Beantwoord

Problemen iPhone 12

  • 7 May 2021
  • 83 reacties
  • 704 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

83 reacties

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z 1 vraagje. Ik heb nu AppleCare + op dit serienummer. Stel jullie wisselen het toestel om, hoe doe ik dat dan met AppleCare.

Reputatie 7
Badge +20

Kan Applecare dit niet nakijken? Je betaald immers voor die service. Ik kan mijn vinger er niet helemaal op leggen, maar mijn vermoeden is wel dat het in het toestel zit. Dan wel hardware, dan wel software gerelateerd. Mogelijk dat zij iets kunnen ontdekken.

Reputatie 3
Badge +2

Ik zal Apple weer bellen, to be continued 😬

Reputatie 7
Badge +20

Ja vertel duidelijk je bevindingen en dat ik mijn vinger er ook niet goed op kan leggen.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Ik ben inmiddels al een tijdje bezig met Apple. We hebben meerdere stappen geprobeerd, maar ze blijven erbij dat het aan KPN ligt. Maar om mij niet weer van het kastje naar de muur te sturen wordt het nu geëscaleerd naar een Senior Advisor. Als zij de nodige info verzameld heeft wordt het (afhankelijk van de bevindingen) doorgezet naar een Engineer.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Woensdag a.s. heb ik weer een contactmoment met Apple. Ze hebben alle logbestanden gedownload van de iPhone. Een Engineer gaat zich daarover buigen.

Reputatie 7
Badge +20

Interessant. Ik hoop echt dat er duidelijkheid komt. Ik ben heel benieuwd.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z gisteren een contactmoment gehad met de Senior Advisor. De Engineer gaat nog verder kijken. En ander probleem waarbij bepaalde websites niet geladen kunnen worden is wel bekend. Dit wordt verholpen in een komende iOS update.

De 5G kwestie kunnen ze nog niet plaatsen, ze raden me aan om van provider te switchen om te kijken of het dan nog gebeurd. Gaf aan dat dat geen optie is, iedereen hier heeft KPN.

Nogmaals extra logbestanden gedownload en de tijdstippen genoteerd waarbij het probleem zich voor deed. Zoals ik al zei, de Engineer gaat nu verder graven en komt er zsm op terug.

Wel blijven ze suggereren dat het waarschijnlijk aan de provider ligt.

Reputatie 7
Badge +20

Ja dat kan ik mij voorstellen. Zij hebben ook geen idee. Ik ook niet zoals ik al aangaf. Maar ik betwijfel wel dat het bij ons ligt, dan zouden er veel meer soortgelijke vragen moeten opduiken en die zijn er niet, ook niet bij Apple begrijp ik. Maar waar het wel ligt? Ik durf het echt niet te zeggen op dit moment. Hoop echt dat de Engineer wat kan vinden. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z toevallig belt Apple zo weer om 14:00. Mogelijk hebben ze iets gevonden, of niet… we zullen het horen straks.

Reputatie 7
Badge +20

En? Heeft de expert wat kunnen vinden?

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Ik moest 2 uur lang elke 10 minuten bellen met uitgebreide logging aan, in de hoop dat ik het kon reproduceren. Dat gebeurde natuurlijk niet.

Nu zijn ze er vrij zeker van dat het niet aan het toestel ligt. MAARRRR voor de zekerheid moest ik de toestellen swappen van mij en mijn vrouw. Ik bel nu dus met een iPhone 11, zij met de iPhone 12. Als zij dezelfde problemen gaat krijgen (wat dus heel sporadisch was in mijn geval) dan ligt het toch aan het toestel, zo niet, dan zouden ze mij bijstaan richting KPN. Ze belt volgende week zaterdag weer terug om verder te overleggen.

 

Kan wel zeggen dat mijn vrouw er niet blij mee is, die vind de 12 een rot toestel. De oorspeaker is namelijk ook veel slechter. Dat merk ik zelf nu ook bij de 11.

 

Met de 12 kon ik gesprekken soms moeilijk verstaan, bij de 11 word ik nog net niet doof.

Reputatie 3
Badge +2

P.S. ze hebben het steeds over een kapotte SIM, dat hebben we al uitgesloten @Bart_Z 

Maar volgens Apple kan er in mijn account bij KPN ook een fout zitten, maar daar zijn ze verder niet heel duidelijk in. Weet wel dat ik de iPhone 12 de miskoop van 2020 vind.

Reputatie 7
Badge +20

Het is een hele specifieke situatie, kan mij dan ook voorstellen dat je er niet blij mee bent. Zeker omdat het toestel in jouw ogen ook nog meer gebreken heeft. :( Ik ben nu wel heel benieuwd of jouw vrouw ook problemen gaat ervaren, want ik begrijp dat zij een andere provider heeft. En anders in ieder geval een andere aansluiting. En als het al in jouw aansluiting zit, dan is het niet consistent en heel diep verborgen. Dat zouden we dan uit moeten zoeken als jouw vrouw over langere tijd nergens last van heeft. Maar dat is geen makkelijke opgave ben ik bang. Ik hoor in ieder geval binnenkort graag de ervaringen van jullie. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z mijn vrouw heeft hetzelfde hussel abonnement als mij.

Reputatie 7
Badge +20

Dat maakt niet uit, het is wel een ander nummer, dus eens kijken wat zij ervaart. 

Reputatie 3
Badge +2

Ik post weer een update als er nieuws te melden is :wink:

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z De bevindingen van Apple wijzen richting KPN. We hebben nu een week lang gebeld met de toestelswap. nul komma nul problemen. Dit geeft aan dat het niet aan het toestel ligt, maar aan de provider.

Aangezien we beiden dezelfde provider hebben, hebben ze het erover dat er iets op mijn nr specifiek niet goed staat. Kan jij dat plaatsen? @Bart_Z 

Overigens voor de zachte oorspeaker, daarvoor wordt ie wel gerepareerd.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z kunnen jullie de "profielen” van mij en mijn vrouw niet naast elkaar neer leggen?

Apple heeft het steeds over profielen.

Reputatie 7
Badge +20

Het lijkt inderdaad dan specifiek jouw nummer te zijn, dat is zo gek. Via een omweg heb ik melding gemaakt bij de Technische Dienst, ik kan zo niets bijzonders vinden. Hoor graag weer van je als ze contact met je hebben gezocht. 

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z wanneer kan ik een contactmoment verwachten met de TD?

De iPhone 12 is gerepareerd en komt eerdaags weer terug naar Nederland.

Wel een beetje frustrerend (NIET KPN'S FOUT) dat er helemaal niks bij staat, van wat ze gerepareerd en onderzocht hebben.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Update #zoveel

Ik heb een nieuwe iPhone 12 terug gehad. Ben benieuwd of deze beter werkt.

Reputatie 7
Badge +20

Ik verwacht binnen 10 dagen. Ik hoop echt dat mijn collega wat kan vinden. Ik hoor het graag je.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z Ik heb weer issues gehad met bellen via 5G. Wederom gemeld bij Apple.

De technische dienst van KPN heeft contact gezocht, afgesproken om af te wachten, omdat het weg leek na die nieuwe iPhone 12.

 

Ik wacht even af wat Apple nog kan doen, anders bel ik de Technische dienst weer. Heb een 0800 nummer met een pincode gekregen.

Reputatie 3
Badge +2

@Bart_Z na maanden gezeik lijkt het eindelijk opgelost.

Apple bleef kinderachtig wijzen naar KPN, nu komen ze zelf met een iOS update die het probleem moet tegengaan.

Nu een tijdje draaiende met deze iOS lijkt de iPhone een jaar na aanschaf eindelijk bruikbaar.

 

iOS 15.1.1