Vraag

Simkaart voor Oekraïense vluchtelingen / Sim card for Ukrainian refugees

  • 26 March 2022
  • 228 reacties
  • 5056 keer bekeken

Reputatie 1

We hebben sinds kort een Oekrainse familie in huis opgevangen. Veel dingen kunnen ze thuis natuurlijk via Wifi doen. Maar buitenshuis zou een simkaart handig zijn. Ik lees dat onder andere KPN gratis simkaarten uitdeelt met bel- en internet tegoed. Maar hoe je dat kunt aanvragen staat nergens vermeld. Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

228 reacties

@Alex_P bij mij thuis woont ook een dame uit Oekraïne. Kunnen we voor haar iets regelen met gratis bellen naar en gebeld worden vanuit Oekraïne? Ik heb mijn profiel ingevuld en hoor het graag als je meer informatie nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Ronald

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P  Beste Alex, ik zou ook heel  graag een simkaart aanvragen voor mijn Oekrainse logee, Liza. Bij voorbaat dank. Groet, Anne-Marie

Hi @anheem, zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook de volledige naam van je logee. :) 

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P bij mij thuis woont ook een dame uit Oekraïne. Kunnen we voor haar iets regelen met gratis bellen naar en gebeld worden vanuit Oekraïne? Ik heb mijn profiel ingevuld en hoor het graag als je meer informatie nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Ronald

@Ronald_72, is geregeld. 🙂

@Alex_P bij mij thuis woont ook een dame uit Oekraïne. Kunnen we voor haar iets regelen met gratis bellen naar en gebeld worden vanuit Oekraïne? Ik heb mijn profiel ingevuld en hoor het graag als je meer informatie nodig hebt.

Met vriendelijke groet,

Ronald

@Ronald_72, is geregeld. 🙂

Top geregeld en lekker snel!

Badge

@Alex_P  bij ons thuis woont een dame uit Oekraïne. Kunnen wij iets regelen voor haar zodat zij gratis kan bellen en gebeld kan worden van en naar Oekraïne. Ik heb mijn profiel ingevuld en hoor graag wat nog meer. 
 

groetjes Lin71

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P  bij ons thuis woont een dame uit Oekraïne. Kunnen wij iets regelen voor haar zodat zij gratis kan bellen en gebeld kan worden van en naar Oekraïne. Ik heb mijn profiel ingevuld en hoor graag wat nog meer. 
 

groetjes Lin71

@Linda van Diemen, zeker! Zou je ook haar naam willen toevoegen aan je profiel en mij een seintje hier willen geven?

Badge

@Alex_P  heb het in opmerkingen gezet .

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P  heb het in opmerkingen gezet .

Dankjewel, is onderweg. 🙂

Ook voor mij deze vraag: wij hebben drie Oekraïners in huis. Zou geweldig zijn! 

Badge

Beste Alex,

 

Begin april heb je voor onze Oekraiense gasten simkaarten opgestuurd, we zijn je hier nog steeds ontzettend dankbaar voor. Klopt het dat op deze kaarten een soort houdbaarheid zit? De gebruikers hebben een sms gekregen dat hun internetbundel over 2 dagen afloopt en sommige zijn al afgesloten van internet, terwijl de bundel nog niet op is. Ik hoor het graag, want ik krijg hier veel vragen over. 

Alvast bedankt weer. 

Monique den Hertog

 

Goedemiddag Alex, 

In Ermelo vangen we 12 oekraïniers met een mobiele telefoon in een huis op, ik heb je hierover een persoonlijk bericht gestuurd. Nu weet ik alleen niet of dat wel goed gaat en hoe ik berichten terug ontvang. Ik heb de informatie ook toevoegd aan mijn profiel.

In elk geval alvast bedankt!

 

Hartelijke groet, 

Gerwin 

Reputatie 7
Badge +24

Ook voor mij deze vraag: wij hebben drie Oekraïners in huis. Zou geweldig zijn! 

Hi @Appelbongerd, geen probleem. Zou je de 3 namen willen invullen in je profiel en mij een seintje willen geven? 

Reputatie 7
Badge +24

Beste Alex,

 

Begin april heb je voor onze Oekraiense gasten simkaarten opgestuurd, we zijn je hier nog steeds ontzettend dankbaar voor. Klopt het dat op deze kaarten een soort houdbaarheid zit? De gebruikers hebben een sms gekregen dat hun internetbundel over 2 dagen afloopt en sommige zijn al afgesloten van internet, terwijl de bundel nog niet op is. Ik hoor het graag, want ik krijg hier veel vragen over. 

Alvast bedankt weer. 

Monique den Hertog

 

Hi Monique, ik zorg ervoor dat het weer gaat werken. Ik heb je een privébericht gestuurd. 🙂

Reputatie 7
Badge +24

Goedemiddag Alex, 

In Ermelo vangen we 12 oekraïniers met een mobiele telefoon in een huis op, ik heb je hierover een persoonlijk bericht gestuurd. Nu weet ik alleen niet of dat wel goed gaat en hoe ik berichten terug ontvang. Ik heb de informatie ook toevoegd aan mijn profiel.

In elk geval alvast bedankt!

 

Hartelijke groet, 

Gerwin 

Hi @GerwinBB, ook dit is geen probleem. 

Ik heb je bericht gezien, dank voor de uitgebreide info. Ik heb ze voor je besteld, ze worden in de loop van volgende week bezorgd op je opgegeven adres. 

Goedemorgen, wij hebben 8 (klopt - acht) mensen uit Oekraïne bij ons thuis wonen. Graag regelen wij gratis sim kaartjes voor hum. Als het kan nog. Alvast bedankt!!

Reputatie 7
Badge +24

Goedemorgen, wij hebben 8 (klopt - acht) mensen uit Oekraïne bij ons thuis wonen. Graag regelen wij gratis sim kaartjes voor hum. Als het kan nog. Alvast bedankt!!

Hi @MidNightInParis, welkom bij ons. 

Dit is nog steeds mogelijk. Zou je ook de 8 namen willen invullen in je profiel en mij een seintje willen geven wanneer je dit hebt gedaan? 

Hoi @Alex_P,  gedaan (onder de Persoonlijke opmerkingen - is het OKe? ) Bedankt!!

Reputatie 7
Badge +24

Hoi @Alex_P,  gedaan (onder de Persoonlijke opmerkingen - is het OKe? ) Bedankt!!

@MidNightInParis, dankjewel. Ze zijn besteld en onderweg. 

Reputatie 1
Badge

Hallo @Alex_P tijd geleden is er een simkaart ontvangen voor een vluchteling. Meneer zit in een rolstoel en heeft dagelijks contact met diverse artsen etc. Nu kan hij niet meer bellen met Oekraïne. Is het beleid van KPN aangepast of is deze kaart gewoon leeg? Kan deze ook opgewaardeerd worden? Zijn nummer is nu bekend bij diverse instanties.. Kan iemand helpen aub?

Ook ik heb sinds vandaag 2 vluchtelingen opgevangen bij mij thuis. In mijn profiel staan de namen. Kan ik voor hen een sim kaart ontvangen?

@hooftg, uiteraard. Ik heb ze bij deze besteld. 🙂

Hoi, ik heb de kaarten ontvangen en ze zijn ook gebruikt afgelopen maand. Helaas werkt het nu niet meer. Volgens de FAQ moet ik dan 0800-0402 bellen. Dit gedaan maar die snappen niet wat ik zeg over vluchtelingen en zien dat de kaarten niet geblokkeerd zijn dus er zou geen probleem moeten zijn. Ze denken dat er dan misschien iets mis is met de sim kaart maar je kunt gewoon bellen maar krijgt dan de melding dat er opgewaardeerd moet worden. De sim kaart werkt dus gewoon. Wat kan ik nu doen?

Reputatie 7
Badge +24

Ook ik heb sinds vandaag 2 vluchtelingen opgevangen bij mij thuis. In mijn profiel staan de namen. Kan ik voor hen een sim kaart ontvangen?

@hooftg, uiteraard. Ik heb ze bij deze besteld. 🙂

Hoi, ik heb de kaarten ontvangen en ze zijn ook gebruikt afgelopen maand. Helaas werkt het nu niet meer. Volgens de FAQ moet ik dan 0800-0402 bellen. Dit gedaan maar die snappen niet wat ik zeg over vluchtelingen en zien dat de kaarten niet geblokkeerd zijn dus er zou geen probleem moeten zijn. Ze denken dat er dan misschien iets mis is met de sim kaart maar je kunt gewoon bellen maar krijgt dan de melding dat er opgewaardeerd moet worden. De sim kaart werkt dus gewoon. Wat kan ik nu doen?

Hi @hooftg, zou je de 06 nummers aan je profiel willen toevoegen en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

De nummers staan er volgens mij al in. Als ik kijk zie ik ze achter de namen staan.

Reputatie 7
Badge +24

De nummers staan er volgens mij al in. Als ik kijk zie ik ze achter de namen staan.

Dankjewel. Zou je het over 10 minuten nogmaals willen proberen? 

Hello. We came from Ukraine. We are a family of 5, 3 adults and 2 children. We live in Hulst. I read that you give free SIM cards, we really need such SIM cards for communication. Is it possible for us to get sim cards?

Reputatie 7
Badge +24

Hello. We came from Ukraine. We are a family of 5, 3 adults and 2 children. We live in Hulst. I read that you give free SIM cards, we really need such SIM cards for communication. Is it possible for us to get sim cards?

Hi @guk755, ofcourse.  

Could you please fill in your KPN profile with all your names and let me know when it's done?