Beantwoord

Zeer slechte 5G in centrum Amersfoort

  • 24 March 2023
  • 89 reacties
  • 2839 keer bekeken

Reputatie 2

Beste KPN-mensen, ik ben de laatste maanden regelmatig in het centrum van Amersfoort en het valt me elke keer weer op dat ik dan geen internet kan gebruiken. Of ik nu koffiedrink bij Buuf in de Serre (Kleine Haag 2, 3811 HE), lunch bij 't Lieve Vrouwtje (Lieve Vrouwestraat 19, 3811 BP) of zoals vandaag dat ik een tas sta te kopen in Leatherstyle Amersfoort (Langestraat 73, 3811 AC): ik heb totaal geen bereik, kan niemand appen of iets opzoeken. Waardeloos. Ik sprak er vandaag met twee winkeleigenaren over (koffiezaak Nul33 in de Langestraat én die tassenzaak even verderop) en beiden zeiden dat ze dit vaak hoorden van klanten van KPN. Dan lukt het met bijvoorbeeld Vodafone wel maar met KPN niet. Er wordt veel over geklaagd dus. 

Aangezien ik hier straks nog veel vaker ben, ik verhuis namelijk naar Amersfoort binnenkort, moet ik er niet aan denken dat ik elke keer dat ik op mijn mobiel kijk als ik in mijn eigen stad rondloop, geen bereik heb. Ik verhuis toch verdorie niet naar de verste randen van het land in onbewoond gebied! Amersfoort is nota bene het geografisch middelpunt van ons land, sterker nog, de Onze Lieve Vrouwetoren (op het Onze Lieve Vrouwekerkhof, waar je dus ook geen bereik hebt) is het absolute midden.

Mijn vraag is dus heel simpel: wanneer gaat KPN ervoor zorgen dat de binnenstad van Amersfoort het internetbereik krijgt dat elke Nederlandse stad verdient? 

icon

Beste antwoord door Saskia1969 21 April 2023, 10:04

Bekijk origineel

89 reacties

Ik kreeg een sms van KPN dat er vannacht aan het netwerk in mijn buurt (centrum Amersfoort) gewerkt wordt. Is dat misschien de nieuwe mast? Weet iemand dat? 

Reputatie 2

Ik hoop het in elk geval ontzettend!!

Reputatie 7
Badge +30

Ik maak jullie niet blij :-(. De werkzaamheden stonden los van de mast! Maar direct ook even nagevraagd of de planning van de nieuwe mast nog steeds staat en dat is wél nog het geval. 

Voor de zomer van 20….? Ik hoor meerdere jaren een dergelijke opmerking. 
Als eea nog altijd op de planning staat voor de zomer van 2024 dan zou er al een verwachting moeten zijn en dus een verwachte indicatie verteld worden. 
Als dat niet kan dan vraag ik me af of het dit jaar gaat worden voor de zomer. 

maar goed ik geef het nog even en dan lopen al mijn contracten af …

Reputatie 2

Het zal niet meer lang duren, of het is inmiddels al online

https://www.linkedin.com/posts/camouflage-t-posto_afgelopen-week-hebben-we-in-opdracht-van-activity-7184549052997357569-AiK0?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @ikbenjoeri ,

Bedankt voor deze mooie update, hier zullen veel inwoners van Amersfoort vrolijk van worden.
Dat de zendmasten van KPN al in de kerktoren zijn gemonteerd, is goed nieuws, want dan is het nog een kwestie van afstemmen met de zendmasten erom heen, en dan kan deze zendmast live!!

Verwacht ook dat dit niet zo heel lang meer gaat duren, voordat je in de binnenstad van Amersfoort probleemloos kunt internetten via het 4G en 5G netwerk van KPN.
Dit geldt vanzelfsprekend ook voor bellen en gebeld worden.

Ik denk dat @Saskia1969 nu wel een glimlach om haar mond gaat krijgen.

Reputatie 2

Dat zou geweldig zijn, dank voor deze update! Kan KPN bevestigen dat het nu echt niet lang meer duurt? 

Wel pijnlijk dat er geen bevestiging vanuit KPN komt 😎😎

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Saskia1969 en @tpa ,

Zodra de zendmasten zijn opgehangen in de kerktoren, wat ook daadwerkelijk het geval is, is het nog een kwestie van testen of alle verbindingen het wel goed doen, er een goede communicatie is met de centrale waar al het data- en belverkeer wordt verwerkt.
Maar ook het juist afstellen van de zendmasten zelf, zodat ze niet gaan storen op de andere zendmasten van KPN.

Als dat allemaal is gebeurd, gaat deze nieuwe zendmast live!!
Met het alleen ophangen van de zendmasten en het aansluiten op de KPN centrale ben je er helaas nog niet, daarna moet nog alles ingeregeld en getest worden voordat de zendmast live gaat.

We hebben het dan over enkele weken, en niet meer over maanden!
Op de klantenservice is het niet bekend wanneer deze testen worden gedaan, en ook niet wanneer deze zendmast daadwerkelijk live gaat.

Iedereen snapt jullie ongeduld, maar de werkzaamheden moeten natuurlijk wel goed gebeuren, dit om storingen of uitval van deze nieuwe zendmast te voorkomen.

Sure maar het blijft eerst zien en dan geloven. Zal vast goed komen, maar dat de oude mast weg moest was ruim van te voren bekend dus het blijft zeer spijtig dat er pas een x aantal jaar later een oplossing lijkt te komen…

Reputatie 7
Badge +21

Dat zou geweldig zijn, dank voor deze update! Kan KPN bevestigen dat het nu echt niet lang meer duurt? 

@Saskia1969 Marcia is er helaas even niet, dus ik neem het van haar over. Ik heb het even voor jullie nagevraagd. De verwachting is nog steeds dat er een nieuwe mast wordt geplaatst in de aankomende maanden. Helaas hebben we nog geen exacte datum voor wanneer deze werkzaamheden zullen zijn afgerond, maar we hopen natuurlijk snel met goed nieuws te komen. 🤞🏽

Reputatie 2

De mast geplaatst in de aankomende máánden? Klopt het eerdere bericht in dit forum dan niet dat de mast inmiddels al in de kerk geplaatst zou zijn?

Reputatie 7
Badge +10

De mast geplaatst in de aankomende máánden? Klopt het eerdere bericht in dit forum dan niet dat de mast inmiddels al in de kerk geplaatst zou zijn?

Hoi @Saskia1969 

Het kan zijn, dat KPN de provider nog geen nieuwe update heeft ontvangen vanuit de netwerkbeheerder omtrent de plaatsing van de nieuwe zendmast, wat uiteraard slordig zou zijn.
De foto’s zeggen tenslotte meer dan genoeg lijkt mij zo, waarmee ik dus denk dat ze bij KPN (de provider) nog niet hiervan op de hoogte zijn gebracht en dus niets anders kunnen zeggen dan wat @Vikash van KPN heeft vermeld in zijn reactie.

Of (met enige voorzichtigheid) het zijn foto’s van een andere kerktoren, dat kan natuurlijk ook.
Maar dat zou jij beter kunnen zeggen, aangezien jij in Amersfoort woont en de kerktoren kent.

Ik zei toch al eerst merken/zien dan geloven. Er is al zoveel gezegd wat niet klopt. 

Reageer