News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13665 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon eerste bericht

322 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Natazz, als het de kosten zijn die op je KPN factuur staan achter de regel ‘overdracht’ dan gaat het hier om verbruikskosten die je bij Telfort nog gemaakt hebt. De specificatie daarvan zie je terug op de laatste Telfort factuur. Als je wilt kan ik dit voor je nakijken. Vul dan je forumprofiel in en laat hier weten als je dat gedaan hebt. Als je géén ‘overdracht’ op je factuur hebt staan, vul dan sowieso je forumprofiel in, dan kijk ik wat het wel is,

 

@Danielle P, waar zie je dit verschil? In de MijnKPN app, of in je telefoon? Je kunt in je mobiel zien welke apps er data gebruiken. Controleer voor de zekerheid even of je niet iets hebt aangezet om mobiele data te gebruiken. Bijvoorbeeld apps voor backup hebben vaak een optie om te backuppen alleen op wifi, of ook op mobiele data. Als je dat (per ongeluk) hebt aangepast kan het nogal een verschil maken. Als je het op die manier niet kunt verklaren, vul dan ook je forumprofiel in, dan kunnen we hier een kijkje nemen naar je verbruik.

@Daanmobiel, voor jou hetzelfde :)

 

@benleeuw, Jan's antwoord is hier de goede. Je zult dan een KPN sim moeten hebben.   

Reputatie 7
Badge +30

@popcorn1951, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit overzichtstopic. Lees het startbericht even door. Specifiek wat betreft de ‘overdracht’ dit zijn de verbruikskosten die je in je laatste maand bij Telfort gemaakt hebt. Omdat je nu KPN bent kunnen we dat niet meer via je Telfort factuur afschrijven, dus gebeurt dit op je eerste KPN factuur. De specificatie van deze kosten zie je op je laatste Telfort 0-factuur. 

Ik heb de eindfactuur van Telfort gekregen waar eenmalige kosten worden opgevoerd en op dezelfde factuur gecrediteerd. Echter op de factuur die ik van KPN heb gekregen staan de eenmalige kosten toch weer berekend onder de noemer "overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur”.

Onder de streep betaal ik dus wel de overdracht. Ik kan mij niet voorstellen dat deze "kosten” voor mij zijn?

Ik hoor graag.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Marcel222, welkom! Het gaat hierbij niet om extra kosten vanwege de overstap naar KPN. Het gaat hierbij om de verbruikskosten die in de periode dat jouw abonnement nog onder de Telfort noemer stond, in rekening gebracht moesten worden. Dus de periode tot 26 januari. Deze worden niet op de Telfort factuur in rekening gebracht, maar staan bij de eerste KPN factuur op. Excuses voor de verwarring!

Beste Marcia, Ik heb geen extra kosten gemaakt (zie eventueel de Telfort factuur) op de KPN factuur staat echt "overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur” eventueel wil je de facturen mailen kun je het zelf zien.

Ik heb geen verbruikskosten gehad!

Groeten, 

Marcel

Hallo @Marcel222 , op de Telfort factuur kun je een specificatie zien van de gemaakte kosten.

De omschrijving op de KPN factuur van die kosten is ongelukkig gekozen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Mocht je nog vragen hebben na de verduidelijking van JanD, vul dan gerust je forumprofiel aan met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s). Dan kijk ik met je mee. 

Bij overname Telfort naar KPN zijn de gespaarde belminuten en MB’s niet meegenomen. Klopt dat en hoe nu verder?

Mado

Reputatie 7
Badge +30

Beste @mado, welkom! Die zouden wel degelijk meegenomen moeten worden. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we graag met je mee. 

bovenaan deze pagina staat heel duidelijk :

zie je eenmalige kosten op je kpn factuur staan? Geen zorgen, deze worden NIET  in rekening gebracht. En wat doet KPN? Die halen er "overige" kosten vanaf, maar ik kan nergens terug vinden waarvoor deze kosten zijn? Ik heb dit al na laten kijken en er is dus geen recht om deze kosten door mij te laten betalen. Graag ontvang ik dit zo snel mogelijk terug op mijn bankrekening! En in ieder geval reactie waarom ik wel eenmalige kosten betaal?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Niekyboy, welkom! De eenmalige kosten waarover we in het startbericht spreken, zijn andere kosten. Jij ziet waarschijnlijk overdrachtskosten. Dat zijn de verbruikskosten die zijn gemaakt in de periode vóór 26 januari, maar die we niet meer kunnen factureren op de Telfort factuur. Deze kosten zijn dus wel terecht in rekening gebracht. 

@Marcia_ 

Nee helaas zijn het geen overdrachtskosten. Het enige wat er staat is : 

Overige : €6.00

Ik kan nergens terug vinden waarvoor dit is, dit kan ook geen extra kosten zijn want ik heb tot de dag dat mijn Abbonement werd overgezet expres gekeken naar het verbruik en er waren geen extra kosten gemaakt. Dus nogmaals het verzoek om dit bedrag terug te storten.

Dankjewel

Hoi @Niekyboy . Wat vreemd.  Ik wil dolgraag  meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven? 

@Marcia_

Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Zou hier naar gekeken kunnen worden? De overige kosten op mijn laatste factuur komen namelijk nergens vandaan.

Dankjewel.

Niek 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo @benleeuw 

 Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)

Als bovenstaand jouw type toestel is kun je daar gebruik van maken als je je huidige Telfort SIM-kaart gratis omwisselt voor een KPN-kaart.

Dat kun je doen in de lokale KPN-winkel (legitimatie verplicht) of online aanvragen via MijnKPN.

Succes.

Bedankt Jan, sim is ondertussen aangevraagd :)

Hallo @benleeuw 

 Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)

Als bovenstaand jouw type toestel is kun je daar gebruik van maken als je je huidige Telfort SIM-kaart gratis omwisselt voor een KPN-kaart.

Dat kun je doen in de lokale KPN-winkel (legitimatie verplicht) of online aanvragen via MijnKPN.

Succes.

Bedankt Jan, sim is ondertussen aangevraagd :)

Hallo @benleeuw Graag gedaan.

Laat s.v.p. even de goede afloop weten.

Reputatie 7
Badge +30

@Marcia_

Ik heb mijn gegevens aangevuld. 

Zou hier naar gekeken kunnen worden? De overige kosten op mijn laatste factuur komen namelijk nergens vandaan.

Dankjewel.

Niek 

Yes, top. Ik zie inderdaad dat het gaat om de ‘overdrachtskosten', zoals ik hierboven vermeldde. Dat staat ook op de factuur. Het zijn de verbruikskosten die je nog onder de Telfortvlag gemaakt hebt. Op de 0-euro factuur van Telfort kan je ook zien om welke kosten het gaat: Premium sms diensten. Als je specifiek wilt weten waar het om gaat, kan je het beste naar payinfo.nl en daar inloggen met je 06-nummer. 

Hallo, Jullie hebben mijn Telfort Mobiel omgezet naar KPN en gelijk heb ik extra kosten doordat iemand mij gebeld heeft in het buitenland. Terwijl ik niet eens opgenomen heb.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo, Jullie hebben mijn Telfort Mobiel omgezet naar KPN en gelijk heb ik extra kosten doordat iemand mij gebeld heeft in het buitenland. Terwijl ik niet eens opgenomen heb.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo @Marco V. , op de laatste Telfort-factuur kun je in detail de gemaakte kosten zien.

 

Hallo, Jullie hebben mijn Telfort Mobiel omgezet naar KPN en gelijk heb ik extra kosten doordat iemand mij gebeld heeft in het buitenland. Terwijl ik niet eens opgenomen heb.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Hallo @Marco V. , op de laatste Telfort-factuur kun je in detail de gemaakte kosten zien.

 


Ja. Dat klopt. Jullie hebben 1,50 afgeschreven waar ik het totaal niet mee eens ben.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Marco, zou ik ook mee mogen kijken? Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Hallo @benleeuw 

 Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)

Als bovenstaand jouw type toestel is kun je daar gebruik van maken als je je huidige Telfort SIM-kaart gratis omwisselt voor een KPN-kaart.

Dat kun je doen in de lokale KPN-winkel (legitimatie verplicht) of online aanvragen via MijnKPN.

Succes.

Bedankt Jan, sim is ondertussen aangevraagd :)

Hallo @benleeuw Graag gedaan.

Laat s.v.p. even de goede afloop weten.

 

de SIM is binnen en de bellen via wifi optie is in m'n telefoon verschenen! heel fijn. Bedankt voor de hulp.

Hallo @benleeuw , bedankt voor de terugkoppeling, goed om te lezen dat het gelukt is.:relaxed:

 

Sorry ik krijg het niet echt duidelijk gevonden. Als je over je mb's of belminuten komt moet je dan extra betalen of stopt je beltegoed en mb's dan tot de nieuwe periode? (Bij Telfort stopte de mb's )

Reputatie 7
Badge +24

Sorry ik krijg het niet echt duidelijk gevonden. Als je over je mb's of belminuten komt moet je dan extra betalen of stopt je beltegoed en mb's dan tot de nieuwe periode? (Bij Telfort stopte de mb's )

Bijbetalen voor je Mb's binnen de EU gebeurt niet, je verbinding wordt dan trager. Belminuten gaan wel door. Was dit waar je naar zocht? 

Reageer