Beantwoord

KPN Box 12: lokale IP-adressen aanpasbaar?

  • 6 March 2023
  • 31 reacties
  • 1102 keer bekeken

Ik stap over naar KPN, maar heb een netwerk met de range 192.168.1.0/24

Nu lees ik dat het modem van KPN (V12) als derde byte een 2 heeft. Is dit er in gebrand of kan ik die aanpassen zodat ik mijn bestaand (al aardig uitgebreid) netwerk niet hoef aan te passen.

Verder heb ik voor DHCP een bereik ingesteld van 10 t/m 127, en dat wil ik handhaven.

Ga ik nu echt spijt hebben van mijn keuze om over te stappen?

 

icon

Beste antwoord door RBxx 6 March 2023, 12:28

Bekijk origineel

31 reacties

Dank voor je bericht.
Ik begrijp inmiddels dat KPN deze updates heeeeeeeeeeeeel  traaaaaaaaaaag uitrolt.
zo af en toe een 1000 klanten en dan weer wachten.  
Ze hebben geen middel om het manueel ff voor je te bespoedigen.  T zit in een automatisch systeem…
blijkbaar heeft niemand er nog controle over…    
Zal we AI zijn  daar is men ook al het grip kwijt…

Waar KPN niet kan helpen, ben ik met hulp van mijn eigen inzicht en wat van google toch tot een oplossing gekomen...
 

Ik werk al meer dan 6 maand onder mijn eigen LAN ip. Router versie nummer zie afbeelding.

Heb je dezelfde versie?

 

Beste martin,  Dan bent U een van de weinige gelukkige met een update…
Vele niet KPN klanten die nog geen update hebben zullen u benijden..  :-)
(mogelijk heeft u een plus abonnement..  )

Beste martin,  Dit weten we.  Alleen kan de KPN de updates niet zelf selecteren.  Men heeft een automatisch systeem, welke is ingericht op soms hier en daar een update…  Niemand schijnt er iets aan te kunnen veranderen..  
of te wel.  een hedendaags help desk excuus..   "we kunnen er nix aan doen, het systeem werkt nu eenmaal zo...”    

O ja,  niet alleen bij KPN, ook bij Ziggo.   Daar kan ik nooit meer een abbonement krijgen..  Ik sta er verkeer in het system,  en dat kan niemand corrigeren.  gevolg  ik kan bestellen wat ik wil.. maar krijg nix geleverd,  wel de rekeningen  :-(

 

inmiddels heb ik een update..  dus mn modem is beter in te stellen...

Reageer