News

Telfort mobiel wordt KPN

  • 27 January 2020
  • 322 reacties
  • 13665 keer bekeken
Telfort mobiel wordt KPN

Toon eerste bericht

322 reacties

Reputatie 7
Badge +30

@Capo goed om te zien dat het inmiddels duidelijk is! Ik kan me voorstellen dat de term ‘overdrachtskosten’ doet denken aan extra kosten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Excuses voor de verwarring!

Badge

Reeds mijn KPN factuur ontvangen. Hierop is wel mijn combivoordeel te zien van Telfort. Maar helaas niet de extra 1 gig en 25 extra belminuten die ik bij Telfort kreeg (die ook verdubbeld worden). Dat stond wel altijd op de factuur van Telfort. Heb dus nu nog steeds geen bevestiging of dit mee is gekomen met de overname. Alleen mijn standaard 2 gig en combivoordeel kloppen. Waar kan ik nou precies mijn abonnement zien?

Hallo ik ben ook van Telfort over gegaan naar kpn en ik wil graag een nieuwe sim kaart.

 

We zijn tevens overgestapt van Telefoon merk, van Samsung naar Motorola. We kregen steeds storingen met onze Samsung telefoon (vast lopen, sim kaart verbinding kwijt, etcetera). 

 

Dus hoe krijg ik nou een nieuwe KPN sim kaart, met mijn oude nummer erop?

@Capo goed om te zien dat het inmiddels duidelijk is! Ik kan me voorstellen dat de term ‘overdrachtskosten’ doet denken aan extra kosten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Excuses voor de verwarring!

Hallo Marcia, graag zou ik mijn nieuwe KPN sim kaart ontvangen om mijn oude Telfort Sim kaart te vervangen. Tevens graag uitleg over de KPN omgeving. 

Mijn Mb verbruik gaat sneller als bij Telfort, ik heb niet gevraagd voor die overstap en zal bijgevolg na contractperiode  overstappen naar egaal welke provider als het maar geen KPN is .

Hallo ik ben ook van Telfort over gegaan naar kpn en ik wil graag een nieuwe sim kaart.

 

We zijn tevens overgestapt van Telefoon merk, van Samsung naar Motorola. We kregen steeds storingen met onze Samsung telefoon (vast lopen, sim kaart verbinding kwijt, etcetera). 

 

Dus hoe krijg ik nou een nieuwe KPN sim kaart, met mijn oude nummer erop?

Hallo @Ruud78 , een KPN-kaart kun je gratis omwisselen in een lokale KPN-winkel of via MijnKPN online bestellen.

Alleen Telfort mobiel werkt nu in de KPN-omgeving. De thuisabo's nog niet, die worden medio dit jaar omgezet naar KPN. Voor Telfort thuis kun je dus nog bij Telfort terecht.

 

Dit is de laatste factuur van Telfort. We hebben het eindbedrag overgezet naar uw eerste KPN factuur, daarom is er voor deze factuur geen betaling nodig. Wel kunt u hier de specificatie terugzien. U ziet het eindbedrag terug op uw KPN factuur onder
vermelding "Overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur".

Hier de tekst zoals te lezen is op de zojuist ontvangen laatste Telfort factuur had ik eerst de KPN factuur ontvangen, zou ik net zo verbaasd zijn als andere klanten.

Deze laatste Telfort factuur loopt van 15-1 tot 26-1  en bedraagt 0,00 gelukkig weet ik nu wat de overdracht saldo inhoud, ik verwacht dat deze dan ook als 0,00 op de KPN factuur staat had ik verbruikskosten buiten de bundel hadden deze ook in deze factuur benoemd moeten worden.

Het wachten is nu op de 1e KPN factuur.

Edit.

 

Dit is de eerste factuur van KPN. We hebben het eindbedrag van uw laatste Telfort factuur overgezet naar deze factuur. Wel kunt u op uw laatste Telfort factuur de specificatie terugzien. U ziet het bedrag van uw Telfort factuur hier terug onder vermelding "Overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur".

Ik ben heel benieuwd of deze teksten meteen al zichtbaar waren of pas na de ontstane commotie. En wat ik al verwachtte geen overdrachts saldo.

@Capo zag jij die zelfde tekst  ook op jouw facturen? Overdracht Saldo is beduidend iets anders dan overdrachts kosten, overdrachtskosten betaal je als je van verzekeraar of Hypotheek wisselt.

Hallo @Galdor68 , ook ik heb vandaag voor mijn mobiele abo de laatste Telfort-factuur en de 1e KPN-factuur ontvangen met gelijke teksten als door jou genoemd.

Mijn vrouw ontving een week eerder soortgelijke facturen ook met dezelfde teksten als door jouw genoemd.

Voor mij is het mobiel tijdperk bij Telfort nu definitief ten einde en ga nu vol inzetten voor Telfort mobiel by KPN inclusief nieuwe gratis KPN-simkaarten om van het verbeterde 4G en Volte WiFi bellen gebruik te kunnen maken.:slight_smile:

Verbeterde 4G? Er is niks beter aan het 4G signaal met een KPN sim, ik heb nu ook binnenshuis 4G+ het bellen via LTE is leuk maar geen bereik is geen bereik. Bellen via wifi is dan wel handig, als de wifi verbinding stabiel genoeg is.

Verbeterde 4G? Er is niks beter aan het 4G signaal met een KPN sim, ik heb nu ook binnenshuis 4G+ het bellen via LTE is leuk maar geen bereik is geen bereik. Bellen via wifi is dan wel handig, als de wifi verbinding stabiel genoeg is.

Ik bedoelde verbeterde 4G (in het buitenland), tekst in mijn reactie aangepast.

 

Verbeterde 4G? Er is niks beter aan het 4G signaal met een KPN sim, ik heb nu ook binnenshuis 4G+ het bellen via LTE is leuk maar geen bereik is geen bereik. Bellen via wifi is dan wel handig, als de wifi verbinding stabiel genoeg is.

Ik bedoelde verbeterde 4G (in het buitenland), tekst in mijn reactie aangepast.

 

Dat is nog maar de vraag als er niks veranderd ook dat niet. Eerst maar de reacties van Ex-Telforters over de grens afwachten.  Wel lijkt het er op dat de kosten buiten zone 1 niet meer € 5,00 per Mb is.

Badge

 

Ik had bij Telfort maandelijks 2400MB en 175 belminuten maar zie dat mijn KPN: abonnement TFT BelBundel 2015 2000/175.

Waar blijven die overige 400MB?

Of zit de fout in de naamgeving binnen Mijn KPN? 

 

Hallo @Forum026, we hebben je overgezet naar een abonnement wat het dichtstbij jouw Telfort abonnement kwam. Jij had 500 MB + 700 MB extra en dit werd samen verdubbeld tot 2400 MB. Dit kunnen wij administratief gezien niet bieden. Je hebt nu een 2000 MB abonnement, die verdubbeld wordt. Je kunt dus vanaf nu van 4000 MB gebruik maken zonder extra kosten. 

Bedankt voor de uitleg. Een plus punt van de overgang.

Reputatie 7
Badge +30

Mijn Mb verbruik gaat sneller als bij Telfort, ik heb niet gevraagd voor die overstap en zal bijgevolg na contractperiode  overstappen naar egaal welke provider als het maar geen KPN is .

Beste @Gerarad, welkom! Het enige wat we gedaan hebben, is van ‘Telfort’ ‘KPN’ gemaakt. Je nummer staat nog steeds in hetzelfde systeem, maakt gebruik van dezelfde simkaart en hetzelfde netwerk. Het MB-verbruik is dan ook niet iets waar wij iets aan kunnen doen. Heb je in je toestel gekeken bij de instellingen van mobiel internet? Vaak kan je daar zien waar je verbruik aan op gaat. Zie je daar iets opvallends? Daarnaast kan je kijken of je bijvoorbeeld uitgezet hebt dat filmpjes via mobiel internet vanzelf beginnen.

Verbeterde 4G? Er is niks beter aan het 4G signaal met een KPN sim, ik heb nu ook binnenshuis 4G+ het bellen via LTE is leuk maar geen bereik is geen bereik. Bellen via wifi is dan wel handig, als de wifi verbinding stabiel genoeg is.

Ik bedoelde verbeterde 4G (in het buitenland), tekst in mijn reactie aangepast.

 

Dat is nog maar de vraag als er niks veranderd ook dat niet. Eerst maar de reacties van Ex-Telforters over de grens afwachten.  Wel lijkt het er op dat de kosten buiten zone 1 niet meer € 5,00 per Mb is.

Hallo @Galdor68 ,

zie onderstaand statement over 4G-verbetering:

4G bellen (link)

Wifibellen (link)

Grotere dekking 4G in het buitenland

Gelijktijdig gebruik voice en data

Visual Voicemail voor Android

Datasnelheid van 250 Mbps naar 500 Mbps

 

Op 26 januari gaan de Telfort Mobiele abonnementen over naar KPN. De features zijn beschikbaar zodra je je simkaart omwisselt. Je kunt een simwissel aanvragen via MijnKPN.

(link) werkt niet in deze reactie.

Hallo,

Ik zie dat mijn factuur deze maand hoger is dan normaal??

Zonder mijn goedkeuren is mijn mobiele abonnement overgenomen door KPN en direct hierna heb ik een hoger factuurbedrag?!

Ik zou graag willen weten waar deze kosten vandaan komen gezien ik niet over mijn bundel ben gegaan?!

 

Met vriendelijke groet,

N.M. Meuleman

Verrekening 1
overdracht saldo Telfort factuur naar KPN factuur. Deze kosten staan er op mijn factuur vermeld. Ik heb helemaal niet gevraagd of ik van telfort naar kan overgezet moet worden. Kan zet mij over  hoe durft mij hiervoor kosten in rekening te brengen????

Ik ben nieuwe klant van KPN gedwongen klant door overnames van Telfort.Jarenlang klant geweest bij Telfort nog NOOIT Problemen gehad met wat dan ook altijd correct betaald en afgehandeld.Krijg nooit mijn MBs en belminuten op.Nu krijg ik mijn eerste factuur wat VEEL te hoog is ik begrijp niet waar ze dit bedrag vandaan halen.Mijn man en ik zijn klein gebruikers wat smartphone betreft en houden altijd veel over van onze bundel.Heb begin februari gebeld meer dan half uur naar KPN over te hoge factuur en de dame zei:Klopt Mevr dit kan ook niet dit bedrag er zijn veel fouten gemaakt bij KPN er zijn mensen wat nog vele maal hogere factuur hebben gekregen dan mij wat ook niet klopt.Nu zei ze U hoeft dit niet te betalen ik denk niet dat ze dit u gaan afhouden.Er moet eerst een SLOTNOTA komen en verdorie ze hebben me dit bedrag wel afgeschreven van mijn rekening (ik heb dit zelf terug gestorneerd )en moet het nu binnen 5 dagen weer aan hun betalen.Waar zijn jullie nu mee bezig KPN zorg dat het een eerlijke factuur is en niet op deze manier ik heb ook mijn geld hard nodig en heb geen zin om mijn tijd steeds hier aan te moeten verdoen terwijl de fout bij jullie ligt.

 

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Natazz, welkom op het forum! Je abonnement is hetzelfde gebleven als hij was toen het nog Telfort was. Wel is er sprake van saldo overdracht. Dat wil zeggen dat de verbruikskosten van je laatste Telfort factuur daar niet in rekening zijn gebracht, maar overgeheveld naar je eerste KPN factuur. Op je KPN factuur staat dit bedrag ook als Overdracht vermeld. De specificatie van die kosten kun je inzien op je Telfort slotfactuur.

Reputatie 7
Badge +30

@lieke2, welkom op het forum! Vervelend dat je factuur anders is dan verwacht. Het gaat hier, begrijp ik, om je eerste factuur vanuit KPN? Ik vermoed dan dat het hier ook gaat om saldo overdracht. Kijk even op de factuur of je het ook op die manier vermeld ziet staan. Zo ja, dan zijn dit de verbruikskosten van je laatste maand Telfort. Die staan op je Telfort slotnota (die je al gehad hebt, of anders binnenkort krijgt) gespecificeerd, maar zijn daar verder niet in rekening gebracht. In plaats daarvan zijn die kosten overgeheveld naar je eerste KPN factuur.

 

Als het niet om Overdracht gaat, of je hebt aanvullende vragen, vul dan je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik het verder na :)

Reputatie 5
Badge +3

@Capo goed om te zien dat het inmiddels duidelijk is! Ik kan me voorstellen dat de term ‘overdrachtskosten’ doet denken aan extra kosten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Excuses voor de verwarring!

Hallo Marcia, graag zou ik mijn nieuwe KPN sim kaart ontvangen om mijn oude Telfort Sim kaart te vervangen. Tevens graag uitleg over de KPN omgeving. 

Simkaart bestellen kan online via mijnKPN en via de app van mijnKPN. 

Ik vraag er niet om om overgenomen te worden door KPN omdat KPN vaak erg onbetrouwbaar is v.w.b. de facturen en nu word ik dus gedwongen overgenomen en meteen komen er kosten bij!!

Overdracht of niet..ik heb zelf niet gekozen om bij KPN een abonnement af te nemen maar moet nu dus wel voor de kosten opdraaien!

Schandalig weer van KPN!!

Ik was niet voor niets klant geworden bij Telfort waar ik al jaren gebruik van maak en zeer tevreden ben met deze provider!

Alleen al om deze reden ga ik toch uitkijken naar een ander abonnement bij een andere provider voordat ik..net als Lieke2..voor hoge kosten kom te staan en daar ook veel tijd aan moet besteden om dit opgelost te krijgen zoals ik dit ook heb mee moeten maken bij Ziggo! Daar liet ik mijn maandelijkse facturen automatisch afschrijven door Ziggo en elk half jaar kwamen ze aan dat ik de factuur niet voldaan had terwijl deze zelf door Ziggo was afgeschreven. Ondanks de bewijzen van de afschrijvingen, bleef ik problemen krijgen en hielden zij vol dat de factuur niet betaald was.

Na diverse mails, brieven en betalingsbewijzen gaven zij uiteindelijk wel toe dat de factuur tòch betaald was maar dit kostte mij altijd 3-4 maanden voordat ik mijn gelijk kreeg! Daarom is Ziggo ook geen goede keuze!

Beste lezer, 

 

Sinds afgelopen maand automatisch omgezet naar KPN. Hiervoor had ik Telfort. Met Telfort abb verbruikte ik ongeveer 2000 tot 2500 MB per maand. Nu bij KPN zit ik ineens bijna op de 10.000 MB. Waar kan dit aan liggen want qua verbruik ben ik niet anders bezig.

Met vriendelijke groet

Danielle 

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

Beste lezer, 

 

Sinds afgelopen maand automatisch omgezet naar KPN. Hiervoor had ik Telfort. Met Telfort abb verbruikte ik ongeveer 2000 tot 2500 MB per maand. Nu bij KPN zit ik ineens bijna op de 10.000 MB. Waar kan dit aan liggen want qua verbruik ben ik niet anders bezig.

Met vriendelijke groet

Danielle 

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic

 

Dit heb ik dus ook, mijn verbruik is hetzelfde maar mijn data gaat veel harder dan in de jaren hier voor bij telfort

 

is bellen via wifi voor ex Telfort klanten ook toegankelijk? ik krijg die optie nml niet aangeboden in mijn telefoon (Samsung S9+)

Hallo @benleeuw 

 Samsung Galaxy S9+ (SM-G965F)

Als bovenstaand jouw type toestel is kun je daar gebruik van maken als je je huidige Telfort SIM-kaart gratis omwisselt voor een KPN-kaart.

Dat kun je doen in de lokale KPN-winkel (legitimatie verplicht) of online aanvragen via MijnKPN.

Succes.

Reageer