News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13661 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon eerste bericht

322 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Ik had eerst een abonnement bij telfort (mobiel) dit is overgegaan op kpn en krijg ook facturen van kpn. Maar mijn verbinding loopt nog steeds via telfort. Ook via WiFi en via 4g. Waarom heb ik zo traag internet als ik de 4g aanzet? En waarom is dit nog geen kpn?

Er staat mooi geschreven, 'je hoeft hier niets aan te doen'. 

Hi @Corien89. Zoals JanD hierboven al goed aangeeft zijn de vaste diensten van Telfort nog niet over naar KPN, maar mobiel wel al een tijdje. Waarom jij traag 4G ervaart durf ik niet gelijk te zeggen, maar ook daarvoor geeft JanD een goede suggestie. Ik hoor graag of het omruilen van de simkaart helpt.

Reputatie 1
Badge

geachte,

mijn  vrouw wil het telfort/kpn abonnement overzetten naar kpn-alles-in-één, welke wij al hebben.

Hoe kunnen we dit het snelste regelen?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @gerard26563! Ik begrijp je vraag niet helemaal.. Je wil overstappen met een abonnement van Telfort naar KPN, maar het zinnetje 'welke wij al hebben.' brengt mij een beetje in de war. Welke diensten heb je nu bij welke provider? In principe kan je dan gewoon bij KPN een abonnement aanvragen via de overstapservice, je hebt een maand opzegtermijn bij Telfort als het goed is. Later dit jaar gaan ook alle vaste diensten van Telfort over naar KPN, je zou hier ook op kunnen wachten. Misschien heb je nu namelijk voordelen die komen te vervallen als je nu zelf over gaat stappen. Mocht ik nog iets voor je uit kunnen zoeken, dan hoor ik het graag!

Reputatie 1
Badge

Hi @gerard26563! Ik begrijp je vraag niet helemaal.. Je wil overstappen met een abonnement van Telfort naar KPN, maar het zinnetje 'welke wij al hebben.' brengt mij een beetje in de war. Welke diensten heb je nu bij welke provider? In principe kan je dan gewoon bij KPN een abonnement aanvragen via de overstapservice, je hebt een maand opzegtermijn bij Telfort als het goed is. Later dit jaar gaan ook alle vaste diensten van Telfort over naar KPN, je zou hier ook op kunnen wachten. Misschien heb je nu namelijk voordelen die komen te vervallen als je nu zelf over gaat stappen. Mocht ik nog iets voor je uit kunnen zoeken, dan hoor ik het graag!


Hoi Susan,

we hebben kpn- Alles-in-één Standaard + een mobiel abonnement(kpn 2016 basis) en mijn vrouw heeft/had dus een telfort abonnement dat nu onder beheer valt van kpn als ik het goed heb.

het lijkt ons veel makkelijker, om haar abonnement dan over te zetten naar een kpn-abonnement  met de voordelen van kpn, zoals mb’s delen, wat nú dus niet kan!

Hallo @gerard26563 , als je met je thuis-abo nu bewust overstapt naar KPN i.p.v. de automatisch overstap straks raak je o.a. je e-mailaccounts definitief kwijt.

Bij de automatische overstap gaan je mail-accounts gewoon mee, iets om rekening mee te houden.

 

Reputatie 1
Badge

Hallo @gerard26563 , als je met je thuis-abo nu bewust overstapt naar KPN i.p.v. de automatisch overstap straks raak je o.a. je e-mailaccounts definitief kwijt.

Bij de automatische overstap gaan je mail-accounts gewoon mee, iets om rekening mee te houden.

 

Hoi Jan,

je bedoeld haar telfort account?

Daar heeft ze alleen maar mee van doen, vanwege het abonnement, voor de rest hebben we niets bij telfort. Dus wat dat betreft is er weinig te verliezen.

We gaan dat abonnement gewoon wijzigen en mijn vrouw haar mobiel komt lekker in ons kpn-mobiel pakket bij dat van onze zoon en kunnen ze samen de mb’s delen.

 

Hallo @gerard26563 , als je geen Telfort thuis abo hebt is mijn reactie niet van toepassing. 

 

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @gerard26563! Ik begrijp je vraag niet helemaal.. Je wil overstappen met een abonnement van Telfort naar KPN, maar het zinnetje 'welke wij al hebben.' brengt mij een beetje in de war. Welke diensten heb je nu bij welke provider? In principe kan je dan gewoon bij KPN een abonnement aanvragen via de overstapservice, je hebt een maand opzegtermijn bij Telfort als het goed is. Later dit jaar gaan ook alle vaste diensten van Telfort over naar KPN, je zou hier ook op kunnen wachten. Misschien heb je nu namelijk voordelen die komen te vervallen als je nu zelf over gaat stappen. Mocht ik nog iets voor je uit kunnen zoeken, dan hoor ik het graag!


Hoi Susan,

we hebben kpn- Alles-in-één Standaard + een mobiel abonnement(kpn 2016 basis) en mijn vrouw heeft/had dus een telfort abonnement dat nu onder beheer valt van kpn als ik het goed heb.

het lijkt ons veel makkelijker, om haar abonnement dan over te zetten naar een kpn-abonnement  met de voordelen van kpn, zoals mb’s delen, wat nú dus niet kan!

Je hebt het helemaal goed inderdaad. MB's delen kan alleen bij de KPN abo's, en niet bij de ‘oude’ Telfort abo's. Dus als je vrouw haar abonnement verlengt, dan zit je goed...

Reputatie 1
Badge

Hi @gerard26563! Ik begrijp je vraag niet helemaal.. Je wil overstappen met een abonnement van Telfort naar KPN, maar het zinnetje 'welke wij al hebben.' brengt mij een beetje in de war. Welke diensten heb je nu bij welke provider? In principe kan je dan gewoon bij KPN een abonnement aanvragen via de overstapservice, je hebt een maand opzegtermijn bij Telfort als het goed is. Later dit jaar gaan ook alle vaste diensten van Telfort over naar KPN, je zou hier ook op kunnen wachten. Misschien heb je nu namelijk voordelen die komen te vervallen als je nu zelf over gaat stappen. Mocht ik nog iets voor je uit kunnen zoeken, dan hoor ik het graag!


Hoi Susan,

we hebben kpn- Alles-in-één Standaard + een mobiel abonnement(kpn 2016 basis) en mijn vrouw heeft/had dus een telfort abonnement dat nu onder beheer valt van kpn als ik het goed heb.

het lijkt ons veel makkelijker, om haar abonnement dan over te zetten naar een kpn-abonnement  met de voordelen van kpn, zoals mb’s delen, wat nú dus niet kan!

Je hebt het helemaal goed inderdaad. MB's delen kan alleen bij de KPN abo's, en niet bij de ‘oude’ Telfort abo's. Dus als je vrouw haar abonnement verlengt, dan zit je goed...

‘Prima, dan gaan we straks even naar de winkel.

Telfort mobiel is nu KPN, prima!

maar abonnement zou hetzelfde blijven toch hoe zo is het toch duurder geworden dan?

 

Telfort zou na 2 jaar abonnement een bepaald bedrag zijn, nu is de 2 jaar voorbij en zie ik bij (kpn) abonnement een ander bedrag dan contractueel was afgesproken?

@mogouda : Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Erwin_  hi Erwin, zo goed?

Reputatie 7
Badge +20

Zou je ook nog het mobiele nummer waar het om gaat willen noteren @mogouda? Dan kijk ik het voor je na!

@Maja_ Done

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @mogouda!

Waar zie je precies een hoger bedrag staan? Als ik je facturen bekijk, betaal je al erg lang exact hetzelfde voor je abonnement. Vanaf 1 juli 2019 is je maandbedrag iets omhoog gegaan door de inflatiecorrectie die Telfort heeft toegepast, daarvoor lag de prijs iets lager. Is dat wellicht het verschil waar je op doelt?

 

!

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ik zie het inderdaad!

Dit komt dan weer door de inflatiecorrectie die wij toepassen vanaf 1 oktober. Bij Telfort werd die elk jaar toegepast vanaf juli, en bij KPN is dat elk jaar vanaf oktober. Je leest hier meer over op de pagina over inflatiecorrectie bij KPN 

Oké bedankt, is dit allemaal openbaar?

 

ik had namelijk liever niet gezien dat je zomaar schrijft wat ik maandelijks betaal, dit hoeft toch niet iedereen te weten.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dit is inderdaad openbaar, ik heb het bedrag weggehaald uit mijn bericht! Is het nu wel helemaal duidelijk hoe het zit? :slight_smile:

Ja bedankt, ik vind het alleen erg vreemd als ik een contract teken van 2 jaar waarin een bepaald bedrag afgesproken wordt en dat na die 2 jaar dit bedrag vast zou blijven. en dit bedrag wordt nu toch aangepast. 

Reputatie 7
Badge +20

De jaarlijkse inflatiecorrectie die door KPN -en ook door Telfort :wink: - toe wordt gepast, wordt benoemd in je contract, dus het hoort niet echt een verrassing te zijn. 

Dit staat er in je contract over de inflatiecorrectie:

“Het tarief van uw abonnement of bundel wordt jaarlijks op 1 oktober verhoogd volgens de CBS Consumentenprijsindex over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De aanpassing geldt uitsluitend als op die datum meer dan 3 maanden van uw contractstermijn verstreken zijn. Als de CBS Consumentenprijsindex negatief is zullen de prijzen niet worden aangepast.”

Als we Telfort niet hadden overgenomen, zou je al vanaf 1 juli meer zijn gaan betalen, technisch gezien ben je door de overgang naar KPN dus iets voordeliger uit zelfs :blush:

Gelukkig dan maar😁

Reageer