Vraag

Admin pagina's blijven leeg bij inloggen Experia Box v10A

  • 27 March 2024
  • 12 reacties
  • 179 keer bekeken

Sinds enige tijd heb ik problemen met het (geheel) benaderen van enkele pagina's van de webinterface van mijn Experiabox v10a. Ik kan bijvoorbeeld helemaal geen verbonden apparaten zien via Topology Overview of Connected Devices, ik krijg een grijze pagina bij de eerste en bij de tweede staat de melding “No connected clients”. Alle andere pagina's doen het wel, ook de pagina waar ik de verbonden access points kan zien (in mijn geval een SuperWifi 2), ik kan ook netjes zien welk IP die heeft gekregen etc.

 

Laatste firmwareversie is v5.00.58 build505-owl, misschien loop ik achter en heb ik een bekende bug? Elders heb ik ook gezocht en heb via dit forum iemand gevonden met hetzelfde probleem, 3 jaar geleden alweer. Maar die heeft nooit antwoord gekregen, dus daar loop ik ook vast. 

 

Ik heb net geprobeerd te bellen met KPN, eerst via het 070-nr en daar werd ik verwezen naar 0800-0402. Dat laatste nummer stuurde mij een sms met een link naar een servicetool die ik eerst moet proberen: https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen/servicetool-traag-internet.htm. Maar daarna werd de verbinding verbroken en moest ik eerst die tool doorlopen. Helaas loopt die tool steeds vast, blijft staan op een scherm dat het maximaal 2 minuten duurt. 

 

Ik had gehoopt op contact met een medewerker (via de telefoon of via dit forum) die wellicht het modem van afstand kan resetten en misschien zelfs een geforceerde firmwareupdate kan doen, ook al zit ik misschien op de laatste versie. Ik zit nu in ieder geval met een modem waar ik niet veel aan kan zien. Ik heb namelijk problemen met mijn SuperWifi 2 punten (ik heb er 3), uiteindelijk werkt er eentje redelijk goed nu, maar ook daarvan heb ik regelmatig wegvallend signaal, dat ik terug lijk te vallen op het modem. Maar dat kan ik dus niet checken, omdat die pagina's het niet doen.

 

Aanvullend: de app werkt ook niet op mijn netwerk. Hij ziet het wifi-netwerk, zodra ik het beheerderswachtword invul, ga ik weer terug naar de pagina in het screenshot. Ik kan dus aldaar helemaal niet inloggen. 

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Svanrijn, ik denk graag mee. 

Laten we bij het begin beginnen. Zou je de V10A modem willen resetten? Als je dat hebt gedaan, zou je ook de SuperWiFi's helemaal opnieuw willen instellen

Lukt het hierna wel om alles te benaderen? 

 

@Alex van KPN Dank voor je reactie. Toen ik dat lees, dacht ik “ja duh, natuurlijk heb ik dat gedaan” en nu besef ik mij dat ik het helemaal niet heb vermeld in mijn tekst. Ik heb een deel herschreven, ik denk dat ik het daarna vergeten was terug te zetten.

 

Hoe dan ook, ik heb het modem en de SuperWifi punten gereset. Dit had ik enkele maanden geleden toen ik de problemen voor het eerst ervaarde ook al een paar keer gedaan, beginnende met het modem en later de SuperWifi's. Om uit te sluiten dat de SuperWifi's het probleem waren (want daar begon het mee), heb ik deze geheel losgekoppeld en van stroom af, dus alleen het modem aan gelaten en gereset. Maar ook dat hielp niet, altijd hetzelfde probleem: op de laptop (bedraad via ethernet aangesloten) kreeg ik de betreffende pagina's niet te zien en de app ziet wel dat ik op Wifi zit, maar wilt vervolgens helemaal niet inloggen. Die app heb ik trouwens ook tig keer opnieuw geïnstalleerd. Zelfs nog een keer op een andere telefoon, die nooit de KPN app heeft gehad, dus caching oid is het zeker niet.

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, ik heb het vanaf hier ook nog gereset voor de zekerheid. Heb je ook andere browsers geprobeerd? En voor de zekerheid ook de cookies en cache verwijderd? 

@Alex van KPN Andere browsers geprobeerd: ik gebruik zelf Chrome, nog even Edge geprobeerd en zelfs voor de zekerheid ook even Firefox geïnstalleerd, maar allemaal hetzelfde resultaat. In het geval van Chrome nog even alle cookies en cache verwijderd, ook geen soelaas. 

 

Ik had nog even een ingeving dat ik een tijdje geleden het modem niet meer via mijnmodem.kpn kon benaderen en ben sindsdien via het IP-adres naar het modem gegaan. Ik dacht dat die pagina's misschien hardcoded het mijnmodem.kpn domein gebruiken en dat dat dus niet werkt omdat ik via het IP ga. Maar dat maakt ook niet uit, want mijnmodem.kpn werkt weer, ook via dat domein krijg ik die pagina's zonder content.

Reputatie 7
Badge +24

Dan lijkt het aan de modem te liggen. Zou je, ook al heb je het gedaan. nogmaals met ons willen bellen zodat een collega live mee kan kijken? Ik verwacht een omruiling van je modem. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. Bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur. 

Hou je me nog op de hoogte van hoe het afloopt? 
 

 

@Alex van KPN Dank voor de hulp tot dusver. Ik ga zaterdag even bellen :) 

Reputatie 7
Badge +30

Wat is er uitgekomen bij het verdere contact, @Svanrijn

@Erik van KPN Helaas zijn er wat dingen tussendoor gekomen waardoor ik zaterdag niet kon bellen. Ik hoop vanmiddag nog te kunnen bellen. 

@Alex van KPN en @Erik van KPN Helaas heeft het telefoontje tot niks geleid. Deze problemen kenden ze niet, ze kunnen geen firmware geforceerd installeren (ik vermoed dat het fout is gegaan na een firmware update, want het heeft eerder wel gewerkt). De medewerker kon mij simpelweg niet verder helpen. Er is een nieuwe firmware in ontwikkeling en wellicht dat dat de problemen oplost. Maar het is onbekend wanneer deze uit zal komen. Ook zal dan de KPN thuis app vervallen (straks inloggen via de browser op je telefoon dus), dus daar kon ook geen ondersteuning op worden verleend. Kortom, geen stap verder gekomen.

 

Helaas was dit niet het enige waarop de communicatie stroef verliep. Hij had vanuit hun kant een netwerkscan gedaan en zag dat ik wat switches heb hangen. Dat klopt en ook deze laptop zit op de switch (via een dock). Hij beweerde, met droge ogen nog wel, dat het alleen zou werken met een directe verbinding met het modem, dus geen switches er tussen. Toen brak mijn klomp en wilde ik eigenlijk het gesprek beeïndigen. Dat heeft geen ene moer met de haperende webinterface te maken. Dit is basis netwerkkennis en het verbaasde mij dat de technische dienst waarnaar ik was doorgeschakeld dit durft te zeggen. 

 

Hij vroeg verder nog waarom ik op die pagina's wilde kijken. Nou gewoon uit nieuwsgierigheid en ook om enkele apparaten een vast IP te kunnen geven vanuit de DHCP Reservation. Maar dat kan helemaal niet, zei de medewerker, dit moet je op het apparaat zelf doen. Daar brak mijn tweede klomp en verloor ik alle vertrouwen in hem. Ik heb minstens 2 apparaten op mijn netwerk waar ik kan simpelweg niet kan instellen (robotstofzuiger en een infrarood zender via Wifi). Het is sowieso niet waar wat hij zegt, zie dit topic

 

Ik zie overigens dat díe pagina nog wel grotendeels werkt, ik krijg via Add een formuliertje waar ik de Mac, IP en hostname kan invullen. Ga ik niet doen, want ik wil nu niet slopen. Ten eerste weet ik niet of dat ook stuk is en ik ineens nog minder kan en ten tweede kan ik nu helemaal niet zien welke apparaten allemaal in de DHCP lease zitten met welk IP. Dat doe je normaal via Connected Devices … En ten derde, ik zou daar normaal een lijst van apparaten moeten zien (het blauwe blok in het tweede plaatje van het eerder aangehaalde topic) en je raadt het al ...

 

Helaas kan ik ook de superwifi problemen die ik heb niet oplossen, want ik kan niet zien of de superwifi access points uberhaupt verbinding hebben met het modem en welke devices er verbinding mee hebben, omdat de topology overview niet zichtbaar is.

 

Kortom, ik zit vast, muurvast. Ik heb voor mijzelf nu twee “oplossingen”:

  1. Wachten op de nieuwe firmware, hopen dat die wat oplost
  2. €7,50 per maand + 2-3x €180,- uitgeven voor een Fritzbox en 2-3 nieuwe access points.

 

Is er informatie over deze nieuwe firmware, wanneer deze gepland is om uit te komen? Kan ik op de een of andere manier in een versnelde release komen (niet alpha/beta, maar in de eerste batch klanten die de firmware krijgt), ik weet dat nieuwe firmware normaal over een langere periode wordt uitgebracht.

Reputatie 7
Badge +24

@Svanrijn, je zit muurvast. Maar ik ben er nog steeds! 
Ik heb je een privébericht gestuurd. 

@Alex van KPN Je hebt mij een prive-bericht gestuurd, waarop ik heb gereageerd. En een paar dagen erna nog een keer. Maar nog geen reactie van jou, misschien dat dit meer opvalt :) @Erik van KPN , is je collega misschien op vakantie oid?

Reputatie 7
Badge +24

@Alex van KPN Je hebt mij een prive-bericht gestuurd, waarop ik heb gereageerd. En een paar dagen erna nog een keer. Maar nog geen reactie van jou, misschien dat dit meer opvalt :) @Erik van KPN , is je collega misschien op vakantie oid?

Ik ben er zeker nog, heb je een reactie gestuurd. Ik zag de melding van je privéberichten even niet. 

Reageer