Beantwoord

Kan niet inloggen op de interface van mijn nieuwe modem

  • 17 May 2023
  • 7 reacties
  • 140 keer bekeken

ik heb een nieuwe modem ontvangen en de goede service is dat deze de wachtwoorden van het oude modem overneemt. Probleem is nu dat ik met admin in wil loggen in het modem maar het oude wachtwoord heb ik niet meer. En nu

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 20 May 2023, 17:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

ik heb een nieuwe modem ontvangen en de goede service is dat deze de wachtwoorden van het oude modem overneemt. Probleem is nu dat ik met admin in wil loggen in het modem maar het oude wachtwoord heb ik niet meer. En nu

Heb je ook al geprobeerd om in te loggen met de gegevens onder op het modem?

Misschien heb je geluk en werken die gegevens nog wel.

Helaas werkt dat dus niet

Reputatie 7
Badge +18

Heb je nu een Box 12 modem @Robbie2702 ?

Je kan een andere browser proberen of wellicht dat inloggen via deze link wel werkt: https://192.168.2.254

of deze https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login (met of zonder https maakt soms ook nog uit).

Meldingen over certificaat of dat je verbinding niet privé is kan je negeren en dan voor doorgaan kiezen.

 

Het wachtwoord zou het admin wachtwoord op de sticker moeten zijn, alleen de WiFi gegevens worden weer teruggezet, de overige instellingen niet.

Helaas geen van de opties werkt

Reputatie 7
Badge +24

Waarom heeft u een nieuwe modem? Was de vorige stuk?

Niet in kunnen loggen is een bekend probleem van de KPN Box 12.

Vorige gaf veel storingen

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Robbie2702! Goed dat je je vraag hier stelt. 

Ik neem aan dat het dus inderdaad om een Box 12 modem gaat? Zo ja, welke webbrowsers heb je dan al getest en geven ook deze de melding dat het wachtwoord niet klopt? 

Heb je de Box 12 reset ook al gedaan? Doe dit eerst en log daarna in met behulp van onze tips over het inloggen op de webinterface van de Box 12. Met name de tips in het oranje gedeelte: 

Let op! Lukt inloggen niet van mijnmodem.kpn? Probeer het dan via http://192.168.2.254. 

Het kan zijn dat je browser eenmalig een beveiligingswaarschuwing heeft. Je kunt dan onder ‘Geavanceerd’ zonder problemen de risico's accepteren. Omdat je binnen jouw eigen netwerk zit, is dit veilig. Daarna word je doorgeleid naar http://mijnmodem.kpn.

Heb je ingesteld dat jouw browser standaard de cookies verwijderd? Dan zal je wel iedere keer de beveiligingswaarschuwing krijgen als je http://192.168.2.254 bezoekt.

 

Blijf je de beveiligingswaarschuwing krijgen of meldingen over een fout wachtwoord? Controleer dan de volgende dingen:

  • Check of je wachtwoord klopt. Sommige tekens lijken op elkaar bijvoorbeeld de letter o en het cijfer 0.
  • Controleer of je de URL met http:// gebruikt, dus zonder de s.
  • Verwijder oude cookies uit de browser en leeg de cache.
  • Gebruik geen VPN.
  • Gebruik de KPN DNS.

Lukt het dan alsnog niet? Probeer een andere browser (Chrome, Firefox, Edge, Opera etc.) of gebruik http://192.168.2.254/2.0/gui/#/login


Hopelijk gaat het dan wel goed!