Beantwoord

onbeperkt internet, 5GB daglimiet is niet genoeg

  • 2 June 2020
  • 65 reacties
  • 6347 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Wat een onzin allemaal. In duitsland doen ze dit al jaren. Onbeperkt is daar echt onbeperkt.

Er zijn in Duitsland momenteel twee partijen die unlimited data aanbieden en dat zijn O2 en Telekom (T-Mobile). Die partijen hanteren weer andere mechanismen om te voorkomen dat men zo'n abonnement als alternatief voor de vaste aansluiting thuis gaat gebruiken.

Zo knijpt O2 de snelheid...

...en maakt Telekom het behoorlijk prijzig.

Wil je dat dan ook hier?

Ik heb dat abonnement, omdat ik ook in duitsland woon. Je vergeet dat ze zelfs bij kleinere abonnementen standaard onbeperkt spotify, cloud gaming of streaming hebben. Dit heet streamon en daarmee heb je al geen gernzen meer waarmee je in snelheid naar beneden gezet wordt, omdat dit niet eens in je bundel wordt meegenomen.

dus ja, zo wil ik het hier ook, werkelijk onbezorgd internetten, zoals kpn deels adverteert.

ik mag trouwens streamon van tmobile hier in NL gebruiken, dus dat het allemaal gewoon mogelijk is, zeker in nederland met een veel dichtere afdekking.

Reputatie 7

Ik heb dat abonnement, omdat ik ook in duitsland woon.

Dus jij betaalt bijna €83,- per maand voor unlimited data.

Wow…

Ik heb overigens voor €20,59 een 12GB abonnement van T-Mobile en daarbij dus unlimited muziek.

Ja 94 zelfs met telefoon erbij. Maar nogmaals. Ook bij goedkopere abonnementen heb je streamon, wat betekent dat gaming, video of muziek niet van je databunde afgaan, dus het kan nog goedkoper.

 

een alternatief voor thuisinternet is het trouwens niet. Want de meeste mensen hebben thuis een netwerk en delen die met het gezin. Wat nooit goed zou werken met een simkaart. Ook niet met esim.

 

denk dus echt niet dat het gevaar is dat thuis internet wordt vervangen erdoor. Misschien bij singles die alleen wonen. Het hele idee van 5G is toch juist dat we grote hoeveelheden data kunnen gaan gebruiken.

ik hoop dat het tegen die tijd we kan!

Reputatie 7

een alternatief voor thuisinternet is het trouwens niet. Want de meeste mensen hebben thuis een netwerk en delen die met het gezin. Wat nooit goed zou werken met een simkaart. Ook niet met esim.

Dus bij al de mensen met een Sneller Internet Buitengebied aansluiting gaat het niet werken met een simkaart?

De snelheid van mijn 4G T-Mobile aansluiting is overigens voldoende om ook het hele gezin van Intermet te voorzien.

 

Tuurlijk is het oplichting. Ze verkopen het als ‘onbeperkt’ vervolgens krijg je een daglimiet van 5 gb (dat is niet veel als je voor onbeperkt kiest, neem ik aan dat je veel gebruikt anders kies je deze form niet) opvolgend zit je lekker in de film, moet je bijbestellen.. Tot zover geen probleem, echter nu moet je 20 a 30 minuten wachten! voor 1gb erbij. Dus of verhoog je daglimiet Kpn of versnel je systeem. 

Als jij weet dat je zoveel verbruikt, kan je de films van bijvoorbeeld Netflix ook downloaden. Of gebruik je thuis zoveel Internet? Dan gewoon een thuispakket afnemen. Het is onbeperkt maar wel met afgeknepen snelheid. Bijna elk bedrijf heeft kleine lettertjes. Bij normaal gebruik is 5gb meer dan voldoende en bijkopen voor 0 euro gaat dan prima.

Als jij weet dat je zoveel verbruikt, kan je de films van bijvoorbeeld Netflix ook downloaden. Of gebruik je thuis zoveel Internet? Dan gewoon een thuispakket afnemen. Het is onbeperkt maar wel met afgeknepen snelheid. Bijna elk bedrijf heeft kleine lettertjes. Bij normaal gebruik is 5gb meer dan voldoende en bijkopen voor 0 euro gaat dan prima.

Het gaat mij ook niet zozeer om het dag limiet.. maar wel de wijze van 1gb bijbestellen. Je kan onbeperkt bijstellen, dus prima als ik een sms’je moet sturen. Alleen vervolgens duurt het een dik halfuur. Dat lijkt me niet de bedoeling. Er staat nergens in het contract dat dit zolang moet duren.  

Werkt een simpele herstart na het bestellen niet om dit proces te versnellen? Als ik mijn vrouw de 1e van de maand Internet geef, doet zij haar telefoon opnieuw starten om direct gebruik te kunnen maken van het internet.

Reputatie 7

Werkt een simpele herstart na het bestellen niet om dit proces te versnellen? Als ik mijn vrouw de 1e van de maand Internet geef, doet zij haar telefoon opnieuw starten om direct gebruik te kunnen maken van het internet.

Dat is dan natuurlijk wel heel vervelend als je net midden in een film op Netflix zit.

Mijns inziens moet het activeren van zo'n extra 1GB bundel per direct gebeuren zonder dat je daar als abonnee nog actie voor moet ondernemen.

De mensen die aangeven dat ze dag-limiet nooit bereiken respecteer ik maar het verbaasd mij wel. Is het in hun situatie niet logisch om een lager abonnement af te sluiten?

Ik heb bewust een onbeperkt abonnement afgesloten van uit de veronderstelling dat datagebruik dan ook onbeperkt zou zijn. Dat vervolgens blijkt dat er een limiet van 5GB is ingebouwd kan ik dan vervolgens nog wel begrijpen omdat de optie wordt geboden om extra MB’s aan te vragen. Mijn probleem is dat het proces van aanvragen van extra MB’s niet soepel loopt, juist op het moment dat je de aanvraag het hardste nodig hebt. Eerst wordt je internet zonder vooraankondiging super traag gemaakt en dan moet je met die trage verbinding de aanvraag via de app gaan doen die dan niet goed laadt en dat maakt het heel irritant. KPN zou de gebruiker ontzettend helpen door op 80% verbruik van de bundel (zowel bij 5GB als bij de uitbreiding) een sms te sturen want dan kan de gebruiker nog via gewoon internet de app gebruiken om de aanvraag in te dienen. Ik hoop dat KPN dit oppakt. Overigens zou het sowieso een verbetering zijn om ook bij onbeperkt internet in je app te kunnen zien wat je dataverbruik per dag is.

Een tip is overigens om op lage resolutie te streamen om zo minder snel 5GB te bereiken. Ik gebruik regelmatig KPN ITV en dan kan je bij elk programma via de drie puntjes rechtsonder de resolutie aanpassen.

Waar kun je die 3 puntjes vinden? Ik heb namelijk in  de instelling al op laag gezet dus circa 1,5 h per gb tv kijken.  Maar naar 2h is de 5gb op.

 

De mensen die aangeven dat ze dag-limiet nooit bereiken respecteer ik maar het verbaasd mij wel. Is het in hun situatie niet logisch om een lager abonnement af te sluiten?

Ik heb bewust een onbeperkt abonnement afgesloten van uit de veronderstelling dat datagebruik dan ook onbeperkt zou zijn. Dat vervolgens blijkt dat er een limiet van 5GB is ingebouwd kan ik dan vervolgens nog wel begrijpen omdat de optie wordt geboden om extra MB’s aan te vragen. Mijn probleem is dat het proces van aanvragen van extra MB’s niet soepel loopt, juist op het moment dat je de aanvraag het hardste nodig hebt. Eerst wordt je internet zonder vooraankondiging super traag gemaakt en dan moet je met die trage verbinding de aanvraag via de app gaan doen die dan niet goed laadt en dat maakt het heel irritant. KPN zou de gebruiker ontzettend helpen door op 80% verbruik van de bundel (zowel bij 5GB als bij de uitbreiding) een sms te sturen want dan kan de gebruiker nog via gewoon internet de app gebruiken om de aanvraag in te dienen. Ik hoop dat KPN dit oppakt. Overigens zou het sowieso een verbetering zijn om ook bij onbeperkt internet in je app te kunnen zien wat je dataverbruik per dag is.

Een tip is overigens om op lage resolutie te streamen om zo minder snel 5GB te bereiken. Ik gebruik regelmatig KPN ITV en dan kan je bij elk programma via de drie puntjes rechtsonder de resolutie aanpassen.

Waar kun je die 3 puntjes vinden? Ik heb namelijk in  de instelling al op laag gezet dus circa 1,5 h per gb tv kijken.  Maar naar 2h is de 5gb op.

Je kan ook een sms sturen met de test NL1000 aan naar 1266. 
 

Maar dat neemt niet weg dat je een halfuur op 1 gb moet wachten. Absurd dit. 
 

en net zoals je zegt, 5 gb haal je wel anders neem je wel een lager abonnement. 

 

De mensen die aangeven dat ze dag-limiet nooit bereiken respecteer ik maar het verbaasd mij wel. Is het in hun situatie niet logisch om een lager abonnement af te sluiten?

Ik heb bewust een onbeperkt abonnement afgesloten van uit de veronderstelling dat datagebruik dan ook onbeperkt zou zijn. Dat vervolgens blijkt dat er een limiet van 5GB is ingebouwd kan ik dan vervolgens nog wel begrijpen omdat de optie wordt geboden om extra MB’s aan te vragen. Mijn probleem is dat het proces van aanvragen van extra MB’s niet soepel loopt, juist op het moment dat je de aanvraag het hardste nodig hebt. Eerst wordt je internet zonder vooraankondiging super traag gemaakt en dan moet je met die trage verbinding de aanvraag via de app gaan doen die dan niet goed laadt en dat maakt het heel irritant. KPN zou de gebruiker ontzettend helpen door op 80% verbruik van de bundel (zowel bij 5GB als bij de uitbreiding) een sms te sturen want dan kan de gebruiker nog via gewoon internet de app gebruiken om de aanvraag in te dienen. Ik hoop dat KPN dit oppakt. Overigens zou het sowieso een verbetering zijn om ook bij onbeperkt internet in je app te kunnen zien wat je dataverbruik per dag is.

Een tip is overigens om op lage resolutie te streamen om zo minder snel 5GB te bereiken. Ik gebruik regelmatig KPN ITV en dan kan je bij elk programma via de drie puntjes rechtsonder de resolutie aanpassen.

Waar kun je die 3 puntjes vinden? Ik heb namelijk in  de instelling al op laag gezet dus circa 1,5 h per gb tv kijken.  Maar naar 2h is de 5gb op.

Je kan ook een sms sturen met de tekst NL1000 aan naar 1266. 
 

Maar dat neemt niet weg dat je een halfuur op 1 gb moet wachten. Absurd dit. 
 

en net zoals je zegt, 5 gb haal je wel anders neem je wel een lager abonnement. 

 

 

De mensen die aangeven dat ze dag-limiet nooit bereiken respecteer ik maar het verbaasd mij wel. Is het in hun situatie niet logisch om een lager abonnement af te sluiten?

Ik heb bewust een onbeperkt abonnement afgesloten van uit de veronderstelling dat datagebruik dan ook onbeperkt zou zijn. Dat vervolgens blijkt dat er een limiet van 5GB is ingebouwd kan ik dan vervolgens nog wel begrijpen omdat de optie wordt geboden om extra MB’s aan te vragen. Mijn probleem is dat het proces van aanvragen van extra MB’s niet soepel loopt, juist op het moment dat je de aanvraag het hardste nodig hebt. Eerst wordt je internet zonder vooraankondiging super traag gemaakt en dan moet je met die trage verbinding de aanvraag via de app gaan doen die dan niet goed laadt en dat maakt het heel irritant. KPN zou de gebruiker ontzettend helpen door op 80% verbruik van de bundel (zowel bij 5GB als bij de uitbreiding) een sms te sturen want dan kan de gebruiker nog via gewoon internet de app gebruiken om de aanvraag in te dienen. Ik hoop dat KPN dit oppakt. Overigens zou het sowieso een verbetering zijn om ook bij onbeperkt internet in je app te kunnen zien wat je dataverbruik per dag is.

Een tip is overigens om op lage resolutie te streamen om zo minder snel 5GB te bereiken. Ik gebruik regelmatig KPN ITV en dan kan je bij elk programma via de drie puntjes rechtsonder de resolutie aanpassen.

Waar kun je die 3 puntjes vinden? Ik heb namelijk in  de instelling al op laag gezet dus circa 1,5 h per gb tv kijken.  Maar naar 2h is de 5gb op.

Je kan ook een sms sturen met de tekst NL1000 aan naar 1266. 
 

Maar dat neemt niet weg dat je een halfuur op 1 gb moet wachten. Absurd dit. 
 

en net zoals je zegt, 5 gb haal je wel anders neem je wel een lager abonnement. 

 

 

Waar het mij omgaat is dat ik het ingesteld heb op laag,maar dat het verbruik hoog is. En bij KPN is er tot nu toe niemand die mij kan vertellen hoe dit kan.

 

De mensen die aangeven dat ze dag-limiet nooit bereiken respecteer ik maar het verbaasd mij wel. Is het in hun situatie niet logisch om een lager abonnement af te sluiten?

Ik heb bewust een onbeperkt abonnement afgesloten van uit de veronderstelling dat datagebruik dan ook onbeperkt zou zijn. Dat vervolgens blijkt dat er een limiet van 5GB is ingebouwd kan ik dan vervolgens nog wel begrijpen omdat de optie wordt geboden om extra MB’s aan te vragen. Mijn probleem is dat het proces van aanvragen van extra MB’s niet soepel loopt, juist op het moment dat je de aanvraag het hardste nodig hebt. Eerst wordt je internet zonder vooraankondiging super traag gemaakt en dan moet je met die trage verbinding de aanvraag via de app gaan doen die dan niet goed laadt en dat maakt het heel irritant. KPN zou de gebruiker ontzettend helpen door op 80% verbruik van de bundel (zowel bij 5GB als bij de uitbreiding) een sms te sturen want dan kan de gebruiker nog via gewoon internet de app gebruiken om de aanvraag in te dienen. Ik hoop dat KPN dit oppakt. Overigens zou het sowieso een verbetering zijn om ook bij onbeperkt internet in je app te kunnen zien wat je dataverbruik per dag is.

Een tip is overigens om op lage resolutie te streamen om zo minder snel 5GB te bereiken. Ik gebruik regelmatig KPN ITV en dan kan je bij elk programma via de drie puntjes rechtsonder de resolutie aanpassen.

Waar kun je die 3 puntjes vinden? Ik heb namelijk in  de instelling al op laag gezet dus circa 1,5 h per gb tv kijken.  Maar naar 2h is de 5gb op.

Je kan ook een sms sturen met de tekst NL1000 aan naar 1266. 
 

Maar dat neemt niet weg dat je een halfuur op 1 gb moet wachten. Absurd dit. 
 

en net zoals je zegt, 5 gb haal je wel anders neem je wel een lager abonnement. 

 

 

Waar het mij omgaat is dat ik het ingesteld heb op laag,maar dat het verbruik hoog is. En bij KPN is er tot nu toe niemand die mij kan vertellen hoe dit kan.

 

Ik heb dit abbo mede aangeschaft omdat wij op een schip zitten en dan zo tv kunnen kijken 

Een daglimiet is onacceptabel. KPN adverteert met unlimited data, met daarin het woord onbeperkt. Er wordt niet gesproken over een daglimiet. Als je daarvoor eerst de kleine lettertjes in moet duiken lijkt het op oplichting / misleiding. Daar hebben we in NL wetgeving voor die ons consumenten moet beschermen. Ik begrijp de mensen niet die dit accepteren. 
 

Dus KPN, gauw die daglimiet eraf, of geld terug / kostenloos abo opzeggen. Anders volgt een gang naar de rechter. 

Reputatie 7

Een daglimiet is onacceptabel. KPN adverteert met unlimited data, met daarin het woord onbeperkt. Er wordt niet gesproken over een daglimiet.

Er is ook geen daglimiet.

Een daglimiet is onacceptabel. KPN adverteert met unlimited data, met daarin het woord onbeperkt. Er wordt niet gesproken over een daglimiet.

Er is ook geen daglimiet.

Gisteren:

Beste klant, u hebt nu 100% verbruikt van uw 5 GB dagbundel. Vanaf nu verlagen we de internetsnelheid. U kunt blijven internetten zonder buitenbundelkosten. Wilt u direct weer internetten op maximale snelheid? Zet dan de Gratis 1 GB NL extra bundel aan in de MijnKPN app. Of sms NL1000 AAN naar 1266. Hebt u al een extra bundel? Dan gebruikt u deze vanaf nu automatisch op de maximale snelheid. Groet, KPN


daarna geen internet meer  

 

 

Reputatie 7

Een daglimiet is onacceptabel. KPN adverteert met unlimited data, met daarin het woord onbeperkt. Er wordt niet gesproken over een daglimiet.

Er is ook geen daglimiet.

Gisteren:

Beste klant, u hebt nu 100% verbruikt van uw 5 GB dagbundel. Vanaf nu verlagen we de internetsnelheid. U kunt blijven internetten zonder buitenbundelkosten. Wilt u direct weer internetten op maximale snelheid? Zet dan de Gratis 1 GB NL extra bundel aan in de MijnKPN app. Of sms NL1000 AAN naar 1266. Hebt u al een extra bundel? Dan gebruikt u deze vanaf nu automatisch op de maximale snelheid. Groet, KPN


daarna geen internet meer  

Precies, geen daglimiet dus.

Zojuist dit ook ondervonden. Ik schrok me rot. Vandaag heb ik dus echt niks boeiends gedaan. Alleen gebruikt voor mijn werk: designer –veel websites en dergelijken testen dus– oh, en Facetime. Gaat daar serieus 5gb heen? Heel bijzonder. Ik was ook in de veronderstelling dat onbeperkt ook écht onbeperkt was. Ja, die kleine lettertjes. Ik krijg er kriebels van, als je zo mensen wilt “lokken”. Niet van deze tijd en erg jammer. Het onbeperkte dus ook genomen voor mijn werk, zodat ik ONBEPERKT kon gaan testen en doen. Het is dat ik verder tevreden ben, maar anders had ik om deze reden mijn “onbeperkte” abonnement niet afgesloten en wel gekozen voor iets anders. 

Reputatie 6
Badge +7

Kennelijk is (begrijpend) lezen een kunst die steeds minder mensen lijken te beheersen helaas.

 

Reputatie 7

Het is dat ik verder tevreden ben, maar anders had ik om deze reden mijn “onbeperkte” abonnement niet afgesloten en wel gekozen voor iets anders. 

Voor wat had je dan gekozen? Er is geen enkele aanbieder van onbeperkte databundels waarbij je na 5GB niet extra 1GB bundels moet activeren.

Het is dat ik verder tevreden ben, maar anders had ik om deze reden mijn “onbeperkte” abonnement niet afgesloten en wel gekozen voor iets anders. 

Voor wat had je dan gekozen? Er is geen enkele aanbieder van onbeperkte databundels waarbij je na 5GB niet extra 1GB bundels moet activeren.

Er is evenwifi.nl via het T-Mobile netwerk. Kost wel 90 euro per maand, maar geen 5GB dagbundel/bijplus principe. Wel nog steeds een FUP.

Reputatie 7
Badge +24

90 euro per maand, en nog steeds een FUP. Daarbij is geen absolute grens aangegeven? Dan weet je dus niet waar je aan toe bent? 

90 euro per maand, en nog steeds een FUP. Daarbij is geen absolute grens aangegeven? Dan weet je dus niet waar je aan toe bent? 

De ervaring leert dat de text m.b.t. FUP in de loop van het bestaan van een dergelijk initiatief wel wat strakker wordt gesteld. Wat die momenteel precies inhoud kan je zelf op die website opzoeken.

@stamper73Als je echt dagelijks tegen de 5GB grens aanloopt, zul je denk ik meer fundamenteel iets moeten wijzigen. Er zijn talloze voorbeelden van mensen die met Netflix-over-mobiel tegen limieten aanlopen. Dit 5GB unlimited of onbeperkt is een harde grens die providers in NL tegenwoordig hanteren voor een maandbedrag van 35-39 euro/maand. Als dat niet genoeg is, moet je er rekening mee houden dat je een veelvoud hiervan gaat betalen. De vroegere 100GB/maand bundel was iets van 75 euro/maand dacht ik. Eeen effectieve optie is zoals JanD ook al aangeeft, is het zelf knijpen/reguleren van je snelheid.

 

Jee Wat in een onzin antwoord.  Ik had vroeger (sinds 2014) voor 17 euro onbeperk G3 internet van een concurrent. Dat was een perfecte verbinding van slechts 7.2 mbit maar prima voor mijn youtube en de rest van het gezin tegelijk in de auto.  Ik denk wel dat het toen geen 4x fullhd 60hz  was maar het werkt als een malle voor weining in het hele land. We deden een keer  24 gb in 24 uur. Dan moet je dus 24-5=19 keer die crappy app in duiken om de boel weer “aan” te zetten. Dat is echt een enorme achteruit gang. We konden zelfs gamen via hotspot als vast internet thuis weer eens uit viel. Nu zijn ze gestopt met g3 en kon ik met korting kpn krijgen dus heb ik voor het zelfde geld nog steeds onbeperkt. Echter de beleving is niet zo best. Het 4g signal is een stuk slechter dan het 3g signaal wat ik voor heen had..  Daarnaast kan je niet zien wat kpn vind dat je verbruikt. En als je dan over die 5gb gaat mag je slecht per 1 op waarderen. Nu ga ik het de meeste maanden niet eens over die 5 gb heen. Zeker nu niet met thuis werken maar tijdens de vakanties ga ik daar vet overheen.1 film is al snel 1.5/2 gb en dan je continue gaan checken of hij al weer langzaam gaat en weer 1 gb er bij via ene enorme onhandige omweg in de app. Dat is echt niet cool.

Juist nu in deze tijden dat je 1 GB in 10 minuten kan downloaden zouden die aantallen veel hoger moeten. Misschien een 30gb week limit? en dan per 5 op hogen ofzo? 

1gb is echt belachelijk bij 1 medium bitrate  lord of the rings film moet je 3 keer 1 gb bij kopen.  Maar inderdaad alle provider doen tegenwoordig het zelfde.  je zou bijna denken dat ze het hebben afgesproken. Maar ik zie vast spoken.

Ik zou liever de keuze hebben tussen trager (ie max 10mbit) 4g en dan grotere dag limiet en grotere blokken bij kopen en hogere snelheid met kleinere blokken. Ik denk dat 1 van de redenen is dat ze niet willen dat je het mobiele abo gaat gebruiken ipv je vaste internet. Als je max 10 mbit (of 5 of 7)  hebt zal dat minder snel gebeuren denk ik.