KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 135045 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Ik zou ook graag een firmware downgrade willen aanvragen voor mijn V12. Profiel is ingevuld.

Beste kpn leden ,

 

Modem terug naar 312 versie .

Alles weer rustig in huis tv/netflix en ik kan weer online vergaderen.

Gaarne alleen update als deze GOED/UITVOERIG getest zijn !!!

 

Groet

Marcel

Heb sinds 4 dagen adsl met een box v12 , koste een halve dag om deze aa de praat te krijgen, modem kwam heel moeilijk in sync ,modem pagina kreeg certificate revoked melding , opgelost met de helpdesk :ok_hand: , vandaag na stroomstoring in huis komt de modem weer niet in sync  firmware met 312 op het eind ,ben al 2 uren bezig met resetten  support stuurt nu een monteur , kan het modem niet gewoon de nieuwere firmware krijgen ?

Reputatie 7

k heb doorgegeven dat jullie gebruik willen maken van de rollback. Binnen 24 uur wordt dit opgepakt en waarschijnlijk ook uitgevoerd!

Hallo Jose_, de downgrade is uitgevoerd. Waarvoor dank!

Alleen de vaste telefoon werkt (nog) niet.

Nog steeds niet, @PeterH1961? Wil je de Box eens herstarten en kijken of het daarna wel weer werkt?

 

Ik zou ook graag een firmware downgrade willen aanvragen voor mijn V12. Profiel is ingevuld.

Hoi @Morgen25, ik zie dat er vanuit contact met de klantenservice een modem wissel is ingevoerd waarbij je dan in principe een V10 krijgt. Downgrade van de Box 12 heeft dan op dit moment niet zoveel zin want dat wordt dan ook pas morgen uitgevoerd, en dan kun je ook de V10 ophalen. 

 

 

Heb sinds 4 dagen adsl met een box v12 , koste een halve dag om deze aa de praat te krijgen, modem kwam heel moeilijk in sync ,modem pagina kreeg certificate revoked melding , opgelost met de helpdesk :ok_hand: , vandaag na stroomstoring in huis komt de modem weer niet in sync  firmware met 312 op het eind ,ben al 2 uren bezig met resetten  support stuurt nu een monteur , kan het modem niet gewoon de nieuwere firmware krijgen ?

Ai, @Reaklif, dat is naar. Dat is juist een van de problemen die met de update verholpen zou moeten zijn. Alleen is de update op dit moment dus niet te forceren. Ik zou voor nu de monteur gewoon laten komen. Die zal dan waarschijnlijk een ander modem bij je plaatsen. Mocht dat niet gebeuren, laat het hier even weten. Dan kan ik in ieder geval navragen of we in jouw geval juist een upgrade kunnen doen.

 

Ik zou ook graag een firmware downgrade willen aanvragen voor mijn V12. Profiel is ingevuld.

Hoi @Morgen25, ik zie dat er vanuit contact met de klantenservice een modem wissel is ingevoerd waarbij je dan in principe een V10 krijgt. Downgrade van de Box 12 heeft dan op dit moment niet zoveel zin want dat wordt dan ook pas morgen uitgevoerd, en dan kun je ook de V10 ophalen. 

 


Hoi @Erik_ bedankt voor je reactie. Als de rollback alsnog uitgevoerd kan worden en het probleem is daarmee opgelost dan houd ik mijn Experiabox V12 en stuur ik de V10 terug. Ben normaal gesproken erg tevreden over de V12.

Ook ik heb last van wegvallende internetverbindingen en uitvallende tv (beeld wordt blokkerig). Verder behalve de box12 geen aanvullende apparatuur aangesloten. Modem eerder deze week na advies van KPN al gerest. Hoe krijg ik weer een stabiel netwerk en tv verbinding, is downgraden de enige optie en zo ja waarom moet elke klant die apart aanvragen nu er blijkbaar wel heel veel klanten problemen ondervinden.

k heb doorgegeven dat jullie gebruik willen maken van de rollback. Binnen 24 uur wordt dit opgepakt en waarschijnlijk ook uitgevoerd!

Hallo Jose_, de downgrade is uitgevoerd. Waarvoor dank!

Alleen de vaste telefoon werkt (nog) niet.

Nog steeds niet, @PeterH1961? Wil je de Box eens herstarten en kijken of het daarna wel weer werkt?

 

Hallo @Erik_ , nog steeds niet. Herstart (zowel via de GUI als een power cycle) helpt niet. Hoe dient de setting ‘Disable Telephony on the Gateway’ te staan? Op ‘On’ of ‘Off’? Ik heb echter beide getest, inclusief herstart. Trouwens: ik heb deze firmware versie ‘312’ niet gehad voorafgaand aan de SGEJ10000448. Volgens mij was het de ‘310’ of de ‘311'. Zit daar nog verschil in?

Reputatie 7

Ik zou ook graag een firmware downgrade willen aanvragen voor mijn V12. Profiel is ingevuld.

Hoi @Morgen25, ik zie dat er vanuit contact met de klantenservice een modem wissel is ingevoerd waarbij je dan in principe een V10 krijgt. Downgrade van de Box 12 heeft dan op dit moment niet zoveel zin want dat wordt dan ook pas morgen uitgevoerd, en dan kun je ook de V10 ophalen. 

Hoi @Erik_ bedankt voor je reactie. Als de rollback alsnog uitgevoerd kan worden en het probleem is daarmee opgelost dan houd ik mijn Experiabox V12 en stuur ik de V10 terug. Ben normaal gesproken erg tevreden over de V12.

Prima, zet ik je op de lijst, @Morgen25! Je kunt er dan voor kiezen om het servicepakketje niet op te halen. Hij wordt na een week dan automatisch teruggestuurd naar ons.

 

Ook ik heb last van wegvallende internetverbindingen en uitvallende tv (beeld wordt blokkerig). Verder behalve de box12 geen aanvullende apparatuur aangesloten. Modem eerder deze week na advies van KPN al gerest. Hoe krijg ik weer een stabiel netwerk en tv verbinding, is downgraden de enige optie en zo ja waarom moet elke klant die apart aanvragen nu er blijkbaar wel heel veel klanten problemen ondervinden.

Vul je forumprofiel in, @Raymond75 en reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijken we dit na en kunnen een roll back aanvragen als dat nodig is. 

 

k heb doorgegeven dat jullie gebruik willen maken van de rollback. Binnen 24 uur wordt dit opgepakt en waarschijnlijk ook uitgevoerd!

Hallo Jose_, de downgrade is uitgevoerd. Waarvoor dank!

Alleen de vaste telefoon werkt (nog) niet.

Nog steeds niet, @PeterH1961? Wil je de Box eens herstarten en kijken of het daarna wel weer werkt?

Hallo @Erik_ , nog steeds niet. Herstart (zowel via de GUI als een power cycle) helpt niet. Hoe dient de setting ‘Disable Telephony on the Gateway’ te staan? Op ‘On’ of ‘Off’? Ik heb echter beide getest, inclusief herstart. Trouwens: ik heb deze firmware versie ‘312’ niet gehad voorafgaand aan de SGEJ10000448. Volgens mij was het de ‘310’ of de ‘311'. Zit daar nog verschil in?

 

 De 312 versie is een tussentijdse update die alleen het certificaat vernieuwde. Sommige mensen zijn echter direct van de versie daarvoor (310) naar de mesh update versie gegaan.  

Disable Telephony moet op Off staan. Ik ga hier even het een en ander nakijken, @PeterH1961. Kom er later vanmorgen bij je op terug. 

Profiel is aangevuld. Jullie kunnen beoordelen of downgrade nodig is om de problemen te verhelpen, in dat geval heel graag, want het was altijd zo stabiel tot twee weken geleden. 

Reputatie 3

@PeterH1961 Precies wat er bij mij ook fout ging, en niemand die het snapt.

Het ging bij mij weer spelen na een reset van het modem op afstand.

Ik zou daar ff om vragen.

En deze moet erin zitten:

Software Version SGEJ10000312
Reputatie 3

Beste kpn leden ,

 

Modem terug naar 312 versie .

Alles weer rustig in huis tv/netflix en ik kan weer online vergaderen.

Gaarne alleen update als deze GOED/UITVOERIG getest zijn !!!

 

Groet

Marcel

Helemaal mee eens!

De monteurs hier kunnen er weinig aan doen, die mogen puin ruimen.

Het zijn de stropdassen bij KPN die hun ogen uit de kop moeten schamen.

Hoe kan je een brak geprogrammeerde firmware, die niet goed is getest, na aanhoudende problemen bij klanten, in productie zetten en laten staan??

Ongelofelijk verhaal dit….

Waarschijnlijk zitten de heren aan een grote luxe vergadertafel allemaal naar elkaar te wijzen en gebeurt er nix….

Reputatie 2

Gisteren is om 15:00 mijn modem gedowngraded naar 312, en ook bij mij doet de vaste telefoon het sindsdien niet meer. Ik heb al herstart via zowel de GUI als via de knop aan de achterkant. Kan dit nog nagekeken worden?

Het tijdstip van de downgrade was niet echt prettig met thuiswerken. Kan dat niet ‘s nachts en/of met een sms-aankondiging?

@PeterH1961 Precies wat er bij mij ook fout ging, en niemand die het snapt.

Het ging bij mij weer spelen na een reset van het modem op afstand.

Ik zou daar ff om vragen.

En deze moet erin zitten:

Software Version SGEJ10000312

@SquarePants Ik heb de door jou genoemde versie. Ik wacht even af waarmee @Erik_ vanochtend terugkomt, en anders zal ik jouw voorstel volgen.

Vm werkte box 12  vanzelf weer, internet groen dus verbinding ok , hoop dat ik geen stroomstoring weer krijg. Liefst zou ik de laatste firmware willen krijgen. Bedankt voor de reacties :relaxed:

Reputatie 3

Vm werkte box 12  vanzelf weer, internet groen dus verbinding ok , hoop dat ik geen stroomstoring weer krijg. Liefst zou ik de laatste firmware willen krijgen. Bedankt voor de reacties :relaxed:

Met hopen kom je er niet.

Kijk of je soortgelijke meldingen als onderstaand in de logging van je V12 modem ziet.

Zo ja, aanvragen die rollback. Suc6.

30.11.2021 11:44:42 Debug DNS DNS name resolution failure (wpad.kpn)
       
01.01.2020 01:00:15 Info SYS The Modem has successfully powered up
Reputatie 7

@PeterH1961, zou je nog eens willen proberen of het nu werkt? Ik heb hier wat dingen gesynchroniseerd, en het lijkt vanuit mijn systeem weer in orde.

 

Profiel is aangevuld. Jullie kunnen beoordelen of downgrade nodig is om de problemen te verhelpen, in dat geval heel graag, want het was altijd zo stabiel tot twee weken geleden. 

Heb je op de lijst gezet, @Raymond75, dat zijn inderdaad aardig wat verbrekingen.

 

Waarschijnlijk zitten de heren aan een grote luxe vergadertafel allemaal naar elkaar te wijzen en gebeurt er nix….

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit pertinent niet waar is. 

 

Gisteren is om 15:00 mijn modem gedowngraded naar 312, en ook bij mij doet de vaste telefoon het sindsdien niet meer. Ik heb al herstart via zowel de GUI als via de knop aan de achterkant. Kan dit nog nagekeken worden?

Het tijdstip van de downgrade was niet echt prettig met thuiswerken. Kan dat niet ‘s nachts en/of met een sms-aankondiging?

Ai, jammer dit te horen, @Hageneis. Ik heb ook voor jou wat gesynchroniseerd. Wil je nog eens proberen?

Wat betreft tijdstip, de downgrades zijn handwerk; ze worden vanuit het modemteam handmatig gedaan. Er is daardoor geen vooraankondiging te geven wanneer je hem precies krijgt.

 

Vm werkte box 12  vanzelf weer, internet groen dus verbinding ok , hoop dat ik geen stroomstoring weer krijg. Liefst zou ik de laatste firmware willen krijgen. Bedankt voor de reacties :relaxed:

Is de monteur waar je het eerder over had nog/al geweest, @Reaklif

 

 

Reputatie 2

@Erik_ Telefoon doet het inderdaad weer. Zelfs zonder herstart. Bedankt.

Reputatie 3

 

Waarschijnlijk zitten de heren aan een grote luxe vergadertafel allemaal naar elkaar te wijzen en gebeurt er nix….

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit pertinent niet waar is. 

 

Goed om te horen, dan krijgen ze het voordeel van de twijfel.

Het zou de heren sieren om met een statement te komen over deze situatie en wat eraan gedaan wordt om het in de toekomst te voorkomen.

Dat zijn ze aan de gebruikers, die nu met de ellende zitten, eigenlijk wel verplicht.

@PeterH1961, zou je nog eens willen proberen of het nu werkt? Ik heb hier wat dingen gesynchroniseerd, en het lijkt vanuit mijn systeem weer in orde.

Hallo @Erik_ , de vaste lijn werkt weer! Dank je wel voor de support!

Graag zou ik mijn modem gedowngrade willen hebben naar de vorige versie, sinds de update zijn er verschillende netwerkproblemen opgetreden. Alvast bedankt!

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben zeer benieuwd wat KPN gaat doen ter compensatie. Maar ook ter voorkoming in de toekomst. Voorlopig blijft het volledig stil.

Gelukkig is de lijn stabiel nu. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik ben zeer benieuwd wat KPN gaat doen ter compensatie.

Niks.

Maar ook ter voorkoming in de toekomst.

Dit is niet de eerste keer dat het fout gaat. En zal ook vast niet de laatste keer zijn.

Reputatie 3

Ik ben zeer benieuwd wat KPN gaat doen ter compensatie.

Niks.

Maar ook ter voorkoming in de toekomst.

Dit is niet de eerste keer dat het fout gaat. En zal ook vast niet de laatste keer zijn.

Op zich kan dat gebeuren, maar je mag verwachten dat er wel een serieus verbetertraject wordt opgezet.

Zoals b.v. het verbeteren van programmeren en testen van firmware. 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @RonnieOomen

Ik heb de rollback voor jou aangevraagd. 

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben zeer benieuwd wat KPN gaat doen ter compensatie.

Niks.

Maar ook ter voorkoming in de toekomst.

Dit is niet de eerste keer dat het fout gaat. En zal ook vast niet de laatste keer zijn.

Op zich kan dat gebeuren, maar je mag verwachten dat er wel een serieus verbetertraject wordt opgezet.

Zoals b.v. het verbeteren van programmeren en testen van firmware. 

Dit kan niet gebeuren. Dit modem is al sinds dag 1 niet goed qua firmware. Deze had net als de v10a nooit uitgeleverd mogen worden.

Reageer