Beantwoord

5 Ghz tijdelijk uitzetten KPN Box 12

  • 2 March 2021
  • 31 reacties
  • 16765 keer bekeken


Toon eerste bericht

31 reacties

Hoi,

Goedenavond,
ik heb nog een workaround gevonden. er is een optie om een extra netwerk te creëren. daar heb ik een nieuwe  netwerk gemaakt met dezelfde naam en alles. Dan heb ik de Wifi uitgezet (2.4 en 5ghz) gelijk. de lampen aangesloten en daarna de gewone wifi aangezet en extra netwerk uitgeschakeld  

 

Hoi, dit werkt niet meer volgens mij.

Elke keer als ik Wifi 2,4 en 5ghz uitzet ook een extra wifi netwerk gaat weg.

 

Nog andere idee?

Andere modem kopen?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @LukaszS 

 

Je hebt een apparaat dan alleen via 2.4GHz werkt?

Geef het extra 2.4GHz netwerk een andere naam en verbind dat apparaat daarmee, voor de werking of communicatie maakt het niet uit of het op het hoofd wifi of extra wifi zit.
Extra wifi kan je ook gewoon aan laten staan.

@GeSp zo heb ik gedaan, en werkt niet. Nu heb ik helemaal geen wifi en kan ik ook niet inlogen om instelliengen aan te passen. Modem heb ik 2 keer geresseted...

Reputatie 7
Badge +18

@LukaszS 

Heb je een Box 12 modem?

Brand het WiFi lampje nog wel, anders de WiFi knop aan de zijkant indrukken voor 1 à 2 seconden, dan zou die ook weer aan moeten gaan.

@GeSp Ok, nu kan ik wel zien basis WiFi en extra wifi helaas voor beide kreeg ik melding “IP fout” ( basis wifi heb ik net uitgezet ) dus weet ik echt niet meer.

Ik heb hetzelfde probleem gehad dat ik mijn 3 nieuwe nest protects niet verbonden kreeg met de al reeds 3 die ik al had en met het wifi netwerk. 

Hier de topics doorgelezen.

Uiteindelijke oplossing:

In de Router onder wifi een nieuw netwerk aanmaken (2.4ghz) kopieer de wpa code en zet deze met schuifje het netwerk aan.

Zoek in je telefoon naar dit nieuwe netwerk (waarschijnlijk met naam ............extra)

Klik deze aan en vul wpa code in.

Hierna je nest protect installeren zoals beschreven in handleiding.

Dit deed het voor mij.

 

P.s zet je extra netwerk uiteindelijk weer uit

Hopelijk werkt dit ook voor jullie

Reageer