Beantwoord

Problemen iPhone 12

  • 7 May 2021
  • 83 reacties
  • 704 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Weer gebeld, nu is de nieuwe alsnog geactiveerd. Tip voor mensen die hun SIM moeten wisselen, trek er een dagje voor uit.

Hopelijk blijft het nu werken, aangezien ik morgen een belangrijk gesprek heb.

Reputatie 7
Badge +20

Als het eenmaal weer werkt, dan blijft het ook wel werken. Dus dat moet goedkomen. Wel balen dat het zo heeft moeten lopen. Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het gaat met de nieuwe simkaart. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik ga weer een paar dagen monitoren. Vooralsnog heb ik vandaag niks geks gemerkt.

Zag wel dat de nieuwe SIM een v3 is en ik had een v2… Weet niet of dat nog wat zegt?

Reputatie 7
Badge +20

Nieuwste versie, maar in jouw geval mag dat niet veel verschil maken. Maar hopelijk nu geen problemen meer. Ik ben benieuwd. 

Reputatie 3
Badge +2

Hopelijk kunnen we in de loop van de volgende week dit topic afronden.

Vooralsnog stabiel! 😁

Reputatie 7
Badge +20

Het klinkt in ieder geval goed. :)

Reputatie 5
Badge +4

Een iPhone 12 heeft toch ook eSIM?

Reputatie 3
Badge +2

Vooralsnog stabiel. @HDFreak ja een iPhone 12 heeft ook de mogelijkheid tot eSIM. Maar KPN gaf telefonisch aan dat dat geen oplossing zou zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Had ik ook niet zo snel aan gedacht moet ik eerlijk bekennen. Maar in principe is dat ook een nieuwe sim. Maar blij te lezen dat het nu stabiel is. :)

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Problemen zijn terug van weg geweest.

Gisteren kreeg ik voicemail berichten van een arts, die mij niet kon bereiken. Telefoon ging ook niet over.

Net ging mijn iPhone 1 seconde af, toen belde ik terug, zij beweerde dat haar telefoon al heel lang over ging.

Reputatie 7
Badge +20

Meen je niet? Heb je nog een ander toestel liggen waar je de simkaart in kan testen? Komt het daar ook voor, dan hoor ik dat graag. Gaat het in dat toestel wel goed, dan wil ik je aanraden om langs de winkel te gaan. Dan gaat het mis in het toestel, wat ik toch denk dat er aan de hand is. Dan kan het toestel eventueel opgestuurd worden voor verder onderzoek.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Ik heb nog een iPhone 6S Plus liggen. Echter ondersteund deze sowieso geen 5G. Dus niet een eerlijke vergelijking toch?

Ik heb voor nu als eerste stap 5G uitgezet op de iPhone 12.

Reputatie 7
Badge +20

Niet helemaal nee, maar wel als het nu nog weer voorkomt nu 5G uit staat en het probleem blijft.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Wat mij nu opvalt is dat de telefoongesprekken veel sneller tot stand komen. Maar ik zal het weer een poosje moeten aankijken, omdat het sowieso steeds sporadisch optrad.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben benieuwd of het nu goed blijft gaan. 

 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Sinds 5G uit staat merk ik vooralsnog niks raars. Wil het nog even langer testen tot het weekend of iets dergelijks.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt goed. Ik hoor wel weer van je.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z 

 

Nog steeds alles goed op 4G.
Hoe gaan we regelen dat dit op 5G ook werkt?

 

Maakt het nog uit welke van de opties je kiest?:

  • 5G Auto
  • 5G On

Hij stond op Auto, daar heb ik hem nu ook weer op gezet.

Reputatie 7
Badge +20

Probeer beide eens zou ik zeggen. En probeer eens een logboek bij te houden wanneer het mis gaat. Dan ga ik kijken wat ik daar verder mee kan. Maar nog niet overal is een goede 5G dekking. Lijkt er dan een beetje op dat toestel nog niet zo goed werkt met 4G als deze op 5G ingesteld staat. Zou ook maar zo in de software kunnen zitten.

Reputatie 3
Badge +2

Ik woon praktisch naast een KPN zendmast. Mijn 5G bereik is qua aantal balkjes volle bak.

Ik ga even kijken wanneer het weer fout gaat.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd. Hou het even bij, dan kunnen we daar misschien wat meer op inzoomen. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Heel vreemd dit, maar vooralsnog geen problemen opgemerkt. Hij staat op 5G Auto. Toen ik wel problemen had stond hij daar ook op.

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt positief. Hopelijk blijft het zo. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z 24-07-2021 19:19 Inkomend gesprek opgenomen, geen geluid, daarna terug gebeld toen wel een gesprek.

 

Edit 20:06 -- De ander hoorde mij wel, maar ik de ander niet.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan het niet verklaren. Het werkt dus wel, met het netwerk is niets mis. Ik vermoed toch dat het ergens in het toestel zit. Ik wil je toch aanraden om even langs de winkel te gaan zodat mijn collega eens mee kan denken, maar ik denk dat het toestel eens opgestuurd moet worden.