Onlangs probeerde ik om een eigen modem aan te sluiten (internet + TV). Of om precies te zijn heb ik twee modems geprobeerd, allebei met de (voor dat apparaat) meest recente versie van Asuswrt-Merlin, gebruik makend van de instellingen uit dit topic. Helaas werkte dit niet; de WAN poort blijft op “disconnected” staan.
Na enig zoeken kwam ik op de kennisbank, waar staat:
Als jouw verbinding van de subtypes EoF of GPON is, dan zetten we dit voor je om naar GoF of XGSPON. Deze omzetting wordt automatisch gestart als je de servicetool doorloopt.
Helaas werkt de service tool niet. In de eerste stap lees ik het volgende:
Je aansluitingstype
FttH/PtP (EoF)
Het modem dat je van KPN hebt ontvangen
Experia Box V10 H369A
Je huidige glasvezelaansluitpunt (FTU)
FTU_GN02
Eigen of een KPN glasvezel ONT
KPN ONT
Vervolgens klik ik op de knop “VoIP SIP-gegevens bekijken”. Daar zie ik dit:
Zoals je ziet denkt de service tool dat ik meerdere nummers heb, maar ik kan geen nummer selecteren. Dat klopt niet. Ik had ooit één nummer, maar niet meer. Door dit probleem kom ik niet verder in de service tool, hier loopt het vast.
Hoe kan dit opgelost worden? En kan dit de oorzaak zijn dat mijn eigen modems geen verbinding konden maken?
PS. Ik weet niet of het nog iets uitmaakt tegenwoordig, maar ik ben voormalig Telfort abonnee.