KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 135283 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Raven16 Je hoeft zelf niets te doen. Hoe lang het precies duurt durf ik niet te zeggen dus ik kan je alleen vragen even af te wachten. 

Is een logbestand / log-overzicht benaderbaar van de experiabox? Zo ja, hoe?

Reputatie 4
Badge +2

Is een logbestand / log-overzicht benaderbaar van de experiabox? Zo ja, hoe?

@Tonnie250 log in op de web interface via mijnmodem.kpn > My Modem > sections > maintenance > subsections > logs.

Sinds de laatste firmware update ook minstens 1x per dag uitval van het modem.

Willen jullie de update op mijn modem terugdraaien ?

 

Goedemorgen KPN,

 

Graag een rollback van de firmware op mijn Xperia. We hebben meerdere keren per dag wegvallende Internet verbindingen en/of spontane resets van het device. Dit inderdaad sinds de laatste firmware update. Wij zitten op het glasnetwerk. Wifi staat uit op het device omdat we dit via Deco regelen.

Bij wegvallende verbindingen (zonder reboot) lijkt de Experia (aan de ledjes te zien) het gewoon te doen maar is niet meer te bereiken (ook niet via bedraad netwerk). 

Mochten jullie meer/andere info nodig hebben dan hoor ik dit graag. 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Sinds de laatste firmware update ook minstens 1x per dag uitval van het modem.

Willen jullie de update op mijn modem terugdraaien ?

 

Aangevraagd. 

Goedemorgen KPN,

 

Graag een rollback van de firmware op mijn Xperia. We hebben meerdere keren per dag wegvallende Internet verbindingen en/of spontane resets van het device. Dit inderdaad sinds de laatste firmware update. Wij zitten op het glasnetwerk. Wifi staat uit op het device omdat we dit via Deco regelen.

Bij wegvallende verbindingen (zonder reboot) lijkt de Experia (aan de ledjes te zien) het gewoon te doen maar is niet meer te bereiken (ook niet via bedraad netwerk). 

Mochten jullie meer/andere info nodig hebben dan hoor ik dit graag. 

Alvast bedankt

Ook voor jou. 

Reputatie 1

Graag wil ik ook een rolback,meerdere keren uitval per dag.

Reputatie 2
Badge

Bij mij is de firmware vanmorgen teruggezet en alles is weer stabiel, hopelijk blijft dat zo!

Tip voor KPN, wellicht is het een idee om deze rollback niet forceren want ik zat vanmorgen dus onaangekondigd zonder internet en heb een groot gedeelte van een Teams meeting gemist. Jullie kunnen beter de gebruikers vragen om hun modem een keer te herstarten op een moment dat het hen uitkomt. Of de rollback midden in de nacht doorvoeren, dat kan ook.

 

Reputatie 7
Badge +20

Nog steeds @ghullemah? Ik zie dat namelijk niet terug. Laatste keer was een week geleden. 

Reputatie 1

Bij mij is de firmware ook vanochtend weer teruggezet. 

Bedankt!:thumbsup:

Reputatie 1

Nog een 2 maand dan gaat kpn hier er wel uit.

Ben het zat en er gebeurt niet, Kan totaal niet inloggen in de  V12 niets werkt

De vip5202 is zo traag als een slak,opnames als die ze al ophaald is zo traag als wat of anders van die wazige foutmeldingen,vooruitspoelen opnames ook zo traag.

Hallo,


Graag zouden wij ook een rollback hebben na de update continu wifi / radio storingen

 

Groet,
​​​​​​​Ron

Graag een rollback van de firmware.

Internet valt regelmatig uit. Wifi versterkers zijn regelmatig onbereikbaar.

Profiel is ingevuld

Ook ik zou graag een rollback willen, router reboot meerdere keren per dag uit zichzelf.

 

Profiel is ingevuld.

Reputatie 1
Badge

Ik belde net met support, maar mij willen ze geen rollback geven….ivm veiligheidsupdates op het nieuwe firmware doen ze geen rollbacks :/

Ik mag dan alles voor de zoveelste keer een hard reset geven. Ik heb de medewerker verwezen naar dit topic, maar die negeert dit gewoon.

Mijn klachten zijn identiek aan iedereen die het hier heeft gemeld (wegvallen internet).
 

Reputatie 7
Badge +17

@ghullemah Dit klinkt alsof er meer aan de hand is dan een update van de Box 12. Ik zou je willen vragen om een eigen topic aan te maken, met daarin een beschrijving van de klachten die je ervaart. We denken dat graag mee met een oplossing.

@R. Leunisse Wat voor problemen ervaar je precies?

@HennyK @Nemi88 Ik heb voor jullie een rollback aangevraagd.

@Babsmenno Ik heb naar jouw verbinding gekeken en zie hier verder geen verbrekingen. Het stappenplan dat mijn collega volgde, was dan ook de juiste.

Reputatie 1
Badge

Als jullie dan in de logs goed kijken, kun je zien dat ik al een hard reset heb gedaan.
Hoe vaak moet ik alle apparatuur hard resetten, dat is toch niet werkbaar.
Misschien moet ik een tijdschakelaar op het stopcontact plaatsen…….die de stroom er elke keer afgooit....

Elk uur valt hier de verbinding weg op alle devices en dat na de firmware update.


 

 

Reputatie 7
Badge +17

Als jullie dan in de logs goed kijken, kun je zien dat ik al een hard reset heb gedaan.
Hoe vaak moet ik alle apparatuur hard resetten, dat is toch niet werkbaar.
Misschien moet ik een tijdschakelaar op het stopcontact plaatsen…….die de stroom er elke keer afgooit....

Elk uur valt hier de verbinding weg op alle devices en dat na de firmware update.
 

Het gaat om het abonnement op de adresgegevens in jouw profiel, toch? Als ik daar de log van bekijk, dan zie ik één verbreking, van vandaag. Daarvoor en daarna niets. Dit is voor ons geen reden om een rollback aan te vragen.

Reputatie 7

Als jullie dan in de logs goed kijken, kun je zien dat ik al een hard reset heb gedaan.
Hoe vaak moet ik alle apparatuur hard resetten, dat is toch niet werkbaar.
Misschien moet ik een tijdschakelaar op het stopcontact plaatsen…….die de stroom er elke keer afgooit....

Elk uur valt hier de verbinding weg op alle devices en dat na de firmware update.
 

Het gaat om het abonnement op de adresgegevens in jouw profiel, toch? Als ik daar de log van bekijk, dan zie ik één verbreking, van vandaag. Daarvoor en daarna niets. Dit is voor ons geen reden om een rollback aan te vragen.

En wat nu als de verbinding wegvalt tussen V12 en PC, telefoon, tablet, etc.

Reputatie 1
Badge

Als jullie dan in de logs goed kijken, kun je zien dat ik al een hard reset heb gedaan.
Hoe vaak moet ik alle apparatuur hard resetten, dat is toch niet werkbaar.
Misschien moet ik een tijdschakelaar op het stopcontact plaatsen…….die de stroom er elke keer afgooit....

Elk uur valt hier de verbinding weg op alle devices en dat na de firmware update.
 

Het gaat om het abonnement op de adresgegevens in jouw profiel, toch? Als ik daar de log van bekijk, dan zie ik één verbreking, van vandaag. Daarvoor en daarna niets. Dit is voor ons geen reden om een rollback aan te vragen.


Het profiel is correct. Het probleem is er vanaf dat ik de update heb en dan vindt ik het krom dat jullie alleen naar vandaag kijken, terwijl ik hier al 2 weken last van heb en voor de update geen enkel probleem. En die onderbreking dat was inderdaad mijn poging om alles te resetten in de hoop dat alles wel weer normaal werkt.

Jullie voeren een update uit en mijn apparatuur werkt ineens niet meer goed…en ik mag onder werktijd alles zelf opnieuw gaan lopen instellen en heen en weer lopen met superwifi’s om deze weer opnieuw te laten initialiseren... 

Kan ik de factuur voor deze werkzaamheden doorsturen naar jullie? 
Lijkt mij dat een rollback een goedkoper alternatief is, zodat ik weer zonder problemen verder kan.






 

Reputatie 1
Badge

Als jullie dan in de logs goed kijken, kun je zien dat ik al een hard reset heb gedaan.
Hoe vaak moet ik alle apparatuur hard resetten, dat is toch niet werkbaar.
Misschien moet ik een tijdschakelaar op het stopcontact plaatsen…….die de stroom er elke keer afgooit....

Elk uur valt hier de verbinding weg op alle devices en dat na de firmware update.
 

Het gaat om het abonnement op de adresgegevens in jouw profiel, toch? Als ik daar de log van bekijk, dan zie ik één verbreking, van vandaag. Daarvoor en daarna niets. Dit is voor ons geen reden om een rollback aan te vragen.

En wat nu als de verbinding wegvalt tussen V12 en PC, telefoon, tablet, etc.


Dat probleem heb ik inderdaad, dus ze kunnen kijken naar de V12 verbinding met hun kasten, maar dat reflecteert niet het probleem dat ik heb sinds de update.

Reputatie 7

Persoonlijk vind ik dat voor iedere abonnee die verzoekt om firmware versie 448 terug te zetten naar versie 312 dit ook gewoon gedaan zou moeten worden.

Daarnaast zou dit mijns inziens ook zonder verzoek van de abonnee gedaan moeten worden als uit de monitoring blijkt dat de verbinding regelmatig verbroken wordt.

Reputatie 7
Badge +17

Ik was mogelijk wat onduidelijk. Onze logging gaat tot een maand terug. Ik zie in deze hele periode slechts één verbreking, namelijk die van vandaag. Dat was, zoals je net aangeeft, een handmatige reset. Dit is de enige verbreking die ons systeem in de afgelopen periode heeft geconstateerd. Vermoedelijk is dit dan ook een wifi probleem en hier is de rollback eigenlijk niet voor bedoelt. Zou je allereerst eens de Wifi Manager willen proberen? Verbetert dit de situatie niet, laat het dan weten.

Reputatie 4
Badge +2

@KPN er bestaat geen stabiele firmware voor de box 12.
Alleen de 448 is nog slechter als de voorganger

Beide hebben wifi issues, maar de 448 is gewoon algeheel onwerkbaar.
Ik ben ook voorstander om gewoon die hele 448 algeheel terug te draaien bij iedereen, en dus niet alleen wie dat wenst.

DIe hele firmware moet gewoon nagekeken worden.

Reputatie 7

Ik was mogelijk wat onduidelijk. Onze logging gaat tot een maand terug. Ik zie in deze hele periode slechts één verbreking, namelijk die van vandaag. Dat was, zoals je net aangeeft, een handmatige reset. Dit is de enige verbreking die ons systeem in de afgelopen periode heeft geconstateerd. Vermoedelijk is dit dan ook een wifi probleem en hier is de rollback eigenlijk niet voor bedoelt. Zou je allereerst eens de Wifi Manager willen proberen? Verbetert dit de situatie niet, laat het dan weten.

En ondertussen is er al meer tijd besteed dan nodig was geweest door gewoon dat downgrade verzoek te honoreren. Ook het ergenisgehalte zal wel weer wat gestegen zijn. Ik snap dat KPN niet om elk futiliteitje een downgrade wil uitvoeren maar in dit geval zou ik zeggen ... niet over discussieren maar direct doen.

Reageer