Beantwoord

onbeperkt internet, 5GB daglimiet is niet genoeg

  • 2 June 2020
  • 65 reacties
  • 6347 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Een daglimiet is onacceptabel. KPN adverteert met unlimited data, met daarin het woord onbeperkt. Er wordt niet gesproken over een daglimiet. Als je daarvoor eerst de kleine lettertjes in moet duiken lijkt het op oplichting / misleiding. Daar hebben we in NL wetgeving voor die ons consumenten moet beschermen. Ik begrijp de mensen niet die dit accepteren. 
 

Dus KPN, gauw die daglimiet eraf, of geld terug / kostenloos abo opzeggen. Anders volgt een gang naar de rechter. 

Naar de rechter nog wel...man man...lees gewoon de algemene voorwaarden, dan hoef je ook niet zo kansloos te gaan dreigen met een rechtsgang. 

hallo ik heb sinds kort ook onbeperkt internet en had het zelfde probleem.

na wat extra ma’s te bestellen eerst traag internet en daarna niks meer.

ook is het jammer dat je je verbruik niet meer kan zien in de app.

en ook vindt ik de 5 gig per dag weinig ook omdat ik het gebruik voor netflix aan boord.

niet handig als je naar iets kijkt en je moet steeds mb’s bij bestellen.

ze zouden beter een bundel van 100 gig per maand maken en als die op is wat bij bestellen.

admin: eigen topic aangemaakt

Dat probleem heb ik dus ook. Ik gebruik meestal nog geen 10-15GB per maand en nu ben ik een keer een voetbalwedstrijd aan het kijken en ineens ben je door je 5GB heen. WTF KPN? Als ik minder gebruik krijg ik ook geen geld terug toch? Bij excessief gebruik kan ik me er iets bij voorstellen maar dit slaat nergens op. Onbeperkt is dus duidelijk niet onbeperkt. Waardeloos. Dus waar betaal ik voor dan? Echt super slecht. 

Badge +19

Maar dat weet je toch! Het staat duidelijk op de site.  

Maar dat weet je toch! Het staat duidelijk op de site.  

Nee, dat wist ik niet. Gebruik zelden meer dan 10-15gb per maand en al zeker niet meer dan 5GB per dag. Nu toevallig wel omdat mijn WiFi hier slecht is en nu mis ik gewoon het laatste deel van de wedstrijd. Vind ik waardeloos, zeker aangezien ik normaal altijd veel minder gebruik. Voor dit soort dingen had ik onbeperkt internet genomen juist. Dan kan ik beter een bundel nemen dan kan ik die opmaken wanneer ik wil

Reputatie 7

Onbeperkt is dus duidelijk niet onbeperkt. 

Maar onbeperkt is toch ook onbeperkt, je moeten alleen af en toe even tanken.

Reputatie 7
Badge +24

Dan kan ik beter een bundel nemen dan kan ik die opmaken wanneer ik wil

Dat is denk ik een hele juiste conclusie. 

Maar dat weet je toch! Het staat duidelijk op de site.  


Ook al weet je het. het maakt de klant ervaring het niet leuker. En het voorbeeld wat aangekaart wordt is echt een hele goede practische. 

Ik kom zelf ook bijna nooit over die 5 gb heen. Ik denk dat ik iets van 7/8gb in de maand doe (of deed voor corna) maar soms wil ik het wel gebruiken en dan kan je niet eens je voetboel wedstrijd live volgens want je moet gaan opwaarderen midden in de wedstrijd.

Mijn oude 3g onbeperkt had het niet die stopte pas bij 999GB en dat heb ik nooit gehaald.

Er moet toch een oplossing zijn om te voorkomen dat klanten hun onbeperkt thuis gaan gebruiken ipv vast internet maar dat je toch normal op straat kan internetten. Misschien dat je 5 dagen per maand van te voren al kan aan geven dat je meer gaat verbruiken en dat ook grotere blokken kan op geven.  Misschien een simpelere app met als enig doel 5gb extra te activeren. 1 die zich zelf ook meldt als de 5gb bijna op is. 

De klant ervaring is gewoon slecht op deze manier. En dat is niet alleen bij kpn maar bij de andere tegenwoordig net zo.  Dat was vroeger echt veel beter. Maar het zou toch beter moeten kunnen zonder dat het misbruikt wordt. 

Als niemand klaagt dan wordt het ook nooit beter.

 

 

 

 

Reputatie 7

Mijn oude 3g onbeperkt had het niet die stopte pas bij 999GB en dat heb ik nooit gehaald.

Er is nooit een 3G onbeperkt bundel geweest anders dan de heel trage bundel van 128kbps.

Vandaag de dag zijn wat dat betreft alle databundels onbeperkt, zelfs een databundel van 1GB maar na 1GB valt de snelheid wel terug die 128kbps.

Is de resolutie van Ziggogo niet gewoonnaar beneden bij te stellen? (of van Netflix) Dan verbruik je toch veel minder?

Weet iemand toevallig hoe dit moet?

Onbeperkt is dus duidelijk niet onbeperkt. 

Maar onbeperkt is toch ook onbeperkt, je moeten alleen af en toe even tanken.

Dus als Tesla zou adverteren met ‘u kunt met onze nieuwe auto 1500 kilometer in 1 stuk doorrijden’ maar in de kleine letters zetten dat je wel om de 300 kilometer een half uur moet opladen zou jij dat niet misleidend vinden?

ik wel... KPN gebruikt een woord wat in de dikke vandale staat omschreven als ‘onbegrenst’ en het is een woord wat iedereen in nederland begrijpt, maar KPN zet in de kleine letters dat dit woord bij KPN iets anders betekent en dat is misleidend naar mijn mening

 

 

Jan

Badge +19

Als u onbeperkt spareribs gaat eten moet u ook iedere keer een rib bestellen. Maar ondanks dat blijft het onbeperkt. 

Onbeperkt internet is niet echt onbeperkt. Ik woon en werk op een boot. Gebruik dus veel GB's. Ja ik weet dat ik MB's kan aanvullen. Maar wat is dat voor flauwekul. Ik wil gewoon echt onbeperkt Internet. Heeft KPN dat. 

Badge +19

Helaas is dat niet mogelijk.  Overigens kan dat bij geen enkele provider. 

Reputatie 7
Badge +24

Onbeperkt internet is niet echt onbeperkt. Ik woon en werk op een boot. Gebruik dus veel GB's. Ja ik weet dat ik MB's kan aanvullen. Maar wat is dat voor flauwekul. Ik wil gewoon echt onbeperkt Internet. Heeft KPN dat. 

Niet bij KPN Particulier in ieder geval. Zakelijk is er misschien iets mogelijk. Daarvoor kunt u beter in de maritieme sector wat rond vragen denk ik. Ga er maar vanuit dat je er flink voor mag betalen.

Onbeperkt internet is niet echt onbeperkt. Ik woon en werk op een boot. Gebruik dus veel GB's. Ja ik weet dat ik MB's kan aanvullen. Maar wat is dat voor flauwekul. Ik wil gewoon echt onbeperkt Internet. Heeft KPN dat. 

Op het netwerk van een concurrent is een reseller die niet met bundels/aanvullers werkt, wel nog steeds FUP. Kost wel 2 tot 3 keer zoveel per maand als een gebruikelijk unlimited abo. Als je per dag afrekent 90 euro per maand ongeveer. Idem bij sommige buitenlandse contracten.