FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN

Toon eerste bericht

1377 reacties

Reputatie 7
Badge +30

7.12 werkt toch ook gewoon met kpn

in ieder geval te selecteren in het menu van de fritzbox

Oudere firmware heeft soms wel een KPN profiel, maar die zijn niet altijd correct. Vandaar het advies om dan eerst XS4ALL te kiezen, en na het updaten pas het KPN profiel.

 

Na 2 dagen werken en vervangen van de 2  Fritzbox 7590 boxen  en de FR3000 werken ze goed,dit dank zij de helpdesk van KPN.:thumbsup:

Top, goed om te horen :)

 

Afgelopen dinsdag de experiabox vervangen voor de fritzbox 7590.

mijn Fritzbox kwam via een aantrekkelijke deal uit Duitsland , maar had een oude OS (06.83 meen ik zo snel). Als je de Experiabox direct verwisseld met een Fritzbox met oudere OS moet je aardig wat van de verbinden die KPN hanteert om het aan de praat te krijgen. Of…. je hangt de Fritzbox eerst achter de experiabox en laat hem als accespoint fungeren. Hij ontvangt zijn os update en bevat de handige voorinstellingen voor KPN.

 

Dat is inderdaad ook wat we aanraden.

 

waarom de Fritzbox ?  Ik merkte vanaf dag 1 onstabiliteit in de EB in mijn thuisnetwerk.

nu op de gok (want de diensten van KPN bevallen mij prima) de experiabox vervangen voor de fritzbox 7590. En alle issues zijn verdwenen!  Sinds dinsdag geen outage meer, geen lag op media afspelen en de haperingen in de uitvoering box als sneeuw voor de zon verdwenen. 
 

fijne keuze dus. Zou de EB het toch te zwaar hebben gehad?

Dat klinkt goed! Is mogelijk dat er toch een combinatie was van instellingen/apparaten etc.. in je vorige opstelling waardoor de Experia Box niet de optimale keus was. Fijn dat het met de F!B nu wel goed werk.

 

Goedeavond

Ook ik heb van de week een fritzbox 7590 binnen gekregen en werkt perfect,nu heb ik vandaag LAB 7.19 erin gezet en alles werkt goed alleen ik heb opslag op de USB poorten hangen maar die herkent hij dus niet,kun je oplossen met USB Remote Connection maar dat krijg je niet geinstalleerd ivm beveiliging instellingen,ik kom er niet aan uit,weet iemand een oplossing of heeft het eerder meegemaakt?

 

Groetjes 

Alex

Ja ik heb al van alles gedaan,resets uit gevoerd e.d maar niks werkt,het is een bekend probleem waar niemand een antwoord op weet schijnbaar,maar het gaat er ook om om de beveiligings instellingen te kunnen omzeilen zodat USB remote connections van AVM kan worden geinstalleerd

@lexie184, heb je contact gehad met de support van AVM? Ik zou verwachten dat zij je hier bij kunnen helpen 

Reputatie 5
Badge +4

wjb de firmware is niet afhankelijk van de provider maar Komt van avm

De firmware kan best hetzelfde zijn maar dat wil niet zeggen dat de configuratie niet kan afwijken waardoor andere opties getoond worden. Wij maken met ons bedrijf ook software die door verschillende bedrijven gebruikt wordt maar er bij elk bedrijf heel anders uitziet vanwege een andere configuratie.


Heb je een bron

Ik geloof er niks van dat een fritzbox provider afhankelijk kan zijn

en helemaal niet met de internationale versie

 

Er zijn tot nu toe twee versies t.a.v. FW. Duits en Internationaal. Alleen de internationale heeft de KPN settings. Vanaf 7.19 (De lab FW) is er geen verschil meer t.a.v. SW tussen Duits en Internationaal. Je kunt aan de onder kant van de FRITZ!Box zien welke versie je hebt. Voor internationaal is dat 20002804. Voor sommige providers wordt er naast de FW er een config in gezet, dat is van toepassing als die provider NIET in het Pull down menu zit, dus niet van toepassing bij KPN.

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

@Eric van Uden

Hoe kan het dat de kpn telefoon niet selecteer baar is als ik de 7581 achter mijn r9000 hang

Kies kpn glasvezel geen verbinding uiteraard

via wifi - laptop nu kan ik geen kpn bij telefoon keizen

achter de nt glasvezelkastje kan dit wel

raar maar waar

haald de fritzbox dit van kpn weg?

Fw 7.13

 

 

Reputatie 7

Voor sommige providers wordt er naast de FW er een config in gezet, dat is van toepassing als die provider NIET in het Pull down menu zit, dus niet van toepassing bij KPN.

Waarom wordt er op een 7590 van XS4ALL alleen XS4ALL getoond in de dropdown van telefonie providers?

Dat is toch zeker ook een configuratie omdat als Internet provider XS4ALL gekozen is?

Zadra het ding op de nt aangesloten zit wel kpn

Nu niet

 

@wjb Heeft gelijk

Ik heb het fout hij haalt geen gegevens van kpn

Ik heb nu de niet international 7581 er achter de nt

GEEN kpn bij telefoon selecteerbaar

Bij bepaalde modellen fritzbox is het wel provider afhankelijk op internationaal versie na dan

 

 

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een FRITZ!Box 7590 en ik wil hem aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding, maar ik had een vraag over de bijgeleverde kabel die erbij zat is dat de kabel die ik moet gebruiken?

Hierbij 2 foto's van de kabel.

 

Op de onderste foto kan je zien dat aan de ene kant zoon kleine telefoon stekkertje zit, en aan de andere kant een ethernet stekkertje zit klopt dit?

 

Binnenkort stap ik over op glasvezel, maar wil hem voor nu eventje gebruiken op me VVDSL2 aansluiting.

 

Mvg Gerben

Reputatie 7
Badge +22

Kun je trouwens met de FritzBox wel telefoonnummers blokkeren? En waarom moeten we daarvoor betalen per maand? 🤔 Dat is met onze andere modem toch ook niet? 😁

Reputatie 7

Kun je trouwens met de FritzBox wel telefoonnummers blokkeren? 

Als ik het goed begrepen heb dan kan dat inderdaad.

 

En waarom moeten we daarvoor betalen per maand? 🤔 Dat is met onze andere modem toch ook niet? 😁

Omdat de inkoopprijs van een FRITZ!Box een stuk hoger is dan van die Taiwanese "rotzooi" van Arcadyan.

Reputatie 7
Badge +22

 

En waarom moeten we daarvoor betalen per maand? 🤔 Dat is met onze andere modem toch ook niet? 😁

Omdat de inkoopprijs van een FRITZ!Box een stuk hoger is dan die Taiwanese "rotzooi" van Arcadyan

😂🤣🙈 

Reputatie 7
Badge +22

@wjb kan ik de FRITZ!Box 7583 ook kopen vanuit KPN? Of moet ik dit doen via een webshop?

Mijn kpn 7,50 per maand

Of via kpn zelf kopen is ook mogelijk

Reputatie 7
Badge +22

Mijn kpn 7,50 per maand

Of via kpn zelf kopen is ook mogelijk

Ik heb even gekeken, maar via KPN kopen is volgens mij niet mogelijk. 

Reputatie 7

@wjb kan ik de Fritz!Box ook kopen vanuit KPN? Of moet ik dit doen via een webshop?

Je kunt in mijnKPN een FRITZ!Box voor €7,49 per maand huren of anders er eentje kopen in een andere winkel. KPN verkoopt ze zelf niet aan de consument.

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een FRITZ!Box 7590 en ik wil hem aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding, maar ik had een vraag over de bijgeleverde kabel die erbij zat is dat de kabel die ik moet gebruiken?

Hierbij 2 foto's van de kabel.

 

Op de onderste foto kan je zien dat aan de ene kant zoon kleine telefoon stekkertje zit, en aan de andere kant een ethernet stekkertje zit klopt dit?

 

Binnenkort stap ik over op glasvezel, maar wil hem voor nu eventje gebruiken op me VVDSL2 aansluiting.

 

Mvg Gerben


7590 is niet geschikt voor jou aansluiting

Ff wachten op het glas netwerk

 

Reputatie 7
Badge +22


7590 is niet geschikt voor jou aansluiting

Ff wachten op het glas netwerk

 

@Gerben27 je hebt deze model nodig voor VVDSL (Pair Bonding)

FRITZ!Box 7583. 😉

Reputatie 7

Ik ben sinds vandaag in het bezit van een FRITZ!Box 7590 en ik wil hem aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding, maar ik had een vraag over de bijgeleverde kabel die erbij zat is dat de kabel die ik moet gebruiken?

De DSL poort van de 7590 lijkt een rj45 poort te zijn en dat betekent dat de "grote" plug in de DSL poort van de 7590 gaat en de "kleine" plug in het ISRA punt.

@Dennis Schreve

Hij krijgt glasvezel

dan is een 7590 prima

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve

Hij krijgt glasvezel

dan is een 7590 prima

Aha oké, dat was me even ontschoten. 😉👍🏼

@peter-keetfm Zonet klantenservice gebeld en ik kan wel degelijk de 7590 aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding, dus ik snap niet waar u de informatie vandaan heeft dat het niet zou kunnen?

@wjb U kunt ook bevestigen dat ik 7590 kan aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding?

Mvg

nee kan niet

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-7590/technische-gegevens/

de 7583 wel

https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-7583/technische-gegevens/

 

 

 J

Reputatie 7

 @wjb U kunt ook bevestigen dat ik 7590 kan aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding?

Ja, dat kan, de 7590 is geschikt voor VDSL supervectoring 35b.

 @wjb U kunt ook bevestigen dat ik 7590 kan aansluiten op mijn VVDSL2 verbinding?

Ja, dat kan, de 7590 is geschikt voor VDSL supervectoring 35b.


Nou dan heb ik het fout succes

@wjb Dat is ook wat de klantenservice mij vertelde maar waarom vertelt @peter-keetfm dat dit niet kan? 

 

Mvg

Reageer