Mobiel in het buitenland: hoe zit dat precies?

  • 18 June 2018
  • 140 reacties
  • 22660 keer bekeken
Mobiel in het buitenland: hoe zit dat precies?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

140 reacties

Dank voor de reactie, ja alles geprobeerd. Zowel wissel van provider (A3 en T-Mobile) als aanpassen apn internet of portalmmm.nl. Ik kan niet verbinden met A1, ik krijg dan de foutmelding dat de sim dit niet kan. Zie bijgaand screenshot.

Mg Frans

 

Reputatie 7

Hey @FHin, welkom op het KPN forum. Super irritant zeg, slecht bereik op mobiel internet in het buitenland. Ik zie dat Tycha je al goed heeft geprobeerd te helpen, tof!

Zo te zien heb je het toestel al gecontroleerd op de mobiele internet instellingen. Heb je het toestel ook al eens uit- ingeschakeld? Soms wil dat wel eens helpen.

Waar verblijf je precies? En heb je overal in de omgeving slecht bereik? Of zijn er plekken die minder goed werken op mobiel internet (bosrijk- heuvel, bergachtig gebied bijvoorbeeld)?

Als KPN-klant in het buitenland ben je te gast op het netwerk van de buitenlandse provider. We hebben afspraken over roaming gemaakt, maar dat betekent niet dat we inzicht hebben ín of invloed hebben óp de kwaliteit van het netwerk van deze gastprovider. Hoe graag ik het ook wil: ik kan je niet beloven dat je overal in het buitenland even goed bereikbaar zult zijn op het netwerk, als in Nederland. 

Dankjewel voor je reactie. We verblijven in Viehhoven en ik heb inderdaad ook al meerdere keren herstart. Toch teleurstellend dat ik net een KPN abonnement als enige hier geen goed data ontvangst heb. Kan ik met een kpn abonnement niet registreren op A1?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @FHin, heb je zoals Tycha hier aangaf ook je toestel op 3G gezet ipv 4G. Werkt het dan wel beter? En zou je het op 3G ook via A1 willen proberen? 

Hallo Alex, dankjewel, 3g of 2g aanzetten gaf geen oplossing. Zie ik al aangaf kan ik niet registreren op het A1 netwerk.

 

Ik heb inmiddels ook gechat met KPN en zou terug gebeld worden(afdeling zakelijk) maar dat is nooit gebeurd.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @FHin, je zou met je KPN abonnement wel moeten kunnen verbinden met A1. Kan je wel verbinden met T-Mobile of drei? Begrijp ik goed dat je een zakelijk abonnement hebt? In dat geval zou je toch het beste nog eens met de zakelijke klantenservice kunnen bellen. 

Beste KPN, ik zit nu in Italië en ik zie wel R in het netwerksymbool maar ik kan niet internetten op mijn Samsung. Kunnen jullie mijn buitenland blokkade eraf halen? Groet John Guitoneau 

 

Admin: quote verwijderd i.v.m. overzicht

Beste KPN, ik zit nu in Italië en ik zie wel R in het netwerksymbool maar ik kan niet internetten op mijn Samsung. Kunnen jullie mijn buitenland blokkade eraf halen? Groet John Guitoneau 

Reputatie 7
Badge +24

Beste KPN, ik zit nu in Italië en ik zie wel R in het netwerksymbool maar ik kan niet internetten op mijn Samsung. Kunnen jullie mijn buitenland blokkade eraf halen? Groet John Guitoneau 

Hi John, welkom hier. 

Met welk netwerk ben je daar verbonden? Kun je wel bellen en gebeld worden? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik even nakijken of alles aan onze kant goed is ingesteld. 

Ik heb het zo juist doorgegeven op het forum. Ik hoop dat het nu ga lukken. Alvast bedankt

Ik kan helemaal niks. Wel als ik wifi met wachtwoord heb. Maar heb geen 4g. Mokn vrouw heeft een Samsung a40 en die heeft wel 4g. Moet aan iedereen vragen om wifi maar kan zelf niks.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JohnGuitoneau, er stond inderdaad een blokkade voor roaming op je toestel. Deze heb ik er nu afgehaald. Betekent dat je binnen de EU uit je bundel kunt internetten. Het betekent ook dat als je buiten de EU bent of op open water zit (en via satelliet verbinding maakt) kosten gaat maken. Let daar dus wel op 🙂. Mocht het nu nog niet werken, kan je je toestel even herstarten. Dan zou het sowieso moeten lukken!

Beste Marcus, de blokkade is eraf en het internet doet het. Hartstikke bedankt de hulp. Groetjes John 

Heel mooi en aardig maar het ontvangst in Italie aan het Garda bar slecht mijn echtgenote heeft met haar goedkoop abonement een beter ontvangst als ik met het dure abonnement 

 

Admin: verplaatst naar ander topic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Plan, ik heb je bericht even verplaatst naar een topic dat beter past bij je vraag. Neem het startbericht eens door. Daar vind je informatie over hoe bereik in het buitenland werkt :)