de klantenservice te bellen. Mijn collega's hebben dezelfde informatie als wij ook hebben en we kunnen alleen algemene informatie inzien. We zijn volledig afhankelijk van de bevoorrading van Apple. Zodra er expliciet voor jou een toestel beschikbaar is, krijg je een e-mail met daarin meer informatie. Stel dat we van een soort 100 orders hebben, maar we krijgen er medio oktober maar 50 binnen, dan heb je nog niets als jij nummer 70 bent. Pin je dus niet op deze data vast. Ik snap heel goed dat als je een bestelling plaatst, dat je deze direct wilt hebben. Dat kunnen we echter simpelweg niet regelen op dit moment. Daarnaast is het storneren geen goed idee. De incassoprocedure blijft gewoon doorlopen, wij moeten onze facturen richting Apple ook gewoon voldoen. Je krijgt na het storneren eerst een herinnering en daarna nog een waar kosten aan verbonden zijn. Niemand zit er op te wachten dat je 20 euro extra moet gaan betalen, omdat je de factuur storneert. Ik wil met dit bericht niemand voor het hoofd stoten, maar ik probeer zo helder mogelijk uit te leggen hoe de zaken er op dit moment voor staan.

Ook ik heb het liefste dat we vandaag nog iedereen kunnen voorzien van een iPhone, maar die mogelijkheid is er op dit moment niet. Wij staan jullie graag te woord, dus als er onduidelijkheden zijn, laat het vooral weten.
Ik wil graag wanneer mijn op 18-9 bestelde iPhone 11 Midnight green 64gb geleverd wordt.

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst
Ik vind het allemaal maar een beetje vreemd dat z'n groot bedrijf als KPN, niet zijn klanten kunnen vertellen wanneer er een nieuwe levering komt, ik neem aan dat je dat al ruim van te voren moet weten. Je kan niet elke keer zo iedere klant voor de gek houden die een nieuwe telefoon besteld, en dan niet krijgt maar wel de factuur moet betalen voordat de telefoon er is.

En ik vind wachten niet erg hoor.

We willen duidelijkheid en we krijgen het niet met deze antwoorden.
Ga er een keer achteraan!
Badge
Voor de mensen die klagen (en duidelijk nog nooit in retail hebben gewerkt) over dat KPN 'niet genoeg inkoopt' en geen duidelijkheid geeft: Het is echt heel lastig als je afhankelijk bent van een leverancier. Als dit direct Apple is, betekent het nog niet dat KPN precies weet wanneer en wat er binnen komt. Apple kan daarin nogal vaag zijn.
Bedenk ook, over de HELE WERELD worden iPhones besteld. Je bent niet de enige en als Apple niet genoeg kan leveren... Kijk naar andere winkels, die hebben ook geen voorraad. Bij Apple zelf staat levering momenteel ook op midden oktober.

Maar... KPN kan wel de verwachting bijstellen. Dat de medewerkers hier door moeten geven aan 'een afdeling' dat er op de website verkeerde informatie staat, en dit nog steeds niet is aangepast toont maar weer hoe log en onhandig zo een grote organisatie kan zijn. Ik dacht ergens in het begin een bericht te lezen dat de levertijden op de bestelpagina 'dynamisch' zijn. Blijkbaar zijn ze zo dynamisch dat medewerkers het moeten aanpassen...
Na vragen (en klachten) van meerdere klanten hier was vorige week de levertijd op de site bij vrijwel alle iPhone 11 Pro modellen aangepast naar "Leverbaar vanaf medio oktober", maar wanneer ik nu kijk is dit opnieuw aangepast en zie ik bij de 256GB en 512GB modellen overal "Leverbaar in 3-5 werkdagen" staan en bij de goudkleurige zelfs "Voor 23.59 uur besteld = morgen in huis." alleen bij de 64GB modellen staat nu nog "medio oktober".

Wil dit zeggen dat er meer duidelijkheid is over de levering van laats genoemde modellen? Zelf heb ik de iPhone 11 Pro 512GB (space grey) in bestelling staan.
Goedemiddag,

gisteravond heb ik de IPhone 11 black besteld, deze was momenteel gewoon voorradig nu krijg ik vanmorgen een email dat deze toch niet op voorraad blijkt te zijn.

Op de website staat op DIT moment nog steeds dat deze gewoon op voorraad is in tegenstelling tot de Iphone 11 pro waar bij staat dat die niet op voorraad is.

fijne misleiding en handig om bestellingen te krijgen. Hoe kan dit gebeuren? Dat ik een bericht krijg dat deze niet op voorraad is terwijl jullie wel adverteren dat deze op voorraad is?

wat is de wachttijd? Aangezien mijn huidige telefoon het langzaam aan het begeven is.

alvast bedankt,
Twan

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reageer