Vraag

SMS versturen lukt niet in buitenland

  • 13 February 2022
  • 33 reacties
  • 1276 keer bekeken

Terwijl ik wel SMS ontvang, verzend mijn telefoon geen SMS naar nummers in het buitenland (buiten EU). Ook niet door direct een reactie op een ontvangen SMS te sturen. Heb de code gebruikt om verzendbevestiging te krijgen, maar krijg geen bericht/ bevestiging. Heb het centrale nummer ingesteld op +31653131314 wat het prepaid nummer zou moeten zijn. Heb minderden 2 maanden terug nog opgewaardeerd. Waar kan dit aan liggen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @ErikAU! Super dat je een aantal dingen al hebt uitgezocht! Het eerste dat ik je aan wil raden is te kijken of er een ander netwerk beschikbaar is. Verder zeg je in je bericht dat het om meerdere nummers gaat, klopt dat? Kan je daarnaast ook proberen het nummer in te voeren met een “+” in plaats van “00” of andersom? 

Hi Bram, bedankt voor jouw reactie. Een ander netwerk is wat lastig want mijn telefoon heeft een afwijkende menu structuur dan in de KPN instructie, dus daar kom ik niet uit. Bovendien heet mijn netwerk al “KPN Mobiel Internet”. Houdt verder in gedachte dat ik een prepaid klant ben, dus hier in Australië hoge kosten per SMS betaal, ook als ze niet aankomen brengen jullie die in rekening. Als het normaal werkt geen probleem daar het bedoeld is voor incidenteel gebruik, maar even een paar uurtjes SMSen uitproberen om allerlei varianten uit te proberen daar valt niet tegen op te werken. Ja, klopt dat het om meerdere nummers gaat. PS toestel wordt alleen gebruikt voor tel en SMS, internet verder niet nodig met dit toestel. Dat van 00 en + verwisselen moet ik nog uitproberen, maar daarvoor moet ik SIM kaart in ander toestel gebruiken want dit toestel laat het aanpassen van dat nummer niet toe. Heb je nu nieuws laat het svp weten, zo niet, kom ik spoedig met resultaat van de 00 en + verwisseling. Groet.

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU zou je kunnen aangeven welk toestek het is? Dan kan ik wellicht helpen te zien waar de instelling te vinden is. Verder weet ik niet met welke beperkingen het toestel werkt. Maar als het lukt kan je ook een nieuw bericht aanmaken. Daarbij kan je een volledig nieuw nummer invoeren. 

Hoi Bram,

Het toestel is een Nokia 225 4G, lijkt wel wat op de Nokia 225 die in jullie assortiment wordt aangegeven, maar toch ook andere opties en ontbrekende opties, waarschijnlijk omdat dit toestel hier is gekocht. Wat bedoel je met je laatste 2 zinnen? Die snap ik niet helemaal.

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU ik bedoel dat je normaalgesproken een paar opties hebt. Je kan een contact uit je contactlijst kiezen en daar een bericht naar sturen. Je kan ook een nieuw bericht naar een nieuw nummer verzenden. Als je de contacten in je lijst niet kan wijzigen, kan je wel een nieuw bericht sturen en zelf het nummer invoeren. Op die manier zou je alsnog de “00” in het nummer kunnen vervangen door de “+”. 

Typisch geval van spraakverwarring Bram, ik bedoelde het nummer  van de gesprekscentrale/ berichtencentrale ( je weet wel dat prepaid nummer eindigend op 4) dat ik op dit toestel niet kan wijzigen (dacht dat je dat bedoelde) . Het nummer waar de SMS heen moet kan ik uiteraard wel wijzigen, ga ik proberen, maar niet vandaag, het is hier al heel laat. Zal je berichten over het resultaat. Groet Erik

dat ik een prepaid klant ben, dus hier in Australië hoge kosten per SMS betaal, 

Ontvangen en verzenden van een sms: per 160 tekens, € 0,77. SMS is maximaal 800 tekens (feitelijk een combi dus).
Bron: pdf tarieven prepaid buitenland . (zie pagina tarieven prepaid)

Dit kan alléén met BELTEGOED. Bundels (prepaid) zijn buiten E.U. niet geldig.

Zelf Bellen (ook binnen Australië) € 2,55 per 60 seconden; gebeld worden € 2,04 per 60 seconden.

Heb minderden 2 maanden terug nog opgewaardeerd.

Dat zegt natuurlijk niks. Die tarieven in het achterhoofd nemend.

Hoeveel BELTEGOED staat er nu op?

Hoi Bram, heb het geprobeerd met “+” in plaats van “00” ervoor naar 2 verschillende Australische mobiele nummers maar de SMS komt bij beide niet aan en als ik “*0#” vooraf laat gaan aan de SMS tekst krijg ik geen verzendbevestiging. Nog niet opgelost dus, nog meer ideeën? Groet Erik

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Zou je nog kunnen laten weten wat het antwoord is op de vraag van @PeterG? Want dat is inderdaad een hele goede om te bevestigen. Als je daarnaast het mobiele nummer in je profiel invult kan ik ook van onze kant kijken of ik bijzonderheden zie. 

Ja, er staat voldoende beltegoed op.

Ik heb mijn mobiele nummer ingevuld als gevraagd, hopelijk kan je wat vinden Bram.

Groet, Erik

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU ik heb je reactie aangepast in verband met de huisregels. De bedoeling van het forum is dat we elkaar helpen om tot een goede oplossing te komen op de gestelde vragen. @PeterG stelt een terechte vraag en probeert je te helpen. Van “makkelijke” dingen uitgaan is de beste manier om iets over het hoofd te zien. Als ik het in de systemen niet had kunnen zien zou ik je precies dezelfde vraag gesteld hebben. Een storing als deze is niet leuk maar laten we het topic gezellig houden. 

On topic besef ik dat ik vergeten ben je om je simkaartnummer te vragen, excuus daarvoor. Zou je die nog bij “Persoonlijke opmerkingen” neer kunnen zetten? In dit topic over het achterhalen van het simkaartnummer staan duidelijke instructies. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt en ik ben zo snel mogelijk bij je terug met een antwoord of vervolgstappen. 
 

 

Hoe en waar zet ik iets bij “Persoonlijk opmerkingen”, Bram_ ?

 

Hoe en waar zet ik iets bij “Persoonlijk opmerkingen”, Bram_ ?

 

Klik rechtsboven in het scherm op je profiel logo (E), klik dan op 'instellingen' dan zie je diverse rubrieken waar 'privé' bij staat en daar kun je de gevraagde gegevens invullen.

Geef daarna binnen dit topic een seintje aan moderator Bram_ dat je het aangepast hebt en hij komt er op terug.

en bij Bram_ zet je er eerst een @ voor.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU ik zie al even geen reactie. Lukt het je met de instructies van @JanD het simkaartnummer in je profiel te zetten? 

@Bram_ nummer staat er nu in.

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU ik heb onderzoek voor je gedaan. Beltegoed is inderdaad het probleem niet. Ook staan alle vinkjes op de juiste plaats. Er is dus geen blokkade of instelling die verkeerd staat. Ook zie ik dat de SMS berichten als verstuurd worden aangegeven. Het is inderdaad zo dat de landcode met een “+” aangegeven moet worden. Zou je als laatste nog kunnen bevestigen dat als je “*0#” gebruikt om een ontvangstbevestiging te krijgen dat je geen spatie gebruikt? Dus bijvoorbeeld “*0#hallo, “ etc. 

De laatste SMS berichten die ik als verstuurd heb staan zijn die van 13 t/m 17 februari. Heb je na die tijd nog geprobeerd SMS berichten te versturen? 

Dat zijn verder de laatste stappen. Als je alle bovenstaande dingen gedaan hebt en het werkt nog niet ga ik een formulier voor je invullen om het door te zetten. Daarvoor is het handig als ik ongeveer weet waar in Australië je je bevind. Dat kan ook in je profiel.

@Bram_ ik gebruik geen spatie om een ontvangstbevestiging te krijgen. Heb net nog 2 SMS bercihten gestuurd, met en zonder ontvangstbevestigingscode, zonder resultaat, geen SMS en ook geen ontvangstbevestiging. Zie mijn profiel voor mijn globale locatie.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU ik heb het voor je doorgezet. Ik weet niet zeker of direct contact met je opgenomen gaat worden. Vooral omdat je in het buitenland bent. Maar het alternatief is dat ze mij mailen. En zodra ik iets hoor laat ik het je gelijk weten! :relaxed:

@Bram_  Bellen is inderdaad geen optie, geef dat maar door. Emailen naar jou of naar mij kan natuurlijk wel of hier via een (prive) bericht. 

@Bram_  IK kreeg net een “no-reply” email van de KPN met de volgende tekst: “Goedemiddag, u heeft aangegeven problemen te ervaren met het versturen van SMS. u stuurt de sms naar een incompleet nummer. u kunt sms versturen naar +3161234567890  met vriendelijke groet KPN”. Het is me niet helemaal duidelijk maar ik ben er op basis van deze informatie van uitgegaan dat ik eerst +3161 en dan het 10-cijferige australische nummer zonder de eerste nul (dus dan 9-cijferig) moet kiezen. Mocht dat zo zijn dan kan ik melden dat na meer dan 30 minuten de SMS nog niet is aangekomen hier.  Zou jij dit als feedback kunnen doorsturen, daar ik “no-reply” emails niet kan beantwoorden? Ook hoor ik het graag als met de tekst uit de KPN email wat anders wordt bedoeld.

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU de vraag is inderdaad om de landcode te gebruiken met een "+” in plaats van “00”. Als je dus een SMS stuurt naar een mobiel nummer in Australië dan gebruik je “+61” en dan de 9 resterende cijfers van het nummer. De eerste “0” in dat nummer laat je weg. Gebruik dus hetzelfde nummer dat je gebruikt hebt voor de SMS berichten op bijvoorbeeld 26 februari, maar vervang de eerste “00” door een “+” teken. 

Ik heb je via privébericht het nummer gestuurd.  Waarom je in de mail deze instructie precies is gegeven snap ik niet. 

@Bram_  wat jij zegt (+31) had ik al en heb ik nu weer geprobeerd en dat werkt dus niet. Als jij het bericht in de email ook niet snapt hoor ik graag wat de volgende stap is. Koppel jij dat door met “de partij die mij die email stuurt” of wie dan ook die hierin een rol speelt?

(+31) hierboven moet natuurlijk (+61) zijn.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@ErikAU ik ga opnieuw contact opnemen met dezelfde afdeling. Zie je kans nog een test SMS te sturen naar een nederlands nummer? En daarbij uiteraard “+31” te gebruiken. Kosten voor die test SMS vergoed ik na het sturen. Ik laat je weten als ik reactie heb.

@Bram_ in je eerdere bericht hierboven geef je aan mij via prive bericht “het nummer” te hebben gestuurd, maar de enige 2 telefoonnummmers in mijn prive berichten zijn geen nederlandse nummers. Kan je aangeven naar welk nederlands nummer je wilt dat ik een SMS stuur?