Beantwoord

GPRS instellen prepaid

  • 19 July 2018
  • 230 reacties
  • 22348 keer bekeken

Hallo,
Voor mijn gps tracker horloge heb ik GPRS en 2G instelling nodig op mijn prepaid kaart.
Hoe kan ik dit instellen? Het horloge herkent de simkaart niet zonder deze instelling.
icon

Beste antwoord door Susan_ 25 July 2018, 09:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

230 reacties

@Mmmmike, de instellingen stonden nog niet op prepaidinternet. Inmiddels wel! 🙂 Zou je het nu eens willen testen?

Het instellen van 2G dien je zelf in het apparaat of in een toestel te regelen.

 

Hi Susan,

 

Ik krijg het ook niet voor elkaar, zou je mij ook willen helpen?

Reputatie 7
Badge +21

@lousievp, zeker! Zou je dan je Forum profiel willen aanvullen met naam, 06-nummer en simkaartnummer?

Badge

Hoi Susan, ik heb de prepaid sim kaart in een telefoon ingesteld op APN: prepaidinternet, en daarna in de GPS tracker gedaan, deze geeft nu aan dat er geen GSM netwerk kan worden gevonden, kun je misschien even kijken of het goed staat? telnr en simkaartnr staan in m'n profiel, alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +21

@FP04, bedankt voor de gegevens! Ik heb nog een aanpassing gedaan in het systeem, zou je eens willen kijken of hij het nu wel doet?

Badge

Hoi Susan, dankjewel, ik heb meteen even gekeken naar de GPS tracker, maar helaas het lampje van de GSM ontvangst is nog steeds uit, denk je dat ik 'm van de power af moet halen misschien en dan nog eens kijken? Dat ga ik in elk geval morgen proberen, ik laat weten of dat lukt.

Badge

Hoi Susan, power eraf en weer erop, maar helaas nog geen GSM ontvangst. Zijn er nog andere mogelijkheden? Ik vind 't vreemd omdat in de reviews van dit apparaatje tientallen reacties zijn van mensen die blij zijn dat het zo makkelijk, snel en goed werkt.

Badge

Hoi Susan, hij doet het !!!
Nadat ik wat info had gezocht op internet vond ik de tip om eerst via de telefoon de pincode op de simkaart (meestal 0000) uit te zetten, omdat je op je tracker niks kunt invoeren. Na het uitzetten van de pincode kreeg ik GSM contact op de GPS tracker en komt de locatie via SMS netje binnen. Wellicht nuttig om deze info ook mee te geven aan anderen die problemen hebben met de GPS tracker. 
Bedankt voor je hulp

Reputatie 7
Badge +21

@FP04, super om te lezen! En bedankt voor de aanvulling ;) Volgens mij stond dat wel ergens in het topic, maar top dat het voor jou heeft geholpen. Veel plezier ermee!

@Susan_ ik krijg dezelfde melding dat de watch de simkaart niet herkend. Zou u dezelfde oplossing voor mijn simkaart willen toepassen?

Reputatie 7
Badge +21

@Gerco12, dat wil ik zeker proberen! Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, 06-nummer en klantnummer (bij klantnummer mobiel)? Geef even een seintje wanneer dat gelukt is, dan ga ik voor je kijken.

Hoi Susan, ik had al verder gekeken en zag dat ik mijn instellingen bij apn moest veranderen op mijn telefoon (met de simkaart die in watch gaat erin natuurlijk) Dat heeft gewerkt. De watch heeft nu verbinding. 

Reputatie 7
Badge +21

@Gerco12, geen probleem! Fijn dat het gelukt is. Kan je delen welke instellingen je hebt gebruikt (in welk toestel) zodat eventuele meelezers dit misschien eerst kunnen proberen? :smile:

Hallo Susan, kan je ook naar mijn instellingen kijken? Heb het zelfde probleem. 

Reputatie 7
Badge +21

@Arend123, zeker wil ik dat doen! Ik heb het ook meteen even bekeken en de instellingen aangepast. Wil je het apparaat opnieuw opstarten en kijken of dit heeft geholpen?

Hi Susan, heb je voor mij de APN instelling hiervoor? Ik moet deze met een SMS naar het apparaat zenden?

Hi Susan, de gps werkt. dank je wel.

Beste Susan,

Ik ervaar ook de zelfde problemen met de gps tracker.

Hij heeft het 1 dag gedaan ik kan er nog wel naar belle maar krijg geen locatie updates.

Zou je mijn instellingen ook na willen kijken alvast bedankt voor de moeite,

met vriendelijke groet,

 

Ruud 

Reputatie 7
Badge +21

@Ruud1974, bedankt voor je bericht! Ik wil het zeker voor je aanpassen, bij deze dus ook gedaan. Wil je controleren of het nu weer werkt?

Beste Susan,

 

Hij lijkt het nog niet te doen maar zal nog even verder zoeken of ik nog iets kan vinden.

bedankt voor het aanpassen van de instellingen hoef ik daar in ieder geval niet meer over te twijfelen.

en anders ga ik opzoek naar een alternatief die ook gps ondersteuning heeft is denk wat betrouwbaarder dan alleen lbs.

ik laat nog wel even weten mocht het toch nog gelukt zijn.

 

Groetjes,

 

Ruud

Hallo Susan, zou je nog een keer naar mijn prepaidkaart instellingen willen kijken. De gps tracker gaat weln online, maar ik krijg geen locaties via gps.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Susan, zou je nog een keer naar mijn prepaidkaart instellingen willen kijken. De gps tracker gaat weln online, maar ik krijg geen locaties via gps.

De instellingen gecontroleerd, maar alles staat hier in de systemen goed...

@Susan_ Hallo Susan, zou je mijn apn instellingen weer goed kunnen zetten? Ik heb net de simkaart weer even in mijn iphone gehad om een sms bericht met verificatiecode te kunnen uitlezen en heb nu weer geen GPRS ontvangst in het horloge. Ik vermoed dat mijn instellingen hierdoor weer verkeerd staan. Bedankt!

 

Zou ik ook die aanpassing mogen? Ik heb ook dezelfde probleem met de tracker voor me kind. Overigens top dat jullie dit willen doen! Alvast bedankt! Chris Arisse. Ps de telefoon nummer staat in mijn profiel. 

Reputatie 7
Badge +21

@NielsVl81, hmm er was niks gewijzigd. Maar ik heb alsnog even prepaid internet aangeklikt voor de zekerheid.

@chrisarisse, geen probleem! Voor jou is het nu ook gewijzigd :slight_smile:

@NielsVl81, hmm er was niks gewijzigd. Maar ik heb alsnog even prepaid internet aangeklikt voor de zekerheid.

@chrisarisse, geen probleem! Voor jou is het nu ook gewijzigd :slight_smile:

Hij doet het weer inderdaad. Toch goed dat je de instellingen opnieuw hebt gepushed! Bedankt!