KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 135221 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7

Terug naar de Chinees mag niet meer van de Amerikanen, anders hadden we wellicht nu wel een opvolger van de V10 (ZTE) gehad.

Natuurlijk mag dat wel, alleen niet naar ZTE of Huawei.

En daarnaast is Arcadyan (V8, V10a, Experia WiFi, "super"WiFi) Taiwanees.

 

tmoesel schreef:

Kan ook best iets met de centrale of verbinding zijn, maar daar kom je met een bruikleenrouter wat moeilijker achter.

Die kans acht ik nagenoeg nihil want dan zouden we dezelfde problematiek ook bij de andere (modem)routers tegenkomen.

@PRB  en @Nobodyno : ik heb van jullie nog geen profiel gegevens. Wil je die invullen en daarna hier een seintje geven?

Terug naar de Chinees mag niet meer van de Amerikanen, anders hadden we wellicht nu wel een opvolger van de V10 (ZTE) gehad.

Natuurlijk mag dat wel, alleen niet naar ZTE of Huawei.

Wij horen graag van jouw een advies met welk Chinees bedrijf KPN in zee zou moeten gaan. Wat een klant zelfstandig koopt moet ie zelf weten natuurlijk.

Badge

@PRB  en @Nobodyno : ik heb van jullie nog geen profiel gegevens. Wil je die invullen en daarna hier een seintje geven?

Hierbij.

Reputatie 7

Terug naar de Chinees mag niet meer van de Amerikanen, anders hadden we wellicht nu wel een opvolger van de V10 (ZTE) gehad.

Natuurlijk mag dat wel, alleen niet naar ZTE of Huawei.

Wij horen graag van jouw een advies met welk Chinees bedrijf KPN in zee zou moeten gaan. Wat een klant zelfstandig koopt moet ie zelf weten natuurlijk.

Het liefst met geen enkele maar dat is de discussie ook niet, het ging mij om de stelling dat "het niet meer zou mogen".

Reputatie 1

Updates worden intern getest voor ze worden uitgebracht, jullie zijn geen testgroep. Ik denk dat het een ongelukkige verwoording is.

 

Ik ervaar inmiddels ook vaak wan uitval sinds de update,  met name mijn deco mest systeem werkt gewoon niet meer, graag een oplossing.

Gebruik je de Wifi van de Box 12 daarbij ook @Merlin1201, of heb je deze uitstaan? Als die uitstaat heeft de update weinig invloed op het mesh systeem van Deco.f

 

Graag rollback naar 312. bvd

Kan je toelichten wat er bij jou precies speelt @ener103? Dan kunnen we met je meedenken of een rollback voor jou ook kan helpen.

 

Sinds ca 1 maand meer aanwijzingen dat internet niet stabiel is zoals:

wegvallend internet (not connected to internet geven bepaalde apps weer)

niet echt handig als je in teams overleg zit en alles bevriest ...

niet laden van pagina’s

hoop gemopper van de kids waarom doet internet het niet

Vanaf 24nov logs vol met DNS en TR069 meldingen

 

Heb de hele boel al eens stroomloos gemaakt en ge-reset maar geen verbetering

 

Reputatie 4
Badge +2

Even voor de goede orde KPN, 

Ik neem maandag contact op met mijn rechtsbijstand, iemand anders geïnteresseerd in een gezamenlijke aanpak???

Nee

En het is niet de hardware, het is de software.

een modem is zo slecht als de software die er in is gezet, de hardware van de modems is wel redelijk gelijk. hiervoor boeit het land van afkomst niet.

Wat een modem/router stabiel maakt is hoe goed het OS er op werkt. onterecht noemen we dat firmware, want het is eigenlijk echt een besturingssysteempje net als Windows op je laptop/pc

omdat het modem als  fabrikant niet sagemcom maar KPN op de CE verklaring heeft is KPN hier de verantwoordelijke.

Oftewel KPN moet gewoon zorgen dat die ontwikkeling zsm. op orde komt en er niet s wat niet correct functioneert meer uitgeleverd wordt

stoppen met het wiel opnieuw uitvinden is hier key.

Waarom mesh wifi aan willen bieden als de markt verzadigd is met perfect functionerende oplossingen?

Zorg gewoon dat dat modem in bridge te zetten is!

Reputatie 4
Badge +2

@ener103 

Heb je glasvezel? Ik had ook dezelfde problemen maar het wijzigen van de DNS servers was voor mij de oplossing. In de web interface > My Modem > sections > DNS, hier kan je 1.1.1,1 en 1.0.0.1 (Cloudflare) opgeven, apply en herstart je modem.

Reputatie 4
Badge +2

met betrekking tot de update waarvan genoemd wordt dat gebruikers ongevraagd als testers ingezet zouden zou zijn.

Dit is wel te verklaren want

de update is eind oktober als niet ok bestempeld door de testers op het Atlantis forum van KPN die alleen het mesh wifi deel getest hebben

Er is geen nieuwe test gekomen en begin november is de update  in 3 fases toch live gezet bij de niet superwifi gebruikers.

de firmware is dus vooraf niet goed getest. 

Reputatie 7

@ener103

Heb je glasvezel? Ik had ook dezelfde problemen maar het wijzigen van de DNS servers was voor mij de oplossing. In de web interface > My Modem > sections > DNS, hier kan je 1.1.1,1 en 1.0.0.1 (Cloudflare) opgeven, apply en herstart je modem.

Het wijzigen van de DNS server gaat echt niet helpen tegen

niet echt handig als je in teams overleg zit en alles bevriest ...

 

Daarnaast kan je dan beter de anti-malware DNS servers van Cloudflare gebruiken. (1.1.1.2 en 1.0.0.2)

Reputatie 1

@ener103

Heb je glasvezel? Ik had ook dezelfde problemen maar het wijzigen van de DNS servers was voor mij de oplossing. In de web interface > My Modem > sections > DNS, hier kan je 1.1.1,1 en 1.0.0.1 (Cloudflare) opgeven, apply en herstart je modem.

Dank voor de tip. Ik heb glasvezel en zal de dns settings aanpassen en het log en internet/wifi monitoren

Reputatie 4
Badge +2

@ener103 

De DNS DEBUG meldingen daar hoef je niet echt op te letten, die geven enkel aan dat een domein niet gevonden kan worden, het gaat puur om de stabiliteit van je verbinding.

Reputatie 1

@ener103

Heb je glasvezel? Ik had ook dezelfde problemen maar het wijzigen van de DNS servers was voor mij de oplossing. In de web interface > My Modem > sections > DNS, hier kan je 1.1.1,1 en 1.0.0.1 (Cloudflare) opgeven, apply en herstart je modem.

Het wijzigen van de DNS server gaat echt niet helpen tegen

niet echt handig als je in teams overleg zit en alles bevriest ...

 

Daarnaast kan je dan beter de anti-malware DNS servers van Cloudflare gebruiken. (1.1.1.2 en 1.0.0.2)

top. die zal ik ook een testen

 

off-topic: maar waarom zou je dan niet altijd anti-malware dns kiezen. Maw wanneer zou je de “gewone” kiezen

Reputatie 1

@ener103

De DNS DEBUG meldingen daar hoef je niet echt op te letten, die geven enkel aan dat een domein niet gevonden kan worden, het gaat puur om de stabiliteit van je verbinding.

ah oke, maar het log vult zich pas vanaf 24nov. daarvoor geen enkele meldingen. tenzij het log een max capaciteit heeft in aantallen meldingen en/of dagen

Reputatie 4
Badge +2

Ik keek net even rond en 1.1.1.1 is toch wat sneller, ik wou ook voor de Anti malware DNS gaan maar doordat deze wat trager is toch niet voor gekozen.

Reputatie 7

off-topic: maar waarom zou je dan niet altijd anti-malware dns kiezen. Maw wanneer zou je de “gewone” kiezen

Ik zou inderdaad altijd voor de anti-malware DNS servers kiezen.

Overigens heeft KPN ook anti-malware DNS servers.

Zie deze pagina op de site van KPN.

Reputatie 4
Badge +2

Vreemd, ik wil ook die Anti malware servers van Cloudflare nu maar mijnmodem.kpn is onbereikbaar, DNS kan niet worden gevonden..

Reputatie 4
Badge +2

dat is niet vreemd, dit komt omdat je een andere DNS als de KPN dns gebruikt.

Probeer http://192.168.2.254/

 

Reputatie 4
Badge +2

Tot gisteren deed hij het wel met Cloudflare..

Je link werkt ook niet, verwijst wel door maar wit scherm.

Reputatie 4
Badge +2

dan kan het een caching in je client zijn geweest

Reputatie 7

Heel logisch want mijnmodem.kpn kan uiteraard niet geresolved worden door DNS servers anders dan de V12 zelf. Het is al apart dat dit wel werkte toen je 1.1.1.1 als DNS server ingesteld had staan immers ook die kan mijnmodrm.kpn uiteraard niet resolven.

 

Reputatie 1

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden bij wifi check de melding: snelheid tot je modem is lager dan we willen. Denk dat daar het probleem zit.

Heb contact opgenomen met klantenservice telefonisch, TD gaat met terugbellen. Hoop snel. Dus misschien heeft het niets met software te maken van v12 modem.

Graag zou ik een terug naar de oude software willen.

Welke versie staat er dan nu op jouw V12?

SGEJ10000448

@PRB  en @Nobodyno : ik heb van jullie nog geen profiel gegevens. Wil je die invullen en daarna hier een seintje geven?

Hierbij.

Dacht dat gedaan te hebben nu nog een x

Reputatie 7

Graag zou ik een terug naar de oude software willen.

Welke versie staat er dan nu op jouw V12?

SGEJ10000448

Helder.

Reageer