Beantwoord

Neemt KPN de Fritzbox 5590 op in het modem aanbod?

  • 2 November 2023
  • 92 reacties
  • 3079 keer bekeken

Goedemorgen,

De fritzbox 7590 ondersteunt geen wifi 6, komt de FRitzbox 5590 ook beschikbaar bij KPN glasvezel?

wil het optimale uit mijn 1 gb aansluiting halen namelijk.

 

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 4 November 2023, 23:52

Bekijk origineel

92 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik denk eerder dat KPN een SFP+CU RJ45 en een ONT gaat leveren, zoals @Ik_Combineer eerder al beschreef. KPN zit volgens mij niet te wachten op problemen met kwetsbare glasvezelkabeltjes bij klanten.

Ik ben benieuwd naar welke SFP+CU nu meegeleverd wordt bij zakelijke klanten. @Ik_Combineer kan ons dat hopelijk spoedig laten weten.

Dan ga ik een 5590 aanschaffen met geschikte SFP+CU RJ45 module.

Reputatie 7
Badge +12

Ik wou al gaan zoeken naar dit topic want belofte maakt schuld. Sinds halverwege januari was ik hem nog niet tegen gekomen maar vandaag ben ik hem voor jullie tegen gekomen en heb ik wat foto's gemaakt.

 

Reputatie 7
Badge +9

@Ik_Combineer  waar kom je zoiets tegen? Op kantoor of bij een klant?

Reputatie 7
Badge +24

Toch is die 5590 niet echt een volwaardige oplossing. De meeste mensen die een 4 Gbit abonnement afsluiten willen toch wel even een speedtest doen waarbij ze willen zien dat die 4 Gbit gehaald word. Dat kan bij dit model niet. 

Heeft AVM niet iets met een 5 Gbit LAN poort?

In tegenstelling tot wat @Michel.uit.Arnhem zegt, is het niet zo dat de FitzBox 5590 een LAN-poort heeft die 5 Gbit aankan. Sterker nog, er zit slechts één 2,5 Gbit LAN poort op en 4 x 1 Gbit LAN poorten.

Je kan dus nog steeds niet op de speedtest zien dat je de 4 Gbps haalt.

Inderdaad, dat bedoel ik dus.

Reputatie 7
Badge +12

@XS4-Arjan op het kantoor van een klant 😂 Nee dit is de zakelijke oplossing welke KPN opstuurt naar haar 4Gb klanten welke een Fritz!Box nemen.

Zakelijk kennen we namelijk niet de box14. 
 

Als het bij ons op kantoor was zou het waarschijnlijk nog intern zijn en zou ik zo iets niet (kunnen) delen.

Reputatie 4
Badge +4

SmartXS XSF-FSP10GETH levert bij Google géén hits op? SmartXS website is zover ik na kan gaan bnssmartxs.com

Hopelijk gaat AVM deze module ook aanbieden in combinatie met de Fritz!BOX 5590 Fiber.

Reputatie 7
Badge +10

SmartXS XSF-FSP10GETH levert bij Google géén hits op? SmartXS website is zover ik na kan gaan bnssmartxs.com

Hopelijk gaat AVM deze module ook aanbieden in combinatie met de Fritz!BOX 5590 Fiber.

 

Hoi @Hansie-NL 

AVM levert deze SFP-modules al in de losse verkoop, al sinds de Fritz!Box 5590 & 5530 uitkwamen.

Deze kun je onderling gewoon wisselen, dus heb je nu de Fritz!Box 5590 Fiber direct met de Fritz!SFP module AON aangesloten op glasvezel, en deze wordt omgezet in de POP naar XGS dan kun je de SFP module omwisselen voor de Fritz!SFP XSG-PON Module.
Zit je al op XGS dan koop je vanzelfsprekend de Fritz!Box 5590 Fiber met module XSG-PON.

Reputatie 7
Badge +12

@Michel.uit.Arnhem dat zijn dus niet degene die ik heb want dat is rj45.

Reputatie 7
Badge +9

Ik wou al gaan zoeken naar dit topic want belofte maakt schuld. Sinds halverwege januari was ik hem nog niet tegen gekomen maar vandaag ben ik hem voor jullie tegen gekomen en heb ik wat foto's gemaakt.

Ziet er interessant uit @Ik_Combineer, bedankt voor de foto's!

Hij is inderdaad niet te vinden op google.
Ik vermoed dat dit bedrijf speciale software / codering voor KPN schrijft om de SPF+ module met de Fritz!box te laten werken.

Moet ik nu de 5590 AON of de 5590 PON kopen als ik van 1 naar 4gb wil? Ik heb nu de 7590. 

Reputatie 7
Badge +11

Moet ik nu de 5590 AON of de 5590 PON kopen als ik van 1 naar 4gb wil? Ik heb nu de 7590. 

Als je 4gb kunt krijgen op jouw adres heb je nu een xgspon aansluiting @gebak.official 

Reputatie 7
Badge +9

@gebak.official Geen van de 2, de uitvoering XGS-PON moet je kopen

Moet ik nu de 5590 AON of de 5590 PON kopen als ik van 1 naar 4gb wil? Ik heb nu de 7590. 

Hou er ook rekening mee dat je die snelheid nooit kan halen met een betreffende computer.

De 5590 heeft een 10Gbit SFP+ poort. (Fritz XGS-PON SFP module)

Maar een 2.5Gbit lan poort.

WAN stel je dan in als LAN 2.5Gbit.

Rest is 1Gbit.

 

Reputatie 7
Badge +9

In geval van kopen zou ik wachten op de 5690 XGS-PON. Die komt ergens dit jaar. WiFi 7 en een 10 Gigabit WAN/LAN port. Ben je gelijk klaar voor de toekomst.

In geval van kopen zou ik wachten op de 5690 XGS-PON. Die komt ergens dit jaar. WiFi 7 en een 10 Gigabit WAN/LAN port. Ben je gelijk klaar voor de toekomst.

Inderdaad die heeft een 10Gbit LAN poort.

https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_5690_XGS

Bij Kpn 4Gbit of Odido 8Gbit zijn wel hoge snelheden.

Wel mooi dat de techniek verder gaat.

 

Reputatie 7
Badge +9

@SaltyBart Van wifi 7 zal man niet te veel verwachten van AVM. Het kabel modem 6670 heeft wifi 7 maar zonder 6Ghz band en erg slechte prestatie in wifi 7. Man moet MLO deactiveren om beetje in de buurt van goede wifi 6 router te komen. Maar juist MLO en 6Ghz band is de nieuwe hoop voor wifi 7.

Reputatie 7
Badge +9

@SaltyBart Van wifi 7 zal man niet te veel verwachten van AVM. Het kabel modem 6670 heeft wifi 7 maar zonder 6Ghz band en erg slechte prestatie in wifi 7. Man moet MLO deactiveren om beetje in de buurt van goede wifi 6 router te komen. Maar juist MLO en 6Ghz band is de nieuwe hoop voor wifi 7.

Sowieso is wifi niet het sterkste punt van AVM 😜

Reageer