Beantwoord

Korting voor vaste klanten

  • 7 September 2022
  • 22 reacties
  • 8048 keer bekeken

Ik zit al een jaren bij kpn..maar andere providers hebben mooie aan biedingen..waarom krijgen vaste klanten geen aanbieding of een leuke korting.?..dus nieuwe klanten profiteren maar vaste klanten niet????...kijk toch eens bij een andere provider  al bevalt kpn wel goed..

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 12 September 2022, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @gaigie, leuk om te lezen dat het je goed bevalt bij ons :) en leuk dat je je vraag hier op ons forum stelt.

Dit is een vraag die geregeld voorbij komt, ook hier op ons forum. Je kunt daarom ook verschillende mooie antwoorden vinden, zoals deze van @Noordzee. Iedere klant kan gebruik maken van een leuk aanbod als ze een abonnement bestellen, het zogenaamde welkomstcadeau. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je toen jouw abonnement startte je gebruik hebt gemaakt van een korting. We doen ons best om daarna ook onze vaste klanten blij te maken, bijvoorbeeld met de Husselvoordelen, als je meerdere KPN abonnementen hebt. 

En vergeet daarnaast ook het Kadootje van KPN niet, elke maand een nieuw Kadootje voor onze vaste klanten 💚 Lees gerust elke maand mee hier op het forum over het nieuwe kadootje!

Hallo Alexandra, de KPN is bezig om de vaste klanten te belonen met een korting, zie bericht van 16 spt'22 die ik heb gekopieerd: “KPN heeft – net als Ziggo – te maken met een licht klantverlies. Naast het werven van nieuwe klanten doet KPN er alles aan om bestaande klanten langer aan zich te binden. Omdat bestaande klanten vaak de mogelijkheid hebben om met inachtneming van een maand opzegtermijn over te stappen naar een andere aanbieder, biedt KPN hen de mogelijkheid het lopende contract te verlengen. Na verlenging is KPN ervan verzekerd dat de betreffende klant nog minstens twaalf maanden diensten blijft afnemen bij het telecombedrijf.

 

Zelf initiatief nemen

Wie KPN-klant is, moet wel zelf aan de bel trekken om het lopende abonnement te verlengen en financieel voordeel te verkrijgen. Uit diverse meldingen op internet – onder meer op het forum van techsite Tweakers – blijkt dat de geboden kortingen variëren en het een kwestie van onderhandelen is om tot een goed verlengingsvoorstel te komen. Uiteindelijk is het dan goed mogelijk om het abonnement met een jaar te verlengen met een korting die overeenkomt met het niet betalen van drie keer de maandelijkse kosten van het abonnement".

Wij zijn al jaren vaste klant bij de KPN met het Alles in 1 pakket. We zelf bellen met de KPN, maar dit telefoonnummer kost 100 cent per minuut, te zot voor woorden in mijn ogen. Ik heb 2 andere 0800 nummers gebeld van de KPN, maar de verbinding wordt direct verbroken. Kun jij ons vertellen hoe wij als vaste klant gebruik kunnen maken van deze korting?

Groeten Hendrik68

Badge +19

@Hendrik68 Het telefoonnummer van kpn is een gratis nummer.  0800-0402.  Op het forum wordt niets met prijzen gedaan. 

Reputatie 7
Badge +24

@Hendrik68 wat u geciteerd heeft is een stuk tekst wat niet van KPN zelf is. Het is geschreven door een hobbyist die dat uit z'n duim gezogen heeft.

Bellen met KPN is gratis op telefoonnummer 0800-0402. Dat de verbinding soms weg valt hoort tegenwoordig bij de service van KPN. Hier op het forum word niets met prijzen gedaan. Dus als u al iets wilt bereiken, dan zult u echt moeten bellen.

Hoi Joep1965, bedankt voor je reactie.

Wanneer KPN een actie heeft voor nieuwe leden, dan kun je bellen met de klantenservice en idd onderhandelen over hoe je trouw als klant wordt beloond. Ik heb net een half jaar korting achter de rug inclusief 6 maanden gratis Viaplay. Ga nu maar eens bellen of er al iets te regelen is voor die 43 inch Philips-tv.😃

Nou ben ik heel benieuwd of het is gelukt met die tv 

Reputatie 2
Badge

Zit al heel wat jaartjes bij KPN denk een kleine 18 jaar , nu heb ik pas kpn tv+ genomen even wennen en vol kinderziektes maar dat is normaal met nieuwe dingen, nu ben ik automatisch weer verbonden aan een jaar contract wat geen probleem is want ik ben een trouwe klant,  ik heb de hoogste internet verbinding 3 mobiele abonnementen dus al met al niet goedkoop , nu bel ik met de klantenservice om te vragen of er eigenlijk voor de vaste klant(en) nog iets leuks te krijgen is zoals vorig jaar kreeg ik een leuk voordeel voor het verlengen maar nu kan dat niet meer omdat ik al in het jaarlijkse contract zit , nieuwe klanten krijgen of een ipad of 1 jaar gratis tv+ ik/wij vaste klanten krijgen eigenlijk vrij weinig tot niks en als ik dan iemand van de klantenservice aan de lijn heb reageert deze geïrriteerd op mijn vraag ik heb dit gesprek netjes maar snel beëindigd voor ik geïrriteerd raak , al met kpn doe iets hieraan en dan vooral het te woord worden gestaan door vrijwel onbekwame mensen die van nog geen tekenfilm verstand hebben .

Betaal veel geld maar krijg er verder geen voordelen voir terug wat nieuwe klanten wel krijgen .

Net gebeld met KPN voor ouders: al 100 jaar klant. Ik bel elk jaar voor korting vaste klanten. Vorig jaar een nieuw jaarcontrat aangegaan omdat alleen dan de korting verwerkt kon worden. Deze loopt over twee weken af. Wat krijg ik te horen: we behandelen dit niet meer telefonisch. “Het systeem’ bepaalt of je korting krijgt. Dat zien ze doordat er dan een rood uitroepteken bij de klant zichtbaar is. Kan zijn dat dat over twee weken, 3 maanden, 10 maanden of nooit verschijnt. 

Ieder krijgt online een aanbod / of niet. Het is dus afwachten. Als ik vraag naar een voorbeeld aanbod dan kan dat zijn: 3 maanden 10 euro korting/mnd.

Als ik vraag wat de criteria zijn voor een evt korting: dat weten we niet. Het systeem bepaalt.

 

KlantenserviceMW zegt: het kostte de KPN teveel geld om mensen een korting te geven. Dat zeg je toch niet zomaar lijkt me, dat hoor je voor je te houden. En eindigen met  “doeidoei”.

 

Kortom: waar is de professionaliteit van de KPN gebleven? Waarom nieuwe klanten flinke korting en bestaande klanten niet? 

 

Half uur later: 

Opnieuw gebeld: werd doorverbonden met een afdeling na uitleg wat er eerder gebeurd was. Kreeg nu een andere dame aan de lijn die 5,00 pmd korting gaf. Voor 1 jaar.

Reputatie 7
Badge +24

Kortom: waar is de professionaliteit van de KPN gebelven? Waarom nieuwe klanten flinke korting en bestaande klanten niet? 

Waarom wel?

KPN krijgt alle macht naar mijn idee. Schandelijk. Schaam je KPN.

Macht over wat? 

Je krijgt als vaste klant bijna geen korting 

En je moet het doen met apparatuur van tien jaar oud als je wat nieuws wil moet je daar 

Een ander abonnement voor aanschaffen 

Klagen over slechte wifi helpt ook niet krijg alleen als nieuwe klant wifi router door het hele huis wifi met kpn aan me reet met kpn

Badge +19

Inderdaad krijg je geen korting als vaste klant.

Alle apparaten is voorzien van de nieuwste software.  Bij defect krijg je zonder problemen een nieuwe.

Je betaald voor een goede verbinding tot en met het modem.  Wat daarna komt is voor jou.

Anno 2023 kan je bijna niet meer zonder extra wifipunt omdat er gewoon heel veel wifi in de lucht is.

Vertel gewoon op een normale manier tegen welke problemen je aanloopt en het wordt opgelost. 

Inderdaad krijg je geen korting als vaste klant.

Waarom zouden we als vaste klant géén korting krijgen?

Ik bel de laatste jaren na afloop van mijn contract naar KPN en krijg al die jaren steeds dezelfde (of een vergelijkbare) korting als nieuwe klanten. Ik zie dit dan ook als een “Blijf / verleng” korting waar helaas wel jaarlijks (uit eigen initiatief) voor gebeld moet worden.

Dit jaar echter heb ik een KPN medewerker aan de lijn gekregen die ineens moeilijk begon te doen over deze “Blijf / verleng” kortingen na veel tegenstribbelen bood hij me een paar maanden korting aan wat bij lange na niet in de buurt komt van wat nieuwe klanten krijgen. Op mijn vraag waarom dit zo afwijkt van eerdere jaren vertelde hij mij doodleuk dat ik al die jaren blijkbaar geluk heb gehad. Daarop begon hij een tirade met allemaal kul argumenten over waarom wij bestaande klanten überhaupt géén korting hoorden te krijgen. Toen ik wat tegen argumenten aandroeg heeft deze medewerker (tot mijn verbazing) na enige tijd de verbinding verbroken terwijl ik nog aan het praten was.

Ik blijf me dan ook steeds weer verbazen over de correctheid van sommige medewerkers die ik bij KPN af en toe te spreken krijg en ook over de verschillen tussen wat de ene medewerker je aanbied t.o.v. andere medewerkers.

Badge +19

Er gaan meer bedrijven kapot aan korting geven dan aan geen korting geven. De slager geeft ook geen korting als je er iedere week komt. Alleen de anwb heeft zo'n oneerlijk systeem. 

Dat vind ik nou echt een dom antwoord.

De slager geeft aan iedereen dezelfde korting, dus die maakt juist géén onderscheid tussen iemand die voor de eerste keer komt of iemand die wekelijks komt boodschappen doen.  Dat hoort KPN (en alle andere providers) ook te doen. En als ze dat niet willen doen, dan moeten ze helemaal niemand korting geven.

 

Badge +19

Als u een bedrijf zou hebben zou u ook proberen zo weinig mogelijk korting te geven. Het kost namelijk nogal wat. Kpn heeft 2.5 miljoen klanten.  Stel die krijgen allemaal € 10,00 korting per maand. U kunt zelf uitrekenen wat dat kost. 

Ik heb een bedrijf en als ik 1 klant korting geef waarvan dit voor iedereen zichtbaar is, dan geef ik die korting uiteraard aan iedereen in diezelfde situatie.

Wat KPN (en bijna alle andere providers) doen is juist een verschil maken tussen bestaande en nieuwe klanten maken. Dat je als bestaande klant hier zelf om moet vragen is 1 ding wat ik commercieel snap en waar ik ook niet op tegen ben. Maar bestaande klanten wil je juist behouden en die zou je eigenlijk meer voordeel (in welke vorm dan ook) moeten geven zodat ze juist niet naar de concurrentie willen gaan aangezien dan voordelen kwijt raken.

Uit commercieel standpunt vind ik de huidige werkwijze zelfs dom van KPN. Door alleen nieuwe klanten dergelijke voordelen te geven zorg je er juist voor dat er veel “vaste” klanten de overstap maken naar andere providers. Probeer nu juist die vaste klant te behouden dan heb je de belangrijkste stap naar succes al gemaakt.

Hallo @S.v.H. KPN heeft maandelijks leuke acties voor bestaande klanten, houd daartoe de nieuwsbrief in de gaten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Uit commercieel standpunt vind ik de huidige werkwijze zelfs dom van KPN. Door alleen nieuwe klanten dergelijke voordelen te geven zorg je er juist voor dat er veel “vaste” klanten de overstap maken naar andere providers.

Dat is dus juist niet zo. 90% blijft gewoon zitten. Dat is ook de reden waarom dit huidige systeem gewoon werkt. Als er daadwerkelijk enorm veel klanten over zouden stappen, dan was het snel over met die kortingen voor alleen nieuwe klanten.

Hallo @S.v.H. KPN heeft maandelijks leuke acties voor bestaande klanten, houd daartoe de nieuwsbrief in de gaten.

 

Er zit wellicht 1 of 2 keer per jaar iets interessants tussen, dus niet veel soeps gedurende de rest van het jaar.

Reputatie 7
Badge +8

Als u een bedrijf zou hebben zou u ook proberen zo weinig mogelijk korting te geven. Het kost namelijk nogal wat. Kpn heeft 2.5 miljoen klanten.  Stel die krijgen allemaal € 10,00 korting per maand. U kunt zelf uitrekenen wat dat kost. 

Van de ‘kortingen’ die bedrijven verstrekken gaan ze echt niet ten onder of failliet. De kortingen die worden verstrekt (en eventuele ‘gratis’ apparatuur voor nieuwe abonnees) zijn allemaal verdisconteert in de abonnementsprijzen.

Met andere woorden: de tarieven die voor het abonnement worden vastgesteld zijn dusdanig hoog, dat het lijkt alsof er een korting kan worden gegeven.

Stel: het abonnement kost per maand € 50,00 (in dit bedrag zit ook een winstmarge). Het bedrag dat aan de klanten in rekening wordt gebracht is maandelijks € 65,00. Op de factuur staat vermeld, dat over de € 65,00 een korting wordt ontvangen van € 15,00. Dus reken maar uit, wat het de onderneming kost en welk voordeel de klant heeft.

Er is geen enkel bedrijf, en een beursgenoteerde onderneming al helemaal niet, die iets gratis weggeeft. Ook het plakje worst bij de slager of het krentenbolletje bij de warme bakker betaald de klant zelf.

 

Hallo @Berteman , daarom heb ik ook geen zin in hoge abo-kosten die veroorzaakt worden door klanten die steeds maar weer om meer korting zeuren. Ik heb geen zin om daar aan mee te betalen.