Vraag

Inloggen KPN Box 12 kan wel via de ene maar niet via de andere pc

  • 4 April 2024
  • 1 reactie
  • 11 keer bekeken

Sinds vandaag ben ik gebruiker van de KPN box 12. So far so good. het internet werkt prima en de wifi gebuirken we niet. Echter als ik probeer in te loggen in de gui krijg ik de melding dat de inlog gegegevns fout zijn. Ik heb de QR code gescand en de gegevens daaruit gekopieerd aangezien er erg vervelende tekens gebruikt worden. Het vreemde is dat ik wel via mijn werk laptop kan inloggen maar niet via mijn prive laptop. Ik heb de router al verschillende keren gereset en daarna het wacht woord aangepast, zonder resultaat. Ik heb edge en chrome geprobeerd, cache en cookies gewist, private mode aan en uit, via kabel of via wifi. het maakt allemaal geen verschil, de ene laptop doet het wel, de andere niet.


1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JaapJB, welkom! Vervelend dat het niet lukt! Als je onderstaande tips uit dit topic doorgelopen hebt, dan vermoed ik dat het ligt aan de huidige software van jouw Box 12. We zetten mensen in batches over naar de nieuwe software (mits je geen SuperWifi 1 of Experia Wifi hebt). Dit zal vanzelf gebeuren en zal je dan helaas even af moeten wachten. 

 

Let op! Lukt inloggen niet via mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login

Reageer