Beantwoord

VoWiFi werkt niet op mijn Sony Xperia 1 IV

  • 19 March 2024
  • 23 reacties
  • 142 keer bekeken

Ik heb een Sony Xperia 1 IV en bij mij doet VoWifi het ook niet, ik heb contact gehad met Sony klantenservice en ze zeiden dat het aan de provider ligt die moeten het vrijgeven, dus het ligt niet aan Sony.

Echt jammer van KPN dat niet eens 20% van de toestellen niet ondersteund word omdat ze niet of weinig worden verkocht, en andere providers wel alles ondersteunt. Hopelijk word Sony wel binnenkort vrijgegeven.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 15 April 2024, 19:31

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Faysal83,

De lijst met geschikte toestellen die in het vorige topic gedeeld wordt, is niet heel erg actueel. Ik ga even intern navragen of ik meer informatie kan achterhalen over bellen via wifi met een Sony toestel!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een reactie terug @Faysal83, en het zit net even iets anders dan Sony het uit heeft gelegd:

‘4 jaar geleden heeft Sony er zelf voor gekozen om zich terug te trekken uit de Operator markt, en hun SmartPhones alleen nog te verkopen via online- en distributie-kanalen. 

Dit heeft als gevolg dat wij geen test- en vrijgave meer doen van de software op hun toestellen. De klanten zullen dit zelf bij Sony moeten (blijven) aangeven Sony zal dit zelf moeten oplossen. Zodra Sony hierin een andere keuze maakt, kunnen wij weer aan de slag om dingen mogelijk te maken op de Sony toestellen.’

Het klopt dus dat wij geen VoWifi aan kunnen bieden op Sony toestellen, maar dit is niet een keuze vanuit ons!
 

Maar waarom kon ik wel met Vodafone Wifi bellen, en bij jullie niet. En Odido ondersteunt het ook wel.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb daar helaas geen antwoord op, wij ondersteunen VoWiFi al ca. 7 jaar in ons netwerk, en het werkt inmiddels op alle merken/modellen waarin het in de software aan staat.

Het is dus aan Sony om dit in hun software aan te zetten, geen idee waarom ze dit bij andere providers wel hebben en bij ons niet 😕

Ik heb een Sony Xperia 1 IV en bij mij doet VoWifi het ook niet, ik heb contact gehad met Sony klantenservice en ze zeiden dat het aan de provider ligt die moeten het vrijgeven, dus het ligt niet aan Sony.

Echt jammer van KPN dat niet eens 20% van de toestellen niet ondersteund word omdat ze niet of weinig worden verkocht, en andere providers wel alles ondersteunt. Hopelijk word Sony wel binnenkort vrijgegeven.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Goedendag, ik heb inmiddels antwoord van Sony gekregen en ze zeiden dat KPN VoWIFI niet ondersteund, en dat het bij jullie ligt. Dit begint een pingpong gesprek te kijken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dit wordt zo inderdaad een behoorlijke kastje-muur situatie 🙁

Uit dit bericht haal ik dat ze denken dat wij helemaal geen VoWifi ondersteunen? Heb je nog weer een reactie ontvangen op jouw laatste bericht?

Dit wordt zo inderdaad een behoorlijke kastje-muur situatie 🙁

Uit dit bericht haal ik dat ze denken dat wij helemaal geen VoWifi ondersteunen? Heb je nog weer een reactie ontvangen op jouw laatste bericht?

Nee ik heb helemaal nog geen reactie gekregen.

Ik heb reactie gekregen van Sony via de mail.

Dus het ligt 100% aan jullie.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Op basis van deze mail gaat KPN contact opnemen met Sony, ik hoop dat ik hier snel; een terugkoppeling op krijg en je kan vertellen hoe het nu precies zit!

Op basis van deze mail gaat KPN contact opnemen met Sony, ik hoop dat ik hier snel; een terugkoppeling op krijg en je kan vertellen hoe het nu precies zit!

Ja ik ben benieuwd, ik weet dat het gaat werken, er is een mogelijkheid

Reputatie 7
Badge +20

We hebben tot nu toe geen reactie ontvangen nog vanuit Sony, hebben er nu een herinnering over gestuurd. Zodra we wat horen, meld ik me hier weer!

We hebben tot nu toe geen reactie ontvangen nog vanuit Sony, hebben er nu een herinnering over gestuurd. Zodra we wat horen, meld ik me hier weer!

Is goed 

Het is al een tijdje geleden, maar is er al wat bekend?

Reputatie 7
Badge +20

Ik vraag even na of we inmiddels een reactie hebben!

Ik heb hetzelfde probleem met een Sony Xperia 5 III. Sinds een maandje ben ik klant bij KPN en sinds dat ik de SIM van KPN geïnstalleerd heb, is de optie bellen via WIFI spoorloos verdwenen. Bij Vodafone was dit nooit een probleem en werkte dit uitstekend.

Nu heb ik al op meerdere forums gelezen dat KPN naar Sony verwijst en Sony naar KPN.

Voor zo ver ik kan concluderen, mijn toestel is niet gewijzigd maar alleen de provider. Zou KPN dan toch iets moeten vrijgeven? 

Ik had Jan van KPN ook al een privé bericht gestuurd. Wellicht kan hij ook eens mee denken? Hij heeft dit eerder in behandeling gehad Bellen via Wifi werkt niet | KPN Community 

Ongevraagd privéberichten sturen naar moderatoren wordt niet op gereageerd, overeenkomstig de huisregels van het forum @Larsieh 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb inmiddels een reactie terug, ook Sony geeft aan dat zij aan zet zijn en wel de wens hebben om ook via KPN VoWifi aan te bieden. Dit blijkt echter niet heel simpel te zijn, vandaar dat KPN en Sony tot nu toe nog niet compatible zijn wat VoWifi betreft.

Dat er door Sony medewerkers aan wordt gegeven dat KPN helemaal geen VoWifi aanbiedt is vreemd en dit gaan ze bij Sony intern aankaarten zodat het niet meer op die manier wordt uitgelegd. 

Wat is hetgeen wat er precies 'niet heel simpel blijkt te zijn'?

Sony telefoons ondersteunen VoWiFi. Op deze telefoons is op het KPN netwerk VoLTE operationeel. Concurrerende leveranciers van mobiele netwerken bieden onder gelijkwaardige omstandigheden een werkende VoWiFi functionaliteit op dit merk smartphone.

KPN hoeft toch alleen maar met Sony het profiel met de VoWiFi APN/ePDG/IPSEC/etc. af te stemmen en deze door Sony op de telefoons laten configureren via een update in hun software?

Reputatie 7
Badge +20

Ik weet er verder het fijne niet van @Peter7432, maar heb  navraag gedaan bij de collega's van KPN én van Sony die verantwoordelijk zijn voor dit soort zaken. Wat precies de technische uitdaging voor Sony is hebben ze me verder niet uitgelegd dus ik kan je op dit vlak helaas niet wijzer maken. 

Bedankt voor het navragen Maja, ik ben ook erg benieuwd naar de technische uitleg. Mochten ze iets willen testen, dan zou ik met mijn GSM wel proef persoon willen zijn. In mijn woning (waar KPN glasvezel levert) heb ik amper bereik, ook niet handig met bereikbaarheidsdiensten voor een ziekenhuis. Vanwege het glas voor KPN (bundel internet/ mobiel) gekozen, maar achteraf toch enigszins lichtelijke spijt zoals je wel begrijpt. 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm als je nu niet goed bereikbaar bent, snap ik de spijt heel goed @Larsieh 😕 Ik hoop dat er snel schot in de zaak komt!

@Maja van KPN Kan dit topic open gehouden worden en voorzien worden van een status update (of planning) wanneer er wel zicht is op meer informatie?

Reputatie 7
Badge +20

Zodra ik meer hoor laat ik dat hier inderdaad weten @Peter7432, maar ik durf niet te garanderen dat dit snel zal zijn. 

Reageer