Beantwoord

Uitzetten hinderlijke KPN SMS over start nieuwe factuurmaand. Hoe moet dat?

  • 15 January 2022
  • 55 reacties
  • 3013 keer bekeken

Hallo, gisteren kreeg ik weer een SMS van KPN over aanvang van de nieuwe factuurmaand. Dat komt dan 's nachts binnen en ik word daar wakker van. Ik kan nergens vinden hoe je dit uit kunt zetten. Wie weet hoe dit uitgezet kan worden of als je dit niet zelf kunt doen, zou KPN dit dan voor mij uit kunnen zetten? Hartelijke groet, Hans 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 June 2023, 09:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Volgens moderator Thomas kan alleen KPN dit uitzetten bij Verbruiksnotificaties. Ik wil graag dat KPN het voor mij uitzet. Hoe regel ik dat? Gr. Hans

Nummers zitten in mijn profiel. Het gaat om het 06 nummer dat eindigt op 75. Graag daar de melding nieuwe factuurmaand uitzetten. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Hans D1960, als de sms bij jou op een onhandig tijdstip binnenkomt en dat dan ook nog eens je nachtrust kost, snap ik heel goed dat je daar absoluut niet zo blij mee bent :slight_frown:

Het klopt dat dit door KPN uitgezet kan worden, echter kunnen wij dit via het forum niet voor je doen, omdat er een bepaalde verificatie gedaan moet worden waarvoor er rechtstreeks contact nodig is. Je kunt hiervoor bellen met 0800 -0402 op maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 08.00 tot 17.00. Mocht je een collega treffen die niet direct weet waar deze instelling gevonden kan worden, dan kan je aangeven dat dit bij de verbruiksnotificaties staat. 

Inmiddels heeft een collega van de 0800-0402 lijn het uitgezet. Het duurde wel lang voordat ze het gevonden had. Ze moest veel intern overleggen. Het is klaarblijkelijk niet eenvoudig te vinden in het systeem van KPN. Nu hopen dat de meldingen daadwerkelijk wegblijven. Gr. Hans 

Reputatie 7
Badge +20

De optie staat inderdaad een beetje verstopt, top dat ze het toch gevonden hebben! Ik ga er van uit dat het nu dan ook goed staat, mocht je toch weer zo'n sms ontvangen als je volgende bundel in gaat, trek je dan weer aan de bel hier?

Zeker. Bedankt verder. 

Welke idioot heeft bedacht dat iemand uberhaupt op dit soort stomme berichten zit te wachten? En dan moet je bellen om het uit te zetten? Wat een sneue toestand.

Kan zoiets hinderlijks niet beter door de klant aan/uit gezet worden in mijn KPN

Nu moet ik wachten tot een werkdag en dan gaan bellen (gaat wellicht vast weer veel tijd kosten)

Wie verzint zoiets als dit????

Kan zoiets hinderlijks niet beter door de klant aan/uit gezet worden in mijn KPN

Nu moet ik wachten tot een werkdag en dan gaan bellen (gaat wellicht vast weer veel tijd kosten)

Wie verzint zoiets als dit????

Hallo @MeTon , in MijnKPN kun je precies aangeven hoe KPN met jou mag communiceren, per telefoon, mail, SMS. Dat kun je ook uitzetten.

Alleen 'dienstmededelingen' die noodzakelijk zijn voor een goede communicatie met de klant kun je niet uitzetten.

 

Na 15 minuten wachten om vervolgens weer in de wacht gezet te worden, krijg ik uiteindelijk allemaal opties. Niet waar ik om vraag; het uitzetten van de sms midden in de nacht over het ingaan van de nieuwe factuurmaand. Het uitzetten van deze sms is onmogelijk volgens de medewerker, die mij ook nog als een … behandeld omdat hij net heeft voorgelezen wat WEL kan worden uitgezet. Ik ben helemaal klaar met KPN

Reputatie 7
Badge +20

Hi @BasS68, de optie om deze sms uit te zetten héét niet zo, dus ik begrijp heel goed waarom een aantal van mijn collega's niet doorhebben dat dit mogelijk is. Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het mobiele nummer waar het om gaat noteren, zodat ik de sms alsnog voor je uit kan zetten!

 

Hi@Maja_ Ik begrijp niet waarom je collega’s niet doorhebben hoe een optie moet heten als ik duidelijk aangeef waarom het gaat, als ik daarnaast ook weer in de wacht word gezet om navraag te doen. Ik heb intussen mijn  profielgegevens ingevuld en hoop dat jij het wel op kan lossen!

Reputatie 7
Badge +20

Bij deze aangepast @BasS68, je zou hem vanaf nu niet meer moeten ontvangen!

Reputatie 7
Badge +7

@Maja_  Wellicht is het misschien een idee om e.e.a. als nieuwe optie toe te voegen aan het menu in MijnKPN, want ook ik heb vanmorgen zo’n sms’je ontvangen, dit na verlenging vorige week. Ik kreeg ‘m ook op een tijdstip dat ik er niet op zit te wachten… 

Ik krijg ook deze sms berichten maandelijks gestuurd.

wordt er beetje flauw van, heb onbeperkt bellen, sms’en en onbeperkt data.

dus wat moet ik met die sms berichten.

heb ook al eerder contact gehad met de klantenservice, mij is toen verzekerd dat ik ze niet meer zou krijgen, maar krijg ze alsnog iedere maand.

 

Graag uitzetten voor het nummer eindigend op 7723

Graag ook voor onze mobiele nummers uitzetten.

Hinderlijke sms-jes als je onbeperkt bellen en internet hebt.

 

Nummers eindigend op 615 en 454.

Ik las in een ander topic dat dit niet via het forum kan ivm verificatie?!

https://forum.kpn.com/mobiel-15/maandelijkse-sms-over-nieuwe-bundel-uitschakelen-575294

 

https://forum.kpn.com/mobiel-15/ik-wil-graag-dat-de-sms-notificatie-nieuwe-maand-wordt-uitgezet-556546

 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/uitzetten%2Dsms%2Dnotificatie%2Dnieuwe%2Dmaand%2D561881?postid=1582672#post1582672

Ik las in een ander topic dat dit niet via het forum kan ivm verificatie?!

Ik zie dat @Maja_ wel voor KPN klanten in dit forum de SMS heeft uitgezet.

Reputatie 7
Badge +8

Ik las in een ander topic dat dit niet via het forum kan ivm verificatie?!

Ik zie dat @Maja_ wel voor KPN klanten in dit forum de SMS heeft uitgezet.

Wat ik lees is dat men het niet meer mag ivm 1 lijn trekken en de verificatie.

Bij deze aangepast @BasS68, je zou hem vanaf nu niet meer moeten ontvangen!

Dan moet er 1 lijn getrokken wordt. Dit is niet eerlijk.

@Maja_  Wellicht is het misschien een idee om e.e.a. als nieuwe optie toe te voegen aan het menu in MijnKPN, want ook ik heb vanmorgen zo’n sms’je ontvangen, dit na verlenging vorige week. Ik kreeg ‘m ook op een tijdstip dat ik er niet op zit te wachten… 

Dit is een goed idee!

Reputatie 7
Badge +8

Bij deze aangepast @BasS68, je zou hem vanaf nu niet meer moeten ontvangen!

Dan moet er 1 lijn getrokken wordt. Dit is niet eerlijk.

Maya heeft het pas gedaan nadat de klant zelf al had gebeld met KPN 

En daar is wat mis gegaan, ander verhaal dan enkel hier melden.

Geen ander verhaal. Het kan. Het kan niet. Hoe zit het met de zogenaamde verificatie die gedaan moet worden?

Reputatie 7
Badge +20

Hi allen, wij mogen dit via het forum inderdaad niet doen in verband met een verificatie die telefonisch uitgevoerd moet worden. Voor deze ene specifieke klant kan ik in de systemen zien dat die verificatie uit is gevoerd, echter heeft de collega verder niet de juiste stappen genomen. Omdat de verificatie al wél gedaan is, heb ik besloten om deze klant verder te helpen door alsnog die handeling uit te voeren!

Ook hebben we naar aanleiding van dit topic vanuit het forum contact gelegd met de afdeling die de interne informatievoorziening over dit onderwerp beheert, zodat de juiste stappen bij alle collega's bekend gaan raken.Â