Beantwoord

Is de in Duitsland verkrijgbare fritzbox 5590 fiber geschikt voor Nederland en is deze in te stellen op Nederlands?

  • 15 May 2022
  • 57 reacties
  • 3667 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

@ Erik van Uden. Is de de in Duitsland verkrijgbare fritzbox 5590 fiber geschikt voor Nederland en is deze in te stellen op nederlands. Kan kpn als provider gekozen worden. Of komt er ook nog een internationale versie?

icon

Beste antwoord door leusi068 19 May 2022, 22:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

57 reacties

Badge +12

@ Erik van Uden. Is de de in Duitsland verkrijgbare fritzbox 5590 fiber geschikt voor Nederland en is deze in te stellen op nederlands. Kan kpn als provider gekozen worden. Of komt er ook nog een internationale versie?

@Eric van Uden 

@leusi1960

Op Deze site kun je wel wat info vinden 

Ik ga er van uit dat er een NL menu taal  geselecteerd kan worden net als bij de 5530 

Wat ik er van begrijp komt hij met 2 modules AON en GPON voor kpn zal je een losse XGSPON module moeten aanschaffen 

(Als je op PON zit)

Als je AON (bij kpn) hebt zal deze 5590 hier nu werken 

Ik zal geduld hebben en nog ff afwachten 

Ik zelf gebruik een fritzbox 5490 op AON 

Reputatie 4
Badge +2

@leusi1960

Op Deze site kun je wel wat info vinden 

Ik ga er van uit dat er een NL menu taal  geselecteerd kan worden net als de 5530 

Wat ik er van begrijp komt hij met 2 modules AON en GPON voor kpn zal je een losse XGSPON module moeten aanschaffen 

(Als je op PON zit)

Als je AON (bij kpn) hebt zal deze 5590 hier nu werken 

Ik zal geduld hebben en nog ff afwachten 

Ik zelf gebruik een fritzbox 5490 op AON 

Draai nu de 5530 op Aon

@leusi1960 

Dan ben ik benieuwd waarom je naar de 5590 wil 

Of was je vraag alleen om informatie aan Eric ?

 

Reputatie 4
Badge +2

@leusi1960

Dan ben ik benieuwd waarom je naar de 5590 wil 

Of was je vraag alleen om informatie aan Eric ?

 

Kom poort tekort en mis usb. Ga dan de 5530 als repeater gebruiken.

@leusi1960

Dan ben ik benieuwd waarom je naar de 5590 wil 

Of was je vraag alleen om informatie aan Eric ?

 

Kom poort tekort en mis usb. Ga dan de 5530 als repeater gebruiken.

Ah ik had hetzelfde met de 5530 

En een keer een hele uitval gehad 

Die 5530 is toen retour gegaan 

En het oude beestje (5490) er weer achter gedaan 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @leusi1960, ik zie dat @peter-keetfm je al van aardig wat informatie heeft voorzien, top! Weet je voldoende zo? 

Reputatie 4
Badge +2

Hi @leusi1960, ik zie dat @peter-keetfm je al van aardig wat informatie heeft voorzien, top! Weet je voldoende zo? 

Ja hoor, voldoende informatie. 

Zo, die is knap aan de prijs, 440 eurootjes maar liefst bij Amazon, geen kattenpis zeg, ik sla hem wel over, dan is wachten op WiFi 7 een betere keuze verwacht ik zo.

Zo, die is knap aan de prijs, 440 eurootjes maar liefst bij Amazon, geen kattenpis zeg, ik sla hem wel over, dan is wachten op WiFi 7 een betere keuze verwacht ik zo.

Valt mee hoor 

https://www.mediamarkt.de/de/product/_avm-fritzbox-5590-fiber-3600-mbits-wi-fi-6-glasfaser-router-2805606.html

Maar ik zeg zo geduld prijs doen dalen 

Reputatie 7

Let op, in die prijs is geen XGS.PON SFP module inbegrepen en reken maar dat dat ding ook nog de nodige euros gaat kosten.

Let op, in die prijs is geen XGS.PON SFP module inbegrepen en reken maar dat dat ding ook nog de nodige euros gaat kosten.

Dat doet zo,n edge router ook niet 

De fritzbox 5590 komt met AON en GPON modules 

En misschien voor de NL markt met XGSPON module versie 

De rj45 2.5gbit poort kan gewoon wan gebruikt worden achter glasvezel kastje

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @leusi1960, ik zie dat @peter-keetfm je al van aardig wat informatie heeft voorzien, top! Weet je voldoende zo? 

Ja hoor, voldoende informatie. 

Heel fijn 😊

@wjb bedankt voor het delen van je standpunt, de topicstarter (en anderen) zullen echter een bewuste keuze maken voor eigen apparatuur omdat de apparatuur die wij als KPN leveren NIET hun voorkeur heeft, en dat mag 🙂 Het siert je dat je klanten wil behoeden voor onnodige extra kosten, maar ik betwijfel of dit topic daarvoor de juiste plek is. @leusi1960 wilde weten of de 5590 geschikt is en heeft antwoord op die vraag gekregen. Verdere discussie over kosten lijkt me dan ook niet nodig en off topic. Ik heb de laatste berichten hierover verwijderd.

Badge +12

@Maja_ heb je mijn reactie op bovenstaand bericht verwijderd? Het was goed bedoeld overigens. Maar als het niet gewenst was dan hoor ik dat graag. Sec verwijderen zonder uitleg of reden komt heel vreemd over.

Reputatie 4
Badge +2

En de 5590 draait als een zonnetje

Reputatie 4
Badge +2

 

Badge +12

Ziet er goed uit. Ik vind €440 echter belachelijk veel geld. Ik heb nu nog een 7590 (van KPN) en stap waarschijnlijk over naar een 4060 (en laat de NTU dus lekker zitten)

Reputatie 4
Badge +2

Ziet er goed uit. Ik vind €440 echter belachelijk veel geld. Ik heb nu nog een 7590 (van KPN) en stap waarschijnlijk over naar een 4060 (en laat de NTU dus lekker zitten)

Dat heb ik er echt niet voor betaald. Het was een normale prijs die in de buurt zit van de 4060.

Reputatie 7

Ziet er goed uit. Ik vind €440 echter belachelijk veel geld. Ik heb nu nog een 7590 (van KPN) en stap waarschijnlijk over naar een 4060 (en laat de NTU dus lekker zitten)

Dat heb ik er echt niet voor betaald. Het was een normale prijs die in de buurt zit van de 4060.

De 5590 kost in Duitsland €289,- en de 4060 kost in Nederland €209,-Voor de meelezers: Let op, er zit dus geen XGS.PON module bij die 5590 en daarmee is hij alleen te gebruiken op AON aansluitingen. De prijs van de los bij te kopen XGS.PON module is nog onbekend en ook wanneer deze op de Nederlandse markt beschikbaar zal komen.

 

Bron.

Badge +12

Ziet er goed uit. Ik vind €440 echter belachelijk veel geld. Ik heb nu nog een 7590 (van KPN) en stap waarschijnlijk over naar een 4060 (en laat de NTU dus lekker zitten)

Dat heb ik er echt niet voor betaald. Het was een normale prijs die in de buurt zit van de 4060.

Ah wacht... Duitse versie natuurlijk 

@leusi1960 

Mooi dat de fritzbox werkt

Wat voor fiber waarden haal je als ik vragen mag 

En welke (web)winkel heb je deze besteld

Ik zit er ook aan te denken een 5590

Dit laatste mag ook in een private bericht als je dat liever doet

 

Reputatie 4
Badge +2

 

Ziet er goed uit 👍

Reputatie 4
Badge +2

Ziet er goed uit 👍

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://geizhals.de/avm-fritz-box-5590-fiber-a2685109.html&ved=2ahUKEwiatufWtu73AhU8_rsIHY4OBQwQFnoECB8QAQ&usg=AOvVaw0eyOm9e7i088fW90sO6pWo

Rond de 290 is een redelijke prijs, maar wacht nog even tot die daalt, is een prima vervanger dan voor de 5490 en als je even wacht is de firmware ook lekker uit ontwikkelt, ook al zal die best op de 5530 gebaseerd zijn en daar zijn de kinderziektes ook zo'n beetje uit.

Dus hou hem lekker aan de praat @leusi1960 je waardes zien er prima uit.😉