KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

  • 27 October 2021
  • 2331 reacties
  • 134074 keer bekeken
KPN Box 12 Update: Mesh [SGEJ10000528 & SGEJ1000060E]

Toon eerste bericht

2331 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ow ... wacht even:

Ik heb nu helemaal geen https verbinding. Gewoon http.

Reputatie 7
Badge +24

Nu wel https:

Maar het lijkt wel alsof het nu optioneel is. Je kunt ook gewoon via http inloggen. Je word niet meer automatisch naar https geforceerd doorgestuurd.

Grappig. Ik vindt het prima zo denk ik…

Als je het ip adres 192.168.2.254 intikt, dan word je nog wel doorgestuurd naar mijnmodem.kpn. Maar wel de http versie. Niet de https versie.

Reputatie 7
Badge +21

Ik zie dat de KPN Box hier SGEJ1000060E ook al heeft gekregen (ruim een week geleden).

30.08.2022 04:20:12 Info SYS

A device reset was performed (GUI/Button)

30.08.2022 04:20:02 Info SYS

The Modem successfully installed a firmware update

30.08.2022 04:19:22 Info SYS

The Modem is installing a firmware update


Niets van gemerkt. Alles werkt nog zoals verwacht.

@Remco_  en @Erik_ 

heel vreemd en toevallig dat mijn wifi gelijktijdig met de update ineens niet meer 200/200 aan kan zoals heel afgelopen jaar wel het geval was. Heb net, na gecheckt te hebben of ik idd gekoppeld ben aan dichtstbijzijnde wifi punt nogmaals een test gedaan. Resultaat 52 down en 33 up. Gaat alleen maar omlaag naarmate de tijd verstrijkt. Gisteren was het nog bijna het dubbele en zoals al eerder aangegeven voor de update de max snelheid 200/200. Wat me wel is opgevallen is dat mijn iphone in de thuis app als n only staat terwijl het toch echt ac aankan. Dit is mijn enige aanknopingspunt voor dramatisch lagere wifi snelheid.

Aanvulling, sinds update is de ping van 2 naar 4 gegaan. Geen idee of dit relevant is. Lager is beter geloof ik met ping.

Reputatie 7
Badge +30

Nu wel https:

Maar het lijkt wel alsof het nu optioneel is. Je kunt ook gewoon via http inloggen. Je word niet meer automatisch naar https geforceerd doorgestuurd.

Grappig. Ik vindt het prima zo denk ik…

Als je het ip adres 192.168.2.254 intikt, dan word je nog wel doorgestuurd naar mijnmodem.kpn. Maar wel de http versie. Niet de https versie.

Ja, dit werkt op dezelfde manier nu als bij de V10A update waarin het verlopen van het certificaat gelijk is meegenomen. Ik zal dat nog even in het startbericht hier erbij zetten ook:

Het beveiligingscertificaat van het modem zorgt ervoor dat je de webinterface kunt bereiken via https. Een dergelijk certificaat heeft een bepaalde einddatum. Het huidige certificaat verloopt later dit jaar. Daarom in deze update een aanpassing zodat er geen beveiligingsertificaat meer nodig is.

Je kunt inloggen op de webinterface met het IP adres (192.168.2.254) of met de url mijnmodem.kpn. Beide kun je dan invullen met http of https ervoor. Na de update leiden alle manieren naar http://mijnmodem.kpn.

Wel kan het zijn dat je browser eenmalig nog een beveiligingswaarschuwing geeft als je https://192.168.2.254 gebruikt. Je kunt dan onder Geavanceerd de risico's accepteren waarna je doorgeleid wordt naar mijnmodem.kpn. 

Heb je je browser ingesteld staan dat cookies verwijderd worden elke keer dat je de browser afsluit, dan zul je wél elke keer die waarschuwing krijgen als je https://192.168.2.254 gebruikt. Gebruik in dat geval de andere url.

De mogelijkheid tot https zal in een later stadium terugkeren als een keuzeoptie. 

 

 

@Remco_  en @Erik_ 

heel vreemd en toevallig dat mijn wifi gelijktijdig met de update ineens niet meer 200/200 aan kan zoals heel afgelopen jaar wel het geval was. Heb net, na gecheckt te hebben of ik idd gekoppeld ben aan dichtstbijzijnde wifi punt nogmaals een test gedaan. Resultaat 52 down en 33 up. Gaat alleen maar omlaag naarmate de tijd verstrijkt. Gisteren was het nog bijna het dubbele en zoals al eerder aangegeven voor de update de max snelheid 200/200. Wat me wel is opgevallen is dat mijn iphone in de thuis app als n only staat terwijl het toch echt ac aankan. Dit is mijn enige aanknopingspunt voor dramatisch lagere wifi snelheid.

Als je wel gewoon bent gekoppeld aan het dichtstbijzijnde punt, dan zou ik verwachten dat de waardes hoger zijn inderdaad. Vooral als er in de omgeving ook verder niets veranderd is, @Overstapper21. Wil je eens een screenshot doen van de wifisettings in de webinterface van de Box 12? 

En wat betreft ping, lager is inderdaad beter. Maar een ping van 4 is nog steeds heel goed. 

Ik kan helaas (nog) niet controleren f ik de update heb ontvangen.

Ik heb de modem 2 minuten van de stroom gehad en probeer via mijn Chromebook in te loggen met de Chrome-browser en krijg dan onderstaande reactie:

Als ik inlog via de tijdelijke Firefoxbrowser krijg ik onderstaande reactie:

Als ik via mijn mobiel probeer in te loggen via 192.168.2.254 krijg ik de melding: site is niet bereikbaar DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Via de thuisapp lukt ook niet, krijg ik ook bovenstaande melding, ik kon in de thuisapp wel zien dat ik nog niet de nieuwste firmware heb.

Ik durf de modem ook nog geen reset te geven met het gevolg dat ik mijn persoonlijke SSID-gegevens kwijt ben en ook niet meer draadloos kan inloggen.

 

Reputatie 7
Badge +21

@JanD Wat vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat het met een reset wel verholpen wordt. Wanneer jouw SSID teruggezet wordt na een reset kan je inloggen met de gegevens op de sticker achterop de Box 12 en op een later moment weer aanpassen. 

Hallo @Vikash , bedankt voor je reactie, we gaan het proberen.

Update(s) volgt/volgen.

 

Hallo @Vikash ik heb de modem met een paperclip een reset gegeven, krijg nog steeds dezelfde foutmeldingen.

Het enigste dat ik zie is dat de SSID is gewijzigd naar standaard.

Maar op het beginscherm van het modem staat NIET de melding die je krijgt na een volledige reset inzake wachtwoorden e.d.

Reputatie 7
Badge +30

Vind je het goed als ik hier een reset uitvoer, @JanD? Gaan we kijken of dat helpt. Soms is dat net het schopje dat nodig voor 't een of 't ander. 

Hallo @Erik_ of @Vikash 

is goed, laat maar even weten wanneer het gebeurd is, dan kan ik weer verder kijken.

Bedankt vast.

 

Reputatie 7
Badge +20

@JanD, zou je dan nog even jouw profiel weer van gegevens willen voorzien. Zonder wordt het wel lastig voor mij. 

Reputatie 1

Wij hebben uit alle ellende nu maar de wifi van de Box 12 uitgezet en 2 Experia Wifi's aangesloten. Vooralsnog lijkt het nu wel stabiel.

Wel erg bijzonder dat het tot voor kort vlekkeloos werkte en er nu met de experiabox geen fatsoenlijke verbinding te krijgen is, zelfs niet als je er naast staat. De webinterface van het modem is ook niet vooruit te branden. Dat doet mij toch wel sterk vermoeden dat er iets niet helemaal in orde is met de firmware.

Reset je Box 12 even een keer, @Lopster. Idealiter via de webinterface optie. We zien dit ^ soms gebeuren na een update. Een reset is dan vaak voldoende om dat weer op orde te krijgen. En ik ben ook benieuwd of je dan verschil merkt met de wifi.

 

Na de webinterface reset reageert de webinterface in elk geval weer sneller. Ik heb nu de beide Experia Wifis nog aangesloten, maar ook de wifi van de KPN Box aan laten staan. Ik heb wel het idee dat de verbrekingen minder zijn dan voorheen, maar ik zie mijn apparaten nu ook nauwelijks met de KPN box zelf verbinden. Er zijn nog wel degelijk verbrekingen en in de webinterface zie ik ook dat mijn telefoon ook lang niet altijd met het meest dichtstbijzijnde punt verbonden is. Ik heb nu eigenlijk het idee dat er een beetje teveel wifi punten bij elkaar in de buurt staan. Wellicht maar eens proberen om weer een Experia Wifi er tussenuit te halen om te zien of de Wifi van de Box zelf na de 2e reset ook beter reageert, want naar mijn idee zijn de versterkers in ons huis met voornamelijk houten vloeren en gipswandjes nogal overkill.

@JanD, zou je dan nog even jouw profiel weer van gegevens willen voorzien. Zonder wordt het wel lastig voor mij. 

Hallo @Bart_Z , bij deze gedaan, abo staat op naam van mijn vrouw.

CC: @Vikash en @Erik_ 

Reputatie 7
Badge +20

@Lopster, Dat zou best wel eens kunnen. Ik ben benieuwd of er verandering komt als je het anders opstelt. 

 


@JanD, bij deze gedaan.

Sinds een aantal dagen is het wachtwoord van mijn box 12 modem veranderd. Ik kan wel met het wachtwoord dat op het etiket staat inloggen, maar noet dan het wachtwoord wijzigen. En wat ik ook doe, hoofdletters, cijfers, kleine letters vreemde tekens etc.. HET LUKT MIJ NIET.

En het vreemde is, bij “oude wachtwoord”staat het wachtwoord dat ik bij installate een jaar geleden, zelf heb aangepast???

Hallo @Bart_Z , helaas zonder resultaat, krijg nog dezelfde foutmeldingen.

Via de thuis-app kon/moest ik wel het modemwachtwoord wijzigen, maar daarna geen verbinding meer kunnen maken, niet via de thuis-app en ook niet via de pc via verschillende browsers.

De nieuwe firmware staat er ook nog niet op, kon ik in de thuis-app teruglezen.

Ik ga zelf nog eens een reset proberen.

Reset ‘by the book’ heeft ook geen resultaat gehad, helaas.

CC @Vikash @Erik_ 

 

 

Hallo @Bart_Z , helaas zonder resultaat, krijg nog dezelfde foutmeldingen.

Via de thuis-app kon/moest ik wel het modemwachtwoord wijzigen, maar daarna geen verbinding meer kunnen maken, niet via de thuis-app en ook niet via de pc via verschillende browsers.

De nieuwe firmware staat er ook nog niet op, kon ik in de thuis-app teruglezen.

Ik ga zelf nog eens een reset proberen.

Reset ‘by the book’ heeft ook geen resultaat gehad, helaas.

CC @Vikash @Erik_ 

 

 

Ik ben blijkbaar niet de enigste die daar last van heeft:

 

Reputatie 7
Badge +17

@wachtwoord modem box 12 Gek dat hij het nieuwe wachtwoord niet accepteert. Helpt het als je je modem een reset geeft? 

 

@JanD Ik zie het, hier ook nog eenzelfde topic. Bij dat topic lukt het via andere webbrowsers wel, onder andere met Chrome. Ook via Firefox lees ik dat het lukt, werkt dit bij jou wel? Dan kun je dit in de tussentijd als ‘omweg’ gebruiken om toch in te loggen. 

Hallo @Sanne_M ik gebruik een Chromebook met Chromebrowser en Firefox-browser, steeds net dezelfde foutmeldingen. Dit heb ik ook reeds eerder  gemeld binnen dit topic.

Mijn vaste telefoon wil ook niet meer actief worden na de laatste door mij uitgevoerde reset.

Als ik de ‘hoorn opneem’ hoor ik wel een oproeptoon, zoals het hoort, maar als ik een nummer draai krijg ik een in-bezet-toon. Als ik met mijn mobiel naar huis bel krijg ik ook een in-bezet-toon.

Het telefoonlampje op het modem brandt ook niet (meer).

Dat ik niet in kan loggen in het modem vind ik lastig, dat mijn vaste telefoon het niet doet moet als eerste prioriteit krijgen dat dat weer werkt.

 

 

Mijn vaste telefoon wil ook niet meer actief worden na de laatste door mij uitgevoerde reset.

 

 

 

Hoi Jan,

Dat heb ik ook een keer met mijn box 12 gehad, toen werkte nogmaals resetten.

Als hij dan nog niet goed werkt lijkt het mij een slechte communicatie met motive, dit zou je in de webinterface kunnen zien(log), maar dat werkt dus niet bij je..

Reputatie 7
Badge +17

Sorry @JanD ik zie het. Door alle berichten mis ik soms wat. 😥 Ik heb je telefoonnummer opnieuw gesynchroniseerd in mijn systeem, werkt het nu wel weer? 

Hallo @Sanne_M , je bent geweldig, het werkt weer.

Nu nog de inlog goed en ik ben weer helemaal happy.

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Sanne_M , je bent geweldig, het werkt weer.

Fijn dat je weer bereikbaar bent, dat was 1. Nu de inlog nog. 

Even hardop denken, meerdere webbrowsers (Firefox, Chrome) werkt het niet op, meerdere apparaten niet, en resetten heeft ook niks uitgehaald. Als je het met de url  https://192.168.2.254/2.0/gui/#/ probeert, hoe gaat het dan? Ik lees in andere topics dat het bij sommigen via Edge beter gaat, heb je ook de optie om die te proberen? Die zag ik nog niet in je lijstje terug. 

Reageer